ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λεωνίδα Γ.Μαργαρίτη Επιτ.Δικηγόρου

ΕΠΙΔΟΜΑΤΑ ΤΕΚΝΩΝ ΚΑΙ  ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

               Λεωνίδα Γ.Μαργαρίτη Επιτ.Δικηγόρου

               Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος


 

 

 

Μετά την κατάργηση του επιδόματος και της σύνταξης της  πολύτεκνης μητέρας η πολιτεία στράφηκε στην καθιέρωση επιδόματος τέκνων και έδωσε βαρύνουσα σημασία σ’ αυτό το μέτρο.

Ασφαλώς  η Πολιτεία θέλησε μ’ αυτό το μέτρο να βοηθήσει τους πολίτες και την κοινωνία μας να στηριχθεί ο γάμος και κατ’ επέκταση να  βοηθήσει  στην  επίλυση σε ένα βαθμό του χρόνιου Δημογραφικού  προβλήματος  της χώρας.

Θεώρησε η Πολιτεία πως με την κατάργηση του επιδόματος και της σύνταξης στην πολύτεκνη μητέρα και δίδοντας σε όλους τους πολίτες επίδομα τέκνων πως θα μπορούσε να σταματήσει το Δημογραφικό κατήφορο.

Σα  μέτρο δικαιοσύνης φαίνεται εκ πρώτης όψεως να βρίσκεται στη σωστή κατεύθυνση. Όμως, αν και στις προθέσεις της πολιτείας ήταν  να υπάρξει δικαία κατανομή του ποσού του διατιθεμένου για τα επιδόματα, δεν έλαβε   κάποια μέριμνα για την μόρφωση και την  αναβάθμιση της παιδείας των ανηλίκων.  Δεν κατάφερε να οδηγήσει τα παιδιά, όλα  τα παιδιά στα σχολεία.

Είναι γνωστό πως μια μεγάλη κατηγορία παιδιών για τα οποία καταβάλλονται ανελλιπώς επιδόματα δεν  παρακολουθούν μαθήματα στο Δημοτικό Σχολείο και ακόμη περισσότερο στα Γυμνάσια και τα Λύκεια.  Και αυτά είναι τα παιδιά των  τσιγγάνων άλλως Ρομά.

Βέβαια είναι μια κατηγορία συμπολιτών μας που για λόγους κυρίως αμέλειας η και ενδεχομένως  ενός διαφορετικού  τρόπου ζωής, ενώ λαμβάνουν ανελλιπώς τα νομοθετημένα επιδόματα παιδιών, δεν στέλνουν τα παιδιά τους στα σχολεία.

Συμβαίνει πολλές φορές να γράφουν  τα παιδιά τους στα σχολεία για να πάρουν πιστοποιητικό φοίτησης και από εκεί και πέρα δεν ενδιαφέρονται για τη μόρφωση των παιδιών τους.

Και βλέπουμε το φαινόμενο τις μέρες καταβολής των επιδομάτων να συνωθούνται τσιγγάνοι-Ρομά στα  ταχυδρομεία προκειμένου να παραλάβουν τις επιταγές των επιδομάτων.

Όμως δεν επιδεικνύουν   τον ίδιο ζήλο για να υποχρεώσουν τα παιδιά τους να παρακολουθήσουν τα μαθήματα τους στο  σχολείο.

Αντιθέτως εκείνο που παρατηρούμε είναι πώς τα παιδιά αυτά ζητιανεύουν κι εάν δεν ζητιανεύουν ρέπουν σε αντικοινωνικές πράξεις κλοπών, ληστειών και  σε πράξεις βίας  κι ακόμη στην πορνεία, κι αυτό είναι μια εικόνα που είναι εμφανής στην επαρχεία κυρίως.

Θεωρώ απαραίτητο η Πολιτεία όταν αποφασίζει να δώσει τα επιδόματα  θα πρέπει παράλληλα  να  διασφαλίζει και την μόρφωση αυτών των παιδιών, με το να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος εάν τα παιδιά για τα οποία η πολιτεία χορηγεί ανελλιπώς τα επιδόματα οι γονείς στέλνουν και ανελλιπώς τα παιδιά τους παρακολουθούν η όχι.

Γιατί εάν δεν επεμβαίνει αυτό η ίδια η πολιτεία δημιουργεί καταστάσεις που ζημιώνουν συνολικά την κοινωνία αντί να βελτιώνουν το επίπεδο το μορφωτικό του λαού μας.

Θα πρέπει η πολιτεία να παρακολουθεί τακτικά εάν τα παιδιά για τα οποία καταβάλει επιδόματα παρακολουθούν τακτικά  τα μαθήματα τους, και εάν δεν συμβαίνει αυτό να έχει το δικαίωμα της διακοπής των επιδομάτων.

Εάν δεν λειτουργήσει ο μηχανισμός παρακολούθησης  της φοίτησης των παιδιών στα σχολεία εις μάτην καταβάλλονται τα επιδόματα  τέκνων τα οποία βεβαίως χορηγούνται για την  ενίσχυση του θεσμού της οικογένειας αλλά μίας οικογένειας που θα παράγει ικανούς, φιλόνομους και μορφωμένους πολίτες.

Θεωρώ πώς όλοι μας κοινωνία, πολιτεία και φορείς οργανώσεων οικογενειών όπως είναι οι Οργανώσεις πολυτέκνων και τριτέκνων οικογενειών  να βοηθήσουν προς αυτή την κατεύθυνση και να πάψουν τα μέσα ενημέρωσης να φιλοξενούν περιστατικά αντικοινωνικών συμπεριφορών ανηλίκων κυρίως παιδιών που  προέρχονται κυρίως από οικογένειες με ελλιπή η και καθόλου μόρφωση.

Να υπάρξει τακτική παρακολούθηση εκ μέρους της εκάστοτε Δημοτικής κατά τόπους Αρχής έτσι ώστε να υπάρξει άμεση και τακτική παρακολούθηση και τήρηση ειδικού  παρουσιολόγιου με βάση το οποίο οι αρμόδιες αρχές θα χορηγούν η και θα περικόπτουν κατά περίπτωση τα επιδόματα τέκνων.

Μ’ αυτό το μέτρο πιστεύω πως θα πειθαναγκαστούν οι γονείς να στέλνουν ανελλιπώς τα παιδιά τους στα σχολεία έτσι που να επιτύχουμε την αναβάθμιση του μορφωτικού επιπέδου κυρίως των παιδιών των Ρομά,αλλά και άλλων κοινωνικών ομάδων συμπολιτών μας.

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου