Τεχνικές Χειραγώγησης των Πολιτών

Το περίφημο άρθρο του Noam Chomsky περί της στρατηγικής της πολιτικής χειραγώγησης των πολιτών από τα ΜΜΕ, θεωρώντας πως φωτογραφίζει, χρόνια πριν, αυτό που σήμερα εν πολλοίς συμβαίνει (και) στη χώρα μας. Ως γνωστόν, ο Αμερικανός διανοούμενος είχε συντάξει μια λίστα με τις 10 βασικές στρατηγικές πολιτικής χειραγώγησης από τα ΜΜΕ



1. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΠΟΣΠΑΣΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΟΧΗΣ
Το θεμελιώδες στοιχείο τού κοινωνικού ελέγχου είναι η στρατηγική τής απόσπασης τής προσοχής που έγκειται στην εκτροπή τής προσοχής τού κοινού από τα σημαντικά προβλήματα και τις αποφασισμένες από τις οικονομικές και πολιτικές ελίτ αλλαγές μέσω τής τεχνικής τού κατακλυσμού συνεχόμενων αντιπερισπασμών και ασήμαντων πληροφοριών. Η στρατηγική τής απόσπασης τής προσοχής είναι επίσης απαραίτητη για να μην επιτρέψει στο κοινό να ενδιαφερθεί για απαραίτητες γνώσεις στους τομείς τής επιστήμης, τής οικονομίας, τής ψυχολογίας, τής νευροβιολογίας και τής κυβερνητικής. «Διατηρήστε την προσοχή τού κοινού αποσπασμένη, μακριά από τα αληθινά κοινωνικά προβλήματα, αιχμάλωτη θεμάτων που δεν έχουν καμία σημασία. Διατηρήστε το κοινό απασχολημένο, τόσο πολύ ώστε να μην έχει καθόλου χρόνο για να σκεφτεί – πίσω στο αγρόκτημα, όπως τα υπόλοιπα ζώα» (απόσπασμα από το κείμενο: “Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους”).

2. ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑ ΠΡΟΣΦΟΡΑ ΛΥΣΕΩΝ
Αυτή η μέθοδος καλείται επίσης «πρόβλημα-αντίδραση-λύση». Δημιουργείται ένα πρόβλημα, μια προβλεφθείσα «κατάσταση» για να υπάρξει μια κάποια αντίδραση από τον κόσμο, με σκοπό αυτός ο ίδιος να ορίσει τα μέτρα που η εξουσία θέλει να τον κάνει να δεχτεί. Για παράδειγμα: Αφήνεται να ξεδιπλωθεί και να ενταθεί η αστική βία ή οργανώνονται αιματηρές επιθέσεις που αποσκοπούν στο να απαιτήσει ο κόσμος νόμους ασφαλείας και πολιτικές εις βάρος τής ελευθερίας. Ή ακόμα: Δημιουργούν μία οικονομική κρίση ώστε να γίνει αποδεκτή ως αναγκαίο κακό η υποχώρηση των κοινωνικών δικαιωμάτων και η διάλυση των δημόσιων υπηρεσιών.
3. Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΔΙΑΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Για να γίνουν αποδεκτά τα διάφορα απαράδεκτα μέτρα, αρκεί η σταδιακή εφαρμογή τους, λίγο -λίγο, επί συναπτά έτη. Κατά αυτόν τον τρόπο επιβλήθηκαν τις δεκαετίες του ΄80 και ΄90 οι δραστικά νέες κοινωνικοοικονομικές συνθήκες (νεοφιλελευθερισμός): ανύπαρκτο κράτος, ιδιωτικοποιήσεις, ανασφάλεια, ελαστικότητα, μαζική ανεργία, μισθοί που δεν εξασφαλίζουν ένα αξιοπρεπές εισόδημα, τόσες αλλαγές που θα είχαν προκαλέσει επανάσταση αν είχαν εφαρμοστεί μονομιάς.

4.Η ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΤΗΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ
Ένας άλλος τρόπος για να γίνει αποδεκτή μια αντιλαϊκή απόφαση είναι να την παρουσιάσουν ως «επώδυνη και αναγκαία», εξασφαλίζοντας τη συγκατάβαση του λαού τη δεδομένη χρονική στιγμή και εφαρμόζοντάς τη στο μέλλον. Είναι πιο εύκολο να γίνει αποδεκτή μια μελλοντική θυσία απ’ ό,τι μία άμεση. Κατά πρώτον επειδή η προσπάθεια δεν καταβάλλεται άμεσα και κατά δεύτερον επειδή το κοινό, η μάζα, πάντα έχει την τάση να ελπίζει αφελώς ότι «τα πράγματα θα φτιάξουν στο μέλλον» και ότι οι απαιτούμενες θυσίες θα αποφευχθούν. Αυτό δίνει περισσότερο χρόνο στο κοινό να συνηθίσει στην ιδέα των αλλαγών και να τις αποδεχτεί με παραίτηση όταν φτάσει το πλήρωμα του χρόνου.

5. ΑΠΕΥΘΥΝΣΗ ΤΟΥ ΛΟΓΟΥ ΣΤΟ ΚΟΙΝΟ ΣΑΝ ΑΥΤΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΙΚΗ ΗΛΙΚΙΑ
Η πλειονότητα των διαφημίσεων που απευθύνονται στο ευρύ κοινό χρησιμοποιούν λόγο, επιχειρήματα, προσωπικότητες και τόνο τής φωνής, όλα ιδιαίτερα παιδικά, πολλές φορές στα όρια τής αδυναμίας, σαν ο θεατής να ήταν μικρό παιδάκι ή διανοητικά καθυστερημένος. Όσο περισσότερο θέλουν να εξαπατήσουν το θεατή τόσο πιο πολύ υιοθετούν έναν παιδικό τόνο. Γιατί; «Αν κάποιος απευθύνεται σε ένα άτομο σαν αυτό να ήταν 12 χρονών ή και μικρότερο, αυτό λόγω τής υποβολής είναι πολύ πιθανό να τείνει σε μια απάντηση ή αντίδραση απογυμνωμένη από κάθε κριτική σκέψη, όπως αυτή ενός μικρού παιδιού» (βλ. “Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους”).

6. ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΟΣ,
ΠΑΡΑ ΤΗΣ ΛΟΓΙΚΗΣ
Η χρήση του συναισθήματος είναι μια κλασική τεχνική προκειμένου να επιτευχθεί βραχυκύκλωμα στη λογική ανάλυση και στην κριτική σκέψη των ατόμων. Από την άλλη, η χρήση των συναισθημάτων ανοίγει την πόρτα για την πρόσβαση στο ασυνείδητο και την εμφύτευση ιδεών, επιθυμιών, φόβων, καταναγκασμών ή την προτροπή για ορισμένες συμπεριφορές.

7. Η ΔΙΑΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΣΤΗΝ ΑΓΝΟΙΑ ΚΑΙ ΣΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Κάντε το κοινό να είναι ανήμπορο να κατανοήσει τις μεθόδους και τις τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται για τον έλεγχο και τη σκλαβιά του. «Η ποιότητα της εκπαίδευσης που δίνεται στις κατώτερες κοινωνικές τάξεις πρέπει να είναι η φτωχότερη και μετριότερη δυνατή, έτσι ώστε το χάσμα της άγνοιας μεταξύ των κατώτερων και των ανώτερων κοινωνικών τάξεων να είναι και να παραμένει αδύνατον να γεφυρωθεί» (βλ. “Αθόρυβα όπλα για ήρεμους πολέμους”).

8. ΕΝΘΑΡΡΥΝΣΗ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΜΕ ΤΗ ΜΕΤΡΙΟΤΗΤΑ
Προωθήστε στο κοινό την ιδέα ότι είναι της μόδας να είσαι ηλίθιος, χυδαίος και αμόρφωτος.

9. ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΗΣ ΑΥΤΟΕΝΟΧΗΣ
Κάντε τα άτομα να πιστέψουν ότι αυτά και μόνον αυτά είναι ένοχα για την κακοτυχία τους, εξαιτίας τής ανεπάρκειας τής νοημοσύνης τους, τών ικανοτήτων ή των προσπαθειών τους. Έτσι, τα άτομα αντί να εξεγείρονται ενάντια στο οικονομικό σύστημα, υποτιμούν τους εαυτούς τους και νιώθουν ενοχές, κάτι που δημιουργεί μια γενικευμένη κατάσταση κατάθλιψης, τής οποίας απόρροια είναι η αναστολή τής δράσης. Και όπως γνωρίζουμε χωρίς δράση, δεν υπάρχει επανάσταση.

10. ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΓΝΩΡΙΖΕΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΚΑΛΥΤΕΡΑ ΑΠ’ ΟΤΙ ΑΥΤΑ ΤΟΥΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΤΟΥΣ
Κατά τα τελευταία 50 χρόνια, η ταχεία πρόοδος τής επιστήμης έχει δημιουργήσει ένα αυξανόμενο κενό μεταξύ των γνώσεων τού κοινού και εκείνων που κατέχουν και χρησιμοποιούν οι κυρίαρχες ελίτ. Χάρη στη βιολογία, στη νευροβιολογία και στην εφαρμοσμένη ψυχολογία, το σύστημα έχει επιτύχει μια εξελιγμένη κατανόηση των ανθρώπων, τόσο σωματικά όσο και ψυχολογικά. Το σύστημα έχει καταφέρει να γνωρίζει καλύτερα τον «μέσο άνθρωπο» απ’ ό,τι αυτός γνωρίζει τον εαυτό του. Αυτό σημαίνει ότι στις περισσότερες περιπτώσεις το σύστημα ασκεί μεγαλύτερο έλεγχο και μεγάλη εξουσία πάνω στα άτομα, μεγαλύτερη από αυτήν που τα ίδια ασκούν στους εαυτούς τους

EΠΙΣΤΟΛΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ ΣΤΟΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΠΑΥΛΟ ΓΕΡΟΥΛΑΝΟ

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Ν. Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ
ΓΡΑΦΕΙΑ: ΚΑΝΑΡΗ 46 26222
ΤΗΛ-FAX.:2610 322.901-e-mail:leomargaritis@gmail.com
ΠΑΤΡΑ





Πάτρα 27-5-2010




Κύριο
Παύλο Γερουλάνο
Υπουργό Πολιτισμού
ΑΘΗΝΑ


Κύριε Υπουργέ,
Η Εταιρεία Λογοτεχνών πρόσφατα με την ευκαιρία άφιξής σας στην πόλη μας επανέλαβε το Πανπατραϊκό αίτημα για τη μετατροπή του σπιτιού που γεννήθηκε ο Εθνικός μας ποιητής σε Μουσείο Ενθυμημάτων Παλαμά. Σ’ αυτή μας την επιστολή ουδεμία απάντησα δόθηκε.
Αντίθετα με έκπληξη πληροφορηθήκαμε ότι πρόκειται να χρηματοδοτήσετε από τα δανεικά που καλείται να εξοφλήσει ο Ελληνικός-Ορθόδοξος Λαός μας τη συγκέντρωση των ανά των κόσμο ομοφυλοφίλων για να μας παρουσιάσουν τις χωρίς αισχύνη εκδηλώσεις τους.
Δεν μπορούμε να πιστέψουμε πολύ περισσότερο να κατανοήσουμε ότι σε μια εποχή σκληρής οικονομικής κρίσης η οποία επιβάλλει μια επίσης σκληρή και απάνθρωπη λιτότητα, με την περικοπή μισθών και συντάξεων και την επιβολή νέων δυσβάσταχτων φόρων εσείς θα τολμήσετε να υποχρεώσετε τον Ελληνικό λαό να χρηματοδοτήσει από το υστέρημά του τις παρά φύση διασκεδάσεις ανθρώπων που έχουν καταστήσει φυσικό το αφύσικο.
Μπορεί η ανοχή των κοινωνιών στα άτομα με απόκλιση από το φυσικό να είναι αποδεχτή ως ιδιαιτερότητα αυτών των ατόμων, αλλά η αυθάδης προβολή των αφύσικων αυτών προτιμήσεων και ιδιαιτεροτήτων τους ως πολιτιστικών προϊόντων είναι απαράδεκτη όταν μάλιστα αυτές τις εκδηλώσεις καλείται να πληρώσει ο κατά φύση βιώνων καταχρεωμένος και πενόμενος Ελληνικός Λαός.
Σας καλούμε, με όλη τη σοβαρότητα που απαιτούν οι περιστάσεις ,να ακυρώσετε τη διοργάνωση των υποτιμητικών και στο σύνολό τους απορριπτέων από την συντριπτική πλειοψηφία των πολιτών εκδηλώσεων των παρά φύση ατόμων για να μη χρεωθείτε τον εξευτελιστικό χαρακτηρισμό του προαγωγού της Ελληνικής Κοινωνίας, υπό το πρόσχημα και επίχρισμα μιας δήθεν πολιτιστικής στην ουσία δε χλευαστικής φύσεως εκδηλώσεως.
Εάν δεχθούμε ως αληθές και όντως είναι αληθές ότι το φυσικό είναι και ωραίο και το αφύσικο είναι αποκρουστικό, ασφαλώς η αποκρουστική αφυσικότητα δεν είναι πολιτιστική αλλά εκφυλιστική εκδήλωση που δεν ταιριάζει καθόλου στον διαιώνιο Ελληνικό πολιτισμό.
Γι’ αυτούς τους λόγους δεν πρέπει να επιμείνετε στην πραγματοποίηση της προκλητικής και εξοργιστικής και βάναυσης για τα ήθη του φτωχού Ελληνικού Λαού και εμπαικτικής των ηθικών αξιών του προγραμματισμένης και χρηματοδοτούμενης όπως φημολογείται από το Υπουργείο σας εκδήλωσης που χλευάζει τα πολιτιστικά πρότυπα και τις ηθικές αξίες της πλειονότητάς του.
Εάν παρά ταύτα επιμείνετε, θα καταγραφείτε στην Ιστορία στιγματισμένος, ως στερούμενος του σθένους που οι ώρες απαιτούν για τη διακήρυξη της αλήθειας ,ότι η φύση έχει δίκιο και ότι το παρά φύση είναι ασθένεια που χρήζει θεραπείας και όχι προκλητικής προβολής.
Για την Εταιρεία Λογοτεχνών
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ.


Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης
ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ Ν. Δ. ΕΛΛΑΔΟΣ
ΤΗΛ-FAX.:2610322.901
e-mail:leomargaritis@gmail.com
ΓΡΑΦΕΙΑ: ΚΑΝΑΡΗ 46 26222
ΠΑΤΡΑ



Πάτρα 12-5-2011

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ 5η
Προς όλα τα μέλη της Εταιρείας
και συνεργάτες του περιοδικού «ΑΧΑΙΚΑ»







Αγαπητοί φίλοι,

Μετά από εισήγησή του προέδρου μας ως νομαρχιακού συμβούλου, το Νομαρχιακό Συμβούλιο αποδέχθηκε παμψηφεί την πρότασή του για επανέκδοση του περιοδικού που εξέδιδε ομάδα συμπολιτών μας υπό την επιμέλεια του πρώτου προέδρου της Εταιρείας μας αείμνηστου Κώστα Τριανταφύλλου με τον τίτλο «ΑΧΑΙΚΑ»
Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε το Φθινόπωρο του 2004 ενώ το τελευταίο (17ο ) λίγο πριν από το Νοέμβριο του 2010. Σ’ αυτά τα χρόνια στις 4.352 σελίδες του περιοδικού εμφανίσθηκαν ισόρροπα παλιοί και νέοι συγγραφείς. Η ποίηση, το διήγημα ,η νουβέλα, το χρονικό το δοκίμιο η μελέτη, το θέατρο, η κριτική βιβλίου θεάτρου και εικαστικών τεχνών, τα σχόλια και τα σημειώματα και τα βιβλιογραφικά δελτία οι έρευνες οι συνεντεύξεις οι λογοτεχνικοί διαγωνισμοί και άλλα πολλά αποτελούν τα είδη που γεμίζουν τους 17 τόμους του περιοδικού.
Ο πρόεδρός μας επιμελητής της έκδοσης συνέταξε και καταχώρησε στο 16ο τεύχος πίνακα των θεμάτων που φιλοξενήθηκαν στα 15 τεύχη του κατά συγγραφέα. Έτσι έχουμε πλήρη ενημέρωση για τους συνεργάτες του περιοδικού και για τη συνολική συγγραφική προσφορά καθενός που έχει συμπεριληφθεί στις σελίδες του.
Το περιοδικό της πρώτης περιόδου είχε λιγότερες σελίδες(72) την δε επιμέλειά του είχε ο αείμνηστος ιστορικός της Πάτρας Κώστας Τριανταφύλλου και κυκλοφορούσε με την αρωγή του εκ Λεχαινών Μενελάου Ιωαν. Κυριακοπούλου. Κυκλοφόρησαν από το 1937 έως και το 1940 συνολικά 15 τεύχη ενώ ένα ακόμη που τυπώθηκε το 1943 (16ο) και ήταν αφιερωμένο στον Εθνικό μας ποιητή Κωστή Παλαμά κατασχέθηκε από τις αρχές Γερμανικής κατοχής.

Τα σχόλια του τοπικού τύπου και άλλων λογοτεχνικών περιοδικών της Αθήνας για το περιοδικό μας της εποχής εκείνης αλλά και της πρόσφατης ήταν επαινετικά μέχρι ενθουσιώδη.
Είχαμε την ευκαιρία να χαρούμε μαζί με το σύγχρονο αφιερωμένο στον Κωστή Παλαμά πανηγυρικό τεύχος (14ο ) και το (16ο )τεύχος που κατασχέθηκε και δεν κυκλοφόρησε ποτέ.
Στον εισαγωγικό σημείωμα του πρώτου τεύχους της νέας περιόδου μεταξύ άλλων ως υπεύθυνος έκδοσής του, ο πρόεδρός μας σημείωνε και τα εξής:
«Ελπίζουμε στη νέα περίοδο έκδοσης του περιοδικού μας «ΑΧΑΙΚΑ» να εξασφαλίσουμε όσο εξαρτάται από εμάς, μια σταθερή πορεία του, μέσα στο χρόνο. Πρέπει να τονίσουμε πως δεν είναι όργανο κανενός και δεν εξυπηρετεί τα συμφέροντα κανενός συγκεκριμένου προσώπου ή προσώπων, είναι όργανο των συμφερόντων όλων των απανταχού της γης Αχαιών, για την πνευματική και πολιτιστική ανάπτυξη της Αχαΐας»
Mετά την κατάργηση όμως του θεσμού της Νομαρχίας η οποία συνέπεσε με την εκδήλωση συμπτωμάτων ηθικής κρίσης που είχε ως συνέπεια και την οικονομική , η έκδοση του περιοδικού φαίνεται να μην είναι στις προτεραιότητες του φορέα της Περιφέρειας , να σημειώσουμε ότι δεν έχουν εισέτι εξοφληθεί τα έξοδα έκδοσης του τελευταίου (17ου) τεύχους.
Δεν θεωρούμε πως θα πρέπει να αποδεχθούμε μοιρολατρικά το τέλος του περιοδικού .
Απευθυνόμεθα στα μέλη μας και γενικότερα στους συνεργάτες του περιοδικού, και τους φίλους να σηκώσουμε όλοι μαζί το βάρος της συνέχισης ενωμένοι σε μια κοινή προσπάθεια
Είναι κρίμα κάτι που με μεράκι ξεκίνησε να τερματίσει εξ αιτίας της αδιαφορίας κάποιων υπευθύνων.
Σας καλούμε και περιμένουμε να κάνουμε μαζί αυτή τη φορά, μια νέα αρχή με στόχο τη συνέχεια του περιοδικού μας αναλαμβάνοντας τόσο την ηθική-πνευματική όσο και αναλογικά, την οικονομική στήριξη έκδοσης του.
Ο πρόεδρός μας ως επιμελητής έκδοσης του περιοδικού θεωρεί εαυτόν επιστρατευμένο σ’ αυτή την προσπάθεια. Σας καλούμε για την αποστολή συνεργασίας σας μαζί με την αναλογία του κόστους των σελίδων των κειμένων σας κάτι που θα αποτελέσει και πνοή ζωής και ανανέωσης για μια τρίτη περίοδο του περιοδικού μας.
Με φιλικούς χαιρετισμούς
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος Η Γραμματέας

Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης Μάρθα Βασκαντήρα

ΚΑΤΑΡΓΗΣΗ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑΤΩΝ Ι.Κ.Α.ΚΑΙ Η ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΠΗΝΕΙΟΥ

Είχα την ευκαιρία να παραστώ την περασμένη Κυριακή στη αίθουσα του ΚΑΠΗ Γαστούνης, μετά από πρόσκληση του κ. Δημάρχου Πηνειού στη λαϊκή συνέλευση που διοργάνωσε για να συζητήσει-καταγγείλει την κατάργηση των δύο Παραρτημάτων του Ι.Κ.Α. στις πόλεις Γαστούνης και Βαρθολομιού.
Μετά από μια εισαγωγή της προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου έγινε κεντρική εισήγηση του θέματος από το Δήμαρχο κ. Καστρινό. Μετά τις ύβρεις που είχε εξαπολύσει στη Διοίκηση του Ι.Κ.Α. στις οποίες αναφέρθηκε και μίλησε για «αληταριό» των υπευθύνων και την έκφραση θλίψης εκ μέρους του Διοικητή για τις δηλώσεις αυτές, ο Δήμαρχος υποχρεώθηκε να πάρει πίσω τις υβριστικές φράσεις και να μιλήσει για mea culpa.
Βρέθηκα στην αίθουσα και ένοιωσα πως οι άνθρωποι που αποτελούσαν την ομήγυρη είχαν μόλις καταφθάσει από άλλη χώρα .
Φαινόντουσαν να αγνοούν τις συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί σήμερα στη χώρα μας έπειτα από τους δυσμενείς όρους δανεισμού της τους οποίους υποχρεώθηκε να δεχθεί αλλά και τη σκληρή εισοδηματική πολιτική που πιέζεται να ακολουθήσει. Μια πολιτική μείωσης των εξόδων και περιστολή των εν γένει δημοσίων δαπανών.
Ο κ. Δήμαρχος στην εισήγησή του έκανε μνεία και επανέλαβε κατά κόρον πως έχουμε Δημοκρατία και μπορεί κανείς να εκφράζεται ελεύθερα. Όμως ο ίδιος μετά την εισήγηση του, δεν αρκέσθηκε να παρακολουθήσει τις τοποθετήσεις των εκπροσώπων και των πολιτικών και στο τέλος να κάνει κάποιες παρατηρήσεις και επισημάνσεις κι ακόμη να προτείνει σχέδιο ψηφίσματος αλλά κάνοντας χρήση του προνομίου κατοχής της μικροφωνικής συσκευής δεν επέτρεπε στην ουσία στην πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να διευθύνει τη συζήτηση αλλά εκείνος έδινε και έπαιρνε το λόγο αλλά και οσάκις κάποιες απόψεις δεν του ήσαν αρεστές απαντούσε ο ίδιος διατυπώνοντας σε έντονο τρόπο τις απόψεις του ή διέκοπτε τον ομιλητή η τον πίεζε να σταματήσει την ομιλία του. Αυτής της μεταχείρισης έτυχα κι εγώ αφού με την πρώτη κουβέντα που είπα έδειξε την αντίθεσή του και την απαρέσκειά του στα όσα άρχισα να καταθέτω με την ολιγόλεπτη ομιλία μου.
Προφανώς τον κ. Δήμαρχο θα έπρεπε να τον απασχολεί ένα και μόνο ζήτημα υποθέτω, η άμεση εξυπηρέτηση του πολίτη, άλλωστε γι’ αυτό το λόγο ίσως και να ιδρύθηκαν τα δύο Παραστήματα του Ι.Κ.Α. σε Βαρθολομιό και Γαστούνη και να μην ήταν αποτέλεσμα του καθεστώτος «κατόπιν ενεργειών μου κ.λ.π. κ.λ.π.»Αν έτσι είχαν τα πράγματα θα έπρεπε τόσο ο κ. Δήμαρχος όσο και οι παριστάμενοι εκπρόσωποι του Εθνικού Κοινοβουλίου να έχουν εξεγερθεί και να είχαν κηρύξει κατά μέτωπο πόλεμο κατά του Ι.Κ.Α. που τόσα χρόνια ταλαιπωρεί τους πολίτες. Έπρεπε να έχουν αξιώσει την επίλυση των υπαρχόντων προβλημάτων όπως π.χ. όταν κάποιος πήγαινε να ζητήσει μια ασφαλιστική ενημερότητα ,ή ένα πιστοποιητικό περί των ημερών ασφάλισης και όφειλε να περιμένει πάνω από δέκα και πλέον ημέρες. Αν δε κατέθετε αίτηση για συνταξιοδότησή του, έπρεπε να περιμένει χρονικό διάστημα πέραν του έτους.
Αυτά είναι ζητήματα που θα με έπειθαν να ταχθώ αλληλέγγυος με την αγωνιστικότητα του Δημάρχου. Εάν αυτά είναι δυνατόν να εκλείψουν η κατάργηση των παραρτημάτων δεν θα είχε ουδεμία επιβάρυνση ούτε θα ήταν κόπος για τον ασφαλισμένο να συναλλαχθεί στο Υποκατάστημα της Αμαλιάδος ή και Πύργου. Αλλά και το Ι.Κ.Α. δεν μας έχει πείσει μέχρι τώρα , ότι θα δοθεί νέα πνοή και νέο σύστημα και ότι θα υπάρξει εξοικονόμηση από την κατάργηση. Θα μας έπειθε εάν είχε αρχίσει την εφαρμογή μελετημένου και αποτελεσματικού συστήματος μηχανοργάνωσης, απλούστευσης των διαδικασιών χορηγήσεων των όποιων αιτουμένων εγγράφων αλλά και της σύντμησης του απαιτούμενο χρόνου για την συνταξιοδότηση των ασφαλισμένων.
Οι μέχρι σήμερα υπάρχουσα διοικητική δομή του Ι.Κ.Α. δεν μας πείθει πως οι καταργήσεις των παραρτημάτων να επιφέρουν κάποιο θετικό αποτέλεσμα στην όλη λειτουργία των υπηρεσιών του και στην αποτελεσματικότητα παροχής υπηρεσιών στους ασφαλισμένους.
Είναι γεγονός ότι το Έθνος των συνδικαλιστών και των αναπήρων θα πρέπει να αποτελέσει κακό παρελθόν τόσο για τη διοίκηση του Ι.Κ.Α. αλλά και για τη χώρα ολόκληρη. Θα πρέπει κάποτε να κυριαρχήσει η άποψη πως η κοινωνία μας δεν αποτελείται από αλληλοσπαρασόμενες αγέλες ζώων. Πρέπει να οικοδομηθεί μια κοινωνία αλληλεγγύης με σεβασμό προς το δικαίωμα του άλλου που είναι ίσο με το δικό μας και ποτέ υποδεέστερο.
Ο κ. Δήμαρχος Πηνειού που επικαλείται κακά κόρον το πολίτευμα της Δημοκρατίας πρέπει να αποδεικνύει καθημερινώς και όχι μόνο στα λόγια ότι την πιστεύει και πολύ περισσότερο ότι την υπηρετεί. Οι βουλευτές που παρέστησαν υποκριτικά φερόμενοι επεχείρησαν να επιρρίψουν ευθύνες στη Διοίκηση του Ι.Κ.Α. ενώ οι ίδιοι, ορισμένοι είχαν και κυβερνητική θητεία καμώνονταν ότι δεν ξέρουν τίποτε για το φόνο, την οικονομική καταβαράθρωση όχι μόνο του Ι.Κ.Α. αλλά της χώρας ολόκληρης. Οι οργισμένες δηλώσεις περί « κατσαπλιάδων» ανήκουν σε άλλες εποχές που ο λαός και η ιστορία της έχει καταδικάσει τελεσίδικα. Κάποιοι ξεχνούν εύκολα ας ελπίσουμε να μη ξεχνάει και ο λαός…

Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης

ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΩΔΕΙΣ

ΚΟΥΒΕΝΤΕΣ ΠΝΕΥΜΑΤΩΔΕΙΣ
-Η διαφορά μεταξύ ιδιοφυΐας και βλακείας είναι ότι η ιδιοφυΐα έχει όρια
-Φυσικά και υπάρχει πολλή γνώση στα πανεπιστήμια. Οι πρωτοετείς φέρνουν λίγη, οι
τελειόφοιτοι δεν παίρνουν πολλή κι έτσι η γνώση συσσωρεύεται
- Ο καλύτερος τρόπος για να κρατάς το λόγο σου είναι να μην τον δίνεις
- Μην κρατάς αρνητική στάση λέγοντας:. Δε θα επιτύχω, δε θα επιτύχω.. Προτιμότερη είναι η
θετική στάση: Θα αποτύχω, θα αποτύχω
- Όσο απλό είναι να περιπλέξεις τα πράγματα, τόσο περίπλοκο είναι να τα απλοποιήσεις
-Αρχιτεκτονική είναι η τέχνη να χαραμίζεις χώρο
- Όταν ένας άντρας ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου στην σύζυγό του, δύο πράγματα
μπορεί να συμβαίνουν: ή είναι καινούρια σύζυγος ή είναι καινούριο το αυτοκίνητο
- Οι άντρες που έχουν τρυπήσει τα αυτιά τους είναι καλά προετοιμασμένοι για γάμο. Έχουν
νιώσει πόνο κι έχουν αγοράσει κοσμήματα
-Μην εκνευρίζεσαι αν ο γείτονάς σου έχει το στέρεο ανοιχτό στις δύο το πρωί. Τηλεφώνησέ
του στις τέσσερις και πες του πόσο σου άρεσε
-Καταλαβαίνεις ότι γέρασες από τη στιγμή που τα κεριά κοστίζουν περισσότερο από την τούρτα
- Οι ληστές ζητούν ή τα λεφτά ή τη ζωή σου. Οι γυναίκες και τα δυο.
- Το μόνο κοινό που έχουν το National Geographic και το Playboy είναι ότι σου επιτρέπουν να δεις πολλά μέρη
που ποτέ δε θα επισκεφτείς
-Ο ορισμός της κραυγαλέας σπατάλης για μένα είναι ένα λεωφορείο γεμάτο δικηγόρους που πέφτει στο γκρεμό κι έχει τρεις θέσεις αδειανές
-Εγωιστής: ένα άτομο που ενδιαφέρεται περισσότερο για τον εαυτό του παρά για μένα
-Επιτυχημένος άντρας είναι εκείνος που βγάζει περισσότερα λεφτά από όσα μπορεί να
ξοδέψει η γυναίκα του. Επιτυχημένη γυναίκα είναι αυτή που μπορεί να βρει έναν τέτοιον άντρα
- Η σκληρή δουλειά δε σκότωσε ποτέ κανέναν, αλλά γιατί να παίζουμε με την τύχη μας;
-Μου αρέσει η δουλειά. Με ενθουσιάζει. Μπορώ να κάθομαι επί ώρες και να την κοιτάω
-Ο άνθρωπος που χαμογελά όταν όλα πάνε στραβά έχει σκεφτεί κάποιον να ρίξει το φταίξιμο
- Σας ευχαριστώ όλους που ήρθατε εδώ να γιορτάσουμε τη 43η επέτειο των 39 μου χρόνων
• Το να κόψεις το τσιγάρο είναι το πιο εύκολο πράγμα. Εγώ το έχω κόψει τουλάχιστον 50
φορές
• Στη δημοκρατία το κάθε κόμμα αφιερώνει το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειάς του να
αποδείξει ότι το άλλο δεν είναι ικανό να κυβερνήσει.
Και τα δυο το πετυχαίνουν.Και τα δυο έχουν δίκιο
• Αν αναλάβει το κράτος την έρημο Σαχάρα, σε λίγα χρόνια θα υπάρχει έλλειψη άμμου
• Λογική είναι η τέχνη να κάνεις λάθος με αυτοπεποίθηση
• Για να ντυθεί μια γυναίκα, γδύνονται δυο ζώα:ένα που δίνει τη γούνα κι ένα που την
πληρώνει
• Γράφω σε ένα χαρτί ό,τι πρέπει να θυμηθώ. Κατ' αυτόν τον τρόπο, αντί να ξοδεύω το
χρόνο μου προσπαθώντας να θυμηθώ αυτό που έγραψα, τον ξοδεύω ψάχνοντας το χαρτί
που έγραψα αυτά που πρέπει να θυμηθώ
• Eίπα στη γυναίκα μου την αλήθεια. Της είπα πως βλέπω ψυχίατρο. Μετά μου είπε την
αλήθεια:βλέπει ψυχίατρο, δυο υδραυλικούς και έναν μπάρμαν
• Οικονομολόγος είναι ένας άνθρωπος που θα ξέρει αύριο γιατί αυτά που προέβλεψε χτες δε
συνέβησαν σήμερα
• Υπάρχουν τρεις τρόποι να γίνει κάτι. Κάν' το μόνος σου, προσέλαβε κάποιον να το κάνει ή
απαγόρευσε στα παιδιά σου να το κάνουν
• Τα αισθήματά μου είναι ανάμεικτα.Είναι σα να βλέπεις την πεθερά σου να πέφτει στο
γκρεμό με το αυτοκίνητό σου
• Εύκολη: αντρικός όρος που χαρακτηρίζει τις γυναίκες που έχουν τη σεξουαλική ηθική του
άντρα
• Η ζωή στη Γη μπορεί να είναι ακριβή, αλλά περιλαμβάνει και δωρεάν ταξίδι γύρω από τον
ήλιο
• Τράπεζα είναι το ίδρυμα που σου δανείζει λεφτά αν μπορείς να αποδείξεις ότι δεν σου
χρειάζονται
• Όταν κάνεις το καλό, ζήτα απόδειξη, μην τυχόν και ο παράδεισος δουλεύει σαν την εφορία
• Οι στατιστικές λένε ότι ένας στους τέσσερις Έλληνες υποφέρει από κάποια διανοητική
διαταραχή. Σκέψου τους τρεις καλύτερους φίλους σου. Αν είναι υγιείς, τότε έχεις πρόβλημα

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ




H ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

σας προσκαλεί να παραστείτε
την 30η Mαϊου και ώρα 7,00
στην αίθουσα του Αναγνωστηρίου
της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών
όπου
θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου ποιητικής τριλογίας
της Λογοτέχνιδος-Δημοσιογράφου
ΘΕΟΔΩΡΑΣ ΜΑΡΟΥΔΑ- ΑΝΕΣΤΟΠOYΛΟΥ

με τίτλο: « Ταξιδευτές του χρόνου»
(Ελληνικά -Αγγλικά-Ιταλικά)

Το βιβλίο θα παρουσιάσουν:

ΕΦΗ ΑΝΑΛΥΤΗ
Πρόεδρος Συλλόγου Νέων Καλλιτεχνών Πατρών

ΦΩΤΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
Καθηγητής-Συγγραφέας
ενώ αποσπάσματα του βιβλίου θα αποδώσουν:
ΜΑΡΙΑ ΑΝΑΛΥΤΗ
μέλος της Θεατρικής Ομάδας Eργαζόμενων
Πανεπιστημίου Πατρών
ΧΡΥΣΗ ΚΟΣΜΑΤΟΥ
Δημοσιογράφος
Tην εκδήλωση προλογίζει και συντονίζει
ο Πρόεδρος της Εταιρείας
Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ ΣΕ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ

H ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΛΟΓΟΤΕΧΝΩΝ
ΝΟΤΙΟΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ

Σας προσκαλούμε να παραστείτε την 23η Mαϊου και ώρα 7,00
στην αίθουσα του Αναγνωστηρίου της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πατρών
όπου θα γίνει η παρουσίαση του βιβλίου της ποιήτριας
ΜΑΡΘΑΣ ΒΑΣΚΑΝΤΗΡΑ
με τίτλο: «ΚΑΛΗ ΣΑΣ ΝΥΧΤΑ »
Το βιβλίο θα παρουσιάσει η Φιλόλογος-Θεατρολόγος
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΚΟΚΚΟΤΑ
Αποσπάσματα του βιβλίου θα αποδώσουν: ο ηθοποιός – λογοτέχνης
ΑΛΕΞΗΣ ΓΚΛΑΒΑΣ και η Λογοτέχνης-Ζωγράφος
Ντιάνα Αθανασοπούλου
Προλογίζει και συντονίζει ο πρόεδρος της Εταιρείας
Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης.
Η παρουσία σας θα μας τιμήσει ιδιαιτέρως.