ΛΕΩΝΙΔΑ Γ.ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ: ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΉ ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΛΗ: «ΘΑ ΓΙΝΩ ΣΚΙΑ ΣΟΥ»

 

ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΉ

 ΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΛΗ: «ΘΑ ΓΙΝΩ ΣΚΙΑ ΣΟΥ»

 Εκδόσεις: ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ ΑΘΗΝΑ 2020

 

 

 

 

 

                         Σημείωμα Λεωνίδα Γ.Μαργαρίτη

                         Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος

 

Η Αγγελική Νικολούλη έχει εισέλθει σταθερά στη Λογοτεχνία και έχει σημειώσει μια καταπληκτική πορεία στο αστυνομικό μυθιστόρημα.

Ξεκίνησε τις συγγραφικές της επιδόσεις από τις γνωστές  εκδόσεις «Καστανιώτη» της Αθήνας κάνοντας αρχή το έτος 2012 με την κυκλοφορία του πρώτου αστυνομικού μυθιστορήματός της με τίτλο : «Ονειρεύτηκα τον δολοφόνο σου» του οποίου μου έκανε την τιμή να παρουσιάσω στην αίθουσα  του Λάτσειου Μεγάρου Πύργου.

Ακολούθησαν το έτος 2013 το δεύτερο κατά σειρά μυθιστόρημα της με τίτλο: «Θάνατος με χείλη κόκκινα» και   το έτος 2016 το τρίτο κατά σειρά με τίτλο : «Έρωτας φονιάς».

Τελευταία μας ήλθε ένα τέταρτο αστυνομικό μυθιστόρημα με τον τίτλο «Θα γίνω σκιά σου».

Είναι κι αυτό ένα μυθιστόρημα θρίλερ. Ένα μυθιστόρημα εμπνευσμένο από την τρέχουσα επικαιρότητα όπως αυτό ξετιλύγεται από τις ζωντανές κατά Παρασκευή εκπομπές της με τίτλο «Φως στο τούνελ».

Ένα μυθιστόρημα με αληθινά γεγονότα με ανατροπές και με ένα τέλος απρόβλεπτο.

 Η υπόθεση ξετυλίγεται στην Αθήνα μέρες αποκριάς. Η Κατερίνα Ασλάνη-μια κοπέλα με μεγάλα όνειρα για τη ζωή και με πάθος για δράση, εξαφανίζεται μυστηριωδώς.

 Τα ερωτήματα για τους δικούς της ανθρώπους βασανιστικά.

 Εγκατέλειψε τα πάντα κι έφυγε σε άλλη χώρα; ΄Εγινε μάρτυρας κάποιου φοβερού περιστατικού; την απειλούν και κρύβεται; Eπεσε θύμα δολοφονικής ενέργειας; Έπεσε θύμα απαγωγής;

H ρεπόρτερ που αναλαμβάνει την έρευνα αρχίζει ένα ταξίδι υψηλού ρίσκου, από  την Πλάκα και το Κολωνάκι ως το Παρίσι και από την Πάρο μέχρι τα Γιάννενα και τη Θεσσαλονίκη δεν έχει καμιά διακοπή στις αναζητήσεις της.

Ξεκινά από να νεανικά της στέκια, περνά στα ατελιέ καλλιτεχνών και καταλήγει σε σαλόνια της υψηλής κοινωνίας.

 

Υπάρχουν στην πλοκή του έργου τρία πρόσωπα που εμπλέκονται και δυσκολεύουν την έρευνα.

 Μία υπόθεση νεφελώδης   σε εντελώς αχαρτογράφητα νερά.

Επτασφράγιστα μυστικά και σβησμένα ίχνη, μοιραία  πάθη, επιπόλαια λάθη οικογενειακά και κοινωνικά τραύματα έρχονται σταδιακά στην επιφάνεια.

 Μία επικίνδυνη αναμέτρηση με τις σκιές. Μία άγρια μάχη στο σκοτάδι μέχρι να φανεί το φως.

