ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ Ο ΛΟΓΟΣ ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ

ΠΡΟΦΗΤΙΚΟΣ  Ο  ΛΟΓΟΣ     ΣΙΜΟΠΟΥΛΟΥ
                                                     Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου
                                                     Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών

Υπάρχουν στη ζωή κάποιες  πνευματικές οντότητες  που εκτός από την εργατικότητα που τους διακρίνει, το πολυτάλαντο και πολυσχιδές της διανοήσεώς τους διαθέτουν και ένα χάρισμα  εκείνο του διορατικού.
Βέβαια για εκείνους που ασχολούνται συστηματικά με τα ιστορικά γεγονότα και μελετούν τις συνέπειες συμπεριφορών λαών και κοινωνιών δεν μπορεί παρά αυτή η διορατικότητα να είναι το απαύγασμα της σοφίας που η σπουδή και η πείρα χαρίζει.
          Στην περίπτωσή μας αναφέρομαι στον αείμνηστο Κυριάκο Σιμόπουλο τον ιστορικό που δεν ήταν  ιστορικός και  πολλοί ιστορικοί θα ζήλευαν το έργο του. Στο έργο του με τον τίτλο: «Η Διαφθορά της Εξουσίας» που κυκλοφόρησε στην Αθήνα το 1992 δίνει με διορατικότητα την πορεία της «πανελεύθερης αγοράς».
Είναι μια κραυγή για τη σαπίλα που μας κατακλύζει και τη διαφθορά της εξουσίας που  μας διαλύει σα λαό και σαν κοινωνία.
Μέσα από το έργο του αυτό προβάλλει κι ένα προφητικό μήνυμα που απευθύνει σ' όλους τους ορθά ακόμη σκεπτόμενους συνανθρώπους μήπως και ξυπνήσουν οι λαοί από το λήθαργο που τους έχει ρίξει ο συνεχής βομβαρδισμός των στρατευμένων  μέσων ενημέρωσης.
           Γράφει μεταξύ των άλλων ο αείμνηστος Σιμόπουλος:
Δύο αιώνες αγώνων και θυσιών για ελευθερία, κοινωνική δικαιοσύνη αλληλεγγύη. Και ιδού οι λαοί πάλι μπροστά στο χάος. Η επιστήμη και η οικονομική ανάπτυξη «μεγαλουργούν» η  ηθική  και ο πολιτισμός ενταφιάζονται. Διαστημικές βολίδες στον Πλούτωνα, ο άνθρωπος στα Τάρταρα. Η ζούγκλα της «πανελεύθερης αγοράς» του εξοντωτικού ανταγωνισμού, θεότητα είναι το χρήμα. Και υπέρτατες αξίες η ατομική επιτυχία, ο πλουτισμός και η ανάδειξη με τις πιο επονείδιστες μεθόδους. Με τη βία, την απάτη, την ατιμία. Το δίκαιο του ισχυρότερου, ο δαρβινισμός στον καθημερινό βίο. Ο σταλινισμός κατέρρευσε, «αντίπαλο δέος» δεν υπάρχει. Και το άλλο σύστημα, ο «νικητής» κλασαυχενίζεται μέσα στη σαπρία του. Στις κοινωνίες του Βορρά αποσύνθεση, οι λαοί του Νότου αργοπεθαίνουν. Και οι υπερεθνικοί οικονομικοί κολοσσοί προετοιμάζονται για την παγκόσμια κυριαρχία. Να υποκαταστήσουν τις Μεγάλες  Δυνάμεις υποτάσσοντας τις διεφθαρμένες κυβερνήσεις με την εξαγορά και τους εκβιασμούς και υποδουλώνοντας  την κοινωνία με τα ιδιόκτητα ηλεκτρονικά μέσα «ενημέρωσης» και «ψυχαγωγίας».επιδιώκουν να θέσουν υπό  έλεγχο τους διεθνείς οργανισμούς-όπως σήμερα οι ισχυροί του κόσμου τον Ο.Η.Ε.- ή να γίνουν μέλη τους. Και τελικά να επιβάλλουν μια παγκόσμια γλώσσα, μια παγκόσμια «ιδεολογία»-τη δική τους- και να μεταβάλουν τους πολίτες και των πέντε ηπείρων σε άβουλους καταναλωτές των προϊόντων τους.
