ΘΥΜΑΤΑ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ ΣΤΗ ΜΗΤΡΟΠΟΛΗ ΠΑΤΡΩΝ

 

ΘΥΜΑΤΑ ΚΟΡΩΝΟΙΟΥ 

 

ΙΕΡΕΙΣ  ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΠΑΤΡΩN

 

 

(ΘΥΣΙΑ ΑΙΝΕΣΕΩΣ ΥΠΕΡ ΟΙΚΕΙΩΝ ΑΜΑΡΤΗΜΑΤΩΝ)

 

 

1.π.ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΤΩΝ 73

ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΑΛΕΞΙΩΤΙΣΣΗΣ

 Πάτρα: Εκοιμήθη ο πατήρ Βασίλειος Δημητρόπουλος, ιερέας στην Παναγία  Αλεξιώτισσα - flashstars.gr

 

2.π.ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ ΕΤΩΝ 45

ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΑΓΙΟΥ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΥΣ-ΑΓΙΟΥ ΑΝΤΩΝΙΟΥ ΚΡΥΑ ΙΤΕΩΝ

 Πάτρα: "Έφυγε" 45χρονος ιερέας από κορονοϊό λίγες εβδομάδες μετά τον πατέρα  του - ertnews.gr

3.π.ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΚΑΤΣΟΥΛΗΣ  ΕΤΩΝ 70

ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΝΟΡΙΑΣ  ΙΕΡΟΥ ΝΑΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΡΙΟΛΟΥ  ΠΑΤΡΩΝ

 

4.π.ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ

ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΟΣ ΕΝΟΡΙΑΣ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ ΓΟΜΟΣΤΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

 Εκοιμήθη ο πατήρ Βασίλειος Γιωτόπουλος-Έφυγε από τη ζωή λίγες ημέρες μετά  το θάνατο της πρεσβυτέρας του

 

5.π.ΑΙΜΙΛΙΑΝΟΣ ΤΣΙΚΝΗΣ ΕΤΩΝ 52

ΠΡΩΤΟΠΡΕΣΒΥΤΕΡΟΣ  Ι.Ν. ΑΓΙΩΝ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ ΡΟΙΤΙΚΩΝ

 Πάτρα: Έφυγε από τη ζωή ο εφημέριος Αιμι...

 

6.π.ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ ΕΤΩΝ 52

ΕΝΟΡΙΑΣ Ι.Ν. ΑΓΙΑΣ ΤΡΙΑΔΟΣ ΠΑΤΡΩΝ“ΕΦΥΓΕ” ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΑΝΘΡΩΠΟΣ: π.. Γεώργιος Γιαννακόπουλος! Ποιος ήταν ο ιερέας που πέθανε απο ανακοπή

ΛΕΩΝΙΔΑ Γ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ: ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ-ΣΙΜΩΝΙΑ KAI ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

 

ΕΙΔΩΛΟΛΑΤΡΙΑ-ΣΙΜΩΝΙΑ KAI  ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ

Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου

Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.

                                                            



               Τελευταία έγινε πολύς λόγος στα μέσα ενημέρωσης και σε     εκκλησιαστικούς κύκλους για την ειδωλολατρία, τη σιμωνία και την ορθοδοξία.

 

             Αυτές τις λέξεις  - έννοιες  μολονότι χρησιμοποιούμενες   έχουν μεταφορικά και συμβολική σημασία ,εν τούτοις για το σημείωμά μας έχουν συγκεκριμένο  νόημα και περιεχόμενο.

 

Παραθέτουμε  επιγραμματικά  τη  εννοιολογική σημασία τους για να αποφύγουμε  τις  τυχόν παρερμηνείες.

Ειδωλολατρία, σημαίνει τη λατρεία και τις θρησκευτικές εκδηλώσεις που αποδίδονται στα είδωλα, και είδωλο είναι κάθε απεικόνιση ή ομοίωμα λατρευομένης θεότητας σε άγαλμα η σε εικόνα.

Σιμωνία , σημαίνει την εκμετάλλευση της θρησκευτικής πίστης για οικονομικά οφέλη,  την εμπορία της θείας χάριτος, και  την εκμετάλλευση ιερών εικόνων και Αγίων λειψάνων.

Ορθοδοξία , σημαίνει την ορθή θρησκευτική πίστη σε αντιδιαστολή προς  άλλες αιρετικές δοξασίες, τη διδασκαλία και το δόγμα της ορθόδοξης  ανατολικής εκκλησίας.

Τόσο η ειδωλολατρία όσο και η σιμωνία αποτελούν σοβαρά παραπτώματα  που είναι καταδικαστέα από την Εκκλησία μας.

Αν επιχειρήσουμε να δούμε κάποιες σύγχρονες εκδηλώσεις κλήρου και  λαού  σίγουρα θα βγάλουμε κάποια συμπεράσματα.

Παλαιότερα  αντικρίζαμε  το θέαμα  κάποιων περιπλανωμένων καλογήρων , που δήλωναν  Αγιορείτες να περιφέρουν  από σπίτι σε  σπίτι λείψανα Αγίων ,και να  μας  λένε πως τα έφερνα

για ευλογία και προσκύνηση. Ο  κάθε  πιστός , προσκυνούσε  το κουτί με τα λείψανα των Αγίων  και παράλληλα  έριχνε τον οβολό του σε ένα άλλο κουτί ειδικό γι΄ αυτό το σκοπό.

