ΟΜΙΛΙΑ MAΡΙΝΑΚΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΟΛΦΟ ΧΙΤΛΕΡ



ΟΜΙΛΙΑ MAΡΙΝΑΚΗ
                           ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΔΟΛΦΟ ΧΙΤΛΕΡ
ΣΤΗ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


                     Στα πλαίσια των Φιλολογικών βραδινών της Εταιρείας Λογοτεχνών   που   γίνονται με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης-Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων ,  την προσεχή  Δευτέρα 1η Δεκεμβρίου    2014 και ώρα 7 μ.μ. στα πλαίσια των προγραμματισμένων διαλέξεων θα μιλήσει ο γνωστός συμπολίτης Δικηγόρος και Συγγραφέας Παύλος Μαρινάκης  με θέμα:
 «Αδόλφος Χίτλερ-Ανελευθερία και ρατσισμός οδηγεί στην καταστροφή.»

            Ο κ. Μαρινάκης γνωστός συγγραφέας με πλούσιο συγγραφικό έργο και ανάλογες εργασίες του δημοσιευμένες σε έγκυρα περιοδικά ,που αφορούν το φαινόμενο του ναζισμού και του φασισμού την προσεχή Δευτέρα θα μας αναπτύξει ένα ενδιαφέρον ζήτημα, που  ακόμη και σήμερα επηρεάζει  την ζωή μας  και την καθημερινή μας συμπεριφορά. 
. Η ομιλία του  συνεπώς   αποκτά ιδιαίτερο ενδιαφέρον.
Την εκδήλωση θα προλογίσει και θα συντονίσει ο πρόεδρος της Εταιρείας Λεωνίδας  Μαργαρίτης.

                   Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
                                                                                                 

ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ ΕΔΩ;

ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΩΣ ΦΤΑΣΑΜΕ  ΕΔΩ;
             Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επίτ. Δικηγόρου
             Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών

                        Αλήθεια πως φτάσαμε  εδώ; Κανένας μα κανένας δεν αναρωτήθηκε πως φτάσαμε σ’ αυτό το χάλι. Δεν φαντάζομαι να μη συμφωνούν, οι περισσότεροι τουλάχιστον, ότι πρόκειται για το χάλι της χώρας μας. Δεν βλέπω να απασχολεί κανέναν το πώς και το γιατί. Έχουμε συνηθίσει να λέμε:Tί κάνουμε από εδώ και πέρα. Θυμάμαι όταν ανέβηκα στο βήμα της πρώτης διάσκεψης  που έγινε στην Αθήνα του κόμματος της «Κοινωνικής Συμφωνίας» και ζήτησα να γίνει συζήτηση για τις αιτίες που έφεραν τη διάσπαση και την αποδυνάμωση  του ΠΑ.ΣΟ.Κ η πλειονότητα των συνέδρων δυσανασχέτησε και ζήτησε να μη συνεχίσω σ’ αυτό το μοτίβο. Αλλά και μέχρι σήμερα κανείς από τα εμπλεκόμενα, στις κυβερνήσεις της μεταπολίτευσης κόμματα, ένοιωσαν ποτέ την ανάγκη να εξηγήσουν στον ελληνικό λαό, τι ήταν εκείνο που συνετέλεσε στο να υποχρεωθεί η χώρα μας, να καταλήξει με ένα δημόσιο χρέος που είναι αδύνατο να εξυπηρετηθεί και υποχρεώνεται  ο λαός μας να δέχεται το  ένα χαστούκι επάνω στο άλλο από τους δανειστές μας, οι οποίοι δεν υπολογίζουν θεσμούς, Σύνταγμα και λαϊκή κυριαρχία. Δυστυχώς φτάσαμε στο σημείο ο λαός να οδηγείται σε αυτοκτονίες και λιμοκτονίες, σε υπερφορολόγιση  και μειώσεις  μισθών  και συντάξεων καθώς και σε υποθήκευση της ιδιωτικής και  δημόσιας περιουσίας.
Θέλω  να θυμίσω, πως κάθε χρόνο οι πολιτικοί μας κατά την ψήφιση του προϋπολογισμού υπερθεμάτιζαν και υπερψήφιζαν τα αυξημένα κονδύλια που προορίζονταν   για την εθνική μας άμυνα. Εάν φυσικά κάποιος τολμούσε να τα  καταψηφίσει, αναγκαστικά θα χαρακτηρίζονταν  μειοδότης η το ολιγότερο με μειωμένο πατριωτισμό. Βεβαίως και ο Ελληνικός Λαός δεν δυσανασχετούσε για το υπερβολικό   ύψος των εξοπλιστικών προγραμμάτων, μια και πίστευε πως μ’ αυτό τον τρόπο εξασφάλιζε την  ελευθερία του, ως λαού και ως έθνους και ασφαλώς νοιώθαμε δυνατοί να αντιμετωπίσουμε οποιαδήποτε επιβουλή. Μας είπαν και πανηγυρίσαμε την είσοδο μας στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα με την πεποίθηση πως πλέον θωρακίζουμε την ανεξαρτησία της χώρας μας, από επιβουλές των εχθρικά διακειμένων γειτόνων μας,  όμως  όπως αποδεικνύεται  στην πράξη, ούτε κι αυτό πετύχαμε και βλέπουμε στις μέρες μας τα τούρκικα πολεμικά να αρμενίζουν στο Αιγαίο και εμείς απλώς  τα παρακολουθούμε. Και δεν είναι μόνο αυτό οι φίλοι και εταίροι μας Γερμανοί και Γάλλοι ενώ γνώριζαν τις οικονομικές μας δυνατότητες και τις αντοχές που είχε και έχει μέχρι και σήμερα η χώρα μας, μας παρότρυναν-πίεζαν  να προμηθευτούμε από τις πολεμικές του βιομηχανίες οπλικά συστήματα, άρματα μάχης, υποβρύχια και αεροπλάνα με συνέπεια την υπερχρέωσή μας . Ενώ θα έπρεπε σε επίπεδο αλληλεγγύης των λαών της ενωμένης Ευρώπης να συντελέσουν στο να παγιωθεί το αίσθημα ασφαλείας  στο λαό μας που έχει χερσαία και θαλάσσια σύνορα με χώρες που έχουν εδαφικές και άλλες αξιώσεις και να μην του συντηρούν ένα κλίμα   φόβου πολεμικής σύγκρουσης. Αυτά σε σχέση με τους εταίρους μας που σήμερα εκείνο που  τους ενδιαφέρει είναι να λάβουν εις ολόκληρο τα δανεικά και τους τόκους. Αντιθέτως αν και θα έπρεπε τα προς ανατολάς σύνορα της  χώρας μας να είναι και σύνορα της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ως τοιαύτα απαραβίαστα , επιτρέπουν στους γείτονές μας και  υποψήφιους εταίρους, να αμφισβητούν την κυριαρχία της χώρας μας και παράλληλα να παροχετεύουν πληθυσμούς από   ισλαμικές χώρες ,που έχουν κατακλύσει και κατακλύζουν συνεχώς   την πρωτεύουσα αλλά και ολόκληρη την επικράτεια. Βέβαια θα μας πει ένας καλοπροαίρετος  συζητητής: Oι Ευρωπαίοι καλά κάνουν,  για το συμφέρον τους ενδιαφέρονται , εμείς ως χώρα με την εκάστοτε ηγεσία μας  τι πράττουμε;
Δεν είμαι της άποψης πως θα πρέπει να απομονωθούμε και να μείνουμε εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης, όμως θα έπρεπε η πολιτική μας τόσο στο ζήτημα των εξοπλισμών όσο και της διεθνούς διπλωματίας να είναι σε τέτοιο βαθμό σαφώς αναπτυγμένη και διαρθρωμένη  ώστε να αξιώσει μέσα στα πλαίσια της αλληλεγγύης και της τήρησης των κανόνων του Διεθνούς Δικαίου, το σεβασμό της κυριαρχίας της χώρας μας μέσα στα οριοθετημένα με διεθνείς συμβάσεις όρια της. Σε επίπεδο της πολιτικής μας  ζωής, καθημερινώς παριστάμεθα μάρτυρες περιστατικών για   χρήματα που καταχράστηκαν  διάφοροι πολιτικοί εις βάρος του Ελληνικού λαού  ασχολούμενοι με τις προμήθειες οπλικών συστημάτων. Δεν έφταναν τα όσα είναι υποχρεωμένος ο λαός μας με τις συμβάσεις προμήθειας όπλων να πληρώσει, πληρώνει και τα εκατομμύρια των προμηθειών(μίζες) κατατεθειμένα, σε  ελβετικές τράπεζες και  οφ σορ εταιρείες.
Μας ομιλούν για οικονομική κρίση λες και ενέσκηψε επιδημία και δεν υπάρχει  το ανάλογο  φάρμακο. Και δεν έφτανε ο υπερδανεισμός με τον οποίο ζούσε ο λαός μας, την εποχή των παχιών αγελάδων, είχαμε και τη μεγάλη αιμορραγία  του δανεισμού για την οργάνωση και διεξαγωγή των Ολυμπιακών Αγώνων. Και το πλέον τραγικό της περιπτώσεως είναι πως μέχρι και σήμερα δεν έχει ενημερωθεί ο Ελληνικός λαός τι μας στοίχισε αυτό το πανηγύρι. Και ο τελευταίος πολιτιστικός σύλλογος  μετά από κάποια εκδήλωση  κάνει τον απολογισμό του, εδώ μια χώρα ολόκληρη η οποία δαπάνησε  δισεκατομμύρια, κανείς δεν ενδιαφέρεται να μας πει  τι απέφερε, αν απέφερε κάτι στη χώρα, τι μας κόστισε   αυτή η διοργάνωση  και τι θα απογίνουν  αυτά τα έργα που ερημώνουν και καθημερινά αχρηστεύονται…
Ξέρω πως δεν θα ιδρώσει κανενός το αυτί και κανένας δεν πρόκειται να πληρώσει τα σπασμένα. Η ευθύνη έτσι όπως διαχέεται ,δεν πρόκειται να βρεθούν υπαίτιοι. Παράδειγμα πρόσφατο, Δήμαρχος και Νομάρχης  καταδικάστηκαν ως υπαίτιοι για  θανάτους από πυρκαγιές στην περιοχή της Ηλείας ενώ  μετά την καταδίκη τους, πήγαν στα σπίτια τους. Στη χώρα μας τα τελευταία χρόνια εκατοντάδες πολίτες οδηγήθηκαν από απελπισία  και από τα αδιέξοδα στην αυτοκτονία,  ουδείς θεώρησε τον εαυτόν του ένοχο γι’ αυτές, ούτε και κανείς οδηγήθηκε στο εδώλιο  είτε ως αυτουργός είτε ως ηθικός αυτουργός. Οικονομική κρίση λοιπόν και τελειώσαμε. Μια καραμέλα στο στόμα των εξουσιαστών και των παρακεντέδων τους, για να περνάει η ώρα, και  το μαρτύριό του ο Ελληνικός λαός.
Χωρίς πολλές ελπίδες για επανάκαμψη, ο λαός μας και πάλι θα οδηγηθεί υπό την απειλή φοβικών διλημμάτων λίαν συντόμως στις κάλπες. Θα του πούμε απλώς πως αυτός είναι η πηγή κάθε εξουσίας και ο ίδιος ευθύνεται  για τις επιλογές του, ανεξάρτητα  από το κλίμα, που κάθε φορά να μέσα γενικής αποβλάκωσης και αποπροσανατολισμού, του διαμορφώνουν.

IΣΟΚΡΑΤΗΣ



IΣΟΚΡΑΤΗΣ
436 π.Χ.-338 π.Χ.
(Αεροπαγιτικος,20)

«Οι γαρ κατ’ εκείνον τον χρόνον την πόλιν διοικούντες κατεστήσαντο πολιτείαν ούκ ονόματι μεν τω κοινοτάτω και πραοτάτω προσαγορευομένην, επί δε των πράξεων ού τοιαύτην τοις εντυγχάνουσιν φαινομένην,ουδ’ η τούτον τον τρόπον επαίδευε τους πολίτας ώσθ’ ηγείσθαι την μεν ακολασίαν δημοκρατίαν,την δε παρανομίαν ελευθερίαν. Την δε παρρησίαν ισονομίαν, την δ’ εξουσίαν του ταύτα ποιείν ευδαιμονίαν, αλλά και μισούσα και κολάζουσα τους τοιούτους βελτίους και σωφρονεστέρους άπαντας τους πολίτας εποίησεν.»

ΚΑΙ ΣΕ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ.
«Αυτοί λοιπόν που εκείνα τα χρόνια διοικούσαν την πόλη εγκατέστησαν πολίτευμα όχι κατ’ όνομα μόνο τόσο δημοφιλές και γλυκό, και στην πράξη να μη φαίνεται τέτοιο στους πολιτικούς, ούτε διαπαιδαγωγούσε  έτσι τους πολίτες ώστε να θεωρούν την ατιμωρησία δημοκρατία, την παρανομία ελευθερία, την ελευθεροστομία ισότητα δικαιωμάτων και την εξουσία σ’ όλα αυτά ευδαιμονία.
Αντιθέτως, με το να αποστρέφεται και να τιμωρεί τέτοιους ανθρώπους κατάφερε να κάμει όλους τους πολίτες καλύτερους και φρονιμότερους»

ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ



ΣΕ ΕΚΕΙΝΗ ΤΗΝ ΠΟΛΗ
Χαρίζεται στον πρόεδρο Λογοτεχνών Ν. Δ. Ελλάδας
 συγγραφέα Λεωνίδα Μαργαρίτη.

Δεν ξέρω τι θα πείτε εσείς.
Πεζοί άνθρωποι.
Πεζή ζωή.
Τίποτα το εξαιρετικό.
Συνηθισμένα όλα.
Τι να σε κρατήσει εδώ.
Πώς να ζήσεις.
Και αν κάποια  σπίθα σπιθίσει μέσα σου
σε λίγο έσβησε.
Και αν κάποια πνοή μέσα σου μεθύσει τα φρένα,
 πόσο σε κρατάει.
Όμως έτσι μπορεί και να’ ναι.
Μια κοινή, συνηθισμένη πόλη  κείνη η πόλη που μιλώ.
Κι αν δεν έχετε μνήμες από αυτή, τι να σας κρατήσει.
Όμως κείνα τα βασιλέματα.
Όταν πέφτει ο ήλιος.
Θεέ μου πως γίνεται.
Και λέω είναι ευτυχής θνητός εγώ.
Τέτοιο θάμα δεν το’ χει αλλού.
Τέτοια ομορφιά πόσοι μπορούν αλλού να τη χαρούνε.

                      Γιάννης Γαλανός
                      Από τη συλλογή «Η ΖΩΗ ΜΑΣ»
                      Εκδόσεις ΦΑΙΔΩΝ Αθήνα 1997

ΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ


ΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ ΣΕ ΠΕΡΙΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ
«ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»
Περιοδικό Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος
1.Τεύχος 2ο Απρίλης-Δεκέμβρης 1982  σελ.10
    «ΟΚΤΩΒΡΗΣ  81»
     «ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ»

«ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»
 ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  Έτους 1980
1. «Εξίσωση»
2. «Μελαγχολία»
3. «Η φωτιά της ΄Ιριδας».
4. «Αιώνια άνοιξη».
5. «Ικεσία»
 «ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»

ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  Έτους 1984

1. «Σ’ ΑΠΟΖΗΤΩ»
2. «ΕΛΕΟΣ…ΕΙΡΗΝΗ…ΕΛΕΟΣ…»
3. «ΗΣΟΥΝ Η ΦΩΤΙΑ»
4. «ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ»
5. «ΔΙΚΑΙΩΣΗ»

«ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»
 ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  Έτους 1988
1. «Το δίλημμα». Διήγημα
«ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»
ΑΝΘΟΛΟΓΙΟ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ  Έτους 1991
1. «Ο άνθρωπος μέσα στο χρόνο». Δοκίμιο.
2. «Ειρηνικό»
3. «Αναστροφή πορείας».
4. «Ευχαριστία».
5. «Ιχνηλασία».
«ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ»
  ΕΤΟΥΣ 1997
1. «ΜΑΝΗ»
2. «Η ΑΓΑΠΗ ΜΑΣ».
«ΑΝΘΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ»
1. «ΟΥΡΑΝΟΥΠΟΛΗ»
2. «ΣΤΟ ΛΥΚΑΥΓΕΣ ΤΗΣ ΧΙΛΙΕΤΙΑΣ»
3. «Η ΓΡΑΦΙΔΑ ΜΟΥ»
4. «ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΠΤΩΣΗ»
5. «ΘΑ ΘΕΛΑ ΝΑ ΣΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΗΣΩ»

«ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ»
Έτους  1994
1. «Αναδρομές»
2. «Δεν ξέχασα τα μάτια σου».
3. «Επίκληση»
4. «Το παλτό του Λάμπρου». Διήγημα





 «Η ΠΡΩΤΟΤΥΠΗ»
Δίμηνος Φιλολογική Επιθεώρηση (Σόνια Ολλανδέζου)
Τεύχος Μαρτίου-Απριλίου 1972    «ΞΕΚΙΝΗΜΑ»
Τεύχος Σεπτεμβρίου-Οκτωβρίου 1972  «ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΊΟ ΜΥΡΟ»
.(Βιογραφικό σημείωμα)
Τεύχος Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 1973 « ΜΑΣ ΕΦΥΓΕΣ»
 (Στη μνήμη του Π.Ν.)
Τεύχος Μαρτίου-Απριλίου 1973   «ΕΙΚΟΝΑ ΑΝΑΣΤΑΣΗΣ»
Τεύχος Ιανουαρίου-Μαρτίου 1974   «ΜΑΤΑΙΟΤΗΤΑ»
Τεύχος Ιουλίου-Σεπτεμβρίου 1974   «ΝΕΡΟ ΘΥΜΗΣΗΣ»