          Το σύστημα  είναι φαύλο, οι δυτικές δημοκρατίες «ψευτοδημοκρατίες»,η πολιτική εξουσία διεφθαρμένη, οι θεσμοί απατηλό σκηνικό, οι εκλογές παρωδία, το κοινοβούλιο όργανο αντιλαϊκών συμφερόντων, οι πολιτικοί ανενδοίαστη  συντεχνία, τα κόμματα κερδοσκοπικές  επιχειρήσεις. Χωρίς την αναστήλωση της δημοκρατίας ,χωρίς δηλαδή τη συμμετοχή των πολιτών στη διαχείριση των κοινών, χωρίς τον άμεσο και με διαφάνεια έλεγχο των κυβερνώντων και τη λογοδοσία των αξιωματούχων, η εξαχρειωμένη εξουσία θα γίνει  πειθήνιο ενεργούμενο  των οικονομικών συγκροτημάτων-είναι ήδη εξαρτημένη από τους χρηματοδότες της -θα παραδώσει ολόκληρη την κρατική περιουσία για εκμετάλλευση σε εγχώριους και ξένους κεφαλαιούχους κι ακόμη την παιδεία, την υγεία, την πρόνοια ,θα καταργήσει τον συνδικαλισμό και θα απωθήσει τους εργαζομένους στο περιθώριο»
Ο Σιμόπουλος προφητεύει αλλά  επιζητεί να μην επαληθευθεί. Επισημαίνει την ανάγκη επιστροφής στις ρίζες του δημοκρατικού πολιτεύματος.
          Προτείνει   την αναγέννηση του πνεύματος της αρχαίας Ελληνικής Δημοκρατίας. Όπως ακριβώς διδάσκει ο Αριστοτέλης, στο άριστο πολίτευμα στην αληθινή δημοκρατία όπου πολίτης  είναι εκείνος που άρχει και άρχεται αποβλέποντας  αποκλειστικά στην έντιμη ζωή «προς τον βίον τον κατ' αρετήν» (Πολιτικά 1284 α) .Αρετή απαραίτητη για τους άρχοντας και για τους αρχομένους «φανερόν  τοίνυν ότι ανάγκη μετέχειν αμφοτέρους αρετής»(1260α)
          Είναι επόμενο πως δεν υπάρχει χρηστός και υπεύθυνος πολίτης όταν η πολιτική εξουσία είναι διεφθαρμένη, ληστρική, εξωνημένη, αυταρχική και αντιλαϊκή.
          Κι όμως αυτά που έγραφε το 1992 δεν πρόλαβαν να περάσουν είκοσι μόλις χρόνια και τα όσα προέβλεπε με πιστότητα και ακρίβεια  γίνονται ατυχώς στις μέρες μας.
             Δυστυχώς μορφές σαν το Σιμόπουλο δεν τους αποδέχεται το σύστημα και δεν επιθυμεί τη διάδοση των απόψεών τους. Τα μέσα ενημέρωσης υπηρετούν πιστά τους αφέντες τους και δεν επιθυμούν να τους δυσαρεστήσουν πολύ περισσότερο να τους χαλάσουν τα σχέδια ή να αποκαλύψουν τις προθέσεις τους και τους σκοπούς τους.
          Η κοινωνία ακαθοδήγητη, απληροφόρητη κι αγράμματη σέρνεται στους ρυθμούς που επιβάλλουν τα φερέφωνα της  διεφθαρμένης εξουσίας.
             Δυστυχώς φθάσαμε σε τέτοιο σημείο εξαχρείωσης  που είναι αν όχι αδύνατη αλλά δύσκολος ο δρόμος της αναστροφής.  

ΕΝΤΟΝΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ

ETAIΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Τηλεφ. Τηλεομοιότυπο 2610 322.901
e.mail.leomargaritis@gmail.com
ΚΑΝΑΡΗ 46 26222 ΠΑΤΡΑ


                                                                      Πάτρα 17-9-2012


                                           Προς
                                            Τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
                                            Υπουργό Πολιτισμού
                                            Ε.Σ.Ρ.
                                            ΑΘΗΝΑ

                                          Αγαπητοί Κύριοι,


Το θράσος του ραδιοτηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤΕΝΑ  έχει ξεπεράσει   κάθε όριο. Αφού  εγκαινίασε την πλημμύρα των Τουρκικών σήριαλ  που βρήκε μιμητές  το ΜΕΓΚΑ και τον ΆΛΦΑ  επιχειρεί ένα ακόμα βήμα: Να παρουσιάσει, με τυμπανοκρουσίες, έναν σφαγέα του Ελληνισμού  και των άλλων  Βαλκανικών λαών, τον Σουλεϊμάν τον και «Μεγαλοπρεπή»  επονομαζόμενο ως ήρωα, στους δέκτες της Ελληνικής Τηλεόρασης.

Ο Σουλεϊμάν, υπήρξε ένας από τους  πλέον σκληρούς και απηνείς  διώκτες του Ελληνισμού  που  κατέλαβε τη Ρόδο, σφάγιασε  και εξανδραπόδισε τον λαό της Κέρκυρας, και  μαζί  με τον Σελίμ τον  Α΄ τον γιό του που τον  διαδέχτηκε, υπήρξε ένας από τους εμπνευστές και  οργανωτές των μεγάλων εκστρατειών του παιδομαζώματος.

Αφού λοιπόν ο λαός μας  εθίστηκε  ήδη στα τουρκικά σήριαλ, ο ΑΝΤΕΝΑ  πραγματοποιεί ένα νέο βήμα και προβάλλει έναν από τους βασικούς οργανωτές της λεηλασίας και της υποταγής των βαλκανικών λαών στους Οθωμανούς, ως  πρότυπο για το  νέο οθωμανικό μέλλον που μας προετοιμάζει η ξευτελισμένη ελίτ της χώρας.

Έτσι από τη μία  οι  Εθνομηδενιστές, δήθεν διανοούμενοι, ασκούν λοβοτομή στα σχολεία και στα πανεπιστήμια, και από την άλλη τα αφεντικά της τηλεαποβλάκωσης, σπρώχνουν ολοένα και βαθύτερα στον χειρότερο ραγιαδισμό.

Θεωρούμε  αναγκαίο   να αντισταθούμε! Όπως έγινε με το άθλιο βιβλίο της  Ιστορίας της ΣΤ΄ Δημοτικού, έτσι και τώρα πρέπει να αξιώσουμε  την απόσυρση του σοβινιστικού  σήριαλ  «Σουλεϊμάν».

Αυτό που συμβαίνει στη χώρα μας αποτελεί   παγκόσμια πρωτοτυπία. Σε καμία άλλη χώρα  του κόσμου δεν υπήρχε περίπτωση να διανοηθεί  κανείς να προβάλει μια σειρά που εκθειάζει τον ίδιο του τον κατακτητή και δυνάστη του. Μπορούμε αλήθεια  να διανοηθούμε τους Παλαιστίνιους να βλέπουν σήριαλ με τη ζωή του Αριέλ Σαρόν ή να προβάλλεται τηλεοπτική  σειρά με τους έρωτες των ναζί στο Ισραήλ.

Επί τέλους λίγη ντροπή .Οι Έλληνες έχουν αξιοπρέπεια. Όπως εξεγειρόμαστε όταν μας σέρνει η Τρόικα ως επαίτες στα ευρωπαϊκά σαλόνια, έτσι και  τώρα αρνούμαστε να προσβάλλει έτσι την ιστορική μας μνήμη και την εθνική μας αξιοπρέπεια ο κύριος Κυριακού και το κανάλι του.

Ζητάμε την άμεση απόσυρση του σωβινιστικού-νεοθωμανικού «Σουλεϊμάν» από τον ΑΝΤΕΝΑ.   
Καλούμε τους  Υπουργούς  Παιδείας και Πολιτισμού,
το Ε.Σ.Ρ., την Ακαδημία Αθηνών και τα κόμματα να πάρουν αμέσως θέση.

Καλούμε τους Έλληνες πολίτες να αναλάβουμε οι ίδιοι εμείς  να υπερασπιστούμε την τιμή και την ιστορία του τόπου μας.

Κλείνουμε τις τηλεοράσεις μας  και ανοίγουμε τα μάτια μας.

                                      Για το Δ.Σ.
    Ο Πρόεδρος                                              Η Γενική Γραμματέας


Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης                            Μάρθα Βασκαντήρα

ΣΤΟΥΣ ΓΚΡΕΜΝΟΥΣ- ΠΟΙΗΣΗ Δ.Β.

«ΑΝΗΡ ΘΥΜΩΔΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΜΑΧΑΣ»


«ΑΝΗΡ ΘΥΜΩΔΗΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΖΕΙ ΜΑΧΑΣ»
                                                                                                (Παροιμ. Ιε΄18)
                                  Λεωνίδα Γ.Μαργαριτη Επιτ.Δικηγόρου
                                  Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών

Ο Πάπας Γρηγόριος Α΄ στη διάρκεια της θητείας του(590-604 μ.Χ)   έκανε μια ταξινόμηση με το έργο του   Magna Moralia των  επτά θανάσιμων  αμαρτημάτων  σύμφωνα με την Καθολική Εκκλησία. Τα αμαρτήματα  αυτά ,θεωρούνται  «θανάσιμα» γιατί σύμφωνα με τους κανόνες  μπορούν να στερήσουν τη θεία χάρη και να οδηγήσουν στην αιώνια καταδίκη της ψυχής του ανθρώπου. Εκτός βέβαια και   αν συγχωρεθούν με τo μυστήριο της θείας εξομολόγησης . Σύμφωνα με την παράδοση, κάθε ένα από τα  αμαρτήματα  αυτά  εκπροσωπείται και από ένα δαίμονα.
Ταξινομημένα κατά αύξουσα σοβαρότητα είναι:
1.Οκνηρία.  (η φυγοπονία, η τεμπελιά) την οποία εκπροσωπεί ο   δαίμονας  Βηλφέγωρ.
2.Αλαζονεία,  (το να θεωρεί κανείς τον εαυτό του ανώτερο) την οποία  εκπροσωπεί  ο  δαίμονας  Εωσφόρος .
3.Λαιμαργία , (κατάσταση στην οποία ένας άνθρωπος τρώει πολύ, ασταμάτητα και γρήγορα) την οποία  εκπροσωπεί ο  δαίμονας Βελζεβούλ.
4.Λαγνεία, (κατάσταση στην οποία ο άνθρωπος δεν ελέγχει τις σεξουαλικές του επιθυμίες ) την  οποία  εκπροσωπεί ο  δαίμονας  Ασμοδαίος.
5.Απληστία ,  (πλεονεξία, αυτός που θέλει όλο και περισσότερα) την οποία εκπροσωπεί ο  δαίμονας Μαμμωνάς.
6.Οργή ,  (θυμός, μνησικακία) την οποία εκπροσωπεί ο   δαίμονας Σατανάς    και
7.Ζηλοφθονία  ( Όταν κάποιος ενοχλείται με την επιτυχία των άλλων) την οποία εκπροσωπεί  ο  δαίμονας  Λεβιάθαν.
Παρ' ότι   θεωρούν την  αλαζονεία    σαν τη μητέρα όλων των αμαρτιών θα' θελα με το σημείωμα μου αυτό να σχολιάσω  την οργή. Την αιτία  μου έδωσε ένας διαλεχτός  φίλος που μετά από μια σύσταση-παρατήρηση που του έκανα έφυγε από το γραφείο μου  χολωμένος-θυμωμένος.
Το πάθος του θυμού δεν είναι ίδιο κανενός, όλοι μας  κάποιες στιγμές της ζωής μας θυμώνουμε. Όμως αυτό το πάθος θυμίζει θύελλα, καταιγίδα που φέρνει καταστροφές. Μοιάζει με ανεμοστρόβιλο που παρασέρνει στέγες και προκαλεί ζημιές στα πάντα. Μοιάζει με πυρκαγιά σε δάσος. Είναι ένα πάθος που προξενεί σοβαρές παρενέργειες στο σώμα και την ψυχή μας. Διώχνει τη χαρά, καταστρέφει όμορφες φιλίες, σκορπίζει το φόβο και τον τρόμο, Αναστατώνει  και διαλύει οικογένειες ,παρασύρει ακόμη και σε εγκλήματα..
Ο θυμός μπορεί να χαρακτηρισθεί μέθη της ψυχής. Όπως υπάρχει η μέθη του σώματος που κανείς φθάνει σε σημείο παραλογισμού  κατά παρόμοιο τρόπο και η μέθη της ψυχής κάνει τον άνθρωπο να παραλογίζεται και να εκτρέπεται. Δεν επιτρέπει στη λογική να λειτουργήσει. Δεν μπορεί να σκεφτεί κανείς. Ατονεί η λογική του, χάνει την αυτοκυριαρχία του και τον έλεγχο των πράξεών του. Το βάδισμά του είναι ασταθές και παράξενο. Η έκφραση του προσώπου του κωμική και γελοία. Κατεβάζει τα μούτρα του και συνοφρυώνεται. Κινεί τα χέρια του χωρίς ιδιαίτερο λόγο ενώ τα λόγια του είναι απρεπέστατα και ενίοτε υβριστικά. Είναι τυφλός από το πάθος. Δεν βλέπει ούτε το χώρο στον οποίο βρίσκεται ούτε  τα πρόσωπα που τον περιβάλλουν. Δεν ακούει τίποτε εκτός από τις δικές του οργισμένες λέξεις. Δεν αισθάνεται καμιά ντροπή και καμιά συστολή. Οι πράξεις του φθάνουν μέχρι γελοιότητας.
 Ο οργισμένος Ξέρξης διέταξε να χτυπήσουν με αλυσίδες την αγριεμένη θάλασσα που του κατέστρεψε τη γέφυρα που είχε κατασκευάσει  για να συνδέσει την Ασία με την Ευρώπη. Βέβαια η τρέλα αυτή διαρκεί όσο διαρκεί και ο θυμός  «Μαινόμεθα  όποτε αν  οργιζόμεθα» έλεγε ο Φιλήμων. «Ανήρ θυμώδης παρασκευάζει μάχας» (Παμοιμ.ιε,18) μας τονίζει η Γραφή. Ο Μέγας Αλέξανδρος πάνω στο θυμό του σκότωσε  τον εκλεκτό του στρατηγό Κλείτο. Μόνο που όταν συνήλθε έκλαψε πικρά για το φονικό. Κάποτε ρώτησαν ένα φιλόσοφο να τους απαντήσει ποίο είναι το αγριότερο θηρίο κι εκείνος απάντησε πως είναι ο άνθρωπος όταν θυμώνει. Ο θυμός αποτελεί προσβολή της κοινωνίας. Όσα χαρίσματα κι αν έχει κανείς όσες ικανότητες και εάν διαθέτει όταν θυμώνει περιέρχεται  σε  ανυποληψία. Χάνει την εσωτερική γαλήνη και  την ειρήνη με τον εαυτό του.
Αλλά αλήθεια γιατί θυμώνουμε;  Tι είναι εκείνο που μας προκαλεί αυτή την μέθη της ψυχής; Eνας φιλόσοφος θα μας το πει καθαρά.: «Πατέρας του θυμού είναι ο εγωισμός. Μητέρα του η υπερηφάνεια. Παιδιά του: το μίσος, η εκδίκηση φόνος κ.α.» Θυμώνουμε όταν δεν γίνεται το δικό μας. Όταν οι άλλοι μας παρατηρούν και μας κάνουν κριτική για κάποιο λάθος μας. Θυμώνουμε όταν μας υβρίζουν ή μας ειρωνεύονται. Κι όμως πρέπει να είμαστε πράοι και ειδικότερα  με τους δικούς μας ανθρώπους, με τους γονείς, αδέλφια, συγγενείς, συνεργάτες φίλους και συνοδοιπόρους.Υπόδειγμα μας δίνει ο ίδιος  ο Ιησούς Χριστός ο οποίος έλεγε «Πράος ειμί και ταπεινός τη καρδιά»(Ματθ.Ια ,29)   «Λοιδωρούμενος ουκ αντελοιδώρει, πασχων ουκ απείλει» (Α΄Πέτρ.Β,23)
Πιστεύω πως δεν κερδίζουμε τίποτε με την μέθη της ψυχής απλούστατα χάνουμε την ψυχική μας ηρεμία και καλούς φίλους.

ΠΟΙΗΣΗ ΔΗΜΗΤΡΗ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ -ΓΙΑΤΙ;

ΓΙΑΤΙ;

Γιατί τόσο πόνος
τόση πίκρα
τόση μοναξιά,
κι εκείνα πού’ γραφες
για κόσμους φωτεινούς…
Γιατί μ’ αθροίσματα μπλέχτηκες
και κανόνες συμβατικούς,
γιατί τόσα αδιέξοδα,
γιατί με σειρήνες και κύκλωπες..
Εσύ δεν είσαι από κείνους
που στην πίκρα λυγάνε
ούτε στους ατέλειωτους χειμώνες 
και τους βοργιάδες…
Πέταξε την  ασπίδα
και το δόρυ μην ακονίζεις.
Μ’ ένα σπαθί μονάχα
κόψε τους πύργους
που σε κλείνουν.
είναι χάρτινοι
πως δεν τους είδες;
ΕΣΥ
που επί πτερύγων ανέμων
πλησίασες το ΑΠΕΙΡΟ!...

                   Δημήτρης Δ. Μαργαρίτης
                    Αθήνα 10 Ιούνη  86

NIKOΣ ΚΑΧΤΙΤΣΗΣ


                                 ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Ν. Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ
                          ΤΗΛ -FAX.:2610 322.901e-mail:leomargaritis@gmail.com
                                                ΚΑΝΑΡΗ 46 26222  ΠΑΤΡΑ
                                                                                   Πάτρα 11-9-2012




                           Προς
                           Την Διεύθυνση της Εφημερίδας
                           ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
                           Ενταύθα


                           Αγαπητέ κ. Δ/ντά
Η Εταιρεία Λογοτεχνών της οποίας  ιδρυτικό μέλος είναι και ο συμπολίτης διανοούμενος Βασίλης Λαδάς θέλει  να συμπληρώσει τα όσα ανέφερε για τον αείμνηστο συγγραφέα Νίκο Καχτίτση στο φύλλο της περασμένης τρίτης 4/9  με την ευκαιρία της επανέκδοσης του σημαντικού έργου του «ΕΞΩΣΤΗΣ» από τις εκδόσεις «Κίχλη». Ο Νίκος Καχτίτσης γεννήθηκε το 1926 στην Γαστούνη της Ηλείας. Τα παιδικά του χρόνια τα πέρασε στη Μανωλάδα και τα εφηβικά του στον Πύργο και στην Πάτρα. Τελείωσε το γυμνάσιο στην Πάτρα. Επιδόθηκε με πάθος στη σπουδή ξένων γλωσσών κυρίως έμαθε αγγλικά και γαλλικά. Το 1947 στρατεύθηκε και υπηρέτησε  ως διερμηνέας αξιωματικός σε διάφορες μονάδες. Το 1952 έφυγε  και εργάσθηκε στη Ντουλάπα του Γαλλικού Καμερούν. Ταξίδεψε στο Παρίσι και το Λονδίνο. Το 1956 εγκαταστάθηκε στο Μόντρεαλ του Καναδά. Εκεί παρέδιδε μαθήματα αγγλικής και γαλλικής  και έκανε το διερμηνέα  στα Δικαστήρια, ενώ έγγραφα συνεχώς , δημοσιογραφούσε  και αλληλογραφούσε με μακροσκελέστατες επιστολές με φίλους ,γνωστούς και συναδέλφους του στα γράμματα. Σε ηλικία 44 χρόνων  προσβλήθηκε από οξεία νόσο του αιμοποιητικού και επέστρεψε  άρρωστος στην Πάτρα όπου και πέθανε στις 25 Μαΐου 1970 και ετάφη στο Α΄ Νεκροταφείο της πόλης. Υπήρξε ένας αξιόλογος πεζογράφος και επεδίωκε να δημιουργήσει μια νέα κατάσταση στο ελληνικό μυθιστόρημα που ωστόσο είχε σαν πρωτοπόρους στην Ευρώπη τον Κάφκα και τον Μαρσέλ Προύστ.
Ο  Βασίλης Λαδάς κάνει λόγο πως όταν ο Καχτίτσης ήταν στο Νοσοκομείο των Πατρών δέχθηκε μια επίσκεψη κάποιου πατρινού με τον οποίο τον εμφανίζει να έχει μια ενδιαφέρουσα στιχομυθία γύρω από το έργο του  με  τίτλο: «ΕΞΩΣΤΗΣ» πού τότε είχε κυκλοφορήσει. Θεωρούμε πως  θα ήταν ορθό  να αναφέρει και το όνομα του  προσώπου αυτού το οποίο γνωρίζει αλλά απλώς δεν κατονομάζει .Για αποκατάσταση της ιστορικής αλήθειας και της ορθής παρουσίασης των πραγμάτων σημειώνουμε πως το πρόσωπο που επεσκέφθη τον  άρρωστο τότε Καχτίτση στο Νοσοκομείο Πατρών   δεν ήταν άλλο  από τον  ομότεχνο του  γνωστό πατρινό λογοτέχνη, θεατρικό συγγραφέα και κριτικό Μανώλη Πράτσικα. Η στιχομυθία που αναφέρει ο Λαδάς  πως διαμείφθηκε μεταξύ του Καχτίτση και του γνωστού του  πράγματι έγινε και τα   περί εξώστη και υπογείου λεχθέντα είναι ακριβή. Πρέπει ακόμη να  σημειώσουμε πως ο Πράτσικας  ήταν  από τους  πρώτους που έλαβε από τον Καναδά του έργο του Νίκου Καχτίτση  με τίτλο: «ΕΞΩΣΤΗΣ» και πρώτος εκείνος  το αξιολόγησε κριτικά στον Ελληνικό Λογοτεχνικό χώρο. Μάλιστα σαν ανταπόδοση θα λέγαμε ο Καχτίτσης έφερε σε επικοινωνία και γνωριμία  τον  Πράτσικα  και  τον Καναδό Ελληνιστή Καθηγητή Δανιήλ ο οποίος και ανέλαβε να μεταφράσει  στ’ αγγλικά  μια ποιητική συλλογή του.
                  Τέλος  ο Μανώλης Πράτσικας  παρέστη στην κηδεία του Καχτίτση  στο Α΄ Νεκροταφείο Πατρών και   διάβασε  τον επικήδειο λόγο  αποχαιρετώντας  το συγγραφέα εκ μέρους των πνευματικών ανθρώπων της πόλης.                 
 Θα θέλαμε με την ευκαιρία αυτή να ευχαριστήσουμε το Βασίλη Λαδά τόσο για την αναφορά του στο αξιόλογο συμπολίτη μας και στο έργο του όσο και για την πρότασή του να τιμηθεί ο Νίκος Καχτίτσης  από το Δήμο Πατρέων. Πρέπει να σημειώσουμε όμως, ότι  ήδη έχει  δοθεί το όνομά του Νίκου Καχτίτση σε  ένα δρόμο της πόλεως στην περιοχή Μποζαϊτίκων. 

             Με φιλικούς χαιρετισμούς κι ευχαριστίες  για τη φιλοξενία
                                             Για το Δ.Σ.

              Ο Πρόεδρος                                      Η Γραμματέας

Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης                           Μάρθα Βασκαντήρα