MΙΧΑΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ ΕΝΑΣ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ



MΙΧΑΛΗΣ ΖΩΓΡΑΦΟΣ

ΕΝΑΣ ΤΑΛΑΝΤΟΥΧΟΣ ΑΓΙΟΓΡΑΦΟΣ

Ένας απ’ τους πιο αξιόλογους και ταλαντούχους αγιογράφους είναι ο Μιχάλης Ζωγράφος ο οποίος εμπνέεται από τη Βυζαντινή παράδοση αλλά και την εμπλουτίζει με την προσωπική του σφραγίδα. Ο Μιχάλης Ζωγράφος έχει αγιογραφήσει όχι μόνο ναούς της περιοχής μας και γενικότερα της χώρας μας αλλά και της γειτονικής Ιταλίας. Αφού εκεί έχει εκτιμηθεί ότι επιτυγχάνει ένα σπουδαίο συγκερασμό της ανατολικής και της δυτικής τεχνοτροπίας. Μιάς τεχνοτροπίας  που συμβολίζει και την μακρά περίοδο της των πάντων ενώσεως. Σε όλους σχεδόν  τους Πατρινούς που περνούσαν από το ατελιέ του( Φιλοποίμενος και Υψηλάντη της πόλης μας) την περίοδο της δεκαετίας του ογδόντα έκαναν ιδιαίτερη αίσθηση τα έργα του,  αντιπροσωπευτικά  όλης της γκάμας των στυλ που χρησιμοποιούσε  αποδεικνύοντας  την ευρύτητα του ταλέντου του, το οποίο μπορεί εξ ίσου πειστικά και να αποδίδει την αυθεντική βυζαντινή και αγιορείτικη αγιογραφία αλλά και να φιλοτεχνεί με έξαρση και έφεση αναζήτησης στο ύφος και τις τεχνοτροπίες άλλων σχολών.
Ο Μιχαήλ Ζωγράφος από το 1968 μέχρι τις μέρες μας έχει να επιδείξει αξιόλογο έργο. Η πρώτη του ολοκληρωμένη εργασία ήταν η αγιογράφηση του ιερού Ναού  των Ταξιαρχών της 115 Πτέρυγας Μάχης(Χανιά) και μέχρι το 1976 εργάσθηκε στην Κρήτη στην Αθήνα, στην Άνδρο κ.α. Από το έτος 1977 αποδέχθηκε πρόταση του  τότε Μητροπολίτη Ηλείας κηρού Αθανασίου και ανέλαβε την Διεύθυνση της Σχολής Βυζαντινής Αγιογραφίας  στο Κατάκολο Ηλείας όπου και προσέφερε τις υπηρεσίες του  για έξη χρόνια. Από το 1982 εγκαταστάθηκε στην πόλη μας και αναλάμβανε  εργασίες σε ολόκληρη την Πελοπόννησο. Είναι μέλος της Λέσχης Ελλήνων Καλλιτεχνών και μέλος του Πανελληνίου Συλλόγου Αγιογράφων. Έχει λάβει μέρος σε  ομαδικές εκθέσεις αγιογραφίας  και ζωγραφικής. Μέσα στη δραστηριότητά του ανέλαβε και την αγιογράφηση του Ιερού Ναού Αγίου Νικολάου στο Βρινδίσιο της Ιταλίας ενώ είχε προτάσεις από ορθόδοξες  εκκλησίες των ΗΠΑ και του Καναδά.

ΟΜΙΛΙΑ ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΕΦΕΤΩΝ ΕΠΙ ΤΙΜΗ



                                                                   ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ N.Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ

 

                                       Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ


                          ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ



Σας προσκαλούν

στο Φιλολογικό βραδινό  της Δευτέρας
13ης  Νοεμβρίου    2017   και ώρα 7.00 μ.μ.
στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της

στο οποίο θα  μιλήσει
ο συμπολίτης Πρόεδρος Εφετών επί τιμή

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΗΛΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ 


                                                    με θέμα:

«Ο Ευρωπαίος διπλωμάτης Ιωάννης Καποδίστριας»

             Την εκδήλωση θα προλογίσει και θα συντονίσει 
               ο πρόεδρος  της Εταιρείας Λεωνίδας Μαργαρίτης.

Η παρουσία σας  θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.

 ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

 

ΒΑΣΩ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ ΝΙΚΗΣΕ...



                 Η ΒΑΣΩ ΣΑΚΕΛΛΑΡΗ 

 

 ΕΔΩΣΕ ΜΑΧΗ  ΜΕ ΤΗ ΔΙΠΟΛΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΡΑΧΗ

 ΚΑΙ ΤΗΝ ΚΕΡΔΙΣΕ

Κατέγραψε τη 10χρονη μάχη της με την ασθένεια στο βιβλίο της «Είσοδος – Έξοδος»



Η Βάσω Σακελλάρη εξομολογείται στο thebest.gr την μάχη της με την διπολική διαταραχή:Ανέβηκα το δικό μου Γολγοθά και στο τέλος ήρθε η ανάσταση Κατέγραψε τη 10χρονη μάχη της με την ασθένεια στο βιβλίο της «Είσοδος – Έξοδος»
«Η μητέρα μου έλεγε, ποτέ οι δοκιμασίες δεν μας δίνονται στη ζωή χωρίς λόγο, είναι σαν μας λέει ο Θεός να ξαναδούμε τη ζωή με άλλα μάτια. Έτσι κι εγώ μετά την μάχη μου με την διπολική συναισθηματική διαταραχή δεν είμαι πια η ίδια Βάσω, είμαι ένας καινούριος άνθρωπος, η αρρώστια μου έκανε πολλά δώρα, μου χάρισε σοφία, συγκέντρωση, ξεχώρισα πράγματα και πρόσωπα και είπα Βάσω προχώρα Μιλώντας με την αγαπητή ηθοποιό, σκηνοθέτιδα, δασκάλα της υποκριτικής και εκπαιδευτικό στέλεχος του Τμήματος Θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου Πατρών Βάσω Σακελλάρη με αφορμή το βιωματικό βιβλίο της «Είσοδος – Έξοδος» από τις εκδόσεις Το Δόντι του Ανδρέα Τσιλίρα, αντιλαμβάνεσαι αμέσως την ευγένεια της, τον δυναμισμό της και το κυριότερο το πόσο καλύτερα νιώθει που έχει βγει από την περιπέτεια της υγείας της που έζησε για τουλάχιστον δέκα χρόνια, από το καλοκαίρι του 1999 έως το 2010.
«Είναι το 1ο μου βιβλίο και ομολογώ ότι ανακάλυψα πως η συγγραφή ενός βιβλίου είναι μία πολύ δημιουργική και απελευθερωτική διαδικασία και θέλω να της μείνω πιστή γι’ αυτό και έχω ήδη στα σχέδια μου ένα 2ο βιβλίο που θα είναι μυθιστόρημα», ανέφερε μιλώντας στο thebest.gr η Βάσω Σακελλάρη, η οποία έχει τελειώσει τη Νομική σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών αλλά έμελλε να την κερδίσει το θέατρο.
Είναι αριστούχος της δραματικής σχολής του Θεάτρου Τέχνης όπου και μαθήτευσε κοντά στην τριάδα των επιγόνων του μεγάλου δασκάλου Καρόλου Κουν: τον Γιώργο Λαζάνη, τον Γιώργο Αρμένη και τον Μίμη Κουγιουμτζή, των οποίων τη συμπάθεια και την εκτίμηση κέρδισε με κριτήριο το υποκριτικό της ταλέντο αλλά και την ακεραιότητα του χαρακτήρα της, όπως εύστοχα είχε αναφέρει η θεατρολόγος και φιλόλογος Χριστίνα Κόκκοτα σε ομιλία της για την Βάσω Σακελλάρη σε εκδήλωση της Κοινο-Τοπίας.