Αργότερα  αντικρίζαμε το θέαμα, την ημέρα των Θεοφανίων  ή της  Σταυροπροσκυνήσεως οι πιστοί  που  ελάμβαναν την ευλογία από τον ιερέα,  κι ένα  λουλούδι ή ένα κλωνί βασιλικό, πειθαναγκάζονταν  να ρίχνουν τον οβολό τους σε παρακείμενο  πανέρι ή και  εντός του σκεύους που περιείχε αγιασμό.

Τελευταία έγινε  του συρμού  η μεταφορά Εικόνων ή λειψάνων Αγίων  από το Άγιο  όρος ή τους Αγίους Τόπους  που εκτίθενται σε δημοσία προσκύνηση , με κύριο στόχο «να γεμίσουν τα παγκάρια των εκκλησιών» σύμφωνα με τη ρήση Αρχιερέως.

Το ερώτημα που ευθέως τίθεται σ΄ αυτές τις περιπτώσεις είναι  εάν η  προσκύνηση αυτή  με τον τρόπο που γίνεται , αποτελεί  ή όχι ειδωλολατρία, και εάν οι Ιεράρχες που είναι επιφορτισμένοι με την  ευθύνη της κατήχησης των πιστών  κατευθύνουν ή προτρέπουν ασυνείδητα με τη συμπεριφορά τους ,  τους πιστούς στην ειδωλολατρία..

Όπως είδαμε από τις τηλεοράσεις μας, κατά κανόνα εκείνοι που προσέρχονται να προσκυνήσουν τις εικόνες και τα λείψανα των Αγίων, δεν διακρίνονται για τη θεοσέβεια τους.

Οι διαπληκτισμοί, οι διαμαρτυρίες, οι συνωστισμοί και  σπρωξιές  υπήρξαν τα χαρακτηριστικά της συμπεριφοράς τους.  Είναι εύλογο πως  αυτή η συμπεριφορά υποδηλώνει ειδωλολατρία. Η Ορθοδοξία διδάσκει την τάξη, την ευσέβεια, την υπομονή, την πειθαρχία, την υπακοή  και οι πιστοί της  πρέπει να διακρίνονται και διακρίνονται  γι΄ αυτές τους τις αρετές και γι΄ αυτή τους τη συμπεριφορά.

Οι διοργανωτές παρομοίων εκδηλώσεων  που έχουν  κύριο σκοπό και  στόχο το οικονομικό όφελος διαπράττουν το  ηθικό παράπτωμα της σιμωνίας.

Η προσκύνηση και η απόδοση τιμής  σύμφωνα με τα δόγματα της Ορθόδοξης Εκκλησίας μας  ανήκει στα  θεία πρόσωπα  και  η εικόνα των  Αγίων αυτών προσώπων  διευκολύνει  τους πιστούς να ανατρέχουν στις Θείες αυτές μορφές.

Η σκέψη του πιστού και η τιμή  που προσφέρει αποδίδεται σ΄ αυτά και όχι στις εικόνες σαν αντικείμενα.

Όμως μ΄ αυτού του είδους  τις ενέργειες  και τις συμπεριφορές οι διοργανωτές αλλά και οι πιστοί φαίνεται να αποδίδουν στις εικόνες σαν αντικείμενα  ή τα λείψανα  των Αγίων υπερφυσικές ιδιότητες και ικανότητες  έτσι ώστε να τους αποδίδουν θαύματα.

Αγνοούν άραγε,  πως  «ο ποιών θαυμάσια μόνος» είναι μόνο ο Θεός. και η πίστη σ΄ αυτόν.

Αυτές οι  περιπτώσεις   «θαυμάτων» διαφημίζονται με απώτερο στόχο  το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος  των διοργανωτών  οι οποίοι  στην ουσία προπαγανδίζουν την ειδωλολατρία και στοχεύουν στη σιμωνία.

Η τιμητική προσκύνηση της Μητέρας του Κυρίου μας της Υπεραγίας  Θεοτόκου σ΄ όποια εικόνα της κι αν γίνεται έχει  αναφορά  Θείο πρόσωπό της  κι όχι στην καθ΄ αυτό εικόνα. 

Η προσευχή κάθε      χριστιανού που απευθύνεται στη μεσίτρια Υπεραγία Θεοτόκο  και ζητάει την όποια βοήθεια και  αρωγή δεν απευθύνεται στην εικόνα, αλλά ανατρέχει και απευθύνεται στο  Ιερό πρόσωπο της Υπερμάχου  Στρατηγού.

Οι απόψεις  και οι θεωρίες περί θαυματουργών εικόνων κάποτε πρέπει να τελειώνει και κυρίως από τους εκπροσώπους της Ορθοδόξου Εκκλησίας.

Κάπου οι σύγχρονοι Άγιοι Πατέρες είτε δεν θέλουν να διδάξουν την Ορθοδοξία είτε  τους εξυπηρετεί η κατάσταση σύγχυσης και αποπροσανατολισμού.

Δεν είναι δυνατόν σε θέματα ορθοδόξου πίστεως και δογμάτων, να υπάρχουν μεταξύ των Ιεραρχών  διισταμένες απόψεις.

Η περίοδος των εικονολατρών και των εικονομάχων έχει παρέλθει ανεπιστρεπτί , έχει απασχολήσει την εκκλησία με επώδυνο τρόπο στο παρελθόν η οποία και  έλυσε  οριστικά το πρόβλημα.

Δεν μπορούμε να εννοήσουμε γιατί σήμερα μετά από  τόσους  αιώνες θα πρέπει να επανέλθουμε  στο ζήτημα των εικόνων και να χωριστούμε και πάλι  σε  εικονολάτρες και  εικονομάχους.

Οι πιστοί δεν θέλουν την παραχάραξη της Ορθοδοξίας θέλουν να λέγονται  Ορθόδοξοι, να είναι  και να  παραμείνουν  γνήσια και ουσιαστικά Ορθόδοξοι.

Η ηγεσία της εκκλησίας είναι αναγκαίο να ομονοήσει σε θέματα ορθοδοξίας και να μην εμφανίζεται στα μάτια των πιστών διχασμένη. Το επιθυμούμε και το  ευχόμεθα.

ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΠΑΤΡΩΝ

 

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΣΤΗΝ ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΜΟΥ

 

Τοῦ Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Πατρῶν κ.κ. Χρυσοστόμου

Με κορωνοϊό νοσηλεύεται ο Μητροπολίτης Πατρών Χρυσόστομος | Arxon.gr

3.1.2022

Ὀφειλομένη ἀπάντηση στόν κ. Λεωνίδα  Γ. Μαργαρίτη.

 

Ἐπίτιμον Δικηγόρον

Ἀντιπρόεδρον τῆς Ἀνωτάτης

Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ἑλλάδος

Πρόεδρον τῆς Ἑταιρείας Λογοτεχνῶν Ν.Δ.Ἑλλάδος

 


Ἀγαπητέ μου κ. Μαργαρίτη, εὐλογημένο παρά Κυρίου το  νέον ἒτος, ἒτη πολλά.

Ἀνέγνωσα τήν, ἀπό 30.12.2021 ἀνοιχτή ἐπιστολή σας προς τήν ἐλαχιστότητά μου καί αἰσθάνομαι τήν ἀνάγκην, ἀλλά καί την ὑποχρέωση νά σᾶς ἀπαντήσω.

Μέ ἐξέπληξε βεβαίως ὁ τρόπος καί τό ὓφος τῆς μετ’ ἐμοῦ ἐπικοινωνίας σας, ἀφοῦ θά μπορούσατε νά ἐπικοινωνήσετε προσωπικῶς μαζί μου, νά μοῦ θέσετε τά θέματα πού σᾶς ἀπασχολοῦν καί νά σᾶς εἲπω τά σχετικά.

Δέν ἀπήντησα ἂμεσα λόγῳ τῶν ἁγίων ἡμερῶν καί τῆς ἐνασχολήσεώς μου μέ τούς ἀδελφούς μας τούς ἐλαχίστους καί το ποίμνιόν μου γενικώτερα. Ἒρχομαι λοιπόν, νά σᾶς ἀπαντήσω

τώρα.

Ἂριστα γνωρίζετε, ἀγαπητέ, ἂσχετα ἂν γιά λόγους μᾶλλον ἐντυπωσιασμοῦ δέν τό ἀναφέρετε, ὃτι ἡ στάσις μου ἀπέναντι στο θέμα τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ, ἦτο κρυσταλλίνη ἐξ’ ἀρχῆς και πάντοτε σύμφωνος μέ τίς ξεκάθαρες θέσεις τῆς Ἱερᾶς Συνόδου τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος καί τῆς Ἰατρικῆς Ἐπιστήμης.

Ὁ λόγος μου ἦτο καί εἶναι πάντοτε ἑνωτικός καί πατρικός, παρηγορητικός καί συνετός, ὣστε νά γίνεται πειστικός προς ἃπαντας. Ἀνατρέξατε στό ἀρχεῖο τοῦ τηλεοπτικοῦ σταθμοῦ μας «ΛΥΧΝΟΣ», ὁμιλίες κ.λ.π. καί στίς Ἐγκυκλίους μου καί θά

διαπιστώσετε πάντα ταῦτα.

        Γνωρίζετε ἐπίσης, ὃτι καί τό ἐμβόλιο ἒκαμα καί ὃτι ὃταν ἠσθένησα, ἀπευθυνόμενος πρός τό ποίμνιό μου, Κλῆρον καί Λαόν συνέστησα καί πάλιν μετ’ ἐπιμονῆς και ἐπιτάσεως καί πάντα μέ πλησμονήν ἀγάπης τά δέοντα γιά την ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας, μέ πρώτιστη ἐνέργειά μας την προσευχή, τήν μετάνοια καί τήν μυστηριακή ζωή τῆς Ἐκκλησίας καί ὓστερα μέ τήν ἐφαρμογή τῶν ὃσων συνιστᾶ ἡ Ἰατρική Ἐπιστήμη.

       Θά ἐνθυμῆσθε ἐπίσης, ἂσχετα καί πάλιν ἐάν δέν το ἀναφέρετε, ὃτι ἒγινα στόχος τῶν λεγομένων ἀντιεμβολιαστῶν, οἱ ὁποῖοι ἦλθαν ἒξω ἀπό τό Ἐπισκοπεῖο μέ τήν γνωστή ἀνάρμοστη συμπεριφορά τους.

Πιστεύω νά μή διαφεύγῃ τῆς προσοχῆς σας, ὃτι στήν Ἱερά Μητρόπολη τῶν Πατρῶν, ἐτηρήθησαν ἀπό τούς Ἱερεῖς, μέ πόνο ψυχῆς καί ἀπό τούς Χριστιανούς βεβαίως, τά μέτρα καθ’ ὑπόδειξιν τῶν ἁρμοδίων ὑγιειονομικῶν ἀρχῶν καί τῶν ὃσων

περιλαμβάνονταν στίς Κ.Υ.Α., κατά καιρούς.

   Σέ ὃλους τους χώρους ὑπῆρξαν, ὡς καλῶς γνωρίζετε, προβλήματα. Στόν χῶρο τῆς ἰδικῆς μας πνευματικῆς δικαιοδοσίας, ἐκάναμε ὃ,τι ἦτο δυνατόν νά πείσωμε, νά βοηθήσωμε καί νά προφυλάξωμε, ἀκόμη και αὐστηρῶς νά ἐλέγξωμε, ὃπου παρέστη ἀνάγκη.

Ὃμως, κ. Μαργαρίτη, ὁ Μητροπολίτης δέν εἶναι «δικτάτωρ», ὣστε διά σπάθης νά ἐπιβάλῃ ὁ,τιδήποτε, σέ οἱονδήποτε, ἀλλά νουθετεῖ μετ’ ἐπιστήμης, ἐπιμονῆς καί μεγίστης ὑπομονῆς σεβόμενος τήν ἐλευθερία τοῦ ἀνθρώπου, τήν ὁποία ἐσεβάσθη και ὁ ἲδιος ὁ Θεός. Ἐξ’ ἂλλου ἐκ τῆς, ἐπί τόσα ἒτη, συναναστροφῆς μας γνωρίζετε τόν τρόπον συμπεριφορᾶς μου, γνωρίζετε καί τον τρόπον ἀντιμετωπίσεως τῶν προβλημάτων Ἐκκλησιαστικῶν και ἂλλων, τά ὁποῖα παρουσιάστηκαν στήν τοπική μας κοινωνία και διά τήν λύση τῶν ὁποίων, τά μέγιστα συμβάλαμε καί πολύ ἐκοπιάσαμε καί κοπιάζομε.

Πλανᾶσθε, ἂν νομίζετε ὃτι θά διοικήσωμε δικτατορικῷ τῷ τρόπῳ καί θά ἐπιβάλλωμε ἐτσιθελικά ὁ, τιδήποτε στούς Ἱερεῖς μας καί στό ποίμνιό μας. Αὐτός ὁ τρόπος τά ἀντίθετα ἀποτελέσματα ἐπιφέρει, ἀπό αὐτά πού ἐπιθυμοῦμε.

Ἐπειδή ἀναφέρεσθε εἰδικῶς σέ ἐπιτίμια πού βάζουν οἱ Ἱερεῖς σέ πιστούς, σχέσιν ἒχοντα μέ τήν πανδημία, σᾶς παρακαλῶ να μᾶς τούς ὑποδείξετε ὀνομαστικῶς, ὣστε νά πράξωμε τά δέοντα, ὃπως ἒχομε ἢδη ἐνεργήσει σέ παρόμοιες περιπτώσεις.

Ὡς πρός τό θέμα τῆς περικοπῆς ἀποδοχῶν καί περί τῆς ἐπιβολῆς του καί στούς Ἱερεῖς, ἐπιθυμῶ νά γνωρίζετε, ἂν καί ὡς νομικός τό ξέρετε, ὃτι ὁ νόμος δέν μᾶς ἐπιτρέπει, καί καλῶς, να πράττωμε αὐθαιρέτως ὁ,τιδήποτε εἰς βάρος τῶν Ἱερέων μας.

Ἂν πιστεύετε ὃτι ζοῦμε σέ τέτοιους καιρούς σᾶς παραδίδω οὐχί μόνον στήν κρίση τοῦ Θεοῦ, ἀλλά καί τοῦ Λαοῦ, ὁ ὁποῖος ἒχει  ἀλάνθαστο κριτήριο καί γνωρίζει τόν καθ’ ἓνα μας καί ἐν προκειμένῳ τόν Μητροπολίτη.

Ἐσεῖς πάντοτε ὑπερασπίζεσθε τήν ἐλευθερία τοῦ προσώπου καί εἶστε ἀντίθετος (ἐξ’ ὃσων τοὐλάχιστον διακηρύττετε) μέ ὃποιαν ἂλλην τοποθέτησιν ἢ πρακτικήν.

Δέν σᾶς κάνει ἐντύπωση ὃτι οὐδείς εὑρέθη νά κατηγορήσῃ τόν Μητροπολίτη , δι’ ὃ,τιδήποτε καί ἐν προκειμένῳ διά τό ἐν λόγῳ θέμα;

Ἀντιθέτως οἱ ἁρμόδιες ὑγιειονομικές Ἀρχές καί γενικώτερα οἱ τοπικές Ἀρχές, ἀλλά καί ἀκόμα παρά πάνω, ἐπήνεσαν ἐπανειλημμένως τήν στάση τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας ἀπέναντι στο θέμα τῆς πανδημίας τοῦ κορωνοϊοῦ. Μπορεῖτε νά ἀνατρέξετε στις πηγές, ὣστε νά διαπιστώσετε τά παραπάνω.

Ὃσο γιά τά περί ἐπιστήμης ὡς δῶρον Θεοῦ καί τά ὑπόλοιπα, πάλιν καθυστερήσατε νά μᾶς τά ὑποδείξετε, διότι ἢδη καί ἐκηρύξαμε πάντοτε τά περί τῆς ὑγιοῦς ἐπιστήμης καί περί τῆς σχέσεως Ὀρθοδόξου πίστεως καί ἐπιστήμης καί τά κηρύττομε με παρρησία, τόσον προφορικά ὃσον καί γραπτά.

Ὁ Πατραϊκός Λαός γνωρίζει ὃτι ὁ Μητροπολίτης ἒπραξε και πράττει τό χρέος του ἒναντι Θεοῦ καί ἀνθρώπων καί αὐτῆς ταύτης τῆς ἱστορίας, ἡ ὁποία καταγράφει τό ἒργο καί τήν συμπεριφορά τοῦ καθενός.

Ἐφθάσατε καθυστερημένος νά μᾶς ὑποδείξετε τό χρέος μας ἒναντι τοῦ Λαοῦ μας. Ὃμως καί πάλιν σᾶς εὐχαριστοῦμε διά το ἐνδιαφέρον σας.

Ἐπειδή στήν ἀνοιχτή ἐπιστολή σας θέτετε κάποια σοβαρά  θέματα, περί τῆς φθινούσης πορείας τοῦ Ἑλληνισμοῦ μέ την ἐπιδείνωση τοῦ Δημογραφικοῦ κ.λ.π, ὑψώνοντας φωνήν

διαμαρτυρίας καί ἀπογνώσεως, ἀπευθυνόμενος, ὡς σημειώνετε, στήν κεφαλή τῆς τοπικῆς Ἐκκλησίας, σᾶς ὑπενθυμίζω ὃτι τά ζητήματα αὐτά περί τῶν ὁποίων ὁμιλεῖτε, ὂχι ἁπλῶς μᾶς ἒχουν ὡς τοπικήν Ἐκκλησία ἀπασχολήσει, ἀλλά καί γενικώτερα ὡς Ἐκκλησία τά ἒχομε ἀντιμετωπίσει, μάλιστα μέ τέτοια προσοχή καί σύνεση, ὃσον οὐδείς ἂλλος (Βλέπε ἐνέργειες τῆς Ἐκκλησίας γιά τρίτο τέκνο Χριστιανικῶν οἰκογενειῶν τῆς Θράκης-ἐκδηλώσεις- ὁμιλίες- κείμενα γιά δημογραφικό κ.λ.π, διαμαρτυρίες μας γιά τήν ἠθική σήψη καί κατάπτωση κ.λ.π.)

             Διά τοῦτο σᾶς συνιστῶμεν ἀλλοῦ να ἀπευθυνθῆτε διαμαρτυρόμενος διά τήν δραματικήν, ὂντως, κατάστασιν στήν ὁποίαν εὑρίσκεται ἡ Πατρίδα μας ἢ ἂς ἒλθετε ἀρωγός στίς τόσες δικές μας κατά καιρούς διαμαρτυρίες προς πᾶσαν κατεύθυνσιν.

             Οἱ πάντες γνωρίζουν γιά τήν στεντορεία φωνή μας καί στάση μας γιά τήν ἠθική καί ἐν γένει κατάπτωση τῆς κοινωνίας μας.

Γιά τό θέμα βεβαίως τῆς πανδημίας καί οἱ λίθοι κεκράξονται διά τήν κένωση, τό ἂδειασμα δηλ. τῆς Ἐκκλησίας προκειμένου να προστατεύσῃ τά παιδιά της. Ἃπαντες, πλήν ὑμῶν μᾶλλον, γνωρίζουν τήν μετ’αὐστηρότητος τήρηση στήν Μητρόπολή μας τοῦ  ὑγειονομικοῦ πρωτοκόλλου γιά τήν ἀντιμετώπιση τῆς πανδημίας (Βλέπε πέρυσι, ἑορτή τοῦ Ἁγίου Ἀνδρέου, Πάσχα, κ.λ.π.) Τήρηση γενικῶς τῶν μέτρων στούς Ἱερούς Ναούς καί σύσταση ἐκ μέρους μας γιά τήν αὐστηρή τήρηση τῶν μέτρων.

Στά ὃσα περί ἀγάπης γράφετε, νομίζω ὃτι πρέπει εἰδικῶς να ἐμβαθύνετε στήν οὐσία της, ἀφοῦ ἡ ἀγάπη δέν εἶναι ἰδεολόγημα, ἀλλά ὁ ἲδιος ὁ Κύριος (Ὁ Θεός ἀγάπη ἐστί, κατά τόν Εὐαγγελιστήν Ἰωάννην τόν Θεολόγον).

Ἡμεῖς κατ’ αὐτόν τόν τρόπον και θυσιαστικῶς βιώνομε τήν ἀγάπη.

Ὃσο γιά τό μάθημα πού ἐπιχειρεῖτε νά κάνετε πρός τον Ἐπίσκοπο γιά τό πῶς θά ἀντιμετωπίσῃ ὃσους ἒχουν ἐπιφυλάξεις ἢ ἀρνοῦνται τά ἐμβόλια καί ἂλλα σχετικά μέ τήν πανδημία, σᾶς

γνωρίζομεν ὃτι δέν ἀναμέναμε ἐσᾶς νά μᾶς τό ὑποδείξετε και μάλιστα κατά τόν τρόπον πού ἐσεῖς θέλετε.

        Πάντοτε πράττομε με αἲσθημα εὐθύνης ἒναντι Θεοῦ καί ἀνθρώπων. Ἡ στάση μας γνωστή τοῖς πᾶσι.

Τό καλύτερον θά ἦτο νά ἀπευθυνθῆτε πρός τήν Κυβέρνηση, ὣστε ἂν ἢθελε, νά υἱοθετήσῃ τίς θέσεις σας γιά τήν ἀντιμετώπιση ῆς πανδημίας, κατά τά δικά σας μέτρα καί μάλιστα ἒναντι τῶν, καθ’ οἱονδήποτε τρόπον, ἀντιδρώντων.

         Ἐμεῖς ἀπό τήν πλευρά μας ἐφαρμόζομε τόν νόμον τῆς ἀγάπης, τήν ὁποίαν τόσο ἐπικαλεῖσθε.   Ἐπίσης καί τόν διάλογον ἐφαρμόζομε καί καλοῦμεν ἃπαντας εἰς σεβασμόν καί προστασία τῆς ὑγιείας καί τῆς ἰδίας τῆς ζωῆς, πού εἶναι δῶρον Θεοῦ καί την αὐστηρότητά μας ἐν ἀγάπῃ ἐπιστρατεύομε.

Γιά τά περί «διχασμοῦ» πού ἀναφέρετε, ἒχω νά σᾶς εἲπω ὃτι ἡ Ἐκκλησία εἶναι ἐκείνη πού δρᾶ ἑνωτικά καί οὐδέποτε διχαστικά.

Ὃποια ἂλλη συμπεριφορά, μᾶς εὑρίσκει ἀντιθέτους καί την καταδικάζομε, ὃπως καί τούς ὃποιους «θύλακες» στούς ὁποίους ἐπίσης ἀναφέρεσθε, ἀπ’ ὃπου καί ἂν προέρχονται καί

κατευθύνονται.

Ὃσο γιά τήν εὐθύνη τῆς προστασίας τοῦ πληρώματος τῆς Ἐκκλησίας μόνον ὁ Θεός γνωρίζει τί ἒκαμε καί τί κάμει ὁ Μητροπολίτης καί οἱ εὐσυνείδητοι Ἱερεῖς μας γιά τήν σωτηρία τοῦ Λαοῦ μας.

 Μόνο ὁ Θεός γνωρίζει πόσο πονάει ὁ Μητροπολίτης, ὃταν στερῆται ἑνός μέλους τῆς τοπικῆς μας Ἐκκλησίας, εἲτε ἀπό τόν κορωνοϊό, εἲτε ἀπό ἂλλην αἰτίαν.

Καί δέν ὁμιλῶ μόνο διά τους Ἱερεῖς, ἀλλά καί διά οἱονδήποτε ἂλλον ἀδελφόν.

Θά ἀναμέναμε ἀπό ἐσᾶς τήν ἒκφραση εὐχῶν, ἀπό καρδίας κατά τάς ἡμέρας αὐτάς καί ὂχι νά κατολογίζετε εὐθύνας ἐκεῖ μάλιστα πού δέν ὑπάρχουν, ὡς νά εἶσθε κριτής τῆς οἰκουμένης.

Ἀγαπητέ μου κ. Μαργαρίτη,

Λυποῦμαι βαθύτατα διά τήν μομφήν πού προσάπτετε στην Ἐκκλησία γιά τό θέμα τῆς πανδημίας.

 Ἀνατρέξατε ἀλλοῦ νά εὓρητε τήν αἰτίαν τῆς διασπορᾶς τοῦ ἰοῦ, ἂν πραγματικά σᾶς ἐνδιαφέρει το θέμα αὐτό.

Θά γνωρίζετε, τέλος, ὃτι ἡ ἀρνητική κριτική γιά νά εἶναι ἐποικοδομητική πρέπει νά συνοδεύεται ἀπό στοιχεῖα θετικῆς ἀντιπροσφορᾶς (Ἦτο κάποτε θέμα ἐκθέσεως στίς Πανελλαδικές).

Καταληκτικά γράφετε στήν ἀνοιχτή ἐπιστολή σας, ὃτι ἐστείλατε αὐτή τήν ἐπιστολή ὡς πιστός Χριστιανός θιασώτης τῆς ἀγάπης τοῦ Εὐαγγελίου πράττοντας τό ἐλάχιστο πού θα μπορούσατε νά πράξετε...Θά μοῦ ἐπιτρέψετε νά ἒχω ἐπιφυλάξεις, ἂν ὂχι νά διαφωνήσω πλήρως.

        Ἡ φωτογραφία τήν ὁποία ἒχετε ἀνεβάσει στό ἂρθρο σας (ἂν τήν ἀνεβάσατε ἐσεῖς), φανερώνει την οἰκειότητα μεταξύ μας.

          Δυστυχῶς οὐδέποτε ἐθέσατε ὑπ’ ὃψη μου τίς θέσεις σας, περί τοῦ θέματος προσωπικῶς, ἀλλά δι’ ἀνοιχτῆς ἐπιστολῆς, ὣστε νά προκαλέσετε ἐντυπώσεις.

             Καί ἡ ἐλαχιστότητά μου κλείνοντας αὐτή τήν ἐπιστολή, πράττοντας ὡς Ἱεράρχης τό χρέος μου ἐν προκειμένῳ ἀπέναντί σας, ἐπειδή «οἱ καιροί οὐ μενετοί» (πιστεύω γνωρίζετε τό βάθος αὐτῶν τῶν λόγων), ἐπιθυμῶ ἐν πατρικῇ ἀγάπῃ νά σᾶς συστήσω νά ἀσχοληθῆτε εἰς βάθος μέ τόν ἑαυτό σας καί μέ τόν εὐτρεπισμό τοῦ ἐσωτερικοῦ σας κόσμου μέ ἀγάπη, τήν ὁποίαν τόσον ἐπικαλεῖσθε καί μέ ἑτοιμασία μετανοίας, ὃπως πρέπει να πράττωμεν ὃλοι μας, ἀσχέτως ἡλικίας, διότι οὐδέ τήν ἡμέραν γνωρίζομεν, οὐδέ τήν ὣραν, ἐν ᾗ ὁ Κύριος θά καλέσῃ ἡμᾶς.

     Και ἐπειδή, κύριε Μαργαρίτη, σᾶς διέφυγε ὃτι εἶναι ἃγιες ἡμέρες, καί το κατανοῶ διότι δέν σᾶς τό ἐπέτρεψε ὁ «οἶστρος» σας προκειμένου νά ἀποτυπώσετε ἐπί χάρτου τάς σκέψεις σας, εἰδ’ ἂλλως θα ἐκφράζατε, ἒστω καί τυπικά κάποιαν εὐχή, σᾶς τό ὑπενθυμίζω ἐν ἀγάπῃ βαθείᾳ, εὐχόμενος ἒτη πολλά, εὐλογημένα παρά Κυρίου, δι’ ὑμᾶς καί τούς οἰκείους σας, εὐλογημένο κατά πάντα τό νέον ἒτος, ἐν ὑγιείᾳ ψυχῆς τε καί σώματος.

Ἡ ζωή εἶναι λίγη, φροντίσατε νά ἀξιοποιήσετε, ὃσο το δυνατόν κατά τόν καλύτερο τρόπο γιά τόν ἑαυτό σας, τόν χρόνο.

Αὐτό πού μπορῶ νά κάνω καί τό πράττω, ὃ,τι καλύτερο δηλαδή δι’ ὑμᾶς (εἶμαι βέβαιος ὃτι τό γνωρίζετε καί το προσλαμβάνετε), εἶναι νά προσεύχωμαι θερμῶς.

Σᾶς ἀσπάζομαι μέ ἀγάπη Κυρίου.

                    Εὐλογημένο τό νέον ἒτος.

 

                   +Ο ΠΑΤΡΩΝ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ

ΛΕΩΝΙΔΑ Γ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ :ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ

 

ΑΝΟΙΧΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ 

 ΛΕΩΝΙΔΑ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ

 


ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΙΟΤΑΤΟ

ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗ ΠΑΤΡΩΝ κ.κ. ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟ


 

                          Σεβασμιότατε, τα σέβη μου

.

Νιώθω την ανάγκη και συνάμα την υποχρέωση σ’ αυτή την κρίσιμη στιγμή για τον Ελληνισμό και την Ορθοδοξία να απευθυνθώ στην κεφαλή της Τοπικής Εκκλησίας και να υψώσω φωνή διαμαρτυρίας και απογνώσεως για την δραματική περίοδο που διανύει η Πατρίδα μας.

 

        Πρώτα-πρώτα εξ αιτίας της πανδημίας του κορωνοϊού  και  ακολούθως εξ αιτίας  της φθίνουσας πορείας  του Ελληνισμού με την  επιδείνωση του σοβαρού  για την επιβίωση του Έθνους μας ,οξύτατου δημογραφικού προβλήματος.

 

Θα ξεκινήσω τις σκέψεις μου,  με τις πρώτες παραγράφους  του πρώτου κεφαλαίου του Ευαγγελίου του μαθητή «όν ηγάπα ο Ιησούς» του Ιωάννη του κατ’ εξοχήν Θεολόγου.

 

Μας λέγει λοιπόν τα εξής σοφά λόγια στην Ελληνική: «Εν αρχή ήν ο Λόγος και ο Λόγος ήν προς τον Θεόν και Θεός ήν ο Λόγος. Ούτος ην εν αρχή προς τον Θεόν, πάντα δ’ αυτού εγένετο και χωρίς αυτού εγένετο ουδέ εν ο γεγονες, εν αυτώ ζωή ην και η ζωή ην το φως των ανθρώπων και το φως εν τη σκοτία φαίνει και η σκοτία αυτό ου κατελαβεν.»

 

Σήμερα Σεβασμιότατε, τη χώρα μας και την Εκκλησία μας έχει καταλάβει σκοτία, και γι’ αυτό μας αναλογεί  ένα μεγάλο μερίδιο ευθύνης.

 

 Σε σας  ως  κεφαλή της Τοπικής Εκκλησιάς ανεχθήκατε να συντηρηθούν πρακτικές που δεν  συμβάλλουν στην καταπολέμηση της μάστιγας και σε  εμάς από την πλευρά των  πιστών που δεν βοηθήσαμε  στην επιτυχή αντιμετώπιση της πανδημίας.

 

 Δυστυχώς με ευθύνη   μας, συντηρούνται θύλακες σκότους.

 

Κατά καιρούς για την ολιγοπιστία  μας ,έρχονται διάφοροι νόσοι, διάφορες κοινωνικές  πληγές. Αλλωστε στις παρακλήσεις μας, δεόμεθα υπέρ του διαφυλαχθείναι την Αγίαν Εκκλησίαν … από οργής, λοιμού, λιμού, σεισμού κ.λ.π.

 

Αυτή την εποχή Σεβασμιότατε όπως καλά γνωρίζετε έχει ενσκήψει όχι μόνο στην χώρα μας αλλά και  σ’ όλο τον κόσμο μια πανδημία κορωνοϊου και επιβάλλεται

  να δεχθούμε  την Επιστήμη, σα  δώρο Θεού.

 

Πάνω σ’ αυτό το ζήτημα, θα σημειώσω πως ο  Κύριος όταν πληροφορήθηκε πως τον αναζήτησαν  Έλληνες, ανέκραξε : «Ελήλυθεν η ώρα ίνα δοξασθή ο Υιός του ανθρώπου», και αυτό δεν ήταν τυχαίο. Την περίοδο εκείνη οι Έλληνες διακρίνονταν για τις  επιστήμες, τις τέχνες και τα γράμματα.

 Άλλωστε την Ελληνική γλώσσα   χρησιμοποιούσαν όλοι οι λαοί του  τότε γνωστού κόσμου.

Σεβασμιότατε, στους παραπάνω μνημονευμένους θύλακες των «φανατικών» χριστιανών εμφωλεύει ένα μίσος εναντίον της επιστήμης και της γνώσης, ενυπάρχει  και καλλιεργείται ένας τυφλός φανατισμός, σκληρός δογματισμός, σίφουνας ανελευθερίας, ένας άκρατος σκοταδισμός, ο οποίος βαθμηδόν  κινδυνεύει να επικαλύψει  τη θρησκεία της πανανθρώπινης αγάπης.

 

Ο ιδρυτής της ,την ήθελε θεμέλιο αγάπης για φίλους και για εχθρούς.

 Γι’ αυτή την αγάπη άλλωστε, ανέβηκε στο σταυρό.

 

Σήμερα μια μεγάλη μερίδα «πιστών» και κυρίως Ιερέων θεωρεί πως όποιος προσφεύγει στις υπηρεσίες της Επιστήμης, δεν είναι άξιος Χριστιανός και πολλοί πνευματικοί σε όσους  από τους πιστούς   εμβολιάζονται,  απαγορεύουν  τη Θεία Μετάληψη και  θεωρούν τον εμβολιασμό, έργο του Σατανά.

 

Οποίος πιστός δηλώνουν, ακολουθεί τις οδηγίες της επιστημονικής κοινότητας, κρίνεται αμαρτωλός, άθεος, ειδωλολάτρης, καταραμένος και  αντίχριστος.

 

Αυτή η επιστροφή της Εκκλησίας στα χρόνια των διωγμών  του πέμπτου αιώνος θα πρέπει να λάβει τέλος  με πρωτοβουλία σας, Σεβασμιότατε.

 

 Όπως η Πολιτεία προχώρησε στην περικοπή αποδοχών των Υγειονομικών  που δεν εμβολιάστηκαν  το ίδιο ίσως να πρέπει να  κάνετε  κι εσείς για τους  Κληρικούς που δεν δέχονται να εμβολιαστούν.

 

        Είναι αναγκαίο ο Θείος Λόγος, να είναι ενιαίος σ’ όλες τις Μητροπόλεις της χώρας.

 

        Από τη στιγμή που η Εκκλησία της Ελλάδος, κατευθύνεται από την Ιερά Σύνοδο ,είναι ανεπίτρεπτο να κάνει ο καθένας ότι  επιθυμεί.

 

Σεβασμιότατε αποτρέψετε   το  διχασμό που εντέχνως από σκοτεινά κέντρα κατευθύνεται.

 

Θα έχουμε τεραστία ευθύνη εάν δεν προστατεύσουμε το πλήρωμα της Εκκλησίας από ένα ακόμη στην ιστορία  της Χώρας μας, διχασμό.

 

Ο  Μητροπολίτης Ηλείας, σε δηλώσεις του είπε , πως εκλαμβάνει  την άρνηση εμβολιασμού και τον εξ αιτίας του κορωνοϊού θάνατο, ως αυτοχειρία, και πως δεν θα παρίσταται στο εξής  σε  κηδείες αρνητών του εμβολίου.

 

        Οι κανόνες της Εκκλησίας ορίζουν πως οι αυτόχειρες δεν  τυγχάνουν ανάλογης  προς τους πιστούς κηδείας.

 

Μετά την ραγδαία επιδείνωση της επέκτασης της νόσου και τη μετάλλαξη του κορωνοϊού αυξάνονται τα θύματα.

 

 Όπως βλέπουμε συνεχώς ,όλο και νέοι Ιερείς πέφτουν θύματα της άρνησης βοηθείας που  προσφέρει ευτυχώς η επιστήμη της ιατρικής και της  βιολογίας.

 

Θα πρέπει άμεσα να λάβετε τα απαραίτητα μέτρα,

για τους αρνητές του εμβολίου Ιερείς.

Θεωρώ αναγκαίο να συστήσετε στους πνευματικούς,  να μην  αρνούνται στους πιστούς που  έχουν κάνει εμβόλια, τη Θεία Μετάληψη.

 

Η Εκκλησία μας ευτυχώς διέπεται από θείους και Ιερούς Κανόνες ,που ορίζουν  τι επιτρέπεται και τι απαγορεύεται.

 

Σεβασμιότατε θεωρώ αναγκαίο να αποτρέψετε  τα σχέδια των σκοταδιστών και των υπονομευτών του  Χριστιανισμού,  Θρησκείας της Αγάπης.

 

        Όλοι μας είμαστε  υποχρεωμένοι στην τήρηση των εντολών του Κυρίου μας.

 

 Το «αγαπάτε αλλήλους» προϋποθέτει πρωτίστως αγάπη στον εαυτό μας και φυσικά τον πλησίον μας, έστω και εάν ακόμη είναι εχθρός μας.

 

Όλες τις παραπάνω απόψεις και προτάσεις μου διατυπώνω με πόνο ψυχής, γιατί ακόμη και  πριν από λίγο, πληροφορήθηκα πως ένα πολύ αγαπητό και οικείο πρόσωπο, υπήρξε θύμα του κορωνοϊού και του σκοταδιστικού  αρνητισμού στο εμβόλιο και στην επιστήμη.

 

Θεωρώ πως ως πιστός Χριστιανός θιασώτης της Αγάπης του Ευαγγελίου με την παρούσα επιστολή μου, έπραξα το ελάχιστο που θα μπορούσα και εν των πραγμάτων  θα έπρεπε να πράξω, ως ένας ανήσυχος για την πορεία της κοινωνίας μας πιστός.

                                Πάτρα  29-12-2021

                                       Μετά σεβασμού και τιμής

      Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης

Επίτιμος  Δικηγόρος

Αντιπρόεδρος της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος

Πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος