H KΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΑΙΔΑΡΩΝ-ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

H KΡΙΣΗ ΤΩΝ ΓΑΙΔΑΡΩΝ-ΜΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

   Μια μέρα εμφανίστηκε σε ένα χωριό ένας άνδρας με γραβάτα. Ανέβηκε σε ένα παγκάκι και φώναξε σε όλο τον τοπικό πληθυσμό ότι θα αγόραζε όλα τα γαϊδούρια που θα του πήγαιναν, έναντι 100 ευρώ και μάλιστα μετρητά. Οι ντόπιοι το βρήκαν λίγο περίεργο, αλλά η τιμή ήταν πολύ καλή και όσοι προχώρησαν στην πώληση γύρισαν σπίτι με το τσαντάκι γεμάτο και το χαμόγελο στα χείλη. Ο άνδρας με τη γραβάτα επέστρεψε την επόμενη μέρα και πρόσφερε 150 ευρώ για κάθε απούλητο γάιδαρο, κι έτσι οι περισσότεροι κάτοικοι πούλησαν τα ζώα τους. Τις επόμενες ημέρες προσέφερε 300 ευρώ για όσα ελάχιστα ζώα ήταν ακόμα απούλητα με αποτέλεσμα και οι τελευταίοι αμετανόητοι να πουλήσουν τα γαϊδούρια τους. Μετά συνειδητοποίησε ότι στο χωριό δεν έμεινε πια ούτε ένας γάιδαρος και ανακοίνωσε σε όλους ότι θα επέστρεφε μετά από μια εβδομάδα για να αγοράσει οποιοδήποτε γάιδαρο έβρισκε έναντι  500 ευρώ!! Και αποχώρησε. Την επόμενη μέρα ανέθεσε στον συνέταιρό του το κοπάδι των γαϊδάρων που είχε αγοράσει και τον έστειλε στο ίδιο χωριό με εντολή να τα πουλήσει όλα στην τιμή των 400 ευρώ το ένα. Οι κάτοικοι βλέποντας την δυνατότητα να κερδίσουν 100 ευρώ την επόμενη βδομάδα, αγόρασαν ξανά τα ζώα τους 4 φορές πιο ακριβά από ότι τα είχανε πουλήσει, και για να το κάνουν αυτό, αναγκάστηκαν να ζητήσουν δάνειο από την τοπική τράπεζα Όπως φαντάζεστε, μετά την συναλλαγή οι δύο επιχειρηματίες έφυγαν διακοπές σε έναν φορολογικό παράδεισο της Καραϊβικής, ενώ οι κάτοικοι του χωριού βρέθηκαν υπερχρεωμένοι, απογοητευμένοι, και με τα γαϊδούρια στην κατοχή τους που δεν άξιζαν πλέον τίποτα. Φυσικά οι αγρότες προσπάθησαν να πουλήσουν τα ζώα για να καλύψουν τα χρέη. Μάταια. Η αξία τους είχε πατώσει. Η τράπεζα λοιπόν κατάσχεσε τα γαϊδούρια και εν συνεχεία τα νοίκιασε στους πρώην ιδιοκτήτες τους. Ο τραπεζίτης όμως πήγε στον δήμαρχο του χωριού και του εξήγησε ότι εάν δεν ανακτούσε τα κεφάλαια που είχε δανείσει θα κατέρρεε και αυτός, και κατά συνέπεια θα ζητούσε αμέσως το κλείσιμο της ανοικτής πίστωσης που είχε με τον δήμο. Πανικόβλητος ο δήμαρχος και για να αποφύγει την καταστροφή, αντί να δώσει λεφτά στους κατοίκους του χωριού για να καλύψουν τα χρέη τους, έδωσε λεφτά στον τραπεζίτη, ο οποίος παρεμπιπτόντως . ήταν κουμπάρος του δημοτικού συμβούλου. Δυστυχώς όμως ο τραπεζίτης αφού ανέκτησε το κεφάλαιό του, δεν έσβησε το χρέος των κατοίκων, και ούτε το χρέος του δήμου, ο οποίος φυσικά βρέθηκε ένα βήμα πριν την πτώχευση. Βλέποντας τα χρέη να πολλαπλασιάζονται και στριμωγμένος από τα επιτόκια, ο δήμαρχος ζήτησε βοήθεια από τους γειτονικούς δήμους. Αυτοί όμως του έδωσαν αρνητική απάντηση, γιατί όπως του είπαν είχαν υποστεί την ίδια ζημιά με τους δικούς τους γαιδάρους!!... Ο τραπεζίτης τότε έδωσε στον δήμαρχο την «ανιδιοτελή» συμβουλή / οδηγία να μειώσει τα έξοδα του δήμου: λιγότερα λεφτά για τα σχολεία, για το νοσοκομείο του χωριού, για την δημοτική αστυνομία, κατάργηση των κοινωνικών προγραμμάτων, της έρευνας, μείωση της χρηματοδότησης για καινούρια έργα υποδομών. Αυξήθηκε η ηλικία συνταξιοδότησης, απολύθηκαν οι περισσότεροι υπάλληλοι του δημαρχείου, έπεσαν οι μισθοί και αυξήθηκαν οι φόροι. Ήταν έλεγε αναπόφευκτο, αλλά υποσχόταν με αυτές τις διαρθρωτικές αλλαγές «να βάλει τάξη στη λειτουργία του δημοσίου, να βάλει τέλος στις σπατάλες» και να. ηθικοποιήσει το εμπόριο των γαϊδάρων. Η ιστορία άρχισε να γίνεται ενδιαφέρουσα όταν μαθεύτηκε πως οι δυο επιχειρηματίες και ο τραπεζίτης είναι ξαδέρφια και μένουν μαζί σε ένα νησί κοντά στις Μπαχάμες, το οποίο και αγόρασαν . με τον ιδρώτα τους. Ονομάζονται οικογένεια Χρηματοπιστωτικών Αγορών, και με μεγάλη γενναιότητα προσφέρθηκαν να χρηματοδοτήσουν την εκλογική εκστρατεία των δημάρχων των χωριών της περιοχής. Σε κάθε περίπτωση η ιστορία δεν έχει τελειώσει γιατί κανείς δεν γνωρίζει τι έκαναν μετά οι αγρότες. Εσύ τι θα έκανες στην θέση τους; Τι θα κάνεις εσύ;  Στην ιστορία αυτή εμπλέκονται επιχειρηματίες, τραπεζίτες, δημοτικές αρχές και φουκαράδες χωρικοί ,καθώς όλος ο πλανήτης υπόκειται στους «κανόνες της αγοράς» . των γαιδάρων. Φυσικά οποιαδήποτε ομοιότητα με πρόσωπα και καταστάσεις είναι εντελώς συμπτωματική !!!!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ 2009!!!

ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΒΟΜΒΑ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΕΛΛΕΙΜΜΑ ΤΟΥ 2009!!!

·                                                                                    
·                                                                                    
·                                                                                     Όταν η ΕΛΛΗΝΙΔΑ που αποκάλυψε τον ρόλο της ΕΣΤΑΤ στο πραγματικό και όχι το πλασματικό έλλειμα του κράτους, που οδήγησε δια χειρός Γιώργου Παπανδρέου και Γιώργου Παπακωνσταντίνου, τη χώρα μας στο ΔΝΤ και τον ελληνικό λαό στην φτώχεια και την απόγνωση, εμπιστεύεται στα attikanea μια αποκάλυψη που θα ταράξει και τους εδώ υπηρέτες του ΔΝΤ, αλλά και το ίδιο το ΔΝΤ, τότε μόνο τιμή περιποιεί για μας η εμπιστοσύνη της.
Η ΖΩΗ ΓΕΩΡΓΑΝΤΑ, η Καθηγήτρια Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστημνίου Μακεδονίας και πρώην Μέλος της ΕΛΣΤΑΤ, πριν από ένα χρόνο περίπου, είχε αποκαλύψει τρομακτικά στοιχεία για την ΕΛΣΤΑΤ και τον ρόλο της. 
Σήμερα, μέσα από τα attikanea κάνει ένα ακόμη βήμα.
Αποκαλύπτει το πραγματικό έλλειμμα του 2009 (!!!!) και αυτό, αποτελεί κυριολεκτικά μιαΒΟΜΒΑ στα σαθρά θεμέλια των κομμάτων που ψήφισαν το Μνημόνιο και όλων αυτών που τρια χρόνια τώρα το υλοποιούν με τις πολιτικές τους οσφυοκάμψεις στην φασιστική Γερμανία και το Δ.Ν.Τ..
Με έλλειμμα όως αυτό που αποκαλύπτεται παρακάτω, μπορούμε να μιλάμε τελεσίδικα ότι πρόκεται για την μεγαλύτερη ΠΡΟΔΟΣΙΑ που συντελέστηκε στο Ελληνικό Έθνος!
Και η νυν κυβέρνηση γνωρίζει πολύ καλά την ΑΛΗΘΕΙΑ… κι όμως, συνεχίζει…
Ελπίζουμε ότι το θέμα αυτό, θα έρθει στη Βουλή…και τότε, αυτοί που κυβερνούν, θα πρέπει να απαντήσουν…
Ελπίζουμε ότι ο ηρωικός Εισαγγελέας κ. Πεπόνης, θα πράξει το χρέος του!
Να παραπέμψει ΟΛΟΥΣ όσους εξαπάτησαν τον ελληνικό λαό, στη Δικαιοσύνη!
Και θέλουμε να ελπίζουμε, οτι αυτή τη φορά, η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ θα σταθεί στο ύψος των περιστάσεων και θα πράξει το χρέος της προς την ΠΑΤΡΙΔΑ και τον ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΟ… έστω και στο… παρά πέντε….!!!

Πόπη Σουφλή 
Το πραγματικό έλλειμμα του 2009 ήταν… 3,9
ένα από τα χαμηλότερα στην ΕΕ
Ζωή Γεωργαντά
Καθηγήτρια Εφαρμοσμένης Οικονομετρίας και Παραγωγικότητας
Πανεπιστημίου Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών
τέως Μέλος του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ
μετά από έγκριση της Διάσκεψης των Προέδρων της Βουλής των Ελλήνων
3 Σεπτεμβρίου 2012
Μας είπαν ότι το έλλειμμα της χώρας μας το κρίσιμο έτος 2009 ήταν 15,6% της συνολικής εγχώριας παραγωγής μας, ή, με την οικονομική ορολογία, το 15,6% του Ακαθάριστου (δηλαδή με τις αποσβέσεις συμπεριλαμβανόμενες) Εγχώριου Προϊόντος μας (ΑΕΠ). Μας είπαν, δηλαδή, ότι το έλλειμμα της χώρας μας ήταν το μεγαλύτερο στην ΕΕ. Όμως, η αλήθεια είναι ότι η χώρα μας είχε ένα από τα μικρότερα ελλείμματα στην ΕΕ και αυτό ήταν 3,9%. Η Γαλλία είχε 7,5%, η Ολλανδία και το Βέλγιο είχαν 5,6%, και η Γερμανία είχε 3,2%. Η αλήθεια για το Ελληνικό δημόσιο έλλειμμα απέχει τόσο πολύ από την πραγματικότητα που μας κάνει να θυμηθούμε τα λόγια του Αρθούρου Σοπενχάουερ: Όλες οι αλήθειες περνούν από τρία στάδια. Πρώτον διαπομπεύονται. Δεύτερον, πολεμούνται με βία. Τρίτον, γίνονται αποδεκτές ως ολοφάνερες και αυταπόδεικτες.
Το άρθρο αυτό συμπληρώνει τις μέχρι τώρα δηλώσεις και μαρτυρικές καταθέσεις μου. Η διαφορά είναι ότι περιλαμβάνει ένα σαφές ποσοτικό συμπέρασμα που βασίζεται σε συνεχιζόμενη μελέτη των γεγονότων και των αριθμών, ιδιαίτερα από τον Οκτώβριο του 2009 που εκλέξαμε την σοσιαλιστική κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ. Έτσι, θεωρώ ότι μπορώ σήμερα, δύο ακριβώς χρόνια μετά την δεύτερη συνεδρίαση της τότε ανεξάρτητης 7-μελούς Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), να συμβάλω παραπέρα στην διαλεύκανση του ζητήματος της διόγκωσης του δημόσιου ελλείμματος της χώρας μας δείχνοντας ότι το πραγματικό μέγεθος του ελλείμματος του 2009 ήταν 3,9% του ΑΕΠ.
Για να γίνει κατανοητός ο υπολογισμός του πραγματικού δημόσιου ελλείμματος, πρέπει να ξεκινήσουμε από τον ορισμό του ελλείμματος και την σχέση του με το χρέος. Το δημόσιο έλλειμμα είναι η διαφορά μεταξύ εσόδων και δαπανών του κρατικού προϋπολογισμού. Το χρέος ορίζεται ως τα συσσωρευμένα ελλείμματα διαμέσου του χρόνου. Συνεπώς, το έλλειμμα ενός συγκεκριμένου έτους είναι η διαφορά μεταξύ του χρέους του έτους αυτού και του προηγούμενου έτους. Με άλλα λόγια, τα δύο αυτά μεγέθη, έλλειμμα και χρέος, σχετίζονται μεταξύ τους διαμέσου μιας εξίσωσης η οποία αποτελεί και έναν παράγωγο ορισμό του ελλείμματος. Η εξίσωση αυτή είναι η εξής:
Χt  - Χt-1 = Dt         (1)
όπου Χt συμβολίζει το χρέος τον χρόνο t, Χt-1 συμβολίζει το χρέος τον προηγούμενο χρόνο t-1, και Dtσυμβολίζει το έλλειμμα τον χρόνο t. Αν μεταφέρουμε το χρέος του έτους t-1 στην δεξιά πλευρά της εξίσωσης (1), τότε μπορούμε να πούμε ότι το έλλειμμα του δημόσιου προϋπολογισμού (έσοδα μείον δαπάνες) προστίθεται στο χρέος του προηγούμενου (t-1) έτους και το αποτέλεσμα είναι το χρέος του τρέχοντος έτους, δηλαδή το Χt. Όπως γίνεται φανερό, όταν έχουμε έλλειμμα αυτό σημαίνει ότι τα έσοδά μας είναι μικρότερα από τις δαπάνες μας, άρα πρέπει να δανειστούμε. Με την έννοια αυτή, το δημόσιο έλλειμμα καθορίζει και τις δανειακές ανάγκες της χώρας. Επίσης θα είναι χρήσιμο στην παρακάτω συζήτηση αν ξεκαθαρίσουμε τί σημαίνει στοκ και τί σημαίνει ροή. Το χρέος ως μέγεθος που συσσωρεύεται διαμέσου του χρόνου, και είναι στην ουσία άθροισμα των ελλειμμάτων όλων των προηγούμενων ετών, ονομάζεται αποθεματικό μέγεθος ή στοκ, ενώ το έλλειμμα αφορά μόνο ένα έτος και ονομάζεται μέγεθος ροής.
Στην πράξη, όταν δηλαδή καταχωρούνται τα δεδομένα των εσόδων και των δαπανών στους διάφορους λογαριασμούς, η εξίσωση (1) συνήθως παραβιάζεται, περισσότερο  ή λιγότερο, από τις διάφορες χώρες. Στις  περιπτώσεις  αυτές, αντί  για  την  εξίσωση (1), έχουμε την εξίσωση (2):
Χt  - Χt-1 = Dt + Kt        (2)
όπου το Κ συμβολίζει ένα μέγεθος σφάλματος, ή ρυθμιστικό, όπως το αποκαλεί η Eurostat. Συγκεκριμένα, το κονδύλι Κ, ονομάζεται «κονδύλι ρύθμισης χρέους-ελλείμματος» ή «ρύθμισης στοκ-ροής – Stock-Flow Adjustment (SFA)».Το μέγεθος αυτό, όπως έχει αποδειχτεί και θα το εξηγήσω παρακάτω, χρησιμοποιείται από τις χώρες για να κρύψουν ανεπιθύμητα ελλείμματα. Δηλαδή «φουσκώνουν» το Κ και «ξεφουσκώνουν» το D. Αυτό συμβαίνει διότι υπάρχει αδιαφάνεια για το τί είδους ποσά διαμορφώνουν το ύψος του κονδυλίου Κ. Στην σχετική  Έκθεσή της τον Απρίλιο 2012 ηEurostat αναφέρει ότι το κονδύλιο Κ «εννοιολογικά διακρίνεται στα επόμενα συστατικά στοιχεία: καθαρή απόκτηση χρηματοοικονομικών στοιχείων ενεργητικού, επιδράσεις λόγω ρύθμισης χρέους, και στατιστικά σφάλματα». Τα τρία αυτά συστατικά στοιχεία του Κ ορίζονται τόσο πολύ γενικά από τηνEurostat, ώστε δημιουργούν  σύγχυση ακόμα και στον ειδικό διότι αποτελούνται από αδιαφανή κονδύλια που είναι επίσης τελείως διαφορετικά μεταξύ τους. Προσπαθώντας όμως να καλυφθεί για την αδιαφάνεια του κονδυλίου Κ, στην σελίδα 2 της Έκθεσής της η Eurostat γράφει: «είναι σημαντικό να ελέγχεται το κονδύλι Κ διότι μπορεί να είναι ένδειξη για ύπαρξη προβλήματος όσον αφορά την ποιότητα των στοιχείων» και η Eurostat συνεχίζει στην ίδια παράγραφο: «Έχει υποστηριχτεί ότι επειδή δίνεται μεγάλη βαρύτητα στο έλλειμμα με τους τρέχοντες δημοσιονομικούς ελέγχους από την ΕΕ (διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος ή EDP και Συνθήκη Μάαστριχτ), οι κυβερνήσεις μπορεί να έχουν κίνητρο να δηλώνουν μικρότερα ελλείμματα καταγράφοντας μεγαλύτερες συναλλαγές στο πλαίσιο του κονδυλίου Κ». Το γεγονός αυτό, δηλαδή το ότι το Κ χρησιμοποιείται για την κάλυψη των ελλειμμάτων των Ευρωπαϊκών χωρών, δεν έχει απλώς «υποστηριχτεί», όπως δηλώνει τηλεγραφικά και προφανώς με διάθεση  συγκάλυψης της πραγματικότητας η Eurostat, αλλά έχει αποδειχθεί, όπως θα αναπτύξω στο τέλος του άρθρου αυτού, στην βάση έγκυρης επιστημονικής έρευνας.