Ρωτώντας τη Βάσω Σακελλάρη για το πώς προέκυψε το συγκεκριμένο βιωματικό, εξομολογητικό βιβλίο, η ίδια δεν «μάσησε» τα λόγια της. Όπως μας είπε, γράφτηκε κάτω από θυμό:
«Ήξερα στην πόλη όπου ζω, την Πάτρα πως οι άνθρωποι συζητούσαν για μένα και την κατάσταση μου πίσω από την πλάτη μου και δεν σας κρύβω ότι κατά καιρούς μάθαινα εξωφρενικά πράγματα. Γι’ αυτό το βιβλίο γράφτηκε κάτω από ένα αίσθημα θυμού θέλοντας να δώσω μία δημόσια απάντηση, να πω τα όσα πέρασα και πώς ξεπέρασα και αντιμετώπισα το πρόβλημα μου. Όλη αυτή τη δύσκολη περίοδο δεν διέκοψα τίποτα και τα μαθήματα μου έκανα και παραστάσεις με τους φοιτητές.
Δεν σταμάτησα να εργάζομαι και να είμαι δραστήρια κι αυτό γιατί πάντα ακολουθούσα την φαρμακευτική μου θεραπεία. Για δέκα χρόνια έως το 2010 θα έλεγα πως σταυρώθηκα σαν το Χριστό, ανέβηκα το δικό μου Γολγοθά και στο τέλος ήρθε για μένα η Ανάσταση το 2011-12 όταν ο γιατρός μου, μου είπε “Βάσω τελειώσαμε”», ανέφερε και στον τόνο της φωνής της διέκρινες μία ανακούφιση αλλά και μία δύναμη και ενέργεια.
Η Βάσω Σακελλάρη όπως μας εξήγησε, αυτά τα 10-12 χρόνια της ζωής της ήταν «τα πέτρινα χρόνια της». Είχε ωστόσο ανθρώπους δίπλα της που την στήριξαν και προπαντός τον ψυχίατρο Γιάννη Βλάχο καθώς κι έναν ομοιοπαθητικό γιατρό τον Σπύρο Κυβέλο που επίσης, όπως μας λέει την βοήθησε πολύ.
Είναι συγκλονιστικό αυτό που μας είπε, ότι δεν είναι καθόλου εύκολο να ξεπεράσεις μία τόσο σοβαρή ασθένεια. Ο γιατρός της, τής είπε πως ήταν η εξαίρεση. Κι αυτό συμβαίνει διότι είναι δύσκολο να σταθεροποιήσει ο γιατρός τον ασθενή του.
«Η ασθένεια έχει 2 πόλους, ή βρίσκεσαι κάτω στο πηγάδι, στην κατάθλιψη ή ξαφνικά ανεβαίνεις πολύ ψηλά, στην ευφορία κι εκεί πολλοί την πατάνε νομίζοντας ότι επανήλθαν στην κανονικότητα. Αυτό το “πάνω” είναι και το πιο επικίνδυνο μιας και πολλοί που έχουν το πρόβλημα θεωρούν ότι έγιναν καλά και κόβουν τη θεραπεία. Μπορεί η κατάθλιψη να είναι μία βαριά κατάσταση αλλά η μανία, η τρελή χαρά ότι όλα είναι και πάλι τέλεια είναι πολύ πιο επικίνδυνη κι αν δεν προσέξεις και δεν την αντιμετωπίσεις με τα κατάλληλα φάρμακα, είναι σαν δρόμος χωρίς γυρισμό.
Πλέον εδώ και περίπου επτά χρόνια πέτυχα να σταθεροποιηθώ αποκτώντας μία φυσιολογική ποιότητα ζωής. Πιστεύω ότι οι άνθρωποι που περνάνε μέσα από μεγάλες δυσκολίες βγαίνουν καλύτεροι άνθρωποι κι αυτό νομίζω συνέβη και σε μένα», μας είπε.
Δεν μας έκρυψε ότι από μικρή λόγω ευαισθησίας αλλά και λόγω κάποιων περιστατικών στην εφηβεία της, πάντα είχε μία τάση προς την κατάθλιψη. «Ήμουν ένα κλειστό σαν στρείδι παιδί κι αυτή η κατάθλιψη με συνόδεψε θαρρώ σε όλη την πορεία της ζωής μου. Πάντα συμβουλευόμουν τον γιατρό μου αλλά επρόκειτο για μικρά περιστατικά κατάθλιψης που τα ξεπερνούσα και μέσα από τη δουλειά μου. Το 1ο όμως περιστατικό μανίας που εκδηλώθηκε το καλοκαίρι του 1999 ήταν πολύ δυσάρεστο καθώς η μανία είναι μία σοβαρή ασθένεια», ανέφερε.
Επιθυμία της μέσα από το βιβλίο της «Είσοδος – Έξοδος» είναι πέρα από την εξωτερίκευση του προβλήματος που πέρασε, να δώσει και το παράδειγμα σε άλλους ίσως ασθενείς να βρουν τη δύναμη και το θάρρος να το ξεπεράσουν.
Όσο για τα θεατρικά της σχέδια, χαμογέλασε όταν την ρωτήσαμε και μας είπε πως σκέφτεται πιθανόν κάποιο θεατρικό μονόλογο με συνεργάτη στην μουσική τον Γιώργο Δίπλα ενώ στη σχολή θεατρικών σπουδών του Πανεπιστημίου της Πάτρας έχει ακόμη όπως μας είπε 5 χρόνια δουλειάς.
Την ρωτήσαμε και για το ΔΗΠΕΘΕ της Πάτρας όπου τη δεκαετία του ’90 ερχόμενη με περγαμηνές και με λαμπρές συνεργασίες στην Αθήνα (έχει συνεργαστεί με εκλεκτούς θιάσους όπως της Ξένιας Καλογεροπούλου, της Μπέτυ Αρβανίτη, του ζεύγους Καρέζη-Καζάκου και του Εθνικού θεάτρου αλλά και με αξιόλογα θεατρικά σχήματα όπως η «Λαϊκή Σκηνή» και η «Εποχή» σε έργα των Ζωρζ Φεϋντώ, Μπαριγιέ Γκρεντί, Έντεν φον Χόρβατ, Λουΐτζι Πιραντέλλο και του αρχαιοελληνικού θεάτρου όπως «Ηλέκτρα», «Μήδεια» και «Εκκλησιάζουσες») έπαιξε σε παραστάσεις όπως «Τα Γούστα του κυρίου Σλόαν» το 1998 αλλά και στον «Κοριολανό» του Σαίξπηρ το 1999 με τον Γιώργο Κιμούλη.
«Εγώ έχω τελειώσει με το ΔΗΠΕΘΕ Πάτρας, με έχει πληγώσει», είναι τα λόγια της.
*Το βιβλίο της «Είσοδος – Έξοδος» αναμένεται να παρουσιαστεί σε εκδήλωση και στην Αθήνα.
Συνέντευξη - επιμέλεια κειμένου: ΤΑΚΗΣ Γ. ΜΑΡΤΑΤΟΣ

ΟΜΙΛΙΑ ΣΤΑΥΡΟΥ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗ



                                                            



ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ


Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ  ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ N.Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ

 

Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΠΑΤΡΩΝ

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ


ΚΑΙ
 Η ΑΡΤΙΝΗ ΛΕΣΧΗ ΠΑΤΡΏΝ

Σας προσκαλούν

στο Φιλολογικό βραδινό  της Δευτέρας
6ης  Νοεμβρίου    2017   και ώρα 7.00 μ.μ.
στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της

στο οποίο θα  μιλήσει
ο συμπολίτης  Δημοσιογράφος και Συγγραφέας

ΣΤΑΥΡΟΣ ΙΝΤΖΕΓΙΑΝΝΗΣ


                                         με θέμα:
«Η Συνθήκη του Βερολίνου του 1878 και το Πρωτόκολλο της Κωνσταντινούπολης»
(Απελευθέρωση της Άρτας από τον Οθωμανικό ζυγό)

          Την εκδήλωση θα προλογίσει και θα συντονίσει ο πρόεδρος της Εταιρείας Λεωνίδας Μαργαρίτης.

Η παρουσία σας  θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.

 ΤΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΣΥΜΒΟΥΛΙΑ

 

 


ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ TΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ



                                              ΟΜΙΛΙΑ


                     ΓΙΑ ΤΗ ΝΑΥΜΑΧΙΑ TΗΣ ΝΑΥΠΑΚΤΟΥ

 

                                     ΣΤΗ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

Mε θέμα:«Η ναυμαχία της Ναυπάκτου» θα μιλήσει ο συμπολίτης  εκπαιδευτικός και συγγραφέας Κώστας Κονίδας την προσεχή Δευτέρα 30η  Οκτωβρίου    2017   και ώρα 7.00 μ.μ. στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών.


        Η ομιλία  έχει προγραμματισθεί  από την Εταιρεία Λογοτεχνών και περιλαμβάνεται στον κύκλο των ομιλιών των Φιλολογικών βραδινών που γίνονται και φέτος με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης-Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων κάθε Δευτέρα απόγευμα στις 7 μ.μ. στο Αναγνωστήριό της.

Ο κ.Κονίδας είναι  δόκιμος συγγραφέας και θα μιλήσει από το βήμα της Εταιρείας Λογοτεχνών για  πρώτη φορά ενώ είναι τακτικός συνεργάτης και μόνιμος ακροατής των φιλολογικών βραδινών.

 Η ομιλία του αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον  από το κοινό των Φιλολογικών βραδινών, τόσο λόγω θέματος όσο και λόγω ομιλητή.

 Τον     ομιλητή      θα παρουσιάσει  και θα συντονίσει την  εκδήλωση, ο  πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης .

       Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
                                                                                                 

ΟΜΙΛΙΑ ΖΟΡΜΠΑ ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ



                                                    ΟΜΙΛΙΑ ΖΟΡΜΠΑ

                         ΤΗ ΔΕΥΤΕΡΑ   ΣΤΗ  ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

Mε θέμα: «Η Ελλάδα κατά τη Γερμανική κατοχή» θα μιλήσει ο συμπολίτης συγγραφέας και τακτικό μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών  Γεώργιος Κ. Ζορμπάς    την  προσεχή   Δευτέρα 23η  Οκτωβρίου    2017   και ώρα 7.00 μ.μ. στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών.
        Η ομιλία της   προσεχούς Δευτέρας, έχει προγραμματισθεί  από την Εταιρεία Λογοτεχνών και περιλαμβάνεται στον κύκλο των ομιλιών των Φιλολογικών βραδινών που γίνονται και φέτος με τη συνεργασία της Δημοτικής Βιβλιοθήκης-Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων κάθε Δευτέρα απόγευμα στις 7 μ.μ. στο Αναγνωστήριό της.
Ο κ. Ζορμπάς είναι  δόκιμος συγγραφέας.  Θα μιλήσει από το βήμα της Εταιρείας Λογοτεχνών για  πρώτη φορά, μετά την ανακήρυξη του σε τακτικό μέλος της.
 Η ομιλία του αναμένεται με έντονο ενδιαφέρον  από το κοινό των Φιλολογικών βραδινών, τόσο λόγω θέματος όσο και λόγω ομιλητή.

 Τον     ομιλητή      θα παρουσιάσει  και θα συντονίσει την  εκδήλωση, ο  πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης .

       Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
                                                                                           

“ΤΡΕΙΣ ΓΑΙΔΑΡΟΙ ΜΑΛΩΝΑΝΕ” ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΜΑΡΑΙΪΚΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΥΛΙΑΣ

“ΤΡΕΙΣ ΓΑΙΔΑΡΟΙ ΜΑΛΩΝΑΝΕ” ΓΙΑ ΤΑ ΣΑΜΑΡΑΙΪΚΑ ΤΟΥ ΔΑΣΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΡΟΦΥΛΙΑΣ
Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη
Επιτ.Δικηγόρου


Ο θυμόσοφος λαός μας συνηθίζει να χρησιμοποιεί τον τίτλο του σημειώματος μας όταν θέλει να υποδηλώσει ότι κάποιοι ερίζουν για κάτι που δεν τους ανήκει. Και βεβαίως η δημοσία γη δεν ανήκει σε κανέναν πλην του Ελληνικού Λαού ο οποίος εκφράζεται με την συντεταγμένες εξουσίες. Είναι γνωστό άλλωστε το αξίωμα πως στη δημόσια περιουσία δεν αναγνωρίζεται υπάρχει δικαίωμα χρησικτησίας. Όμως ατυχώς για τους εκάστοτε εκπροσώπους του Δημοσίου υπάρχουν και παρεκκλίσεις του κανόνα αυτού με συνέπεια δάση,ακτές,αιγιαλοί ,οικήματα δημόσια να καταλαμβανονται, να χρησιμοποιούνται αποκλειστικά για χρόνια από μεμονομένα άτομα ή κοινωνικές ομάδες και όταν κάποιος από τους φορείς της εξουσίας του δημοσίου ενεργοποιηθεί για την εφαρμογή των κανόνων και την αποκατάσταση της νομιμότητας τότε έχουμε τις πάσεις φύσεως αντιδράσεις και αδιανόητες παραμβάσεις αποτροπής εφαρμογής της νομιμότητας.
Ο λόγος παρέμβασής μας υπήρξε μια σύσκεψη που
πραγματοποιήθηκε υπό την προεδρία του Γ.Γ. Μανώλη Αγγέλακα με σκοπό όπως πληροφορηθήκαμε από τον τοπικό τύπο την οριοθέτηση του δάσους της στροφυλιάς. Το ειδικότερο ζήτημα που απασχολεί τους εκπροσώπους των ομόρων νομών Ηλείας και Αχαΐας είναι κατά πόσον μια έκταση με την ονομασία «Σαμαραίϊκα» του δάσους Στροφυλιάς ανήκει στον Νομό Ηλείας ή Αχαΐας.Και για να δώσουμε το στίγμα του ουσιαστικού προβλήματος πρέπει να γίνει κατανοητό
κυρίως για τους αμύητους ότι ομιλούμε για δασικές εκτάσεις που έχουν καταπατηθεί από ιδιώτες και από μια έκταση 250 στρεμμάτων που έχει κηρυχθεί αναδασωτέα.
Το φαινόμενο “Σαμαραίικα” δεν αποτελεί βιοτεχνία κατασκευής σαμαριών που χρησιμοποιούνται για τα γνωστά υπό εξαφάνιση πλέον συμπαθή τετράποδα αλλά αποτέλεσμα της βλαχοπολιτικής που εφαρμόζει το Ελληνικό κράτος από συστάσεως του γύρω από τη δημόσια περιουσία και τους εκάστοτε καταπατητές της.
Είναι απορίας άξιο πως όταν ο λαός μας με τον ξεσηκωμό του ελευθέρωσε τη σκλαβωμένη χώρα, γιατί τμήματα της Ελληνικής γης παρέμειναν ουσιαστικά σκλαβωμένα και δεν προβλέφθηκε η διανομή τους στους ακτήμονες αγωνιστές αλλά συνεχίζουν να αποτελούν αν και δασικές αποκλειστικά εκτάσεις ιδιοκτησία τσιφλικάδων –μοναχών.
Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής το δάσος Στροφυλιάς να θεωρείτε τσιφλίκι της Μονής Μεγάλου Σπηλαίου. Να το κάνει τι ακριβώς το δάσος το δάσος το Μοναστήρι; Να κάνουν βόλτες αναψυχής οι μοναχοί του; Απλά εμφανίζεται ιδιοκτήτης του δάσους για να έχει την ευχέρεια κάθε βοσκός να παραχειμάζει , να βόσκει ελεύθερα κι ανεμπόδιστα τα ζωντανά του, να κάνει αυθαίρετα καλύβες και μαντριά, να κάνει τμηματικές εκχερσώσεις δασικών εκτάσεων και κανένας να μην τον εμποδίζει και κανένας να μην ενδιαφέρεται για την τύχη του δάσους. Έτσι φτάσαμε σήμερα στο δάσος της Στροφυλιάς να έχει δημιουργηθεί μια πολλών στρεμμάτων καλλιεργήσιμη έκταση την οποία εκμεταλλεύονται οι πρώην βοσκοί οι οποίοι πλέον εξελίχθηκαν εκτός από κτηνοτρόφους και σε παραγωγούς αγροτικών προϊόντων.

Όμως η έκταση αυτή ανήκει ουσιαστικά το δημόσιο το οποίο έστω και όψιμα αποφάσισε να κηρύξει αναδασωτέα.
Αλλά ας έλθουμε και στο θέμα της οριοθέτησης για την οποία υπάρχει η διένεξης μεταξύ των εκπροσώπων των δύο ομόρων νομών. Ποίο είναι αλήθεια το σκεπτικό της; Έχουν οι εκπρόσωποι των ομόρων νομών την ευγενή φιλοδοξία να βοηθήσουν στην εκκαθάριση του καθεστώτος ιδιοκτησίας της εκτάσεως έτσι ώστε να αποκατασταθεί πλήρως και πρακτικά η κυριότητά του στο Ελληνικό Δημόσιο και να αναδασώσουν τα κατεστραμμένα τμήματα του δάσους και να το αξιοποιήσουν επωφελώς για τον τόπο;
Eχουν συντάξει κάποιες μελέτες αξιοποίησης του δάσους οι μεν τις οποίες δεν αποδέχονται οι δε;
Έχουν μήπως σκοπό τελικά να δικαιώσουν τους καταπατητές και περιμένουν να εισπράξουν την ανταπόδοση της ευγνωμοσύνης τους την κάλπη του ενός ή του άλλου νομού;
Mήπως έχουν διαφορετικές στοχεύσεις οι μεν από τους δε στον τρόπο αξιοποίησης για να επιλεγεί ο νομός στον οποίο θα πρέπει να υπαχθεί διοικητικά η περιοχή της Στροφυλιάς και ειδικότερα η επονομαζόμενη έκταση Σαμαραίικα;
Μήπως στοχεύει η μία ή άλλη πλευρά στη δημιουργία παραθεριστικών οικισμών τύπου Γλύφας, Καβουρίου Κατακώλου και Παραλίας Ζαχάρως;
Mήπως φιλοδοξούν οι μεν και υπολείπονται οι δε,στη δημιουργία και άλλων αυθαιρέτων κατοικιών για να κάνει τα μπάνια του ο παράνομος λαός όχι βέβαια του Ισραήλ αλλά του Nέου Ελλαδιστάν;
Τι αλήθεια θα είχαν να μοιράσουν οι εκπρόσωποι των δύο νομών περιφερειάρχης, αντιπεριφερειάρχες και βουλευτές των ομόρων νομών εάν ένας νεώτερος Σολομώντας ένωνε τους δύο νομούς σε ενιαίο και δημιουργούσε τον πάλαι ποτέ νομό Αχαϊδοήλιδας; Θα έκαναν δυο πολιτικά αεροδρόμια; Θα κατασκεύαζαν δυο ή πέντε νοσοκομεία; Θα κατασκεύαζαν την Ολυμπία οδό μέχρι την Πάτρα ή μέχρι την Ολυμπία; Θα συνέχισαν να ρουσφετολογούν και να συναλλάσσονται με τους καταπατητές της δημόσιας γης; Θα συνέχιζαν να συντηρούν δύο βιλαέτια; Σ’ αυτά τα εύλογα ερωτήματα θα υπάρξουν άραγε απαντήσεις;