ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΒΡΑΔΙΝΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓOTEXNΩN

                      ΤΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΑ ΒΡΑΔΙΝΑ ΤΗΣ
ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΛΟΓOTEXNΩN
ΣΤΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
Την προσεχή Δευτέρα 15 Οκτωβρίου  και ώρα 7 μ.μ. αρχίζουν  και πάλιν  τα φιλολογικά βραδινά της Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος  για την νέα περίοδο 2012-2013.
Η Διοίκηση  του Ν.Π. Δημοτική Βιβλιοθήκη-Πολιτιστικός Οργανισμός του Δήμου Πατρέων παρέσχε και φέτος τη δυνατότητα να συνεχισθούν οι εκδηλώσεις των ομιλιών στις οποίες φιλοξενούνται τόσο μέλη της Εταιρείας όσο και άλλοι συγγραφείς και  άνθρωποι των γραμμάτων και των τεχνών.
Το πρόγραμμα των εκδηλώσεων ειδικά φέτος καταρτίσθηκε ενωρίς μια και ενωρίς δόθηκε και η θετική απάντηση στο αίτημα της Εταιρείας  για την παραχώρηση της Δημοτικής Βιβλιοθήκης.
Υπήρχαν πολλοί ακόμη πνευματικοί άνθρωποι της περιοχής μας που εξεδήλωσαν ενδιαφέρον να πραγματοποιήσουν  μια ομιλία στα πλαίσια των εκδηλώσεων αυτών, όμως ο χρονικός ορίζοντας των εκδηλώσεων είναι  περιορισμένος.
        Το πλήρες πρόγραμμα των ομιλιών όπως καταρτίσθηκε και ανακοινώθηκε από το Διοικητικό Συμβούλιο της Εταιρείας  έχει ως εξής: 

 OKTΩΒΡΙΟΣ 2012
15/10 Δευτέρα 7 μ.μ
Ομιλητής: Χρήστος Γεωργακόπουλος
Ποιητής
Θέμα:  «Είναι εφικτή η Ελευθερία;»
22/10 Δευτέρα 7 μ.μ.
Ομιλητής: Δημοσθένης Κούκουνας
Δημοσιογράφος-Συγγραφέας
Θέμα: «Η απελευθέρωση της Πάτρας»(1944)
29/10 Δευτέρα 7 μ.μ.
Ομιλητής: Αλέξης Γκλαβάς
Δημοσιογράφος-Λογοτέχνης
Θέμα: «Η ξενιτιά στο Δημοτικό Τραγούδι»
 NOEMΒΡΙΟΣ 2012
5/11 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλητής:Περικλής Τρακαδάς
Καθηγητής -Συγγραφέας
Θέμα: «Οδοιπορικό από την Πάτρα στο Χελμό»
 12/11 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλητής:Παναγιώτης Παπαθεοδώρου
Καθηγητής-Συγγραφέας
Θέμα : «Εκκλησιαστική   ποίηση και η εξέλιξή της»
19/11 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Παρουσίαση της συλλογής Διηγημάτων
του Σταύρου Ιντζεγιάννη με τίτλο: «ΤaΓΚΟ»
Το  βιβλίο θα παρουσιάσει ο  Αλέκος Χάϊδας  καθηγητής
26/11   Δευτέρα 7 μ.μ.
Ομιλητής: Παύλος Μαρινάκης
Δικηγόρος-Συγγραφέας
Θέμα:«Oι υπεύθυνοι της τραγωδίας της Μικρασιατικής Καταστροφής»

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ  2011

3/12 Δευτέρα  7.00  μ. μ.
Ομιλήτρια:  Σοφίας Χριστοπούλου
Συγγραφέας –Σχολική Σύμβουλος
Θέμα: «Βιβλιοθήκες:  Νέοι χώροι μάθησης».
10/12 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
 Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδιού.
Oμιλητής: Δημήτρης  Μαρκόπουλος
 Εκπαιδευτικός-Σχολικός Σύμβουλος
Θέμα:  «Ας δώσουμε περισσότερη χαρά στο παιδί»
 17 /12 Δευτέρα 7,00 μ.μ.
 ΠΟΛΕΜΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
Παρουσίαση του βιβλίου του Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη με τίτλο:
 «ΓΑΜΗΛΙΟ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΜΕΤΩΠΟ»
Το βιβλίο θα παρουσιάσουν ο Χρήστος Μούλιας Δικηγόρος-Συγγραφέας  και ο  Αθανάσιος Φωτόπουλος Καθηγητής Πανεπιστημίου Πατρών
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2013
7/1 Δευτέρα  ώρα 7.μ.μ.
Παρουσίαση του μυθιστορήματος του Βασίλη Χριστόπουλου με τίτλο:  «Δεν θα ησυχάσουμε ποτέ».
Το βιβλίο θα παρουσιάσει ο Πεζογράφος-Κριτικός Θεάτρου    Μανώλης Πράτσικας
14/1 Δευτέρα 7.00 μ. μ.
Ομιλητής: Δημήτρης Παπαθανασόπουλος
Καθηγητής-Συγγραφέας
Θέμα:«Θεόγνις ο λυρικός ποιητής
 και τα επίκαιρα μηνύματα του».
21/1 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλητής:  Ηρακλής Καλέργης
Καθηγητής Πανεπιστημίου-Συγγραφέας.
Θέμα: «Ανθρωπολογία της Βυζαντινής Ποίησης».
28/1 Δευτέρα 7.00
Ομιλητής: Χρήστος Μούλιας
Δικηγόρος-Συγγραφέας
Θέμα:  «Ο Λογοτέχνης Πάνος Χρονόπουλος»

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ  2012

4/2 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλήτρια : Γεωργία Γκοτσοπούλου
Καθηγήτρια-Λογοτέχνης
Θέμα: « Νίκος Καζαντζάκης, ο Φιλόσοφος της Λογοτεχνίας»
11/2 Δευτέρα 7,00 μ.μ.
Ομιλητής: Γεράσιμος Ρηγάτος
 Ιατρός-Συγγραφέας
Θέμα: «Οι ανθρώπινες στιγμές του Κωστή Παλαμά»
18/2 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλητής: Κωνσταντίνος Πανίτσας
Συγγραφέας-Ιστορικός Ερευνητής
Θέμα: «Ο λόγιος Νέστωρ  Μάτσας»
Ομιλήτρια: Μαρία Καρέλα
Συγγραφέας-Ζωγράφος
Θέμα:  « Ο λογοτέχνης Νέστωρ   Μάτσας» 
ΜΑΡΤΙΟΣ 2012
4/3  Δευτέρα 7,00 μ .μ
Ομιλητής: Πολυκρέτης Λευτέρης
Θέμα: «Η Αμοργός στη Λογοτεχνία μας»
12/3 Δευτέρα 7,00 μ .μ .
Ομιλητής: Δήμος Νικολόπουλος
 Εκπαιδευτικός -Συγγραφέας
Θέμα : «Το 21 και τα σύγχρονα προβλήματα του Ελληνισμού»
18 /3 Δευτέρα ΚΑΘΑΡΑ ΔΕΥΤΕΡΑ-ΑΡΓΙΑ
21/3 Τετάρτη  7.00 μ.μ.
«Παγκόσμια Ημέρα Ποίησης».
Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής του Αλέκου Φωσταίνη με τίτλο: «Η Προσευχή των λόφων»
Απονομή βραβείων 5ου Ποιητικού Διαγωνισμού
 25/3  Δευτέρα  EΘΝΙΚΗ ΓΙΟΡΤΗ

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2012

1/4 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλητής: Ευάγγελος Πριγκηπάκης
Καθηγητής-Συγγραφέας
Θέμα: «Η έννοια της Ελευθερίας  στο έργο του Φιοντορ Ντοστογέφσκυ»
8/4 Δευτέρα 7,00 μ.μ.
Ομιλητής: Παναγιώτης Ξηντάρας
Σχολικός Σύμβουλος
Θέμα:  «Το χρονογράφημα και η εποχή μας»
15/4 Δευτέρα 7.00 μ.μ.
Ομιλήτρια: Ειρήνη Μπόμπολη
Καθηγήτρια-Λογοτέχνης
Θέμα: «Η Φεγγαροντυμένη στην ποίηση του Σολωμού»
22/4  Δευτέρα 7 μ.μ.
Ομιλήτρια: Παναγιώτα Λάμπρη
Καθηγήτρια-Λογοτέχνης
Θέμα: «Ο ποιητής Σωτήρης Ζύγουρας-Εκφάνσεις της ποιητικής του γραφής»
29/4  ΜΕΓΑΛΗ ΔΕΥΤΕΡΑ- ΑΡΓΙΑ

ΜΑΙΟΣ 2012

6/5  Δευτέρα  ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ- ΑΡΓΙΑ
13/5 Δευτέρα 7.00 μ. μ.
Ομιλήτρια:Xριστίνα Κόκκοτα
 Φιλόλογος-Θεατρολόγος
Θέμα:«Ο Θεατρικός Μαγιακόφσκι, πρωτοπορία και πολιτικοκοινωνική  κριτική».
20/5 Δευτέρα 7,00 μ.μ.
Ομιλητής:Μαρία Τσιράκου 
Ποιήτρια-Δημοσιογράφος
Θέμα:Παρουσίαση της ποιητικής συλλογής με τίτλο:
«επιΣτροφή από την απόΣταση»
27/5 Δευτέρα 7.00 μ. μ.
Ομιλήτρια: Μαρία Καρέλα
Πεζογράφος-Ζωγράφος
Θέμα: «Σμύρνη:  Η δικιά μας πόλη»               

ΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΝΙΔΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ


ΥΠΟ ΣΚΙΑΝ

Ένα νήμα,
ένα σύρμα,
μια χρυσοκλωστή
 μας δένει.
Χρυσό κορδόνι
πομπός και δέκτης
σήματα Μόρς,
οι χτύποι της καρδιάς.
Ίδιο εκκρεμές
 του  μη επιτρεπτού
και  επιβαλλόμενου
να πληγώσουμε
την καθώς πρέπει εικόνα μας,
 να μη δώσουμε τα όσια και ιερά
«τοις κυσί»
Μαραζωμένες συνειδήσεις
με κρύφιες επαναστάσεις
ανεπιτυχείς.
Τονισμένες ταυτίσεις
νεκραναστημένες εικόνες  του χτες
που ζωντανεμενές
επανακάμπτουν για να υποδουλώσουν
την ύπαρξή μας.
 Ένα κενό γίνεται βρόγχος
και σφίγγει τα ρημαγμένα μας όνειρα.
Δεν θα μας πνίξει ποτέ
το δάκρυ κι ο ιδρώτας
δεν θα μας πνίξει ποτέ
η ομίχλη
θα πορευθούμε υπό σκιάν…

                 Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης

ΙΔΡΥΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΠΟΛΙΟΥΧΟΥ ΠΑΤΡΩΝ

ΛΕΩΝΙΔΑΣ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ

                               ΕΠΙΤΙΜΟΣ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

Τηλ. Γραφ.2610 322901 Οικ.521086
Κιν.6946 405 993-6976 194 856
e-mail:leomargaritis@gmail.com
site.http//www.leonidasmargaritis.blogspot.com
                                               ΚΑΝΑΡΗ 46  26222 ΠΑΤΡΑ

                                                                Πάτρα 3-10-2012


Προς
Την Δ/νση της εφημερίδος
ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ
ΕΝΤΑΥΘΑ



                                         Αγαπητέ κ.Δ/ντά,

              H Επιτροπή Αγώνα Άνω Πόλεως  και η Πολυτεκνική Οργάνωση Πατρών  υπό την  προεδρία μου είχε ανακινήσει το ζήτημα της καταργήσεως της υποχρεωτικής εισφοράς  του Ν.3757/1954 υπέρ της αγιογραφήσεως  του Ιερού Ναού Αγίου Ανδρέου και παράλληλα είχε ζητήσει την αλλαγή του νομικού καθεστώτος του ναού από ενοριακού  σε ΄Ίδρυμα-Προσκύνημα κατά το πρότυπο  της Παναγίας της Τήνου.
              Ο Μητροπολίτης μας , αντελήφθη εγκαίρως ότι λόγος παράτασης ισχύος της υποχρεωτικής εισπράξεως του τέλους μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ δεν εδικαιολογείτο  και προχώρησε στην κατάργησή του από 1ης Δεκεμβρίου 2005.
             Το μήνυμα όμως  της κοινωνίας των Πατρών όπως  είχε  διατυπωθεί και είχε   ενημερωθεί  ο Σεβασμιότατος ήταν διπλό και αφορούσε δύο αιτήματα. Κατάργηση της εισφοράς το ένα ,και μετατροπή  του Πολιούχου μας σε ΄Ίδρυμα-Προσκήνυμα  το  δεύτερο.
              Όμως άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις ο Σεβασμιότατος  προχώρησε  στην ικανοποίηση του ενός  από τα αιτήματα    το οποίο  είχε και θετικό  επικοινωνιακό χαρακτήρα, στο δεύτερο όμως   δεν υπήρξε καμία πρόοδος  μέχρι σήμερα.
              Κι όμως ο  Σεβασμιότατος σε συνέντευξή του  που παραχώρησε την 5-4-2005 στο δημοσιογράφο Νίκο Ξανάλατο η οποία μεταδόθηκε από τo  σταθμό   ΠΑΤΡΑ Τ.V την ίδια μέρα στην εκπομπή «Πολιτική Γυμναστική» έκανε σχετική αναφορά στο δεύτερο αίτημα  της πόλεως.
               Συγκεκριμένα στο πρώτο ερώτημα που απάντησε  ο Σεβασμιότατος ήταν το ζήτημα της ιδρυματοποίησης   του Πολιούχου μας. Στο ερώτημα αυτό είπε τα εξής: «Το ενδεχόμενο μετατροπής του Ναού του Πολιούχου σε ίδρυμα είναι κάτι που θα μελετηθεί στο εγγύς μέλλον, προκειμένου να διαπιστωθεί αν πράγματι συντρέχουν οι προϋποθέσεις».
               Πέραν τούτου σε ρεπορτάζ  του συντάκτη σας κ. Ζώη Μαρίνου  της 6ης Απριλίου 2005 και  με τίτλο: «Ανοίγει θέμα ιδρυματοποίησης» γίνεται  σχετική αναφορά  στο ζήτημα και σημειώνονται τα εξής: «Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που τίθεται ζήτημα μετατροπής του Ναού του Πολιούχου σε ίδρυμα. Δεκατέσσερα χρόνια  πριν είχε υπάρξει ένας εκτεταμένος διάλογος για το ίδιο θέμα χωρίς ωστόσο να ληφθούν αποφάσεις».
             Μήπως είναι πλέον  καιρός  ο Σεβασμιότατος  να ενημερώσει την Εκκλησία των Πατρών εάν μελετήθηκε το ζήτημα και εάν διαπιστώθηκε να συντρέχουν ή όχι οι προϋποθέσεις ιδρυματοποίησης του Πολιούχου μας;

                                            Mε φιλικούς χαιρετισμούς
                                        

                                              Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης
                                                      Επίτ. Δικηγόρος
                                        Πρόεδρος Εταιρείας Λογοτεχνών

ΚΑΤΑ ΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΩΝ

ΚΑΤΑ ΓΝΩΣΤΩΝ ΚΑΙ ΑΓΝΩΣΤΩΝ
                                                 Του ΛΕΥΤΕΡΗ ΠΟΛΥΚΡΕΤΗ

Ζούμε σε μια μεγάλη φυλακή, χωρίς κάγκελα και συρματοπλέγματα. Είμαστε μαζί με ψεύτες και κλέφτες διαφθορείς και διεφθαρμένους, αγύρτες και απατεώνες. Μ.Μ.Ε. έντυπα και ηλεκτρονικά, ίντερνετ, φέις μπουκ , πόρταλ και ο,τι βάλει ο νους μας, στην διάθεση του ανθρώπου, για να μας πλασάρουν έναν κόσμο που δεν ξέρω αν είναι καλύτερος από αυτόν του οινοπνεύματος (αλκοόλ) και των ναρκωτικών. Δεν το ξέρω γιατί δεν πίνω, δεν καπνίζω, δεν παίρνω ουσίες. Βλέπω, ακούω, διαβάζω. Θυμώνω, οργίζομαι, αγανακτώ με όσα μας λένε, με όσα μας δείχνουνε και με  όσα μας γράφουνε. Αναρωτιέμαι τι κάνω , πώς αντιδρώ ή αν θέλετε ρωτάω και όποιος ξέρει, ας μου απαντήσει. Θα βοηθήσω, θέτοντας ερωτήματα, τα ίδια ερωτήματα που βάζω και στον εαυτό μου, μπροστά στον καθρέπτη   της αυτοκριτικής μου. Κυρίες και κύριοι, έκανα καλά, πρέπει να είμαι υπερήφανος που μεγάλωσα δύο παιδιά δίνοντας τους παραδείγματα κι εγώ και η μητέρα τους, ώστε να γίνουν καλοί άνθρωπο; Γιατί ηχεί στ’ αυτιά μου παράξενα η εντολή- παραίνεση της μάνας του στον γιο μας; «Δεν με νοιάζει να γίνεις καλός γιατρός μόνο, εκείνο που με ενδιαφέρει περισσότερο είναι να γίνεις καλός άνθρωπος»!!! Αν γινότανε μια δίκη και κατηγορούμενος ήμουν εγώ, πώς θα με αντιμετώπιζαν οι δικαστές αν στην απολογία μου: «Κύριε πρόεδρε Κύριοι δικαστές, δεν χρωστώ στην εφορία, πλήρωνα χωρίς καμία καθυστέρηση τα ασφαλιστικά μου ταμεία ως οι νόμοι ορίζουν, δεν εξαπάτησα κανένα  και στα 69 μου χρόνια έχω καθαρό μητρώο. Δεν έχω ξαναπάει σε δικαστήριο ως κατηγορούμενος, παρά μόνο ως μάρτυρας σε απλές, πολύ απλές υποθέσεις». Σας  ρωτώ, κυρίες και κύριοι, τι να κάνω, πώς να αντιδράσω αν ο πρόεδρος, έξω φρενών, με ρωτήσει: «Μα πού ζείτε κ. Πολυκρέτη, μήπως είσαστε βλαξ»; Τι είπατε να δαγκώσω τη γλώσσα μου και να προσφέρω χωρίς κανείς να μ’ ακούσει : «Θου Κύριε φυλακήν τω στοματί μου…»!!                                                           
Ε, λοιπόν, τέρμα. Ως εδώ και μη παρέκει. Καιρός πια να παίξω κι εγώ μπάλα σ’ αυτή την φυλακή, σ’ αυτό το ξερό γήπεδο που λέγεται Ελλάδα. Δεν θέλω να σας τρομάξω γιατί δεν ξέρω αν μπορώ. Δεν ξέρω αν μπορώ να σας απειλήσω γιατί εσείς δεν καταλαβαίνετε από απειλές , αφού αυτή είναι η ειδικότητα σας. Θέλω όμως να σας προειδοποιήσω χωρίς όρκους και φανφάρες και θέλω να με πάρετε στα σοβαρά. Όταν λέτε θα πτωχεύσουμε εννοείτε όλοι μαζί; Δηλαδή εμείς κι εσείς που μας καταντήσατε έτσι και τώρα καμώνεστε πως θα μας σώσετε;
Επειδή το έργο έχει παιχθεί πολλές φορές στην ανθρωπότητα, τα θύματα να πεινάνε, να υποφέρουν και να πονάνε, να κλαίνε  και να απελπίζονται, σας προειδοποιώ, η απελπισία δεν είναι ο  καλύτερος σύμβουλος. Αν εσείς  οι θύτες, οι ψεύτες και οι κλέφτες, οι διαφθορείς και οι διεφθαρμένοι, οι αγύρτες και οι απατεώνες, νομίζετε ότι θα καλοπερνάτε, όταν εμείς θα δυστυχούμε και θα πεινάμε, είσαστε γελασμένοι!! Όποιος  έχει θα  χάσει, λέει με απέραντη σοφία ο λαός.
Άρα εμείς που δεν έχουμε να χάσουμε τίποτα, τι θα φοβηθούμε; Εμείς που δεν θα έχουμε φάρμακα για να γίνουμε καλά. Εμείς που δεν θα έχουμε ψωμί- όχι παντεσπάνι-για να χορτάσουμε την πείνα μας, νομίζετε ότι θα κάτσουμε με τα χέρια σταυρωμένα; Όχι, όχι, αποκλείεται.
Ιδιαίτερα εμείς, οι πάνω από τα 60, που έχουμε ζήσει τέτοιες καταστάσεις, πρέπει να ξέρετε να το μάθετε καλά, ότι γνωρίζουμε από αγώνες και από θυσίες! Το ποτήρι ξεχείλισε. Δεν είναι δυνατόν να μείνουμε απαθείς και να κάτσουμε «ήσυχοι» και να λυπόμαστε τα παιδιά μας, με τα διπλά και τριπλά πτυχία , με τα μεταπτυχιακά και τα διδακτορικά, που τα κάνατε  να μοιάζουν με τα λεφτά της κατοχής, που τα καίγανε οι γονείς μας! Ο αγώνας θα είναι σκληρός, τραχύς και ανελέητος και ΄σεις θα είστε οι εχθροί μας.

EIXE KAI H EΛΛΑΔΑΕΝΑ ΑΔΕΚΑΡΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΤΟΝ ΝΙΚΟΛΑ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

EIXE KAI H EΛΛΑΔΑ

ΕΝΑ   ΑΔΕΚΑΡΟ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ

 ΤΟΝ  ΝΙΚΟΛΑ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

Ενώ η χώρα και ο ελληνικός λαός κάνουν οδυνηρές θυσίες για την αντιμετώπιση της πρωτοφανούς οικονομικής κρίσης που προκάλεσαν με τις άστοχες ενέργειές τους και με την ανικανότητά τους (ελπίζω μόνον μ” αυτά τα δύο και όχι και άλλα πολλά που κυκλοφορούν και ελέγχονται), οι άφρονες κυβερνήτες μας των τελευταίων περιόδων, αναλογιζόμαστε παλαιότερους κυβερνήτες μας και γενικώς, πολιτικούς διαμάντια, οι οποίοι λάμπρυναν την πολιτική ιστορία της νεώτερης Ελλάδας, εργάσθηκαν με όλες τους τις δυνάμεις, θυσιάστηκαν και πέθαναν απένταροι και σε ξένα σπίτια, σε ξένα κρεβάτια!

Αφορμή για το σημερινό μου άρθρο, στάθηκε ένα σύντομο βιογραφικό του ηρωικού στρατηγού και πατριώτη πρωθυπουργού Νικόλαου Πλαστήρα, που έφθασε στον υπολογιστή μου, σταλμένο από αγαπητό φίλο και συνάδελφο, ταγμένο στη διαφανή και απόλυτα καθαρή λειτουργία της δημοκρατίας, χωρίς τα τερτίπια των διεφθαρμένων παραγόντων και τα αμαρτωλά κόλπα των πολιτικάντηδων που παριστάνουν τους εθνοπατέρες.
Το βιογραφικό του Νικόλαου Πλαστήρα έλαβα ακριβώς την ώρα που διάβαζα για τις νέες κατηγορίες που έχουν διατυπωθεί, δίκαια ή άδικα, βάσιμα ή αβάσιμα δεν γνωρίζουμε, εναντίον πολιτικών προσώπων, παλαιότερων και εν ενεργεία, για πλουτισμό, φοροδιαφυγή, πόθεν έσχες κλπ.
Ασφαλώς, δεν παίρνουμε θέση στο θέμα, προτού γίνει η δικαστική  διερεύνηση  και  προτού η δικαιοσύνη αποφανθεί οριστικώς και αμετακλήτως, ποιοι  είναι  ένοχοι καιποιοι αθώοι.
Προσωπικά θα ευχόμουν να είναι όλοι αθώοι γιατί μια τέτοια δικαστική και αντικειμενική απόφαση θα αποτελούσε μια βαθιά ανάσα αισιοδοξίας για όλους μας. Αλλά ας πάμε στον αείμνηστο Νικόλαο Πλαστήρα.
Δυστυχώς το παράδειγμα του Πλαστήρα, η λιτή και φτωχική ζωή του, διότι ακόμη και την σύνταξή του για τα χρόνια που υπηρέτησε στο στρατό και εξάντλησε την ιεραρχία και μάλιστα από την Βουλή κηρύχθηκε «άξιος της πατρίδας», διέθετε σε φτωχούς, δεν έγινε παράδειγμα και για τους περισσότερους νεότερους πολιτικούς.
Να σημειωθεί πως εκτός του Νικόλαου Πλαστήρα, πολλοί άλλοι παλαιότεροι έμπαιναν πλούσιοι στην πολιτική και έβγαιναν πάμπτωχοι.
Ο αείμνηστος Ανδρέας Ιωσήφ – πιστός φίλος του, αναφέρει : <
Παραξενεμένος ο υπεύθυνος ζητάει να μάθει αν συγγενεύει με το στρατηγό και πρωθυπουργό. Μετά από πολύ δισταγμό του αποκαλύπτει ότι είναι αδελφός του. Αφού η αίτηση ικανοποιήθηκε, παρακάλεσε να μη το μάθει ο αδελφός του. Ο στρατηγός το έμαθε κι, αφού τον κάλεσε αμέσως στο σπίτι του, τον επέπληξε και του απαγόρεψε να αναλάβει αυτή την εργασία λέγοντας του : ''Αν έχεις ανάγκη, κάτσε εδώ να μοιραζόμαστε το φαγητό μου''. Και δεν πήγε.>>
Εδώ να αναφέρω, ότι η μακαρίτισσα αδελφή του Αγγελική Μπουμπάρα, ζούσε με την οικογένειά της μια φτωχική ζωή, ακόμη και την περίοδο που ο αδελφός της ήταν πρωθυπουργός.
Ο Πλαστήρας ήταν άρρωστος – έπασχε από φυματίωση που είχε «αποκτήσει» κατά την εκστρατεία της Μικράς Ασίας. Έμενε σ’ένα μικρό σπιτάκι στο Μετς, κοντά στο Παναθηναϊκό Στάδιο. Του πρότειναν να του βάλουν ένα τηλέφωνο δίπλα στο κρεβάτι του αλλά αυτός αρνήθηκε λέγοντας : »Μα τι λέτε; H Ελλάδα πένεται κι εμένα θα μου βάλετε τηλέφωνο;»
Τότε, το τηλέφωνο ήταν είδος πολυτελείας και στοίχιζε πολύ.
Πολλές φορές με τρόπο έστελνε και αγόραζαν ψωμί, ελιές και λίγη φέτα. Τότε οι γύρω του, του υπενθύμιζαν ότι είχε ανάγκη καλύτερου φαγητού λόγω της αρρώστιας κι εκείνος με απλότητα τους απαντούσε : » Τι κάνω; Σκάβω για να καλοτρώγω;»
Ο Βάσος Τσιμπιδάρος, δημοσιογράφος στην εφημερίδα «Ακρόπολη», περιγράφει το εξής περιστατικό: »Kάποτε, ο στενός του φίλος Γιάννης Μοάτσος, είχε πάρει την πρωτοβουλία να του εξασφαλίσει μόνιμη στέγη, για να μην περιφέρεται εδώ και εκεί σε ενοικιαζόμενα δωμάτια. Πήγε λοιπόν σε μία τράπεζα και μίλησε με τον διοικητή. «Τι;» απόρησε εκείνος. »Δεν έχει σπίτι ο Πλαστήρας; Βεβαίως και θα του δώσουμε ό,τι δάνειο θέλει και μάλιστα με τους καλύτερους όρους!»
Ο Μοάτσος έτρεξε περιχαρής στον Πλαστήρα, του το ανήγγειλε και εισέπραξε την αντίδραση : »Άντε ρε Γιάννη, με τι μούτρα θα βγω στο δρόμο, αν μαθευτεί πως εγώ πήρα δάνειο για σπίτι ; » Έσκισε το έντυπο στα τέσσερα και το πέταξε.
Ο Δημήτρης Λαμπράκης »δώρισε» κάποια στιγμή στον Πλαστήρα ένα ωραίο χρυσό στυλό κι” αφού ο στρατηγός κάλεσε το φίλο του Ανδρέα του λέει:
-Εγώ δεν βάζω χρυσές υπογραφές. Μου φτάνει το στυλουδάκι μου. Να το στείλεις πίσω.
-Μα θα προσβληθεί…
-Δεν πειράζει… Ας μου κόψει το νερό από το κτήμα. Δεν θέλω δώρα, Ανδρέα. Γιατί τα δώρα φέρνουν και αντίδωρα!
Το 1952, πρωθυπουργός ο Πλαστήρας, ήταν κατάκοιτος από την αρρώστια που τον βασάνιζε, και από εγκεφαλική συμφόρηση, όταν μια μέρα δέχθηκε την επίσκεψη της Βασίλισσας Φρειδερίκης. Μπαίνοντας εκείνη στο λιτό ενοικιαζόμενο διαμέρισμα του, εξεπλάγη όταν είδε τον πρωθυπουργό να είναι ξαπλωμένος σε ράντζο και τον ρώτησε με οικειότητα: »Στρατηγέ, Πρόεδρε, γιατί το κάνεις αυτό;» και η απάντηση ήρθε αφοπλιστική. »Συνήθισα, Μεγαλειοτάτη, το ράντζο από το στρατό και δεν μπορώ να το αποχωριστώ…»
Ένας στρατηγός, φίλος του Πλαστήρα, σε επιστολή του περιγράφει το παρακάτω: » Όταν πέθανε ο Πλαστήρας δεν άφησε πίσω του σπίτι, ακίνητα ή καταθέσεις σε τράπεζες. Η κληρονομιά, που άφησε στην ορφανή προσφυγοπούλα ψυχοκόρη του, ήταν 216 δρχ., ένα δεκαδόλλαρο και μια λακωνική προφορική διαθήκη: » Όλα για την Ελλάδα!». Βρέθηκε επίσης στα ατομικά του είδη ένα χρεωστικό του Στρατού (ΣΥΠ 108) για ένα κρεβάτι που είχε χάσει κατά την διάρκεια των επιχειρήσεων στη Μικρά Ασία και 8 δρχ. με σημείωση να δοθούν στο Δημόσιο για την αξία του κρεβατιού, ώστε να μην χρωστάει στην Πατρίδα».
Όταν πέθανε ο Πλαστήρας στις 26/7/1953 τον έντυσαν το νεκρικό κοστούμι, που το αγόρασε ο φίλος του Διονύσιος Καρρέρ – γιατί ο ίδιος τον μισθό του τον πρόσφερε διακριτικά σε απόρους και ορφανά παιδιά, ο δε γιατρός, που ήταν παρών και υπέγραψε το σχετικό πιστοποιητικό θανάτου, μέτρησε στο ταλαιπωρημένο κορμί του: 27 σπαθιές και 9 σημάδια από βλήματα.
Το σύνταγμα του Νικολάου Πλαστήρα, το 1922, προ του τεραστίου όγκου του τουρκικού στρατού που τον αποκαλούσε : «Μαύρο Καβαλάρη» και «Καρά πιπέρ» (μαύρο πιπέρι), ήταν η μόνη μονάδα του ελληνικού στρατού που υποχώρησε συντεταγμένα και μαχόμενη στη Σμύρνη για να περάσει στη Χίο, καλύπτοντας τη σύμπτυξη άλλων μονάδων και τη φυγή των Ελλήνων πολιτών που κατά την κα Ρεπούση, είχαν… δημιουργήσει συνωστισμό στην προκυμαία της Σμύρνης. Ο θείος μου Κωστούλας, αδελφός του πατέρα μου, πιστό πρωτοπαλίκαρο του αρχηγού (έτσι τον έλεγαν όλοι, ακόμη και όταν ήταν πρωθυπουργός) μας εδιηγείτο με λεπτομέρειες τα πάντα για την ηρωική εκείνη εποχή, κάποια παγωμένα χειμωνιάτικα βράδια, όταν τύχαινε να βρίσκομαι στα Τρίκαλα και μαζευόμασταν με τα εξαδελφάκια μου γύρω από το μαγκάλι.
Έχω όμως να πω και μια δική μου εμπειρία. Νεαρός, συνοδευόμενος από τον πατέρα μου και τον θείο μου Ηλία, επισκεφθήκαμε τον «αρχηγό» σ” ένα μικρό διαμέρισμα (ένα δωμάτιο, χολ, καθιστικό και μικρή κουζίνα) σε παλιά πολυκατοικία, που του είχε παραχωρήσει ο Μοάτσος, στην λεωφόρο Βασιλίσσης Σοφίας λίγο πριν τη Ρηγίλλης. Στο μικρό δωμάτιό του υπήρχε ένα φθηνό σιδερένιο κρεβάτι, σαν στρατιωτικό, σκεπασμένο με χακί κουβέρτα. Ήταν το κρεβάτι του!
Υπήρχε ακόμη ένα μικρό τραπεζάκι για γραφείο με μια καρέκλα.
Στον διάδρομο – χολ – καθιστικό υπήρχαν 3 – 4 καρέκλες για τους επισκέπτες, ενώ στην κουζίνα μια γυναίκα τηγάνιζε πατάτες που πρόσφερε σε όλους με ένα ποτηράκι ρετσίνα.
Όταν ο πατέρας μου με συνέστησε : «Ο γιος μου αρχηγέ», εκείνος μου χάιδεψε το κεφάλι και είπε : «Ωραία, είναι ψηλός σαν και μένα. Θεσσαλός λεβέντης…»
Τέλος, να πω ότι μέχρι το τέλος της ζωής του, αλλά και όταν ήταν πρωθυπουργός, τιμούσε τους φίλους και πολεμικούς συντρόφους του και θυμόταν τα μικρά ονόματα πολλών απ” αυτούς.
  Γιώργος Ν. Τσιούνης
Δημοσιογράφος

O ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

O ΠΙΟ ΦΤΩΧΟΣ ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΧΩΡΑΣ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ


Ο κύριος Χοσέ Μουχίκα, είναι πρόεδρος της Ουρουγουάης και πρώην αντάρτης των Τουπαμάρος στα χρόνια της δικτατορίας. Ο κ. Μουχίκα οδηγεί ένα παλιό Volks wagen, αξίας μόλις, 1.945 δολαρίων και αποτελεί τη μοναδική «πολυτέλεια» που έχει επιτρέψει στον εαυτό του. Ο 77χρονος πολιτικός, που δεν έχει τραπεζικό λογαριασμό αλλά ούτε και χρέη, απέκτησε πριν απ...
ό λίγες ημέρες ακόμα έναν τίτλο τιμής, αυτόν του πιο φτωχού προέδρου στον κόσμο! Το παρατσούκλι βγήκε μετά την αποκάλυψη ότι εάν και ο μηνιαίος μισθός τους είναι 12.500 δολάρια εκείνος κρατάει μόνον 1.250 δολάρια για τα έξοδά του και το υπόλοιπο ποσό, το 90%, το επιστρέφει στο κράτος προκείμενου να ενισχυθούν τα προγράμματα κοινωνικής πρόνοιας .Όπως ο ίδιος είπε σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «El Mundo», με τα 1.250 δολάρια το μήνα μπορεί να τα βγάλει πέρα. Και μπορεί γιατί οι περισσότεροι κάτοικοι της Ουρουγουάης ζουν με πολύ λιγότερα Αυτή η είδηση που κάνει τις τελευταίες ημέρες τον γύρο του κόσμου, δεν θα μπορούσε να μην μας βάλει σε σκέψεις σε σχέση με το πόσο τελικά, υπηρετούν τον λαό οι δικοί μας πολιτικοί.

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΤΩΝ ΠΑΤΡΩΝ
Ένα Πρόγραμμα Τοπικής Ιστορίας
από το Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών

                Κατά το σχολικό έτος 2011-2012 και μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος των Θρησκευτικών, υλοποιήθηκε στο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πατρών πρόγραμμα Τοπικής Ιστορίας με θέμα την «Ιστορία της Εκκλησίας των Πατρών», του οποίου τη γενική ευθύνη και το συντονισμό είχε ο υπογράφων με τη συμμετοχή μαθητών και μαθητριών της Β ΄ και Γ ΄ Τάξης του Σχολείου.
        Ο κύριος λόγος για τον οποίο πραγματοποιήθηκε το πρόγραμμα ήταν η επιδίωξη να δοθεί η δυνατότητα απόκτησης τόσο από τη μαθητική κοινότητα του Σχολείου, όσο και από άλλους, μιας σφαιρικής εικόνας του ιστορικού βίου της τοπικής Εκκλησίας των Πατρών, αλλά και να συνειδητοποιηθεί εκ μέρους τους, μέσα από την ερευνητική προσπάθεια των μαθητών, η σημασία της γνώσης της ιστορίας της Εκκλησίας του τόπου τους για τη ζωή τους. Γι’ αυτό και ως κύριος στόχος του προγράμματος τέθηκε η κατανόηση της σπουδαιότητας του θέματος από τα μέλη της ομάδας εργασίας, δηλαδή η αξία της ιστορικής πορείας της Εκκλησίας στην περιοχή των Πατρών, που είναι και η δική τους πνευματική ιστορία, ώστε να συνειδητοποιήσουν κατόπιν την αδιαμφισβήτητη σημασία της γνώσης της τοπικής τους ιστορίας γενικώς και ιδιαιτέρως της εκκλησιαστικής, με σκοπό τη βαθύτερη γνώση του παρόντος, αλλά και να τους δοθεί η ευκαιρία με την ενεργό συμμετοχή τους στην συγγραφή της, να εξασκήσουν την ικανότητα της έρευνας, της κριτικής και της αντικειμενικής αποτίμησης των γεγονότων, προκειμένου να αποκτήσουν συναίσθηση της συνέχειας, της σημασίας και της επίδρασης του παρελθόντος στο παρόν. 
        Τα αποτελέσματα του προγράμματος παρουσιάστηκαν σε συλλογικό τόμο, ο οποίος περιλαμβάνει ουσιαστικά τις ερευνητικές εργασίες της ομάδας που έλαβαν μέρος σ’ αυτό. Συγκεκριμένα, εκτός από τον πρόλογο του  Διευθυντή του Σχολείου κ. Νικολάου Βογιατζή και την εισαγωγή του π. Ευαγγέλου Πριγκιπάκη, ο τόμος συγκροτείται από πέντε κεφάλαια, στα οποία αποτιμώνται οι πέντε περίοδοι της ιστορίας της Εκκλησίας των Πατρών. Στο πρώτο παρουσιάζεται από τους Γρηγόρη Κουβεριανό και Βασίλη Αθανασόπουλο, του Β1, η προσωπικότητα του Αγίου Ανδρέα ως ιδρυτή της Εκκλησίας των Πατρών. Στο δεύτερο ο Παναγιώτης Παπαβασιλείου, του Γ2, περιγράφει την ιστορία της Εκκλησίας των Πατρών ως Επισκοπής και στο τρίτο η Ανδριανή Σολωμού, του Γ2, ασχολείται με την παράθεση της ιστορίας της ως Αρχιεπισκοπής και Μητρόπολης, ενώ γίνεται ξεχωριστή αναφορά στη Μονή Γηροκομείου, καθώς και στη σπουδαία προσωπικότητα του καταγόμενου από την Πάτρα λόγιου μητροπολίτη Καισαρείας Αρέθα. Στο τέταρτο κεφάλαιο η Αρχοντούλα Παπασημακοπούλου, του Γ2, ασχολείται με την περίοδο της Εκκλησίας των Πατρών, ως Μητροπόλεως «Παλαιών Πατρών», κατά τις περιόδους της Φραγκοκρατίας, της Πρώτης Τουρκοκρατίας, της Βενετοκρατίας, της Δεύτερης Τουρκοκρατίας και της Ελληνικής Επανάστασης μέχρι και λίγο μετά την ίδρυση Νέου Ελληνικού Κράτους, ενώ αναφέρεται και στη χαρακτηριστικότερη προσωπικότητα της περιόδου αυτής, που είναι ο Παλαιών Πατρών Γερμανός. Η Ανδριάνα Θεοδωροπούλου, του Γ2, εξετάζει την ιστορία της Εκκλησίας των Πατρών ως Επισκοπής Αχαΐας, «Αρχιεπισκοπής Πατρών και Ηλείας» και ως Μητρόπολης μέχρι σήμερα, κάνοντας κι αυτή αναφορά στην επιφανέστερη προσωπικότητα της περιόδου, που υπήρξε ο Αρχιμ. Γερβάσιος Παρασκευόπουλος. Ο τόμος ολοκληρώνεται με τη βιβλιογραφία για την Εκκλησία των Πατρών, το παράρτημα με τον κατάλογο των αρχιερέων της, όπως επίσης και με τις εικόνες, τα σχέδια και τις φωτογραφίες, την επιμέλεια των οποίων είχαν ο κ. Νικόλαος Βογιατζής, ο Θεόδωρος Κυριαζής, του Γ1, και ο π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης.

                                                                                                             Πρωτοπρεσβύτερος
      π. Ευάγγελος Πριγκιπάκης, Δρ. Θ.,
 Καθηγητής του Πρότυπου Πειραματικού
 Γυμνασίου Πατρών