Ένα τέλος απρόβλεπτο. Ένα μυθιστόρημα που κρατά σε αγωνία τον αναγνώστη μέχρι την τελευταία σελίδα του.

          Επιτυχής μπορεί να χαρακτηρισθεί η επιλογή της Αγγελικής Νικολούλη  των εκδόσεων  «Καστανιώτης» για την έκδοση της σειράς των Αστυνομικών της Μυθιστορημάτων  της.

 Έτσι  λοιπόν σήμερα βρίσκεται στα χέρια μας  το  τέταρτο μυθιστόρημα της δημοσιογράφου του αστυνομικού ρεπορτάζ και επιμελήτριας της γνωστής ανά το πανελλήνιο εκπομπής: «ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ».

          Η Αγγελική Νικολούλη μετά την επί σειρά ετών επιτυχημένη δημοσιογραφική κοινωνική προσφορά της, σε μια ανάπαυλα αναστολής της εκπομπής της  για τους γνωστούς λόγους, δεν έμεινε άπραγη.

Αντίθετα έχοντας συσσωρεμένο υλικό από τις εκπομπές της που είχαν σπάσει  ρεκόρ θεαματικότητας και  είχαν αποσπάσει το θαυμασμό Ελλήνων και ξένων ειδικών, θέλησε να δοκιμάσει  τις ικανότητές της στην πεζογραφία και ειδικότερα στο Αστυνομικό μυθιστόρημα τόσο οικείο άλλωστε από την πολυετή ενασχόλησή της.

            Έχοντας  ένα πλούσιο αρχείο αστυνομικών υποθέσεων εξιχνίασης εγκληματικών πράξεων, εξαφανίσεων κ.λ.π. ανέσυρε μια από τις υποθέσεις αυτές και μας έδωσε το πρώτο της  έργο, από μια σειρά που θα ακολουθήσουν, μυθιστόρημα.

          To εγχείρημα δεν μπορούσε να μην ήταν επιτυχημένο μια και υπάρχει ένα αξίωμα που μας λέει πως ότι είναι αληθινό είναι και ωραίο.

Δεν μπορούσε παρά να είναι  ωραίο και επιτυχημένα δοσμένο το μυθιστόρημα αυτό της Αγγελικής Νικολούλη από τη στιγμή που μεταφέρει στο χαρτί του τυπογραφείου τα όσα έζησε η ίδια και φυσικά οι τηλεθεατές  του σταθμού κατά την διάρκεια προβολής  σειράς   επεισοδίων της  εκπομπής  όσες  διάρκεσε η προβολή  της υποθέσεως της  εξαφάνισης μιας νεαρής  γοητευτικής  Κατερίνας Ασλάνη  που όπως στη συνέχεια απέδειξε   το δαιμόνιο μυαλό και οι ικανότητες της αστυνομικής ρεπόρτερ  δεν επρόκειτο για μια συνήθη εξαφάνιση αλλά για  μια καλά μελετημένη και εκτελεσμένη  δολοφονία από το  φίλο της .

        Η Αγγελική Νικολούλη με γλαφυρό και κατανοητό τρόπο, με γλώσσα ρέουσα και χωρίς περιττά στολίσματα και καρικατούρες δίνει τους  αναγκαίους διαλόγους της με τους πιθανούς υπόπτους αλλά και με τους λογής-λογής πολίτες πληροφοριοδότες της.

 Όπου είναι ανάγκη περιγράφει τόπους και καταστάσεις που υποβάλλουν τον αναγνώστη για να βρεθεί στο κατάλληλο κλίμα που κι εκείνη βρέθηκε σε ανάλογες περιπτώσεις.