ΠΟΙΗΜΑΤΑ  ΣΕ ΕΦΗΜΕΡΙΔΕΣ


1. «ΗΛΙΔΑ»
ΦΥΛΛΟ 4      «ΑΙΩΝΙΑ ΑΝΟΙΞΗ»
ΦΥΛΛΟ 6      «ΗΡΘΑ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ»
ΦΥΛΛΟ 7      «ΑΝΑΠΟΛΗΣΗ»
«ΑΡΝΗΣΗ» « ΠΕΘΥΜΙΑ» «ΚΙΣΣΕ ΜΟΥ» «ΓΙΑ ΘΥΣΙΑ»
ΦΥΛΛΟ 8      «ΘΥΜΗΣΗ» «ΑΡΧΗ ΣΤΟ ΜΕΛΛΟΝ»
ΦΥΛΛΟ 17    «ΞΕΚΙΝΗΜΑ» «ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ»
ΦΥΛΛΟ 23    «ΤΟ ΤΙΜΗΜΕΝΟ ΣΑΡΑΝΤΑ»
ΦΥΛΛΟ 25    «ΑΠΕΡΓΙΑ» «ΙΚΕΣΙΑ»
ΦΥΛΛΟ 26    «ΣΤΑΥΡΩΜΕΝΟΙ»
ΦΥΛΛΟ 29-30 «ΜΕΣΗΜΕΡΙΑΤΙΚΑ»
ΦΥΛΛΟ 33     «ΤΟ ΟΧΙ» «ΑΠΟΓΝΩΣΗ»

2.  «Η ΓΝΩΜΗ» Πατρών
ΦΥΛΛΟ 14-10-1974    ΣΤΗΛΗ  Μ’ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΠΝΕΥΜΑ
 Η ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΠΟΙΗΤΗ ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. .ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
«ΞΕΧΑΣΕ» «ΜΟΝΟ ΤΑ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜ»

3. «ΗΧΩ ΤΩΝ ΑΙΘΕΡΩΝ»
ΦΥΛΛΟ 111 ΟΚΤΩΒΡΗΣ 1976   «ΣΚΕΨΕΙΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ»
4.ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ « Η ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΗ»
ΦΥΛΛΟ 30-6-1974    «ΣΤΟΝ ΕΡΧΟΜΟ ΣΟΥ»

5.«ΕΥΘΥΝΗ» ΠΥΡΓΟΥ
ΦΥΛΛΟ 52/20-5-1977   «ΦΕΥΓΙΟ»
ΦΥΛΛΟ  26-7-1982     «ΕΛΠΙΔΑ»
ΦΥΛΛΟ 24-10-1983    «ΑΠΟΓΝΩΣΗ»
ΦΥΛΛΟ 488 18-11-1988   «ΑΘΩΟΣ»

6. «ΑΛΛΑΓΗ»  ΠΑΤΡΩΝ
ΦΥΛΛΟ 402/10-1-1983    «ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ 1982»
ΦΥΛΛΟ 406/7-2-1983    «ΣΑΝ ΟΝΕΙΡΟ»
ΦΥΛΛΟ 410/7-3-1983     «ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ»
ΦΥΛΛΟ 414/4-4-1983     «ΤΟ ΣΥΝΝΕΦΟ ΤΗΣ ΑΝΟΙΞΗΣ»
ΦΥΛΛΟ 423/6-6-1983      «ΔΙΚΑΙΩΣΗ»


ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΛΗ



ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟ ΜΝΗΜΟΣΥΝΟ
ΓΙΑΝΝΗ ΚΑΡΑΛΗ
ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


Η Εταιρεία Λογοτεχνών  στα πλαίσια των καθιερωμένων κάθε Δευτέρα  γνωστών φιλολογικών βραδινών, εκδηλώσεων  που γίνονται με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών-Πολιτιστικός Τομέας Δήμου Πατρέων, την προσεχή Δευτέρα 17 Νοεμβρίου και ώρα 7 μ.μ. διοργανώνει Φιλολογικό Μνημόσυνο του διακεκριμένου δημοσιογράφου και Λογοτέχνη, επιτίμου τακτικού μέλους της Εταιρείας Λογοτεχνών  αείμνηστου Γιάννη Καραλή.

Στην εκδήλωση θα μιλήσει το μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών  Συγγραφέας και Διδάκτωρ του Ιονίου Πανεπιστημίου κ. Λίτσα Δαμουλή-Φίλια με θέμα:
            «Η πνευματικότητα του Γιάννη Καραλή».

Την εκδήλωση θα προλογίσει και θα κάνει μια μικρή αναφορά στην προσωπικότητα και την  συγγραφική προσφορά του λογοτέχνη Γιάννη Καραλή ο πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης.

Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ: « ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ» ΠΟΙΗΣΗ



ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ

 ΓΙΩΡΓΟΣ Λ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ: « ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ» ΠΟΙΗΣΗ

