ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΙΚΟ ΦΙΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ
(Επιστολή του
Ακαδημαϊκού Κων/νου Δεσποτόπουλου στην εφημερίδα
«Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ»,
28-01-10)
Κύριε διευθυντά,
Παλλάδιο ηθικό των
Ελλήνων της γενεάς μου, η επί αιώνες πολλούς παρουσία του ελληνικού έθνους
στην ιστορία της ανθρωπότητας, από τους προ Χριστού χρόνους έως την εποχή μας
και με συμβολή μεγαλουργό κάποτε, αμφισβητείται και πάλι, από Ελληνες τώρα
μάλιστα, και χαρακτηρίζεται έωλο θεώρημα, γέννημα του ελληνικού ρομαντισμού
του ΙΘ΄ αιώνα είτε κατασκεύασμα ιδεολογικό της εκπαιδευτικής πολιτικής του
νεοσύστατου κράτους.
Δεν
κατονομάζω πρόσωπα, εφόσον αδυνατώ να τα επαινέσω. Δεν ανέχομαι όμως την
οικτρή αυτή απάρνηση της ιστορικής αλήθειας, συνοδευμένη, άλλωστε, και από
την αξίωση να εισαχθεί στα διδακτικά βιβλία της Ιστορίας. Επικαλούμαι,
λοιπόν, τα εξής προς τους διδασκάλους της Ιστορίας ή και προς το Παιδαγωγικό
Ινστιτούτο:
1. Ο φιλόσοφος
Πλήθων, στον 15ο αιώνα, είχε ζητήσει, πριν από την Αλωση, ο τελευταίος
αυτοκράτωρ της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος, να
ανακηρυχθεί Βασιλεύς των Ελλήνων, ώστε και να συμμορφωθεί προς την ιστορική
τότε πραγματικότητα.
2. Ο πρώτος μετά
την Άλωση Πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως, απευθυνόμενος στους μοναχούς της
Πάτμου, τονίζει προς αυτούς ότι με την περίσωση των ευρισκομένων στη Μονή
χειρογράφων της αρχαίας ελληνικής γραμματείας συμβάλλουν στην επιβίωση του
υπόδουλου Γένους.
3. Ο Ιανός
Λάσκαρις και άλλοι Ελληνες λόγιοι στην Ιταλία, πολύ πριν από τον 19ο αιώνα,
όχι μόνο διδάσκουν τα κείμενα των αρχαίων Ελλήνων, αλλά και με αμείωτο ζήλο
επιδιώκουν να προκαλέσουν πολεμική επιχείρηση των Δυτικοευρωπαίων για την
απελευθέρωση των συγχρόνων τους Ελλήνων.
4. Στον 17ο αιώνα,
ο Ελληνας Επίσκοπος Βελιγραδίου έγραφε για τον σύγχρονό του φιλόσοφο Θεόφιλον
Κορυδαλλέα ότι δεν υστερεί όχι μόνο των διάσημων τότε φιλοσόφων της Ιταλίας,
αλλά και των ημετέρων φιλοσόφων της αρχαίας εποχής.
5. Ο μέγας
ζωγράφος Θεοτοκόπουλος, στον 17ο αιώνα, ονομάζεται για τους Ευρωπαίους «Ελ
Γκρέκο», ο Ελληνας με όσα ένδοξα υποβάλλει τότε η λέξη αυτή, ενώ και
υπενθύμιζε την ύπαρξη του Γένους των Ελλήνων, μεγαλουργού άλλοτε και
υπόδουλου τότε.
6. Αλλά και στον
18ο αιώνα, Έλληνες έμποροι και λόγιοι, που ζούσαν και δρούσαν στις ευρωπαϊκές
χώρες, ιδιαίτερα στη σημερινή Ρουμανία, διατηρούσαν ακμαίο το ελληνικό
φρόνημά τους, μάλιστα ήκμαζαν τότε οι «Αδελφότητες» Ελλήνων στην Ιταλία και
σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
7. Ο Διονύσιος
Σολωμός, στον Ύμνον εις την Ελευθερίαν, γραμμένον πριν να υπάρξει ακόμη
ελληνικό ανεξάρτητο κράτος, όχι λοιπόν ως φερέφωνο της εκπαιδευτικής
πολιτικής του, αναφέρεται σε «περασμένα μεγαλεία» και χαρακτηρίζει «σαν πρώτα
αντρειωμένη» την ελευθερία, δηλαδή εμπνέεται από την ιστορική διάρκεια του
ελληνικού έθνους.
8. Ο
φιλελληνισμός, το υπέροχο αυτό κίνημα των ηθικά αισθαντικών Ευρωπαίων και
Αμερικανών, εξηγείται μόνο από την πεποίθησή των ότι ένα μεγαλουργό στους
αρχαίους χρόνους έθνος έχει εξεγερθεί για την απόσειση της επί αιώνες
δουλείας του.
9. Εκφραστικότατο
είναι και ό,τι διακήρυξε ο ραδιοσταθμός της Μόσχας τον Νοέμβριο του 1940: Οι
Ελληνες στην Πίνδο έγραψαν νέον Μαραθώνα. Και ο ρωσικός φιλελληνισμός υπάρχει
έντονος ήδη από τον δέκατο όγδοο αιώνα.
10. Δεν πρέπει να
παραγνωρίζεται η συγκινητική αντοχή του ελληνικού φρονήματος συμπαγών
ελληνικών πληθυσμών υπό εξουσία τουρκική επί αιώνες σε περιοχές των εσχατιών
της Μικράς Ασίας και ιδιαίτερα του Πόντου, όπου η τοπική ελληνική γλώσσα
διατήρησε χαρακτηριστικά στοιχεία της αρχαίας ελληνικής πολύ έκδηλα.
Η διαχρονική
συνέχεια του ελληνικού έθνους, λοιπόν, είναι διάτορα μαρτυρημένη από την
ιστορική πραγματικότητα και δεν είναι απλώς εφεύρημα του «ελληνικού
ρομαντισμού του 19ου αιώνα», προς ιδεολογική στήριξη «εθνικών επεκτατισμών»,
όπως επιπόλαια γράφεται σε πρόσφατο δημοσίευμα. Στον 19ο αιώνα συζητήθηκε
απλώς η «διαχρονική συνέχεια του ελληνικού έθνους» με αφορμή την αμφισβήτησή
της από μη Ελληνες. Πριν δεν συζητούσαν γι’ αυτήν, καθώς δεν συζητεί κανείς
για τα δεδομένα και αυτονόητα.
Οι πολέμιοι της
ιστορικής αλήθειας για την αδιάκοπη επί αιώνες πολλούς ύπαρξη του ελληνικού
έθνους δεν επιτρέπεται να συγχέουν τη λεγόμενη συχνά «προγονοπληξία»
με τη νηφάλια επίγνωση από τους σημερινούς Ελληνες των αρχαιότατων εθνικών
τίτλων τους, εμπνευστική μάλλον προς εθνική αξιοπρέπεια ή και υποκινητική σε
προσπάθεια για ιστορική μεγαλουργία.
Στους αρχαίους
Ελληνες διάχυτη κατά Ηρόδοτον ήταν η πίστη ότι «απεκρίθη εκ παλαιτέρου του
βαρβάρου έθνεος το ελληνικόν, εόν και δεξιώτερον και ηλιθίου ευηθείης
απηλλαγμένον μάλλον». Η πίστη αυτή όμως δεν τους εμπόδισε να
μεγαλουργήσουν.
Κωνσταντίνος Δεσποτόπουλος – Ακαδημαϊκός –
πρώην υπουργός Παιδείας
|
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΝΙΚΟ ΦΙΛΗ ΑΠΟ ΤΟΝ ΤΑΦΟ
ΟΜΙΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΟΡΓΟ
ΟΜΙΛΙΑ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΜΟΡΓΟ
ΣΤΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Με θέμα: «Η Αμοργός, μέσα από κείμενα και αφηγήσεις
επισκεπτών της», θα μιλήσει προσκαλεσμένη την προσεχή Δευτέρα 4η Απριλίου
και ώρα 7μ.μ. στο Αναγνωστήριο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών η Καθηγήτρια-Λογοτέχνης Λία Μωραϊτάκη- Περδετζόγλου.
Η
κ. Μωραϊτάκη θα μιλήσει για πρώτη φορά από το βήμα της Εταιρείας
Λογοτεχνών και θα έχει την ευκαιρία να μας ξεναγήσει στον τόπο της, μέσα από κείμενα σημαντικών πνευματικών ανθρώπων,
συγγραφέων και λογοτεχνών οι οποίοι μαγεύτηκαν από τις θαυμάσιες ακρογιαλιές,
τα τοπία του νησιού και τους ανθρώπους του.
Ποιήματα εμπνευσμένα από την Αμοργό θα
απαγγείλει ο Αμοργιανός ,συμπολίτης
συγγραφέας Λευτέρης Πολυκρέτης.
Η
ομιλία της προσεχούς Δευτέρας έχει προγραμματισθεί και ενταχθεί στις κατά Δευτέρα ομιλίες του κύκλου των Φιλολογικών Βραδινών της Εταιρείας Λογοτεχνών και
γίνονται σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικός Οργανισμός
Δήμου Πατρέων.
Την ομιλήτρια θα παρουσιάσει
στο κοινό και θα συντονίσει την
εκδήλωση, ο πρόεδρος της Εταιρείας
Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης .
Η είσοδος για το κοινό θα
είναι ελεύθερη.
BΡABEIA ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ
BΡABEIA ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Ν.Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ
Α. ΒΡΑΒΕΙΟ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΠΟΙΗΣΗ, ΣΗΜΕΙΟ ΣΥΝΑΝΤΗΣΗΣ
Αν με ρωτήσεις τι σημαίνει
ποίηση, θα σου πω τρόπος ζωής,
Είναι η φλέβα που χτυπά
και γράφει με το αίμα ιστορία.
Μερικές φορές σκληρή και
άλλοτε με δόσεις ηλιαχτίδας.
Εκείνη η φωνή στο
υποσυνείδητο που δε σιγεί ποτέ.
Που δεν κουράζεται να σε
μυεί σε κόσμους αλλότριους.
Ποίηση είναι ο,τι γράφεται
στους φθαρμένους τοίχους,
Στα ξεχασμένα τετράδια,
στην άμμο…
Να βουτάς στα ύδατα πριν
μείνουν τ’ απόνερα.
Να νοιώθεις τα χρώματα του
ανέμου.
Ένα παιχνίδι δίχως
νικητές και ηττημένους.
Ένα ταξίδι χωρίς
προορισμό.
Άσπρο άλογο σε
ζοφερό ουρανό.
Αγαπημένη πατρίδα-προ
πάντων- χωρίς σημαία.
Σημείο συνάντησης έξω από
τον τόπο και το χρόνο…
Φλώρα Τσάκωνα
Mαθήτρια του 3ου
Γ.Ε.Λ. Πατρών
Β. ΒΡΑΒΕΙΟ
ΕΠΟΧΗ ΜΟΥ
Αχ Εποχή μου ,που δεν μ’ άφησες να ζήσω!
Ζωή, που επιμένεις να ζω.
Εσύ που ήξερες πως ήταν λάθος.
Δεν έπρεπε να γεννηθώ
Κι όμως αυτή ήταν η βουλή σου…
Ποιος να σου εναντιωθεί
Που κανένας μας λυγά μπροστά στην ομορφιά σου…
Απέραντη λαχτάρα για όλα αυτά που
έρχονται…
Άγνωστα, μαγικά, υπέροχα
και τώρα που γεννήθηκα παλεύω για να «ζήσω»…
Ονειρεύομαι το άπιαστο, το ακατόρθωτο
Και απογοητεύομαι
Αλλά γι’ αυτό δεν είν’ τα όνειρα;
Πατώντας σταθερά στη γη να ονειρεύεσαι
χωρίς νόμους,
χωρίς όρια,
χωρίς λογική,
παρά μόνο με συναίσθημα.
Εποχή μου, εσύ, που δεν μ’ άφησες να ζήσω,
Κι όμως εγώ θα ζήσω…
Μαρία Ανδρουτσοπούλου
Μαθήτρια 3ου Γ.Ε.Λ. Πατρών
Γ΄ ΒΡΑΒΕΙΟ
ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ
Πότε;
Κάθε 365 ημέρες ένας
χρόνος φεύγει
ένας χρόνος αλλάζει.
Και εμείς μένουμε εδώ
και τι κάνουμε;
Τίποτα.
Κάθε μέρα τρέχουμε,
αγχωνόμαστε,
θυμώνουμε,
βρίζουμε
και το πετυχαίνουμε;
Τίποτα.
Πότε θα ανέβουμε στο τρένο
της ζωής
και θα ταξιδέψουμε;
Πότε θα τολμήσουμε;
Πότε θα ζήσουμε;
Πότε θα βάλουμε στην άκρη
τα πρέπει
και θα έρθουν στην
επιφάνεια τα θέλω;
Πότε θα ακολουθήσουμε την
καρδιά και όχι το μυαλό.
Ας αναρωτηθούμε όλοι πότε;
Θεοδώρα Βισβάρδη
Μαθήτρια Εσπερινού
Γυμνασίου Αμαλιάδος
ΕΠΑΙΝΟΙ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΠΟΙΗΣΗΣ
Α΄ ΕΠΑΙΝΟΣ
ΑΠΩΝ
Ήσουν αετός και μ’ έμαθες
ψηλά να πετώ
-να μην φοβάμαι-
Στον αντίλαλο, ριγούσε η
αγάπη
το νερό κυλούσε κι ο ήλιος
πάλευε στην δύση
κι όταν έφυγες κι έμεινε
μόνη η καρδιά,
έκλεισα στο αέρινο κλουβί,
τη ζήση μου
(εκείνο το κλουβί που ‘χα
για σένανε πουλί περήφανο)
Τώρα η απουσία με χτυπά
και ξεθωριάζει την αγάπη
Δεν απαντά κανείς και η
φυλακή είναι άδεια.
Αμαλία Ναστούλη
Μαθήτρια Εσπερινού Λυκείου Αμαλιάδος
ΕΙΡΗΝΗ
Ένα μικρό μες τη νύχτα
κλαίει…
όλα γύρω του ερημωμένα
πτώματα παντού, με φόντο
το σκοτάδι.
μάτια…γεμάτα δάκρυα
λουλούδια μαραμένα, κτίρια
μισογκρεμισμένα.
Ένα μικρό παιδί κλαίει και φοβάται…
και η οικογένειά του
σκορπισμένοι εδώ κι εκεί…
άλλοι χαμένοι, άλλοι
νεκροί.
άλλοι πληγωμένοι, δίχως
φωνή.
Ένα μικρό παιδί κλαίει και
ξαναγεννιέται…
μέσα από τα απομεινάρια
ψάχνοντας τον ήλιο, την
ελπίδα, την δικαίωση
κρυμμένο πίσω από κάτι
δοκάρια
και το όνομα αυτού… Ειρήνη
Κουτσοπούλου Κων/να
Μαθήτρια του Εσπερινού Λυκείου Αμαλιάδος
Περί έρωτος ο λόγος.
Έρωτα πλάνε,
σε βλέπω στη λάμψη σου
λουσμένο
με της σαγήνης την
ακατάλυτη δύναμη
να κλέβεις τις ψυχές των
τυφλών.
Εκείνων που θαμπώνονται
από την έξαρση του
ανόητου…
Των αδυνάμων.
Που την ψυχή τους
συγκλονίζει
πόθος κίβδηλου αγαθού.
Ολέθριος είσαι.
Με των Σειρήνων το
τραγούδι στα χείλη σου
τους κατευθύνεις σε
δρόμους σφαλερούς.
Όμως ο άλλος.
Ο ωραίος. Ο έρωτας του
Αληθινού,
που η ζεστασιά του
αγκαλιάζει την πλάση,
που η δύναμη του γεννά τη
ζωή,
κρατά θησαυρό την ελπίδα
στη χούφτα του την ταπεινή.
Δεν τον αντέχεις. Με τον
καιρό σου αφανίζει τη λάμψη.
Σου σταματά το τραγούδι το
πλάνο.
Άφαντο του Οδυσσέα το
σκαρί…
Αιώνιοι αντίπαλοι
αντιμάχεστε
Στην καθημερινότητα των
ανθρώπων.
Αυτοί σας υπηρετούν.
Αλίμονο σε κείνους που
τυφλώνονται.
Μακάριοι αυτοί που
βλέπουν!.
Μιχάλης
Μανουδάκης
Μαθητής 3ου Λυκείου Πατρών
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ ΕΙΚΟΣΙΕΝΑ ΚΑΙ
ΠΟΛΥΤΕΚΝΟΙ
Λεωνίδα
Γ. Μαργαρίτη Επιτ.Δικηγόρου
Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.
Με την κάθε χρόνο επαναλαμβανόμενη γιορτή της 25ης Μάρτη ζωντανεύει η
μνήμη παλαιοτέρων και διδάσκει και φωτίζει τη γνώση των νεότερων για ένα
σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της νεότερης πατρίδας μας της Ελλάδος.
Η μέρα του Ευαγγελισμού συμβολικά και μεταφορικά
σηματοδοτεί την έναρξη του αγώνα του Έθνους
για ελευθερία και ανεξαρτησία.
Η εκκλησία αυτή
τη μέρα του Ευαγγελισμού ευλόγησε των Ελλήνων τα όπλα τα ιερά, για να επιτύχουν
την απελευθέρωση και την αποτίναξη του Τουρκικού ζυγού της ανελευθερίας και της
υποδούλωσης.
Τα παιδιά της Ελλάδος ορκίσθηκαν να αγωνιστούν για την πίστη στο Χριστό και
της Πατρίδας την Ελευθερία.
Όμως αν δούμε προσεχτικά από ποια πληθυσμιακά στρώματα αναδείχθηκαν οι γενναίοι
αγωνιστές της ελευθερίας.
Αβιάστως θα καταλήξουμε στο συμπέρασμα πως τη μεγάλη
μερίδα προσφοράς και αίματος κατείχαν οι
τότε πολύτεκνες οικογένειες.
Ίσως από ένστικτο επιβίωσης του Έθνους ίσως από
διάθεση για προσφορά στον αγώνα οι Έλληνες, εκείνη την πολύπαθη και πολύμοχθη εποχή, είχαν πολλά
παιδιά τα οποία προσέφεραν θυσία στο βωμό της λευτεριάς.
Οι αγωνιστές του
εικοσιένα ανήκαν σε πολύτεκνες οικογένειες ή ήταν οι ίδιοι πολύτεκνοι.
Οι πιο
σημαντικές και χαρακτηριστικές μορφές του αγώνα ο Υψηλάντης και ο Καποδίστριας
ανήκαν σε πολύτεκνες οικογένειες.
Ο Καποδίστριας
είχε οκτώ αδέλφια. Ο Κολοκοτρώνης ο αρχιστράτηγος του Μωριά είχε δώδεκα
αδέλφια.
Ο στρατηγός Μακρυγιάννης επίσης είχε δώδεκα παιδιά.
Ο Παπαφλέσσας, ο μπουρλοτιέρης των ψυχών
του εικοσιένα ήταν το εικοστό όγδοο
παιδί της μεγάλης οικογένειας του
Δημήτρη Δικαίου από τη δεύτερη γυναίκα του.
Ο Καποδίστριας που εξελέγη και
πρώτος κυβερνήτης της Ελεύθερης Ελλάδος είχε οκτώ αδέλφια ενώ ο Υψηλάντης έξη.
Ο Πετρόμπεης
Μαυρομιχάλης είχε πέντε παιδιά πολεμιστές και αρχηγούς όπως σημειώνει ο
Αυστριακός ιστορικός Μέντελσον Βαρθόλδη ενώ από την πολύκλαδη οικογένεια έπεσαν
στη διάρκεια του οχτάχρονου αγώνα για τη
λευτεριά σαράνταεννεα μέλη της
Ο
μεγαλοεπιχειρηματίας αρχηγός της επανάστασης στη Χαλκιδική Εμμανουήλ Παπάς
θυσίασε στον αγώνα έξη από τα εννιά παιδιά του.
Ο Υδραίος Ανδρέας
Βώκος ο οποίος έμεινε γνωστός με το παρώνυμο Μιαούλης από τη χαρακτηριστική προσταγή στους κωπηλάτες του «Μια ούλοι…μια ούλη» είχε έξη γιούς.
Τον ίδιο επίσης αριθμό παιδιών είχε και ο Ναύαρχος του στόλου της Επανάστασης Κωνσταντίνος Κανάρης με ένα επι πλέον κορίτσι .
Η ηρωίδα Λασκαρίνα- Μπουμπουλίνα είχε δύο παιδιά από τον πρώτο γάμο της και τέσσερα από
τον δεύτερο.
Ο αρχιστράτηγος της Ρούμελης Οδυσσέας Ανδρούτσος είχε
πέντε παιδιά. Το ίδιο υπερπολύτεκνος ήταν
και ο Πανουργιάς με οκτώ παιδιά .
Ο Αθανάσιος Διάκος, ήρωας της Αλαμάνας είχε δώδεκα
αδέλφια, ενώ ο ηγούμενος Σαμουήλ ο οποίος υπερασπίσθηκε με τη ζωή του την τιμή
της πατρίδος είχε ένδεκα αδέλφια.
Ο Λάμπρος Τζαβέλας είχε έξι παιδιά. Ο φιλικός
Παναγιώτης Σέκερης έξι παιδιά.
Πολλοί είναι οι
ανώνυμοι αγωνιστές για τους οποίους οι
βιογράφοι τους δεν μας αναφέρουν σχετικά στοιχεία για την οικογενειακή τους
κατάσταση και των αριθμό των μελών της.
Από τα παραπάνω χαρακτηριστικά παραδείγματα συνάγεται
το συμπέρασμα πως στα χρόνια της
επανάστασης υπήρξε υπεργεννητικότητα των Ελλήνων και αυτό υποδηλώνει πως είχαν σκοπό
και στόχο την απελευθέρωση.
Αν και κατά καιρούς
ο λαός μας δέχθηκε πολλά πλήγματα κατά την οικογένειας όπως με το
παιδομάζωμα, εν τούτοις επιβίωσε και μεγαλούργησε,
Φαίνεται
από όλα τα παραπάνω στοιχεία πως οι πολύτεκνες οικογένειες μεγαλούργησαν κατά
τη διάρκεια της Εθνεγερσίας και συντέλεσαν τα μέγιστα στην έκβαση του αγώνα για
τη λευτεριά.
Βέβαια ας αναλογιστούμε σήμερα τι μας επιφυλάσσει το μέλλον
ως αποτέλεσμα της ολιγοτεκνίας μας και του οξυτατου δημογραφικού προβλήματος
που αντιμετωπίζει η χώρα μας,
Η σημερινοί πολύτεκνοι
της πατρίδας μας συνεχίζουν το δύσκολο αγώνα επιβίωσης μετά την
εξαφάνιση των μέτρων προστασίας που προβλέπει το Σύνταγμα και οι με βάση
αυτό νόμοι. Αισιοδοξούν πάντα να δώσουν τον αγώνα τους για τη διατήρηση της ελευθερίας
και της αξιοπρέπειας.
KAΡΕΛΑ ΜΑΡΙΑ
KAΡΕΛΑ ΜΑΡΙΑ
Η Μαρία Καρέλα γεννήθηκε, μεγάλωσε
και ζει στην Πάτρα. Κείμενα της έχουν δημοσιευθεί κατά καιρούς στον τοπικό και
αθηναϊκό τύπο.
Από το 1992 έχουν εκδοθεί
τέσσερις συλλογές διηγημάτων της με τίτλους
-«Αποκοτιές» Διηγήματα. Εκδόσεις Π. Κούλη Πάτρα 1993
-«Επιμύθιο Σιωπής» Διηγήματα. Εκδόσεις Π. Κούλη Πάτρα 1995
-«In Memorian» Διηγήματα.
Εκδόσεις Π. Κούλη Πάτρα 1996
-«Τραπέζ»Διηγήματα. Εκδόσεις Π. Κούλη Πάτρα 1997
-«Πατρινέλλα».Μυθιστόρημα Εκδόσεις ΝΕΑ ΣΥΝΟΡΑ Αθήνα 2000
-«Δυο καλοκαίρια στο
ονειροδρόμιο». Μυθιστόρημα Εκδόσεις
Αθήνα 2.002
-«Ηλιοβασίλεμα στο Μετζάο».
Εκδόσεις ΕΛΑΤΗ Αθήνα 2.004
-«Πέτρινες Μνήμες».
Μυθιστόρημα Εκδόσεις ΕΛΑΤΗ Αθήνα 2006.
-«Το μυστικό της σοφίτας».
Μυθιστόρημα. Εκδόσεις ΕΛΑΤΗ Αθήνα 2008 Και
-«…εις τας αυλάς». Μυθιστόρημα
Εκδόσεις Κ. Μ. ΖΑΧΑΡΑΚΗΣ Αθήνα 2011.
Για τη λογοτεχνική τους
δουλειά έχει τιμηθεί και έχει βραβευθεί με χρυσό μετάλλιο και τιμητικό δίπλωμα
από την ΄Ενωση Λογοτεχνών και τον Οργανισμό Καλλιτεχνικών και Πολιτιστικών
Εκδηλώσεων-19ου Φεστιβάλ Πάτρας. επίσης έχει τιμηθεί από το «Σπίτι
της Ευρώπης»και την Νέα Κίνηση Λογοτεχνών Θεσσαλονίκης.
Είναι μέλος της Ένωσης Δημοσιογράφων και Συγγραφέων
Τουρισμού Ελλάδος. Χρημάτισε μέλος του Δ.Σ. της Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ.
Ελλάδος και Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Ελληνοϊταλικής Φιλίας και Έρευνας «Ούγκο
Φόσκολο»και του Αχαϊκού Τμήματος του Οργανισμού για τη διάδοση και Διεθνοποίηση
της Ελληνικής Γλώσσας.
Έχει επίσης τιμηθεί για την
προσφορά της στα Ελληνικά Γράμματα με το παράσημο του Αγίου Ευγενίου της
Τραπεζούντας από τον Ισπανό πρίγκιπα Δον Αρκάδιο Κομνηνό-Λάσκαρη. Έχει επίσης
βραβευθεί για το έργο της από την Αχαϊκή Εταιρεία Μελετών.
Επίσης είναι γνωστή ζωγράφος
και η δουλειά της έχει τύχει της αποδοχής μεγάλης μερίδας κοινού και Κριτικών. Επίσης
έχει ασχοληθεί ενεργά με τα κοινά του τόπου της.
ΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΤΗΝ ΠΡΟΣΕΧΗ ΔΕΥΤΕΡΑ 21 ΜΑΡΤΗ
Η Εταιρεία Λογοτεχνών για 7η συνεχή χρονιά σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικός Οργανισμός Δήμου Πατρέων γιορτάζει την Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης στην αίθουσα του Αναγνωστηρίου της, την προσεχή Δευτέρα 21 Μάρτη και ώρα 7.μ.
Με τις εκδηλώσεις αυτές προβάλλεται η ποίηση και οι ποιητές, παροτρύνονται κι ενισχύονται οι νέοι που καταπιάνονται να γράφουν τους στοχασμούς τους.
Για αυτό το σκοπό η Εταιρεία Λογοτεχνών έχει καθιερώσει Διαγωνισμό ποίησης μεταξύ των μαθητών των Γυμνασίων και των Λυκείων της περιφέρειας Νοτιοδυτικής Ελλάδος ενώ δεν απέρριπτε συμμετοχές και από άλλα διαμερίσματα της χώρας.
Τα αποτελέσματα της κριτικής επιτροπής(Μαρία Καρέλα πεζογράφος , Σταύρος Ιντζεγιάννης λογοτέχνης- κριτικός βιβλίου και ο πρόεδρος της Εταιρείας) θα ανακοινωθούν από τον πρόεδρο στη διάρκεια της εκδήλωσης.
Σύμφωνα με το πρόγραμμα κύριος ομιλητής της ημέρας θα είναι το τακτικό μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών, συγγραφέας- Εκδότης-Διευθυντής της εφημερίδας «ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ» Θεόδωρος Λουλούδης ο οποίος θα μιλήσει με θέμα:
«Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ»
(Axαϊκή Βιβλιογραφία ποίησης)
Στο νόημα της γιορτής να αναφερθεί σε σύντομο χαιρετισμό του ο πρόεδρος της Εταιρείας Λογοτεχνών Λεωνίδας Μαργαρίτης ο οποίος θα παρουσιάσει και θα συντονίσει την όλη εκδήλωση.
Η εκδήλωση, θα εμπλουτισθεί με μελοποιημένες συνθέσεις γνωστών ποιητών από το συμπολίτη δικηγόρο-πιανίστα Ανδρέα Κότσιφα.
Θα γίνουν επίσης , απαγγελίες ποιημάτων γνωστών καταξιωμένων νεοελλήνων ποιητών, από τους ηθοποιούς Αλέξη Γκλαβά, Χρήστο Μασμανίδη και Χρήστο Μπαιρακτάρη ενώ να υπάρξει εμβόλιμη παρουσία της Φιλολόγου-Θεατρολόγου Χριστίνας Κόκκοτα η οποία θα απαγγείλει εμβληματικούς στίχους μεγάλων μας ποιητών.
Τέλος θα γίνει η απονομή των βραβείων του εβδόμου Ποιητικού Διαγωνισμού και η εκδήλωση θα κλείσει με τις απαγγελίες των βραβευμένων ποιημάτων από τους ίδιους τους δημιουργούς.
Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
ΓΙΟΡΤΑΣΜΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑΣ ΗΜΕΡΑΣ ΠΟΙΗΣΗΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
ΔΗΜΟΤΙΚΗ
ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ-ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΔΗΜΟΥ ΠΑΤΡΕΩΝ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Η Εταιρεία Λογοτεχνών και η
Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικός
Οργανισμός Δήμου Πατρέων σας
προσκαλεί στον εορτασμό της Παγκόσμιας
Ημέρας Ποίησης που θα γίνει στα πλαίσια
των φιλολογικών βραδινών την προσεχή
Δευτέρα 21 Μαρτίου και ώρα 7.μ.μ. στην αίθουσα του αναγνωστηρίου της
Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ
Σύντομη εισαγωγική ομιλία
για το νόημα της γιορτής, παρουσίαση του προγράμματος και συντονισμός της
εκδήλωσης από τον πρόεδρο της Εταιρείας
Λογοτεχνών Νοτιοδυτικής Ελλάδος.
Κύρια ομιλία από τον
Συγγραφέα-Εκδότη-Διευθυντή της ημερησίας εφημερίδας των Πατρών Θεόδωρο
Λουλούδη με θέμα:
«Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΧΑΪΑ»
(Αχαϊκή βιβλιογραφία
Ποίησης)
Απαγγελίες ποιημάτων μεγάλων νεοελλήνων ποιητών από τους ηθοποιούς Αλέξη Γκλαβά
και Χρήστου Μασμανίδη .
Απόδοση μελοποιημένων
ποιητικών συνθέσεων στο πιάνο από το Δικηγόρο-Πιανίστα Ανδρέα Κότσιφα.
Απονομή βραβείων του Ζ΄
Ποιητικού Διαγωνισμού.
Απαγγελίες των
ποιημάτων που διακρίθηκαν
στο Ζ΄ Διαγωνισμό Ποίησης
από τους ίδιους τους δημιουργούς.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)