Η ασάφεια των λογιστικών και οικονομικών ορισμών της Eurostat
Στο άρθρο μου «Οι Ευρωπαϊκοί Κανονισμοί για το Χρέος και το Έλλειμμα» περιγράφονται ενδιαφέρουσες λεπτομέρειες του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών του 1995 (ESA95) που εφαρμόζεται από το 1996 μέχρι σήμερα και αφορά τον υπολογισμό του δημοσίου χρέους και του ελλείμματος. Γίνεται έτσι φανερό ότι το ESA95 αποτελεί πλαίσιο αναφοράς για τις Εθνικές Στατιστικές Υπηρεσίες, στις οποίες παρέχεται μεγάλη ευελιξία ώστε να προσαρμόζουν το πλαίσιο αυτό στις ιδιαίτερες συνθήκες των χωρών-μελών. Η ευελιξία αυτή θα μπορούσε ίσως να αξιοποιηθεί θετικά από τις Στατιστικές Υπηρεσίες αν υπήρχαν πραγματικές δημοκρατικές διαδικασίες και ουσιαστική πολιτικοοικονομική Ευρωπαϊκή Ένωση. Όμως η ανυπαρξία τέτοιων θεσμών, σε συνδυασμό με την ασάφεια των ορισμών στα διάφορα Εγχειρίδια και Συμβουλευτικά κείμενα της Eurostat που εκδίδονται ως πρακτικά «λυσάρια» εφαρμογής του ESA95, οδηγεί τις χώρες-μέλη σε ερμηνείες που ευνοούν τα πολιτικά τους προγράμματα. Στον κανόνα αυτό υπάρχουν εξαιρέσεις, μία από τις οποίες είναι η Ελλάδα, στην οποία «υπαγορεύονται» ερμηνείες χωρίς, δυστυχώς, αντίλογο εκ μέρους της χώρας μας, όπως φαίνεται από τα δεδομένα και τον έγκυρο Τύπο. Ταυτόχρονα, οι ορισμοί που περιλαμβάνονται στο ESA95 διαφέρουν από τους αντίστοιχους ορισμούς στα πλαίσια του EDP(διαδικασίας υπερβολικού ελλείμματος) αυξάνοντας έτσι την σύγχυση ακόμα και στους ειδικούς. Το αποτέλεσμα είναι ότι όποια χώρα στην ΕΕ είναι σήμερα οικονομικά ισχυρότερη, έχει και μεγαλύτερη δυνατότητα στο να αξιοποιεί το κονδύλι Κ, και με την δημιουργική λογιστική (εφαρμογή παράνομων λογιστικών τεχνασμάτων) να ωφελείται αδιαφανώς και μονομερώς διότι στην ΕΕ ο έλεγχος του Κ γίνεται από τους ισχυρούς προς τους αδύνατους και όχι και αντίστροφα, όπως θα απαιτούσαν οι δημοκρατικές διαδικασίες.
Έτσι, το δημόσιο χρέος σχεδόν δεν ορίζεται. Υπάρχουν πολλές αναφορές στην διεθνή σχετική βιβλιογραφία για την ασάφεια του ESA95. Μεταξύ άλλων, αναφέρω την μελέτη «Το μέγεθος και η σύνθεση του κυβερνητικού χρέους στην ευρωζώνη (The size and composition of government debt inthe euro area)», ECB, No.132, Oct 2011, όπου στην σελίδα 5 γράφεται το εξής: «Παρά το γεγονός ότι ο όρος κυβερνητικό χρέος χρησιμοποιείται πολύ συχνά, εντούτοις περιλαμβάνει διαφορετικές έννοιες με διαφορετικές αποχρώσεις». Αλλά και ολόκληρη η μελέτη αυτή δείχνει την ασάφεια και την σύγχυση που δημιουργεί η έννοια του δημοσίου χρέους στο ΕSΑ95. Επίσης, το ότι δεν υπάρχει σαφής ορισμός του χρέους αναφέρεται και στα ίδια τα Εγχειρίδια της Eurostat (Βλ. Eurostat Manual on Government Deficit and Debt, 2002, section V1, p.196; Manual on Government Deficit and Debt, Implementation of ESA95, 2010, section VIII.2.1, p.305).
Μάλιστα, σε πρόσφατο Δοκίμιο του ΔΝΤ (27 Ιουλίου 2012) με τίτλο «Τι βρίσκεται από κάτω: Ο στατιστικός ορισμός του δημοσίου χρέους. Μια επισκόπηση της συγκάλυψης του δημοσίου χρέους σε 61 χώρες» με συγγραφείς τους Robert Dippelsman, Claudia Dziobek,  και Carlos Mangas, αναλύεται η σύγχυση που δημιουργούν οι ορισμοί και η εφαρμογή τους στην καταγραφή των δημοσιονομικών στοιχείων της Γενικής Κυβέρνηση των διαφόρων χωρών και προτείνεται ένα πλαίσιο άρσης της ασάφειας, έτσι ώστε στο χρέος και στο έλλειμμα να καταχωρούνται σαφή κονδύλια τα οποία θα πρέπει, σύμφωνα με τους συγγραφείς, να χαρακτηρίζονται από διαφάνεια. Για παράδειγμα, στην σελίδα 15 του Δοκιμίου αναφέρεται: «Ένας διεθνής τυπικός ορισμός για το κυβερνητικό χρέος θα πρέπει να περιλαμβάνει εξειδικευμένα τις μεθόδους αποτίμησης διότι όπως είναι σήμερα, οι συγκρίσεις των στοιχείων του δημοσίου χρέους για τις διάφορες χώρες είναι παραπλανητικές». Και οι συγγραφείς συνεχίζουν με την περίπτωση της Ελλάδας και διερωτώνται αν το ελληνικό χρέος του 2010 σε σχέση με το 2009 αυξήθηκε ή μειώθηκε. Η απάντησή τους είναι «Και τα δύο (αύξηση και μείωση) είναι αλήθεια»! Η αναφορά αυτή δείχνει την έκταση της ασάφειας και της αδιαφάνειας για το τί περιλαμβάνει το χρέος σύμφωνα με την Eurostat. Το γεγονός της ασάφειας και συνεπαγόμενης ευελιξίας των Εθνικών Αρχών στο να ερμηνεύσουν τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς του ESA95 δείχνει και την εκούσια ή ακούσια ολιγωρία, ανικανότητα, αδιαφορία των Ελληνικών Αρχών στο να εφαρμόσουν τους Κανονισμούς αυτούς σύμφωνα με τις ιδιαιτερότητες της χώρας μας.
Το έλλειμμα του 2009 ήταν 3,9% του ΑΕΠ
Τα πιο πρόσφατα επίσημα στοιχεία της Eurostat για τις χώρες-μέλη δημοσιεύτηκαν στις 14 Απριλίου 2012 με τίτλο Πίνακες Υπερβολικού Ελλείμματος. Στον παρακάτω πίνακα 1 παρουσιάζονται τα στοιχεία για την χώρα μας στην βάση των οποίων θα υπολογίσουμε το πραγματικό έλλειμμα του κρίσιμου έτους 2009 χρησιμοποιώντας τις εξισώσεις που παρουσιάστηκαν παραπάνω. Έτσι, βλέπουμε τις τιμές των μεγεθών Χ, D, K, καθώς και του ΑΕΠ για το 2009. Βλέπουμε ότι το μέγεθος Κ για το έτος 2009 ισούται με 0,1% του ΑΕΠ. Σημειώνεται ότι η Eurostat θεωρεί ότι το Κ είναι μικρό αν δεν είναι μεγαλύτερο από 2% του ΑΕΠ. Άρα για το 2009, το Κ για την χώρα μας είναι μικρό.
Πίνακας 1
Συμβολισμός
Περιγραφή
Αξία σε δισεκατ. ευρώ
Χt
Χρέος 2009
299,685
Xt-1
Χρέος 2008
263,284
Dt
Έλλειμμα 2009
36,103
Kt
Ρυθμιστικό κονδύλι
0,298
ΑΕΠ
Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν
231,642
Dt/ΑΕΠ
Έλλειμμα ως % του ΑΕΠ
15,6%
Kt/ΑΕΠ
Κ ως % του ΑΕΠ
0,1%

Σύμφωνα με τις εξισώσεις (1) και (2), για να δούμε το ύψος του πραγματικού ελλείμματος της χώρας μας για το έτος 2009, πρέπει να έχουμε το πραγματικό ύψος του χρέους για το έτος 2009 και για το 2008. Επειδή το Κ είναι μικρό, στους επόμενους υπολογισμούς υιοθετούμε την εξίσωση (1) διότι και η εξίσωση (2) δίνει τα ίδια σχεδόν αποτελέσματα. Σημειώνω ότι για τα επόμενα χρόνια, 2010, 2011, 2012 (πρόβλεψη), οι δύο εξισώσεις δίνουν διαφορετικά αποτελέσματα διότι το ύψος του κονδυλίου Κ, ξαφνικά και μυστηριωδώς, φουσκώθηκε, ενώ ξεφούσκωσε το D που είναι το έλλειμμα. Πληροφοριακά, μπορούμε να δούμε στον επόμενο πίνακα 2 τα επίσημα στοιχεία για το Κ και το D ως ποσοστά του ΑΕΠ για τα έτη 2009-2012, καθώς και την διαχρονική εξέλιξή τους.
Πίνακας 2

2009 (%)
2010 (%)
2011 (%)
2012 (πρόβλεψη %)
Κ/AEΠ
0,1
2,8
3,03
26,2
D/ΑΕΠ
15,6
10,3
9,1
6,7
Μεταβολή του Κ/ΑΕΠ σε σύγκριση με το 2009

2700%
2930%
26100%
Μεταβολή του D/ΑΕΠ σε σύγκριση με το 2009

-34%
-42%
-57%

Ο πίνακας 2 αποτελεί μια καθαρή περίπτωση του «φουσκώνω το Κ και ξεφουσκώνω το D”. Έτσι, το Kως ποσοστό του ΑΕΠ φούσκωσε κατά 2700% το 2010, κατά 2930% το 2011 και 26100% προβλέπεται να φουσκώσει το 2012 σε σύγκριση με το 2009! το D (έλλειμμα) ως ποσοστό του ΑΕΠ ξεφούσκωσε κατά 34% το 2010, κατά 42% το 2011, και κατά 57% προβλέπεται να ξεφουσκώσει το 2012 σε σύγκριση με το 2009. Κατά τα άλλα, μας λένε οι κκ πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ και Γενικός Διευθυντής της Eurostat ότι «δεν υπήρξε καμία πολιτική παρέμβαση»!!
Παρακάτω υπολογίζω το χρέος του 2009 στην βάση των παρακάτω δεδομένων:
·      Επίσημων στοιχείων της Eurostat που παρουσιάζονται στον πίνακα 1
·      Προσωπικής μελέτης των γεγονότων και των αριθμών
·      Των Πρακτικών της συνεδρίασης της Διαρκούς Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων της Βουλής τον Σεπτέμβριο 2011
·      Των καταθέσεων των μαρτύρων στην Εξεταστική της Βουλής του Μαρτίου 2012
·      Απόψεων που αναπτύχθηκαν στα πλαίσια πολλών συζητήσεων με άτομα ειδήμονες, πραγματογνώμονες, και ειδικούς από την Ελλάδα και το εξωτερικό.
Στην βάση αυτής της πληροφορίας και πριν προχωρήσω στην χρησιμοποίηση των παραπάνω αναφερόμενων εξισώσεων (1) και (2), μπορώ να στηρίξω ότι το χρέος του 2009 είναι διογκωμένο με το γιγαντιαίο ποσό των 27,914 δισεκατ. ευρώ, από το οποίο τα 27,414 δισεκατ. ευρώ αποτελούν ευθύνη του προέδρου της ΕΛΣΤΑΤ. Η ανάλυση των 27,914 δισεκατ. ευρώ είναι η εξής:

(1)   18,214 δισεκατ. ευρώ έχουν μεταφερθεί, με καθ’ ολοκληρίαν αδιαφανή, αυθαίρετο-ανεξέλεγκτο τρόπο και με κατεπείγουσες διαδικασίες,  από τον τομέα των μη-χρηματοπιστωτικών οργανισμών στον τομέα της γενικής κυβέρνησης, δηλαδή στο δημόσιο χρέος. Τα δισεκατομμύρια αυτά αφορούν ΔΕΚΟ και άλλες εταιρείες (σύνολο 17 για το 2009) που η ηγεσία της ΕΛΣΤΑΤ αποφάσισε ότι είναι ΔΕΚΟ και ότι πρέπει να βαρύνουν το δημόσιο χρέος. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τους Κανονισμούς της Eurostat, το γιγαντιαίο αυτό ποσό δεν έπρεπε να ταξινομηθεί στο δημόσιο χρέος. Εκτός του γεγονότος ότι οι 17 εταιρείες που εντάχθηκαν στον Κυβερνητικό τομέα περιλαμβάνουν μονάδες οι οποίες είναι αμφίβολο αν μπορούν νομικά και οικονομικά να χαρακτηριστούν Δημόσιες Επιχειρήσεις, επιπλέον τα χρέη των Δημοσίων Επιχειρήσεων δεν εντάσσονταν στο δημόσιο χρέος για ολόκληρο το χρονικό διάστημα μέχρι το 2009 σύμφωνα με την Eurostat και τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς του ESA95. Ποτέ, μα ποτέ, μέχρι τον Απρίλιο 2010 δεν είχε τεθεί θέμα ΔΕΚΟ για την Ελλάδα παρά τους εξονυχιστικούς ελέγχους των κλιμακίων της Eurostat. Ο δε ισχυρισμός ότι η μεθοδολογία άλλαξε δεν ευσταθεί. Η μεθοδολογία δεν έχει αλλάξει. Σημειώνω ότι οι ενδιαφερόμενοι αναγνώστες μπορούν να διαβάσουν τα άρθρα «Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με τις ΔΕΚΟ» και «Γιατί δεν έπρεπε οι ΔΕΚΟ να ενταχθούν στην Γενική Κυβέρνηση», στα οποία παρουσιάζονται αναλυτικά οι λόγοι για τους οποίους οι 17 εταιρείες, οι επονομαζόμενες ΔΕΚΟ, δεν έπρεπε να ενταχθούν στον Κυβερνητικό τομέα.
(2)   Τουλάχιστον 3,8 δισεκατ. ευρώ νοσοκομειακών δαπανών καταχωρήθηκαν στο 2009 ενώ ήταν ανεξέλεγκτα υπολογισμένες και δεν είχαν εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο σύμφωνα με τον νόμο. Επίσης, αφορούσαν μία σειρά ετών, ο δε Ευρωπαίος Επίτροπος Αλγκίρντας Σεμέτα σε σχετική επερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, κ. Χουντή, στην Ευρωβουλή, δήλωσε ότι η ένταξη στο 2009 των επί πολλά προηγούμενα έτη οφειλών της κυβέρνησης προς τους προμηθευτές νοσοκομειακού υλικού δεν ήταν πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.  Για πιο αναλυτική παρουσίαση της αθέμιτης αυτής ένταξης των 3,8 δισεκατ. ευρώ στο 2009, βλ. άρθρο «Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με τα Νοσοκομεία, το SWAP 2001, και την δήθεν Αλληλεγγύη».
(3)   5,4 δισεκ. ευρώ αξία SWAPS 2001 που δεν έπρεπε να καταχωρηθούν στο δημόσιο χρέος ούτε του 2009, αλλά ούτε και προηγουμένων ετών. Σημειώνω ότι όταν συμφωνήθηκε από την κυβέρνηση Σημίτη το SWAP αυτό σύμφωνα με τους Ευρωπαϊκούς Κανονισμούς δεν αποτελούσε επιβάρυνση του δημοσίου χρέους. Όμως η Eurostat εξέδωσε το 2008 αντίθετη ρύθμιση στην οποία υπήγαγε αναδρομικά και παράτυπα 21 δισεκατ. ευρώ στο ελληνικό δημόσιο χρέος (σημειώνεται ότι ο δανεισμός του 2001 από την Goldman Sachs ήταν 2,8 δισεκατ. ευρώ για τα οποία πληρώνουμε σήμερα 21 δισεκ. ευρώ), και ο πρόεδρος της ΕΛΣΤΑΤ, υποτίθεται ειδικός στα χρηματοοικονομικά, αφού είχε περιθωριοποιήσει το Συμβούλιο με την βοήθεια της Τρόϊκας, συμφώνησε με την Eurostat για ένταξη 5,4 δισεκ. ευρώ στο Ελληνικό δημόσιο χωρίς να εκφράσει αντίρρηση, όπως φαίνεται στα Πρακτικά της Βουλής, λες και τα 21 δισεκατ. ευρώ στην πλάτη του ελληνικού λαού ήταν «στραγάλια». Για περισσότερο αναλυτικά στοιχεία, βλ. άρθρο μου «Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με τα Νοσοκομεία, το SWAP 2001, και την δήθεν Αλληλεγγύη»(Βλ. παραπάνω link).
(4)   Ποσό τουλάχιστον 0,5 δισεκατ. ευρώ από το επίδομα κοινωνικής αλληλεγγύης που ψηφίστηκε τον Δεκέμβριο 2009 επειγόντως από την τότε κυβέρνηση εν μέσω δικών της προβλέψεων για δεινή λιτότητα. Για περισσότερο αναλυτικά στοιχεία, βλ. άρθρο μου «Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με τα Νοσοκομεία, το SWAP 2001, και την δήθεν Αλληλεγγύη»  (Βλ. παραπάνω link).
Υποθέτοντας ότι το χρέος του 2008 είναι αυτό που παρουσιάζεται στον παραπάνω πίνακα 1, και χρησιμοποιώντας την εξίσωση (1), έχουμε ύψος ελλείμματος 2009:
(299,685 – 27,414) – 263,284 = 8,987
                Χt          -        Χt-1       =   Dt        
Έλλειμμα 2009 è 8,987 δισεκατ. ευρώ
Αν υπολογίσουμε το έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ, θα έχουμε:
( 8,987/231,642) = 3,9% του ΑΕΠ
Δηλαδή, το πραγματικό έλλειμμα του έτους 2009 ήταν 3,9% του ΑΕΠ, ένα από τα χαμηλότερα ελλείμματα της ΕΕ. 
Ακόμα και αν λάβουμε υπ’ όψιν μας μόνον την περίπτωση 1 παραπάνω, δηλαδή ζημία 18,214 δισεκατ. ευρώ λόγω ένταξης ΔΕΚΟ και άλλων εταιρειών στην Γενική Κυβέρνηση, τότε το έλλειμμα σε δισεκατ. ευρώ είναι το εξής:
(299,685 – 18,214) – 263,284 = 18,187
          Χt               -         Χt-1       =   Dt        
και ως ποσοστό του ΑΕΠ είναι:
( 18,187/231,642) = 7,9% του ΑΕΠ
δηλαδή το μισό από αυτό που ανακοινώθηκε στις 15 Νοεμβρίου 2010.
Σημειώνω ότι στους παραπάνω υπολογισμούς δεν έχω λάβει υπ όψιν μου την λανθασμένη αναθεώρηση του ΑΕΠ του 2011 που αφορούσε όλα τα έτη από το 2005 και μετά. Εκτιμώ ότι το ΑΕΠ της χώρας μας είναι υψηλότερο από αυτό που καταγράφει η ΕΛΣΤΑΤ κατά τουλάχιστον 30% αν συνυπολογίσουμε τις αναθεωρήσεις του 2007 και του 2011, γεγονός που αυξάνει τον παρονομαστή του κλάσματος, [έλλειμμα σε δισ. ευρώ/ΑΕΠ σε δισ. ευρώ], με συνέπεια το έλλειμμα ως ποσοστό του ΑΕΠ να είναι μεροληπτικό (στατιστικά λανθασμένο). Για το ζήτημα της υποεκτίμησης του ΑΕΠ από την ηγεσία της ΕΛΣΤΑΤ και την Eurostat, βλ. άρθρο «Η υποεκτίμηση του Ελληνικού ΑΕΠ».
Σχετικά με το μέγεθος Κ
Όπως γίνεται φανερό από την εξίσωση (2), όταν το Κ είναι θετικό σημαίνει ότι μεταξύ των περιόδων tκαι t-1 το χρέος έχει αυξηθεί περισσότερο από το έλλειμμα του προϋπολογισμού την περίοδο t. Ο επίσημος ορισμός του κονδυλίου Κ αποδεικνύει ότι η έννοιά του ως SFA, ή «ρύθμιση στοκ-ροήςSFA», είναι κατά κύριο λόγο ένα στατιστικό σφάλμα. Σύμφωνα με την εξειδίκευση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, το Κ οφείλεται σε χρηματοπιστωτικές διαδικασίες, όπως είναι οι εισπράξεις από ιδιωτικοποιήσεις, οι πολιτικές διαχείρισης του δημοσίου χρέους, και οι συνέπειες των διακυμάνσεων της τιμής συναλλάγματος πάνω στο χρέος που έχει εκδοθεί σε ξένο νόμισμα. Γενικά, τέτοιοι παράγοντες στους οποίους οφείλεται το ύψος του κονδυλίου Κ, είτε είναι ασαφείς, είτε τείνουν να αλληλοεξουδετερώνονται διαχρονικά. Όμως, όταν το Κ είναι συστηματικά μεγάλο, ιδιαίτερα όταν το Κ επηρεάζει αρνητικά την εξέλιξη του χρέους, τότε αυτό σημαίνει ότι υπάρχει λανθασμένη καταγραφή των κονδυλίων του προϋπολογισμού και πρακτική δημιουργικής λογιστικής, όπως δείχνουν και πολλές επιστημονικές μελέτες που έχουν εκπονηθεί για το ζήτημα αυτό, όπως παρουσιάζω αμέσως παρακάτω.
Το κονδύλι αυτό, δηλαδή το Κ ή SFA, έχει αποδειχτεί ότι αποτελεί τον μανδύα πίσω από τον οποίο κρύβεται η λεγόμενη «δημιουργική λογιστική» που σημαίνει το εξής: στην βάση λογιστικών τεχνασμάτων οι διάφορες κυβερνήσεις μπορούν να αποκρύβουν τα δημόσια ελλείμματά τους. Θα αναφέρω τους ερευνητές Jurgen von Hagen και Guntram B. Wolff, Καθηγητές του Πανεπιστημίου της Βόννης , καθώς και τον ερευνητή του ΔΝΤ Anke Weber, οι οποίοι εξέτασαν το φαινόμενο του κονδυλίου SFA. Οι δύο πρώτοι ερευνητές έχουν δημοσιεύσει το άρθρο τους το 2006 στο επιστημονικό περιοδικό Journal of Banking and Finance, Elsevier, 30(12), σελίδες 3259-79, με τίτλο «Τι μας λένε τα ελλείμματα για το χρέος; Εμπειρική μαρτυρία για την δημιουργική λογιστική χρησιμοποιώντας τους δημοσιονομικούς κανονισμούς της ΕΕ». Ο τρίτος ερευνητής από το ΔΝΤ δημοσίευσε το άρθρο του το 2012 ως Δοκίμιο του ΔΝΤ με τίτλο «SFA και δημοσιονομική διαφάνεια: Σύγκριση μεταξύ χωρών».
Οι δύο πρώτοι ερευνητές εξέτασαν τα στοιχεία των χωρών της ΕΕ για το διάστημα 1996-2003. Βρήκαν ότι οι περισσότερες χώρες της ευρωζώνης έκρυψαν τα ελλείμματά τους προκειμένου να ενταχθούν σ’ αυτήν. Διαπίστωσαν ότι οι ορισμοί και οι Κανονισμοί της Eurostat αφήνουν μεγάλο περιθώριο για χρησιμοποίηση της δημιουργικής λογιστικής. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι για την εξεταζόμενη περίοδο η Φινλανδία είχε 64% περισσότερο χρέος από ό,τι έδειχναν τα νούμερα που ανακοίνωνε. Το αντίστοιχο νούμερο για την Ελλάδα ήταν 43%, για την Δανία 30%, για το Λουξεμβούργο 29%, για την Γερμανία 15% και για την Αυστρία 14%. Οι περιπτώσεις της Φινλανδίας και του Λουξεμβούργου είναι αξιοσημείωτες διότι δείχνουν ότι και οι δύο χώρες χρησιμοποιούσαν λογιστικά τεχνάσματα έτσι ώστε τα κεφάλαια που προορίζονταν για εξόφληση του χρέους τους τα κατεύθυναν για αγορά περιουσιακών στοιχείων.
Ο Anke Weber εξέτασε 163 αναπτυγμένες χώρες την περίοδο 1980 μέχρι 2010 . Διαπίστωσε ότι το κονδύλι SFA πράγματι καλύπτει συνήθως λογιστικά τεχνάσματα για απόκρυψη χρέους. Διαπίστωσε δε ότι όσο πιο διαφανής στα δημοσιονομικά της στοιχεία είναι μια χώρα, τόσο μικρότερο είναι το κονδύλι SFA. Ο συγγραφέας υποστηρίζει ότι τα δημοσιονομικά στοιχεία πρέπει να χαρακτηρίζονται από διαφάνεια, δηλαδή όποιος πολίτης επιθυμεί, πρέπει να μπορεί να γνωρίζει από πού προέρχονται τα διάφορα χρηματικά κεφάλαια της κυβέρνησής του και πού πάνε.
Δικό μου σχόλιο: Στην χώρα μας ούτε τα αρμόδια στελέχη της ΕΛΣΤΑΤ, ούτε τα μέλη του Συμβουλίου της ΕΛΣΤΑΤ γνώριζαν, αλλά και δεν είχαν πρόσβαση στα δημοσιονομικά στοιχεία! Αντίθετα, συκοφαντήθηκαν, «μπήκαν στο ψυγείο», και τελικά απολύθηκαν επειδή εξέφρασαν αμφιβολίες για τα νούμερα που μάθαιναν από την τηλεόραση και επειδή δεν δέχτηκαν να υπογράψουν αδιαφανή στοιχεία! Και το ερώτημα είναι: Δεν είναι παράξενο, ότι ο Anke Weber, στέλεχος του ΔΝΤ, έχει διαφορετική άποψη από τον πρόεδρο της ΕΛΣΤΑΤ αν και ήταν συνάδελφός του, τον κ. Ράντερμάχερ, αλλά και τον Επίτροπο επί Οικονομικών Θεμάτων, κ. Όλλι Ρεν; Σημειώνεται ότι ο κ. Ράντερμάχερ έχει και στο παρελθόν κατηγορηθεί ότι ενδιαφέρεται περισσότερο για την πολιτική παρά για την στατιστική επιστήμη. Μήπως και το υπέρογκο έλλειμμα της χώρας μας, 15,6%, υπάγεται στο πλαίσιο αυτό;

ΚΛΟΠΗ ΠΡΟΤΟΜΗΣ ΘΕΟΔΩΡΟΥ ΤΡΙΑΝΤΗ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ
ΕΠΙΤ.ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Τηλ. Γραφ.2610 322901  Κιν.6946 405 993-
e-mail:leomargaritis@gmail.com
site.http//www.leonidasmargaritis.blogspot.com
ΚΑΝΑΡΗ 46  26222 ΠΑΤΡΑ

                                                                                          Πάτρα 24-9-2012

                                   Προς
                                   Την Διεύθυνση της Εφημερίδας
                                   «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ»
                                    ΕΝΤΑΥΘΑ


                                    Αγαπητέ κ. Δ/ντά
Μετά το ατυχές για την πόλη μας γεγονός  της κλοπής της προτομής του εκ των ευεργετών της  Θεοδώρου Τριάντη θα ήθελα να σημειώσω τα ακόλουθα: Από τις στήλες της εφημερίδας σας στο παρελθόν είχα επισημάνει    την  ξαφνική τοποθέτηση  μίας προτομής αγνώστου, σε μαρμάρινη στήλη  στη συμβολή  των οδών Ακτή Δυμαίων -Τριών Ναυάρχων και  Όθωνος –Αμαλίας. Είχα  επικρίνει τον τρόπο και τον τόπο που επελέγη να  τοποθετηθεί  από τη Δημοτική αρχή    η προτομή  αγνώστου στο κοινό προσώπου , αφού και μέχρι σήμερα  δεν έχει χαραχθεί επί του βάθρου το όνομα του τιμωμένου. Κυρίως  θεωρούσα απαράδεκτη τη θέση  που επελέγη να στηθεί η προτομή..
            Τότε  το πρώτον από σημείωση  της εφημερίδας σας   πληροφορήθηκα κι εγώ   ότι την προτομή  τοποθέτησε ο Δήμος Πατρέων και αφορά τον ευεργέτη  της πόλεως Θεόδωρο Τριάντη.
           Βεβαίως και επιβάλλεται  ,προσωπικότητες  που επηρέασαν  την ιστορία της πόλεως    να τιμώνται και να προβάλλονται   ως  παράδειγμα  στους επιγενόμενους.
          Σε  όλες τις πόλεις  του κόσμου  που ο διαβάτης συναντά αγάλματα-προτομές που  υπενθυμίζουν ιστορικά γεγονότα, και προσωπικότητες   τα μνημεία  αυτά δεν στήθηκαν  εική και ως έτυχε.
       Τα έργα των καλλιτεχνών που συνήθως λαμβάνουν μέρος σε προκήρυξη, τίθενται υπό  την κρίση καλλιτεχνικών επιτροπών σε προπλάσματα κι ακόμα αναδιαμορφώνεται  κατάλληλα ο χώρος στον οποίο πρόκειται να στηθούν. Γενικά  επιλέγεται ένας χώρος που να έχει σχέση   με την απεικονιζόμενη προσωπικότητα αλλά και να εναρμονίζεται με τον χώρο  που περιβάλει  το μνημείο
      Στην προκειμένη περίπτωση  της  τοποθέτησης της προτομής   Τριάντη στη συμβολή των οδών Ακτή Δυμαίων και Τριών Ναυάρχων   δεν μάθαμε ποτέ  εάν λήφθηκα  απόφαση από το Δημοτικό  Συμβούλιο  για τη σκοπιμότητα   κατασκευής της και τοποθετήσεώς  της στο συγκεκριμένο χώρο  ούτε   εάν   προκηρύχθηκε  διαγωνισμός  φιλοτέχνησής  της, ούτε φυσικά   ποιος    καλλιτέχνης υπήρξε δημιουργός της.
              Όταν κρίνεται επιβεβλημένη   η τοποθέτηση αναμνηστικού στοιχείου   οφείλουν οι παράγοντες της Δημοτικής Αρχής  να αιτιολογούν  την σκοπιμότητα  του έργου  και την καταλληλότητα του  χώρου που προβλέπεται να τοποθετηθεί.
           Μια παρόμοια χειρονομία δεν έπρεπε να συνδυαστεί  με κάποια ομιλία και με κάποια τελετή αποκαλυπτηρίων; Kάτι παρόμοιο δεν συνέβη, αντίθετα σιωπηρώς στήθηκε μια προτομή ανωνύμου και με την ευκαιρία της κλοπής έμαθε η πόλις περί  τίνος πρόκειται.
          Δεν  θα υπεισέλθω στην αναγκαιότητα μιας τρίτης προτομής στην πόλη του ευεργέτη της πόλεως αείμνηστου Θεόδωρου Τριάντη όμως δεν συνάδει η πολιτική της Δημοτικής αρχής άλλοι μεν να τιμώνται πολλαπλώς  και άλλοι συμπολίτες    που ανάλωσαν τη ζωή τους σε  προσφορά  και προβολή   της πόλεως  όπως ο αείμνηστος Ιστορικός   Κώστας Τριανταφύλλου   να μην  αξιωθούν  μέχρι σήμερα  της τιμής που  θα τους άξιζε.
         Τέλος η θέση που στήθηκε η προτομή,  ήταν  η  πλέον ατυχής  αφού είναι πιο  επικίνδυνη στροφή δρόμου της πόλεως και  πάντα είναι  υπαρκτός ο    κίνδυνος  ατυχήματος .
 Η  κλοπή της προτομής  αποτελεί  προσβολή τόσο  στο πρόσωπο του ευεργέτου της πόλεως , όσο  και για την ίδια  την πόλη η οποία οφείλει να ενδιαφέρεται για την τύχη των μνημείων της και πολύ περισσότερο να δίδει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και προσοχή στην επιλογή των χώρων που επιλέγει για την τοποθέτηση των  προτομών-μνημείων.
          
Με κάθε τιμή


Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης

Πρόεδρος Εταιρείας Λογοτεχνών

ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

  1. ΟΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ

    Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου
    Αντιπροέδρου Ανωτάτης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος

    Η ΑΣΠΕ και οι Σύλλογοι πολυτέκνων της χώρας συμμετέχουν στην
    απεργία της προσεχούς Τετάρτης με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στις 10 π.μ. στο Ζάππειο αξιώνοντας να μην υπάρξει κατάργηση των πολυτεκνικών επιδομάτων, και εξοντωτική φορολόγησή τους.
    Η χώρα μας καταρρέ...
    ει δημογραφικώς,( 3η πιο γηρασμένη χώρα του κόσμου), με ποσοστό πολιτών ηλικίας άνω των 65 ετών στο 20% του πληθυσμού και με παιδιά που το 1971 υπερτερούσαν των ηλικιωμένων κατά 1.290.000, ενώ σήμερα οι ηλικιωμένοι υπερτερούν κατά 550.000!!! Οι θάνατοι στις αγροτικές περιοχές είναι διπλάσιοι από τις γεννήσεις (33.170 έναντι 17.537) η δε συντελούμενη πληθυσμιακή αλλοίωση της χώρας οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια, την πατρίδα μας, σε λίγα χρόνια να καταντήσει μία χώρα γερόντων και εξαθλιωμένων και τους Έλληνες να αποτελούν μία μειοψηφία. Η Κυβέρνηση μπροστά σ΄ αυτό τον ορατό κίνδυνο του αφανισμού του Έθνους αντί να σημάνει συναγερμό για την ανατροπή της εφιαλτικής καταστάσεως της υπογεννητικότητας, έχει επιδοθεί σε μία επιδρομή κατά των πολυτέκνων, που δεν έχει προηγούμενο, τους οποίους πλήττει ανελέητα καταργώντας κάθε μέτρο (ακόμη και αυτών που δεν είχαν κανένα οικονομικό κόστος), που αποτελούσαν δημογραφικά κίνητρα και οδηγούσαν στην απόκτηση της πολυτεκνικής ιδιότητος με την απόκτηση παιδιών από τους νέους και τις νέες μας.Ο πολύτεκνος φορολογείται εφέτος 20 φορές περισσότερο από το προηγούμενο έτος, αφού το 2011 για ετήσιο εισόδημα 26.000 ευρώ πλήρωνε 130 ευρώ και εφέτος πληρώνει 2.680 ευρώ και επί πλέον 520 ευρώ για εισφορά αλληλεγγύης και άλλα 500 ευρώ για τέλος επιτηδεύματος εάν είναι ελεύθερος επαγγελματίας, χωρίς να αναφέρουμε το Χαράτσι της ΔΕΗ(που οι περισσότεροι το πληρώνουν, αφού ισχύει εισοδηματικό όριο, ίδιο για αυτόν που έχει 4, με αυτόν που έχει 14 παιδιά!).Διαρρέεται η περικοπή και ουσιαστική κατάργηση των πολυτεκνικών επιδομάτων, στους Έλληνες πολύτεκνους, θα χορηγούνται μόνον σε όσους έχουν ετήσιο οικογενειακό εισόδημα κάτω των 5.000 ή 10.000 ευρώ!. Η θέσπιση όμως, εισοδηματικών κριτηρίων για την χορήγηση των επιδομάτων αυτών είναι αντισυνταγματική, δεδομένου ότι αυτά έχουν τον χαρακτήρα κινήτρου προς τους νέους γονείς για την δημιουργία πολύτεκνων οικογενειών, με στόχο την αντιμετώπιση του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος της χώρας, όπως έχει αποφανθεί κατ’ επανάληψη το Συμβούλιο της Επικρατείας. Ήταν ρητές οι δηλώσεις του κ. Πρωθυπουργού που έγιναν πρόσφατα, ότι θα επαναφέρει άμεσα, από τον πρώτο κιόλας προϋπολογισμό της χώρας, τα πολυτεκνικά επιδόματα στο ύψος που ήταν το 2009, θεωρώντας ότι «η Ελλάδα δεν γεννάει ,γερνάει και ότι η ενίσχυση των πολυτέκνων δεν είναι σπατάλη, είναι επένδυση στο μέλλον του τόπου». Αυτή η τακτική της Κυβέρνησης αποτελεί εμπαιγμό των πολυτέκνων και θα πρέπει να επέμβει άμεσα ο Πρωθυπουργός.
    Θα πρέπει ο Πρωθυπουργός Να τηρήσει την ρητή δέσμευση του ότι θα επαναφέρει τα πολυτεκνικά επιδόματα, το καθεστώς που ίσχυε το 2009.Να επαναφέρει το αφορολόγητο όριο για τους πολυτέκνους με τέσσερα προστατευόμενα μέλη στο ποσό των 25.500 ευρώ, που είχε θεσπισθεί με τον Ν. 3842/23-4-2010 και σε κάθε περίπτωση τουλάχιστον στο ποσό των 23.000 ευρώ, που θεσπίσθηκε με τον ν. 3986/1-7-2011 και να παύσει η εξοντωτική φορολογία κατά των πολυτέκνων. Να επαναφέρει το καθεστώς των μετεγγραφών από εφέτος για τα παιδιά των πολυτέκνων, όπως ίσχυε επί 32 χρόνια και κανένα πρόβλημα δεν δημιούργησε. Οι πολύτεκνοι με τη δεινή οικονομική κρίση αδυνατούν να σπουδάσουν τα παιδιά τους, αφού αδυνατούν να διατηρούν δύο και τρία σπίτια. Να επαναφέρει το καθεστώς διορισμού των πολυτέκνων εκπαιδευτικών, δημογραφικό μέτρο που απέδωσε στην πράξη. Να παύσει η Κυβέρνηση να θέτει στην ίδια κατηγορία τους πολυτέκνους με τους αγάμους, αφού σε όλα τα μέτρα, που έχουν ληφθεί μέχρι σήμερα, ο πολύτεκνος έχει την ίδια μεταχείριση με τους αγάμους. Εκφοβίζουν τους πολυτέκνους με τον ισχυρισμό πως βρισκόμαστε σε εμπόλεμη κατάσταση. Όμως πώς να τους πιστέψουμε όταν καταργούν αδιακρίτως και μέτρα δίχως κανένα οικονομικό κόστος; Όταν δίνουν έκπτωση κατά 80% στα πρόστιμα αυθαιρέτων των Μουσουλμάνων και στους πολύτεκνους καμία;..΄Όταν διατηρούν σε άχρηστες θέσεις, ανθρώπους δικούς τους, απλώς και μόνο επειδή είναι κομματικοί, με παχυλότατους μισθούς 12.000, 21.000 ευρώ μηνιαίως κ.λπ;.
  • ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ

    ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ  Ο  ΛΟΓΟΣ     ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ
                                                         Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου
                                                         Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών

    Υπάρχουν στη ζωή κάποιες  πνευματικές οντότητες  που εκτός από την εργατικότητα που τους διακρίνει, το πολυτάλαντο και πολυσχιδές της διανοήσεώς τους διαθέτουν και ένα χάρισμα  εκείνο του διορατικού.
    Βέβαια για εκείνους που ασχολούνται συστηματικά με τα ιστορικά γεγονότα και μελετούν τις συνέπειες συμπεριφορών λαών και κοινωνιών δεν μπορεί παρά αυτή η διορατικότητα να είναι το απαύγασμα της σοφίας που η σπουδή και η πείρα χαρίζει.
              Στην περίπτωσή μας αναφέρομαι στον αείμνηστο Κυριάκο Σιμόπουλο τον ιστορικό που δεν ήταν  ιστορικός και  πολλοί ιστορικοί θα ζήλευαν το έργο του. Στο έργο του με τον τίτλο: «Η Διαφθορά της Εξουσίας» που κυκλοφόρησε στην Αθήνα το 1992 δίνει με διορατικότητα την πορεία της «πανελεύθερης αγοράς».
    Είναι μια κραυγή για τη σαπίλα που μας κατακλύζει και τη διαφθορά της εξουσίας που  μας διαλύει σα λαό και σαν κοινωνία.
    Μέσα από το έργο του αυτό προβάλλει κι ένα προφητικό μήνυμα που απευθύνει σ' όλους τους ορθά ακόμη σκεπτόμενους συνανθρώπους μήπως και ξυπνήσουν οι λαοί από το λήθαργο που τους έχει ρίξει ο συνεχής βομβαρδισμός των στρατευμένων  μέσων ενημέρωσης.
               Γράφει μεταξύ των άλλων ο αείμνηστος Σιμόπουλος:
    Δύο αιώνες αγώνων και θυσιών για ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη αλληλεγγύη. Και ιδού οι λαοί πάλι μπροστά στο χάος. Η επιστήμη και η οικονομική ανάπτυξη «μεγαλουργούν» η  ηθική  και ο πολιτισμός ενταφιάζονται. Διαστημικές βολίδες στον Πλούτωνα, ο άνθρωπος στα Τάρταρα. Η ζούγκλα της «πανελεύθερης αγοράς» του εξοντωτικού ανταγωνισμού, θεότητα είναι το χρήμα. Και υπέρτατες αξίες η ατομική επιτυχία, ο πλουτισμός και η ανάδειξη με τις πιο επονείδιστες μεθόδους. Με τη βία, την απάτη, την ατιμία. Το δίκαιο του ισχυρότερου, ο δαρβινισμός στον καθημερινό βίο. Ο σταλινισμός κατέρρευσε, «αντίπαλο δέος» δεν υπάρχει. Και το άλλο σύστημα, ο «νικητής» κλασαυχενίζεται μέσα στη σαπρία του. Στις κοινωνίες του Βορρά αποσύνθεση, οι λαοί του Νότου αργοπεθαίνουν. Και οι υπερεθνικοί οικονομικοί κολοσσοί προετοιμάζονται για την παγκόσμια κυριαρχία. Να υποκαταστήσουν τις Μεγάλες  Δυνάμεις υποτάσσοντας τις διεφθαρμένες κυβερνήσεις με την εξαγορά και τους εκβιασμούς και υποδουλώνοντας  την κοινωνία με τα ιδιόκτητα ηλεκτρονικά μέσα «ενημέρωσης» και «ψυχαγωγίας».επιδιώκουν να θέσουν υπό  έλεγχο τους διεθνείς οργανισμούς-όπως σήμερα οι ισχυροί του κόσμου τον Ο.Η.Ε.- ή να γίνουν μέλη τους. Και τελικά να επιβάλλουν μια παγκόσμια γλώσσα, μια παγκόσμια «ιδεολογία»-τη δική τους- και να μεταβάλουν τους πολίτες και των πέντε ηπείρων σε άβουλους καταναλωτές των προϊόντων τους.
              Το σύστημα  είναι φαύλο, οι δυτικές δημοκρατίες «ψευτοδημοκρατίες»,η πολιτική εξουσία διεφθαρμένη, οι θεσμοί απατηλό σκηνικό, οι εκλογές παρωδία, το κοινοβούλιο όργανο αντιλαϊκών συμφερόντων, οι πολιτικοί ανενδοίαστη  συντεχνία, τα κόμματα κερδοσκοπικές  επιχειρήσεις. Χωρίς την αναστήλωση της δημοκρατίας ,χωρίς δηλαδή τη συμμετοχή των πολιτών στη διαχείριση των κοινών, χωρίς τον άμεσο και με διαφάνεια έλεγχο των κυβερνώντων και τη λογοδοσία των αξιωματούχων, η εξαχρειωμένη εξουσία θα γίνει  πειθήνιο ενεργούμενο  των οικονομικών συγκροτημάτων-είναι ήδη εξαρτημένη από τους χρηματοδότες της -θα παραδώσει ολόκληρη την κρατική περιουσία για εκμετάλλευση σε εγχώριους και ξένους κεφαλαιούχους κι ακόμη την παιδεία, την υγεία, την πρόνοια ,θα καταργήσει τον συνδικαλισμό και θα απωθήσει τους εργαζομένους στο περιθώριο»
    Ο Σιμόπουλος προφητεύει αλλά  επιζητεί να μην επαληθευθεί. Επισημαίνει την ανάγκη επιστροφής στις ρίζες του δημοκρατικού πολιτεύματος.
              Προτείνει   την αναγέννηση του πνεύματος της αρχαίας Ελληνικής Δημοκρατίας. Όπως ακριβώς διδάσκει ο Αριστοτέλης, στο άριστο πολίτευμα στην αληθινή δημοκρατία όπου πολίτης  είναι εκείνος που άρχει και άρχεται αποβλέποντας  αποκλειστικά στην έντιμη ζωή «προς τον βίον τον κατ' αρετήν» (Πολιτικά 1284 α) .Αρετή απαραίτητη για τους άρχοντας και για τους αρχομένους «φανερόν  τοίνυν ότι ανάγκη μετέχειν αμφοτέρους αρετής»(1260α)
              Είναι επόμενο πως δεν υπάρχει χρηστός και υπεύθυνος πολίτης όταν η πολιτική εξουσία είναι διεφθαρμένη, ληστρική, εξωνημένη, αυταρχική και αντιλαϊκή.
              Κι όμως αυτά που έγραφε το 1992 δεν πρόλαβαν να περάσουν είκοσι μόλις χρόνια και τα όσα προέβλεπε με πιστότητα και ακρίβεια  γίνονται ατυχώς στις μέρες μας.
                 Δυστυχώς μορφές σαν το Σιμόπουλο δεν τους αποδέχεται το σύστημα και δεν επιθυμεί τη διάδοση των απόψεών τους. Τα μέσα ενημέρωσης υπηρετούν πιστά τους αφέντες τους και δεν επιθυμούν να τους δυσαρεστήσουν πολύ περισσότερο να τους χαλάσουν τα σχέδια ή να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους και τους σκοπούς τους.
              Η κοινωνία ακαθοδήγητη, απληροφόρητη κι αγράμματη σέρνεται στους ρυθμούς που επιβάλλουν τα φερέφωνα της  διεφθαρμένης εξουσίας.
                 Δυστυχώς φθάσαμε σε τέτοιο σημείο εξαχρείωσης  που είναι αν όχι αδύνατη αλλά δύσκολος ο δρόμος της αναστροφής.  

    ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

    ETAIΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
    Τηλεφ. Τηλεομοιότυπο 2610 322.901
    e.mail.leomargaritis@gmail.com
    ΚΑΝΑΡΗ 46 26222 ΠΑΤΡΑ


                                                                          Πάτρα 17-9-2012


                                               Προς
                                                Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
                                                Υπουργό Πολιτισμού
                                                Ε.Σ.Ρ.
                                                ΑΘΗΝΑ

                                              Αγαπητοί Κύριοι,


    Το θράσος του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤΕΝΑ  έχει ξεπεράσει   κάθε όριο. Αφού  εγκαινίασε την πλημμύρα των Τουρκικών σήριαλ  που βρήκε μιμητές  το ΜΕΓΚΑ και τον ΆΛΦΑ  επιχειρεί ένα ακόμα βήμα: Να παρουσιάσει, με τυμπανοκρουσίες, έναν σφαγέα του Ελληνισμού  και των άλλων  Βαλκανικών λαών, τον Σουλεϊμάν τον και «Μεγαλοπρεπή»  επονομαζόμενο ως ήρωα, στους δέκτες της Ελληνικής Τηλεόρασης.

    Ο Σουλεϊμάν, υπήρξε ένας από τους  πλέον σκληρούς και απηνείς  διώκτες του Ελληνισμού  που  κατέλαβε τη Ρόδο, σφάγιασε  και εξανδραπόδισε τον λαό της Κέρκυρας, και  μαζί  με τον Σελίμ τον  Α΄ τον γιό του που τον  διαδέχτηκε, υπήρξε ένας από τους εμπνευστές και  οργανωτές των μεγάλων εκστρατειών του παιδομαζώματος.

    Αφού λοιπόν ο λαός μας  εθίστηκε  ήδη στα τουρκικά σήριαλ, ο ΑΝΤΕΝΑ  πραγματοποιεί ένα νέο βήμα και προβάλλει έναν από τους βασικούς οργανωτές της λεηλασίας και της υποταγής των βαλκανικών λαών στους Οθωμανούς, ως  πρότυπο για το  νέο οθωμανικό μέλλον που μας προετοιμάζει η ξευτελισμένη ελίτ της χώρας.

    Έτσι από τη μία  οι  Εθνομηδενιστές, δήθεν διανοούμενοι, ασκούν λοβοτομή στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, και από την άλλη τα αφεντικά της τηλεαποβλάκωσης, σπρώχνουν ολοένα και βαθύτερα στον χειρότερο ραγιαδισμό.

    Θεωρούμε  αναγκαίο   να αντισταθούμε! Όπως έγινε με το άθλιο βιβλίο της  Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, έτσι και τώρα πρέπει να αξιώσουμε  την απόσυρση του σοβινιστικού  σήριαλ  «Σουλεϊμάν».

    Αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας αποτελεί   παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε καμία άλλη χώρα  του κόσμου δεν υπήρχε περίπτωση να διανοηθεί  κανείς να προβάλει μια σειρά που εκθειάζει τον ίδιο του τον κατακτητή και δυνάστη του. Μπορούμε αλήθεια  να διανοηθούμε τους Παλαιστίνιους να βλέπουν σήριαλ με τη ζωή του Αριέλ Σαρόν ή να προβάλλεται τηλεοπτική  σειρά με τους έρωτες των ναζί στο Ισραήλ.

    Επί τέλους λίγη ντροπή .Οι Έλληνες έχουν αξιοπρέπεια. Όπως εξεγειρόμαστε όταν μας σέρνει η Τρόικα ως επαίτες στα ευρωπαϊκά σαλόνια, έτσι και  τώρα αρνούμαστε να προσβάλλει έτσι την ιστορική μας μνήμη και την εθνική μας αξιοπρέπεια ο κύριος Κυριακού και το κανάλι του.

    Ζητάμε την άμεση απόσυρση του σωβινιστικού-νεοθωμανικού «Σουλεϊμάν» από τον ΑΝΤΕΝΑ.   
    Καλούμε τους  Υπουργούς  Παιδείας και Πολιτισμού,
    το Ε.Σ.Ρ., την Ακαδημία Αθηνών και τα κόμματα να πάρουν αμέσως θέση.

    Καλούμε τους Έλληνες πολίτες να αναλάβουμε οι ίδιοι εμείς  να υπερασπιστούμε την τιμή και την ιστορία του τόπου μας.

    Κλείνουμε τις τηλεοράσεις μας  και ανοίγουμε τα μάτια μας.

                                          Για το Δ.Σ.
        Ο Πρόεδρος                                              Η Γενική Γραμματέας


    Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης                            Μάρθα Βασκαντήρα