Εκδόσεις ΒιβλιοΠΑΝΟΡΑΜΑ  Ηλιδα 2014


                                                                     Σημείωμα  Σταύρου Ιντζεγιάννη

     Έχοντας διαβάσει την πρώτη ποιητική συλλογή του Γιώργου Μαργαρίτη με τίτλο «ΜΥΣΤΑΓΩΓΙΑ» κι ακόμη  διαβάζοντας στο Διαδίκτυο κατά καιρούς, στίχους του, με διευκόλυναν ώστε να έχω ήδη διαμορφώσει μιαν άποψη σχετικά με την πορεία  του νέου ποιητή καθώς αργά αλλά σταθερά ωριμάζει, χαρακτηριστικό του πνευματικού ανθρώπου, που προσπαθεί  με τον έναν ή άλλον τρόπο, την τελείωσή του. Του ανθρώπου, που δεν επαναπαύεται στα ενθουσιώδη  σχόλια τα οποία μάζεψε  η πρώτη του δημόσια εμφάνιση,  αλλά ψάχνει και ψάχνεται θεματολογικά, υφολογικά, λεκτικά, δοκιμάζοντας τον ποιητικό του λόγο σε πλατύτερους ορίζοντες.
      Ωστόσο δεν είναι αυτό που θα ήθελα  να επισημάνω, διαβάζοντας και παρουσιάζοντας την καινούργια του ποιητική συλλογή. Υπάρχει κάτι που το θεωρώ σαν πρόκληση και δεν είναι λόγος κενός. Ξέρετε όταν έχεις να παρουσιάσεις έναν ποιητή που έχει στο ενεργητικό του 5-6 ποιητικές συλλογές, δε  δυσκολεύεσαι, γιατί έχει πια διαμορφώσει το στυλ του, το ύφος του, τη γλώσσα του, έχει δώσει το στίγμα του και δε διακινδυνεύεις την  κρίση σου. 
      Στην περίπτωση του Γιώργου Μαργαρίτη, η πρόκληση της κριτικής είναι η διορατικότητα. Είναι αν θέλετε η επιτυχημένη ή όχι διάγνωση  για το αν πρόκειται για μία προσπάθεια με συνέχεια ή αποτελεί  απλώς  έναν διάττοντα.
     Ας δούμε όμως μαζί –διαβάζοντας χαρακτηριστικά αποσπάσματα, όπου ο ποιητικός λόγος χαρακτηρίζει τον ποιητή και οριοθετεί την ποίησή του.
     Μια πρώτη διαπίστωση από τα δύο πρώτα κιόλας ποιήματα - από τα 18 συνολικά-Την ΕΛΠΙΔΑ και το ΛΕΥΤΕΡΟΣ είναι  ότι πρόκειται για μια ποίηση εσωτερικού χώρου. Ένας χώρος όπου υπογραμμίζονται δύο χαρακτηριστικά της   πνευματικής του υπόστασης. Την  αισιοδοξία αφ ενός  (μιλά για ελπίδα  και τη μαχητικότητά του απέναντι στους εχθρούς που μοιραία εμφωλεύουν σε κάθε νέον άνθρωπο) και ενάντια  στο φόβο αφ ετέρου  για τα μελλούμενα
      Κι εδώ όπως και στην πρώτη του εμφάνιση στη «μυσταγωγία» ο τόνος είναι προσωπικός. Και θα ήταν περίεργο αν δεν ήταν. Αυτός ο προσωπικός τόνος, υπήρξε για όλους μας, χαρακτηριστικό των πρώτων στίχων που γράψαμε κάποτε και μάλιστα με γενεσιουργό αιτία τον έρωτα. Από την άποψη αυτή δεν διακινδυνεύω την κρίση ότι ο Μαργαρίτης βρίσκεται θεματολογικά στην σωστή λεωφόρο που οδηγεί σε παραπέρα  στόχους.
     Έχοντας ξεφύγει -και νωρίς μάλιστα- από τα πρώτα ποιητικά ερεθίσματα, τον  έρωτα λόγου χάρη και τον γύρω αισθητό κόσμο, κυριαρχείται στη νέα του  συλλογή το «ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ» από έναν  εσωτερικό προβληματισμό που λίγο έως πολύ, έχουν όλοι οι νέοι. Αναζητά απαντήσεις στους προβληματισμούς του, κυριαρχείται από την ελπίδα. Εξορκίζει το φόβο. Υψώνει το ανάστημά του.
  Άλλωστε ο τίτλος της συλλογής ΚΑΛΕΙΔΟΣΚΟΠΙΟ σημειολογεί αυτή την πολύπλευρη οπτική γωνία που δημιουργείται από τους πολυκαθρεφτισμούς,  όταν παρατηρείς τα είδωλα του έσω και του έξω κόσμου να  μετασχηματίζονται καλειδοσκοπικά από τις επάλληλες εικόνες οι οποίες  διαμορφώνονται από τις  ψυχικές διεργασίες στις οποίες υποβάλλεται ο συναισθηματικός  κόσμος .Επιδράσεις που μοιραία δέχεται ως ενεργός πολίτης  από  την πολιτική, οικονομική, πολιτιστική και πνευματική ζωή των ημερών μας. Ένα  καλειδοσκόπιο συναισθημάτων του αισθητού ή του ονειρικού κόσμου.

  Η ελπίδα  -αυτή η ζωογόνος  δύναμη του ανθρώπου-δίνει το πρώτο του στίγμα.

 Η ελπίδα. (Σελ 11)

 Γεννήθηκες μόνη σου
Άτρωτη στα παιδικά μου όνειρα

Ωρίμαζες μέσα μου
όταν ζητούσα τη λύτρωση

 Αιώνια εκδιώκτρια
 του πορθητή των θνητών
 του Άρχοντα φόβου
 σε καλώ
 ακόμα και τώρα
 που κείτομαι
 μπροστά στα ερείπια της χώρας.

  Κι ακριβώς αυτή του η αποκάλυψη τον οδηγεί  σε ένα εσωτερικό διάλογο  που δείχνει σα συνέχεια του πρώτου ποιήματος. Ένας εσωτερικός διάλογος της ελπίδας με το φόβο καθώς.
ο ποιητής προσπαθεί  να  ξεφύγει από τα πρώτα επιφανειακά ερεθίσματα
   Ο λεύτερος (σελ 12) 

   Ποιος είσαι άνθρωπε.
  Τι λογαριάζεις πως θα πετύχεις με το φέρσιμό σου;
   Προσκύνα  δε σκιάζεσαι
 
  Και η απάντηση του ανθρώπου που νοιώθει  ελεύθερος και που δικαιολογεί και τον τίτλο.
  Δε γεννήθηκα  για να σε υπηρετώ. Δε προσκυνώ 
Κι ακόμα

  Σ` έμαθα
 φόβος το ονομάσου και κατοικείς  μέσα μου….
 Κάνε στην άκρη
 Από  εδώ και στο εξής θα πορευτώ μονάχος.

 Αυτή η διαπάλη  της ελπίδας με τον φόβο αγγίζοντας τον βαθύτατο  συναισθηματικό του κόσμο, του δημιουργεί το ερέθισμα, τη συγκίνηση θα έλεγα  για τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα στον οποίο αφιερώνει τον

«Μετρονόμο»  (σελ.14,15)

Έμαθε να λέει στίχους και με μουσικές
Να μετρά το άπειρο
Εισπνέοντας την ελευθερία της στιγμής.

Έμαθε ν` αγαπά τον συνάνθρωπο

Έμαθε λέει να  είναι ελεύθερος
Να μην ανήκει πουθενά
στη ζωή και στο θάνατο.
Μπροστάρης χωρίς φόβο
Να δείχνει το δρόμο της ζωής

Πολιτικοποιημένος όπως άλλωστε όλοι οι νέοι της εποχής του-κι όπως έχει χρέος ο κάθε πολίτης, να έχει- αλλά και να μάχεται για τις ιδέες του, ευαισθητοποιείται και παίρνει θέση απέναντι στην εξουσία
Στην κάθε είδους εξουσία  όταν θεωρεί πως πορεύεται με  λανθασμένες  επιλογές φανερώνοντας ένα οξύ κριτικό πνεύμα που δε χαρίζεται δε συμβιβάζεται «Ο Άννας και ο Καϊάφας» αποτελούν όπως ξέρουμε τα σύμβολα  της θρησκευτικής διαφθοράς και την εμπλοκή της με την πολιτική εξουσία. Εδώ όμως αποκτούν ένα πλατύτερο νόημα. Έναν συμβολισμό. Δεν σηματοδοτούν όπως από πρώτης όψεως θα νομίσει ο αναγνώστης  μόνο τη θρησκευτική εξουσία αλλά γενικά το κατεστημένο .Το σύστημα καθώς λέμε που αποτελεί πηγή διαφθοράς  αγγίζοντας την όποια εξουσία..              

   «  Σας  είπαν  να γίνεται οδηγοί
 – γράφει στο ποίημά του Άννας και Καϊάφας-
 και να διδάσκετε
 τι είναι καλό και τι κακό.
Σας έθεσαν ποιμένες 
και σας έδωσαν έδρες και πλούτη»
……..
Και σεις 
Γραμματείς και Φαρισαίοι
Τυφλοί στα κελεύσματα του
Τυπικού Μωσαϊκού νόμου
συνουσιασθήκατε
με τη διεφθαρμένη πολιτική εξουσία

 Πιο έντονα φαίνεται αυτή η κριτική στάση απέναντι στην εξουσία  στη συνέχεια όπου η ποίησή του γίνεται ένα μαστίγιο, ενάντια στην πολιτική της διαφθοράς που καλύπτει την κάθε μορφή εξουσίας όταν  γίνεται δυνάστης του πολίτη.

    Γεννημένος και μεγαλωμένος  σε μια οικογένεια  όπου ο γεννήτορας μάχεται για τις πολιτικές του θέσεις είτε σα Νομαρχιακός ή Δημοτικός σύμβουλος  και με έντονη συνδικαλιστική δράση – πρόεδρος επί σειρά ετών  των πολυτέκνων και με συνεχή και ακάματο προσφορά  τόσο στον κοινωνικό  όσο και στον πνευματικό χώρο, είναι φυσικό να αποκτήσει πολιτική σκέψη  και κρίση που εκδηλώνεται με σαφήνεια στον ποιητικό του λόγο. Όπως  όλοι οι νέοι δεν μπορεί να μείνει αδιάφορος για τις πολιτικές εξελίξεις του τόπου. Ξεκινά όπως όλοι μας κάποτε από τις ιδεολογικές μας παρορμήσεις  αναζητώντας το ιδανικό. Τον καλύτερο κόσμο.                                                                                                                                    
 
  Γράφει στο ποίημά του « Νέμεσης.»

Μας είπαν για το καλό σας γίνονται οι θυσίες
Και κοντοστάθηκαν ξιπασμένοι σε μιαν άλλη Αυλίδα
Περιμένοντας να φυσήξουν ούριοι άνεμοι
χωρίς να πειράξει κανείς την κόρη τους.


Μας είπαν κάνετε υπομονή κι όλα τα αλλάξουν
 Στο τέλος θα δικαιωθείτε
Εξαγοράζοντας την ιώβεια υπομονή μας
Με ατέρμονες δόσεις
Σιδηροδέσμιων αλυσίδων που κουβαλάμε στα σπίτια μας
κάθε μέρα

  Δεν χρειάζεται να είναι κανείς μάντης ή να έχει ιδιαίτερες ικανότητες για να τον κατανοήσει.  Η ποίηση του Μαργαρίτη είναι ξεκάθαρη. Είναι σαφέστατος και μαχητικός όπως όλοι οι  νέοι και σαλπίζει μέσα από μια αλληγορία, εδώ -Η οργή του Οδυσσέα –πιο σωστά προμαντεύει, το τέλος κάθε δικτατορικής επιβουλής .
 Κάθε κυβερνητικής – σε προέκταση – αυθαιρεσίας

  Χρόνια τώρα μακριά από το σπίτι του 
 Από την εστία της ψυχής του
προδόθηκε από τα λάθη του …
σ ένα ανώφελο ταξίδι απληστίας
έχασε τον εαυτό του ταξίδι

 κι όμως επέστρεψε.

  « και την οργή του έπνιξε το τόξο
 Και πήρε πίσω την Ιθάκη

  
Ο προσεκτικός παρατηρητή που θα διαβάσει την ποίηση του Γιώργου Μαργαρίτη θα παρατηρήσει ότι θέτει ξανά το μεγάλο πρόβλημα της ποίησης στην εποχή μας.
 Δυο-τρεις γενιές πριν όσοι μεγαλώσαμε γαλουχημένοι  έστω  και με τον απόηχο της Αθηναϊκής σχολής συνηθίσαμε τον ποιητικό λόγο να ασχολείται με την ομορφιά του αισθητού ή του νοερού –του ονειρικού κόσμου. Δε θα ξεφύγει ολοκληρωτικά από αυτό τον ιερό δεσμό της ποίησης με το λυρισμό ούτε ο ποιητής μας εδώ
  Νέος- ενθουσιώδης-  δε θα μπορέσει να μη παρασυρθεί  από έναν πηγαίο λυρισμό που εκδηλώνεται  και πλημμυρίζει  τον συναισθηματικό του κόσμο ο οποίος κάτω από την πίεση της ομορφιάς και των ονείρων που πλάθουν οι νέοι γράφει…..Σελ 22 Όνειρα

 Όνειρα μαγεμένα
 ακολουθούν το βλέμμα σου 
σε βακχικό ρυθμό
κοσμικής  συνύπαρξης
ονειρικής σύζευξης
παράτολμο ερωτικό παιχνίδισμα
αμοιβαίας αναγέννησης

όνειρα νωχελικά
μακρόπνοα
 που έζευξαν τη μοίρα
με την ελεύθερη βούληση
κι όργωσαν τη νόηση
με σπόρους αγάπης

  Ωστόσο δεν είναι αυτό το κλίμα της νέας του ποιητικής συλλογής. Δεν είναι αυτά τα ερεθίσματα που τον εμπνέουν που τον απασχολούν σαν υπεύθυνο πολίτη και τον τοποθετούν απέναντι στην εποχή του  
   Ανήκει σε μια γενιά που παρακολουθεί ανήσυχη τα δρώμενα  στο πολιτικό παγκόσμιο γίγνεσθαι. Μια γενιά που ξεκίνησε το ταξίδι με όνειρα, με προσδοκίες, με την ελπίδα ότι θα βρει το φως στο τούνελ για να μεταχειρισθώ μια φράση του συρμού μια φράση καραμέλα  στο στόμα και τις εξαγγελίες των πολιτικών που δυστυχώς καπηλεύονται εκτός από την καθημερινότητα του λαού και τα πιστεύω του. Τις ελπίδες του. Εδώ ο Γιώργος Μαργαρίτης εκφράζει την πίκρα της γενιάς του, την πίκρα των ποιητών .Ένα παράπονο που γίνεται κατηγορώ και στήνει στον τοίχο θαρρείς όλους μας υπογραμμίζοντας τη στάση της ποίησης απέναντι στα προβλήματα και τις  αγωνίες του καιρού της.
 
   Γραφεί με τον σημαδιακό τίτλο Στο Κολοσσαίο της  ζωής. Το Κολοσσαίο τουτέστιν η αρένα όπου οι μονομάχοι παλεύανε μέχρι θανάτου για να ψυχαγωγήσουν τον αυτοκράτορα. Την εξουσία . Το κατεστημένο .Το σύστημα δηλονότι. Πιο επιτυχημένος  τίτλος δε θα μπορούσε να βρεθεί για  να χαρακτηρίσει αυτόν τον αγώνα τον μέχρι θανάτου που συχνά
αντιμετωπίζεται με την αδιαφορία της ολιγαρχίας των κρατούντων.

  Γράφει (σελ 30.)

Μαζεύοντας της μοίρας τα πέπλα 
Γυρεύοντας  τον άγιο δρόμο
κλείσαμε τα μάτια μας
κι ονειρευτήκαμε
έναν καινούργιο κόσμο
που θα γεμίζει
τις κερήθρες του χρόνου
με ευτυχία.

 Η ευτυχία. Το μεγάλο  ζητούμενο όλων των ανθρώπων ,όλων των εποχών. Να πως δίνει τον ορισμό αυτής της αναζήτησης  τόσο ποιητικά . τόσο λυρικά μα και με  κάποια  μελαγχολία , με κάποιον σκεπτικισμό ο ποιητής εδώ, σε μια του φράση που κλείνει διανθρώπινα το νόημά της

 « Ζηλέψαμε τα πέταγμα των γερανών»

  Όμως είναι νέος και νέος σημαίνει ασυμβίβαστος , ανυποχώρητος  κριτής .Δεν είναι η ποίηση για τον Γιώργο Μαργαρίτη μια διαδικασία καλολογίας, γλαυκών ουρανών  και χιονισμένων τοπίων ή φουρτουνιασμένων ωκεανών όπως αποδεικνύεται στο καλειδοσκόπιο..  
  Ο ποιητής χρωστά στη γενιά του. Χρωστά  την κοινωνία ,Χρωστά στο μέλλον των επερχόμενων.
   Άλλη η εποχή των αρχών του 20ου αιώνα με τον ρομαντισμό της και άλλη σήμερα όπου ο ποιητής κρίνει .Τοποθετείται. Χρησμοδοτεί για τα μελλούμενα.
 Γράφει στη σελίδα 31 με τίτλο Χρησμός
 
  Τη δικαιοσύνης όμως η ώρα θα έρθει
  Στους ουράνιους κύκλους και θόλους
  Και αλίμονο τότε
  Σε εκείνους
  Που πρόδωσαν το φως

Κυρίες και κύριοι αγαπητοί μας φίλοι
Η γενιά που ανήκω και που ανήκουν και κάποιοι άλλοι εδώ (ευτυχώς δεν είμαι ο μόνος) -Και που κυκλοφορούμε τη ματαιοδοξία της ηλικίας μας πιστεύοντας ότι εξακολουθούμε να είμαστε  «Νέοι –έστω- παρελθούσης  χρήσεως» φευ αλλά και η γενιά στην οποία ανήκει ο γεννήτορας του ποιητή,  ο Λεωνίδας ο πολύ αγαπητός  Λεωνίδας Μαργαρίτης
μπορεί να κουβαλήσαμε  λόγω κυρίως οικονομικών και πολιτικών συνθηκών και ανωμαλιών πολλά στραβά και ανάποδα αλλά…αλλά, γαλουχήσαμε νέους  ανθρώπους με γνώση της ευθύνης τους απέναντι στο κοινωνικό σύνολο,  μια γενιά με σαφή επίγνωση της αξίας οικογένεια , μια γενιά που στάθηκε και στέκεται στη σκυταλοδρομία της ελληνικής συνέχειας με υπερηφάνεια και κυρίως με αίσθημα του ευ και μετ’  αρετής  ζειν και κυρίως μια γενιά με ευαισθησίες. Εδώ στο καλειδοσκόπιο  οι οικογενειακές καταβολές τον επηρεάζουν , θα έλεγα  τον καθοδηγούν ,Διαμορφώνουν τη συμπεριφορά του. Τον κρατούν στέρεα αγκυροβολημένο  στις οικογενειακές αξίες .Στις Αρχές , Αφιερώνει τέσσερα από τα καλύτερά του ποιήματα στον πατέρα του, τη μητέρα του, τη γυναίκα του και το παιδί του.
    Γράφει ο Γιώργος Μαργαρίτης η νέα γενιά  της  οικογένειας  Μαργαρίτη τέσσερα ποιήματα αφιερωμένα στον πατέρα του, τη μητέρα του τη γυναίκα του και την κόρη του όπου χαρακτηριστική η αγάπη η τρυφερότητα, η ευγνωμοσύνη και ο σεβασμός .Η αναγνώριση του χρέους του απέναντι τους.
  Γράφει για τον πατέρα του
Δυο χέρια τεράστια και μια αγκαλιά όλο δύναμη
κι αλλού:  Ιερή δοξολογία στο θείο και τη μητέρα  φύση όταν μου διάβαζε ποίηση .Να που έχει δίκιο ο λαός μας το μήλο κάτω από τη μηλιά 
Κι αλλού στη μητέρα του: Στην αγκαλιά σου πρωτογνώρισα
Τη μυρωδιά της αγάπης .Στα πρώτα σου χάδια
Είδα να μου χαμογελάει η ζωή

  Ώσπου στο τίμιο νυφικό σμίξιμο συνέχεια της φυλής και της ανθρώπινης διαδοχής θα γράψει για τη γυναίκα του
 Μαζί σου  μοιράστηκα τα όνειρα ,
μαζί σου τη χαρά και τη θλίψη

για να τελειώσει με ένα τρυφερό ξέσπασμα αγάπης για ποιόν άλλον  Για την κόρη του
«Στα δικάσου  μάτια βλέπω το μέλλον κι ο ήλιος ανατέλλει πάλι  από τα γκρίζα σύγνεφα της καθημερινότητας…»

ΕΠΙΤΥΧΗΣ Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ

ΕΠΙΤΥΧΗΣ   Η ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΝΕΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ    ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ
                          
 Παρουσία   σημαντικών ανθρώπων των γραμμάτων και των τεχνών και μεγάλου αριθμού φιλοτέχνων και κοινού έγινε την περασμένη Δευτέρα στα πλαίσια των εκδηλώσεων του Φιλολογικών Βραδινών της Εταιρείας Λογοτεχνών στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Οργανισμό του Δήμου Πατρέων η παρουσίαση του δεύτερου ποιητικού βιβλίου του συμπολίτη ποιητή Γιώργου Λ. Μαργαρίτη με τον τίτλο: «Καλειδοσκόπιο».
Ο πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών σημείωσε στη σύντομη εισαγωγή του την ποιητική παραγωγή το τελευταίο χρόνο νέων δημιουργών και αυτό το χαρακτήρισε σημαντικό γεγονός.
Για το βιβλίο μίλησε αρχικώς η Πεζογράφος και Ζωγράφος Μαρία Καρέλα η οποία επεσήμανε το βαθύ νόημα και τη δυναμική των στίχων του ποιητή που έχουν έντονο το προσωπικό στοιχείο αλλά και σημαδεύει ζητήματα του καιρού μας που τον απασχολούν έντονα και ευαισθητοποιούν την καρδιά και την συνείδηση του. Ακολούθησε απαγγελία του ποιήματος  με τον τίτλο «Ο μετρονόμος του απείρου» εμπνευσμένο από τη δολοφονία του Παύλου Φύσσα από τον ηθοποιό Αλέξη Γκλαβά. Ο Σταύρος Ιντζεγιάννης που ακολούθησε  έδωσε κι εκείνος με τον δικό του τρόπο και λόγο τις εντυπώσεις του από την ανάγνωση και μελέτη των ποιημάτων της συλλογής και  στάθηκε και εκείνος στη δυναμική των στίχων του ποιητή και αξιολόγησε θετικά την όλη του δημιουργία. Τέλος ο Φώτης Δημητρόπουλος  παρουσιάζοντας τη νέα ποιητική παραγωγή του Γιώργο Μαργαρίτη έκανε αρχικώς μια συνολική αποτίμηση τόσο της πρώτης του ποιητικής συλλογής με τον τίτλο «Μυσταγωγία» και σημείωσε την εκπληκτική τελειότητα του στίχου του και την ανοδική του πορεία. Ο ηθοποιός Αλέξης Γκλαβάς απήγγειλε δύο ακόμη ποιήματα του δημιουργού και εκείνα εμπνευσμένα από την σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα «Ο ποιητής της εικόνας» και «Αυτόχειρας συνειδήσεως».Στο τέλος της παρουσίασης δόθηκε ο λόγος στον ποιητή, ο οποίος με λίγα και λιτά λόγια ευχαρίστησε τους ομιλητές καθώς και την Εταιρεία Λογοτεχνών που διοργάνωσε την παρουσίαση του νέου του βιβλίου, ενώ προσέφερε τιμητικά και  δωρεάν ένα αντίτυπο  του  βιβλίου του, σε όλους όσοι παρέστησαν στην παρουσίαση.Το τέλος της εκδήλωσης κάλυψαν τα χειροκροτήματα των παρισταμένων οι οποίοι και προσωπικά ευχαρίστησαν τον νέο ποιητή. Μια βραδιά  αξέχαστη σ’ όσους  την  παρακολούθησαν.