 Βγάζει και εκθέτει τον ψυχικό της κόσμο, τις ψυχικές της μεταπτώσεις και τις  αγωνίες της όταν βλέπει πως οι άνθρωποι που είναι ταγμένοι για την  πάταξη της εγκληματικότητας και  την διαλεύκανση διαφόρων εγκληματικών πράξεων ή αδρανούν ή λόγω υπηρεσιακής νωθρότητας και   ανικανότητας, σκόπιμα κωλυσιεργούν  και στοπάρουν τη διαλεύκανση  υποθέσεων  με αποτέλεσμα  να επιτυγχάνεται η  ατιμωρησία των ενόχων,  το απυρόβλητο των δραστών και ηθικών αυτουργών ενώ  όταν  υποχρεωθούν μετά  την κατακραυγή της κοινής γνώμης να οδηγήσουν κάποιους στη  Δικαιοσύνη και τότε  οι δράστες  πετυχαίνουν την απαλλαγή τους  λόγω ελλιπών ή αδύναμων αποδεικτικών στοιχείων τα οποία δεν μπόρεσαν έγκαιρα να εξασφαλίσουν με τους επιστημονικούς τρόπους που διαθέτουν και με τους χειρισμούς που θα έπρεπε να  κάνουν.

Οι περιγραφές των  χαρακτήρων των ηρώων που εμπλέκονται στην υπόθεση της εξαφάνισης  είναι ακριβείς και αποδίδουν την πραγματικότητα της ιδιοσυγκρασίας και της ψυχοσύνθεσής τους.

Η υπόθεση στο έργο εξελίσσεται σπονδυλωτά και αποκαλύπτεται όλο το φάσμα της υποθέσεως  όπως μια κινηματογραφική ταινία που έχει τα στοιχεία του θρίλερ.

Η Αγγελική Νικολούλη έχει αποκτήσει τεράστια πείρα και διαθέτει αποθέματα γνώσης της δικαστικής ψυχολογίας πράγμα που την βοηθά στην ανίχνευση της αληθείας με τον τρόπο που εκείνη γνωρίζει εκμαιεύοντας τα ψήγματα  της αληθείας που είναι διασκορπισμένα  στην  άμμο της ταραγμένης ψυχής των δραστών και  ηθικών αυτουργών.

Το Μυθιστόρημα εκτείνεται σε πάνω από 293 σελίδες  και ο αναγνώστης δεν το εγκαταλείπει εάν δεν ολοκληρώσει την ανάγνωση και  φθάσει στο τέλος του.

 Προσωπικά δεν δηλώνω θιασώτης των αστυνομικών μυθιστορημάτων όμως στην περίπτωση του βιβλίου της Αγγελικής Νικολούλη, τόσο λόγω της συγγραφέως όσο και λόγω των πραγματικών περιστατικών τα οποία πραγματεύεται, ενέδωσα και αποζημιώθηκα πλήρως.

 Άλλωστε υπήρξα τακτικός σχεδόν τηλεθεατής των εκπομπών της, κι όταν άρχισα να διαβάζω το μυθιστόρημα αν και είχε παρέλθει αρκετός χρόνος από την προβολή της υπόθεσης της εξαφάνισης και τελικά της   δολοφονίας της  Κατερίνας Ασλάνη ,  μου δόθηκε η δυνατότητα και η ευκαιρία να ζήσω στιγμή προς στιγμή όλα τα στάδια  της  υπόθεσης και να απολαύσω το μυθιστόρημα που  με τόσο άλλωστε υπέροχο τρόπο  παραθέτει τα συμβάντα η συγγραφέας. Και μ΄αυτό το τελευταίο έργο της  η Αγγελική Νικολούλη δικαιωματικά εισέρχεται στο χώρο της λογοτεχνίας και ειδικότερα στο χώρο του Αστυνομικού μυθιστορήματος που πολλοί   μπορεί να έχουν θητεύσει , αλλά ελάχιστοι  έχουν περιορισθεί σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε απλές  μυθοπλασίες.

 Καλωσορίζω συνεπώς ως εκπρόσωπος των λογοτεχνών της Νοτιοδυτικής Ελλάδος το νέο πόνημα   της  συγγραφέως  Αστυνομικών Μυθιστορημάτων  και της εύχομαι να δει τυπωμένα όσα έργα την έχουν συγκινήσει ιδιαιτέρως ,έτσι που τη συγκίνηση αυτή να την μεταδώσει  και σε μας ,το αναγνωστικό της κοινό. Της το ευχόμαστε ολοψύχως.

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου