Οι προδότες δεν πλήρωσαν ποτέ

Οι προδότες δεν πλήρωσαν ποτέ

*                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       

                                           Του Κώστα Χαρδαβέλλα

Σαν σήμερα, πριν 38 χρόνια, «μπήκαν στην Πόλη οι οχτροί». Στα έγκατα της Βουλής, μέσα σε υπόγεια διπλοκλειδωμένα, βρίσκεται εδώ και 38 χρόνια επτασφράγιστα κλειστός ο φάκελος για την προδοσία της Κύπρου- χωρίς καμία κυβέρνηση της Μεταπολίτευσης, να τολμήσει να τον ανοίξει γιατί περιέχει συντριπτικά στοιχεία μίας ανείπωτης εθνικής προδοσίας που έγινε σε βάρος της Κύπρου από Έλληνες ναυάρχους, στρατηγούς και πτεράρχους, αλλά και από γνωστά πολιτικά πρόσωπα των κυβερνήσεων μετά το 1974.
Δεν ήταν μόνο μοιραίος άνθρωπος για την Κύπρο ο παντοδύναμος δικτάτορας στην Ελλάδα το 1974 ταξίαρχος Δ. Ιωαννίδης που άνοιξε τις πόρτες της Κύπρου για τους Τούρκους, με το πραξικόπημα κατά του Μακαρίου.
Ήταν και ο τότε αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού, ναύαρχος Αραπάκης, που διέταξε τα ελληνικά υποβρύχια να επιστρέψουν πίσω και να μην χτυπήσουν τον τουρκικό στόλο, που πήγαινε για την απόβαση στην Κύπρο 20 Ιουλίου του 1974.
Τα ελληνικά υποβρύχια τότε είχαν ήδη «κλειδώσει» σαν στόχους για τις τορπίλες τους τα τουρκικά αποβατικά σκάφη και θα μπορούσαν να τα βυθίσουν όλα πριν φτάσουν στην Κύπρο.
Το ερώτημα παραμένει 38 ολόκληρα χρόνια: γιατί ο Αραπάκης διέταξε τα ελληνικά υποβρύχια να μην χτυπήσουν τον τουρκικό στόλο κι από ποιον πήρε την εντολή αυτή;
Άλλος μοιραίος άνθρωπος για την Κύπρο ήταν και ο τότε αρχηγός Αεροπορίας Παπανικολάου, που δεν άφησε τα πολεμικά αεροπλάνα να πετάξουν από την Κρήτη στην Κύπρο και να χτυπήσουν τα τουρκικά που βομβάρδιζαν τη Μεγαλόνησο ή αυτά που μετέφεραν τους τούρκους αλεξιπτωτιστές.
Αλλά ήταν και ο τότε αρχηγός ΓΕΕΘΑ στρατηγός Μπονάνος που δεν βρήκε το κουράγιο να στείλει ενισχύσεις από ην Ελλάδα στην Κύπρο για να αντιμετωπιστούν οι εισβολείς.
Η Κύπρος θα μπορούσε να σωθεί. Οι Τούρκοι να πεταχτούν στη θάλασσα. Η τραγωδία των αγνοουμένων και ξεριζωμένων οικογενειών από τα κατεχόμενα θα μπορούσε να είχε αποσοβηθεί αν δεν γινόταν η μεγάλη προδοσία στην Ελλάδα.
Και οι μεγάλοι υπαίτιοι αυτής της τραγωδίας δεν πλήρωσαν ποτέ και έφυγαν από τη ζωή, οι περισσότεροι από αυτούς ανενόχλητοι.


ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ

ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΚΑΙ ΚΑΤΟΧΙΚΟ ΔΑΝΕΙΟ
(Επιστολή στον Πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά)
                                        Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου
                                  Αντιπροέδρου  Α.Σ.Π.Ε.

Αγαπητέ κ. Πρωθυπουργέ  δεν πείσθηκα με τις προεκλογικές σας  εξαγγελίες   που έλεγαν πως την επομένη των εκλογών με την ανάληψη της εξουσίας θα κάνατε αναδιαπραγμάτευση του μνημονίου. Γι’ αυτό και δεν σας ψήφισα. ΄Ηταν για μένα σαφές πως από τη στιγμή που είχατε δεσμευθεί και με την υπογραφή σας προσωπικά, δεν θα ήταν  εκ μέρους σας θεμιτό  να αγνοήσετε τις δεσμεύσεις σας και να υπαναχωρήσετε σε τόσο σύντομο  χρονικό διάστημα ,όταν δεν είχε στεγνώσει ακόμη το μελάνι της υπογραφής σας  στο  κείμενο του μνημονίου και της δεσμευτικής προσωπικής σας επιστολής. Σ’ αυτό το σημείο  σας αναγνωρίζω  συνέπεια.
Είστε συνεπώς δέσμιος των συμφωνιών , άλλωστε δεν αφήσατε καθένα περιθώριο  αμφισβήτησης  με τις πρώτες δηλώσεις σας , την επομένη της εκλογής σας.
Είναι σαφές πως όταν κάποιος  δανείζεται οποιοδήποτε ποσό είναι υποχρεωμένος να το επιστρέψει με τον τόκο που συμφωνήθηκε και αυτό είναι ηθικό και τίμιο. Οποιαδήποτε παρέκκλιση από αυτόν τον κανόνα θα τον χαρακτήριζε ανυπόληπτο  και μπαταξή  και δικαίως θα υποχρέωνε τον δανειστή του να λάβει όλα τα ασφαλιστικά  της απαιτήσεώς του, μέτρα
          Οι δανειστές μας εξασφαλίσθηκαν με  την υπογραφή  του γνωστού μνημονίου πέραν του δέοντος. Φθάσατε να παραιτηθείτε  όλων των  φυσικών δικαιωμάτων που έχει ένας οφειλέτης απέναντι στο  δανειστή του. Αποδεχθήκατε  με βάση τη δανειακή σύμβαση να μην έχει το δικαίωμα η χώρα μας να αναζητήσει σε τρίτες πηγές  χρήματα για να ξεχρεώσει τους δανειστές της. Μ’ αυτή τη λογική και μ’ αυτή τη δέσμευση υποχρεώνεται απαρέγκλιτα η χώρα μας να ξεχρεώσει τα δανεικά  με δικά της  αποκλειστικά χρήματα.
Μάλιστα στο Μνημόνιο της 8ης Μαΐου 2010 ,  τη σύμβαση  με την επονομαζόμενη «τρόικα» στο οικείο κεφάλαιο που αφορά την αποπληρωμή (παρ.7 πληρωμές) ρητώς συνομολογείται ότι: «πληρωμές που θα πραγματοποιηθούν από τον δανειολήπτη (Ελλάδα) καταβάλλονται στο ακέραιο ,χωρίς μείωση λόγω  συμψηφισμού ή ύπαρξης ανταπαίτησης».
Συνεπώς και στο  κείμενο του μνημονίου   οι δανειστές μας φέρονται  να αναγνωρίζουν την ύπαρξη ανταπαιτήσεων  της χώρας μας και θέλησαν  μ’ αυτή  την παράγραφο της συμβάσεως να  αποτρέψουν ένα  ενδεχόμενο πρότασης  συμψηφισμού.
Κύριε Πρωθυπουργέ αν λάβουμε  υπ’ όψιν  μας  το τμήμα  αυτό του μνημονίου  ρητώς γίνεται λόγος  για  ανταπαιτήσεις της χώρας μας. Συνεπώς   έχετε υποχρέωση  στο όνομα  του Ελληνικού Λαού ο οποίος δεινώς δοκιμάζεται από τα ανυπέρβλητα  βάρη των  άκρως  επώδυνων δανειακών  συμβάσεων (Α και Β Μνημόνιο) να προχωρήσετε  στην αναζήτηση εξόφλησης  αυτών των ανταπαιτήσεων. Πρόκειται  για μια, πρώτης προτεραιότητας, Εθνική επιλογή.
Είναι ηθικό και δίκαιο να ζητάει ο δανειστής  την επιστροφή του δανείου από τον δανεισθέντα ,χωρίς να αναμιγνύει   τις εν γένει πολεμικές αποζημιώσεις από  τις οποίες ουδέποτε  παραιτήθηκε  ο Ελληνικός Λαός.
Είναι καιρός η Ελλάδα να αναζητήσει την επιστροφή του κατοχικού δανείου για το οποίο μας ομιλεί με σαφήνεια  ο αείμνηστος Ακαδημαϊκός και διεθνούς φήμης οικονομολόγος ΄Αγγελος Αγγελόπουλος  στο βιβλίο του  με τίτλο: «Απ’ την κατοχή στον Εμφύλιο».
Εκεί ο αείμνηστος  οικονομολόγος γράφει επί λέξει τα εξής: «Με την ευκαιρία συμμετοχής μου σε διεθνές  συνέδριο στη Δ. Γερμανία το 1964 η τότε κυβέρνηση Γεωργίου Παπανδρέου  μου ανέθεσε να έλθω σε επαφή με τους Γερμανούς και να ανακινήσω το θέμα  του κατοχικού δανείου. Συνάντησα δύο στελέχη του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας τους Φ. Ντε Λα Κρουά και τον Ράινχαρτ.
Ιδού η απάντηση  τους :  «H Γερμανία αναγνωρίζει κατ’ αρχήν  την απαίτηση της Ελλάδος «αλλά» στηριζομένη στο άρθρο 3 παρ.3 της Συμφωνίας του Λονδίνου (27-2-1953) που έχει αποδεχθεί και η Ελλάδα αρνείται οποιαδήποτε εξέταση του θέματος μέχρι να ρυθμισθεί το όλον πρόβλημα που θα γίνει με την υπογραφή  οριστικής Συνθήκης Ειρήνης»
Το όλον πρόβλημα  τελικά λύθηκε αμετακλήτως με την συνένωση των δύο Γερμανιών η οποία έλαβε χώρα στις 31 Αυγούστου 1990.
Στο βιβλίο του ο Αγγελόπουλος κάνει ένα συνολικό απολογισμό για το ύψος των δανείων και αναφέρει τα εξής:
α)Οι πιστώσεις που πήραν από την Τράπεζα της Ελλάδος οι Γερμανοί και οι Ιταλοί μαζί με τα έξοδα που πληρώθηκαν για λογαριασμό τους από το Ελληνικό Κράτος 210 εκατομμύρια $
β)Αξία προϊόντων εγχωρίας παραγωγής που πάρθηκαν με κλήριγκ και απ’ ευθείας  από τις στρατιωτικές αρχές τα οποία φθάνουν τα 198 εκατομμύρια $
γ)Αποθέματα που διαρπάγησαν(κατασχεθέντα) από το Κράτος δίχως πληρωμή 40 εκατομμύρια $.
δ) Αξία επίπλων ,πολυτίμων μετάλλων, κοσμημάτων και έργων τέχνης που διαρπάγησαν 80 εκατομμύρια $ τα οποία θα πρέπει να επιστραφούν στην Ελλάδα ανεξάρτητα από τις επανορθώσεις που πρέπει να ορισθούν από τις προξενηθείσες από τον πόλεμο καταστροφές και να πληρωθούν αμέσως με την υπογραφή της ανακωχής και κατ’ απόλυτη προτεραιότητα.(σελ.50-51)
          Όσα γράφει ο αείμνηστος Αγγελόπουλος   είναι αποκαλυπτικά, όταν μάλιστα  γράφονται  το 1945.
          Αυτά τα δάνεια αγαπητέ κ. Πρωθυπουργέ καλείστε να διεκδικήσετε  από μια χώρα που έσπειρε τον όλεθρο στην πατρίδα μας και τώρα μιλάει απαξιωτικά για το λαό μας.
          Προσδοκούμε  πως  ως υπεύθυνος ηγέτης  θα διεκδικήσετε για λογαριασμό του Ελληνικού Λαού  την επιστροφή των δανείων της κατοχής.
          Έχουμε την αξίωση από τον Πρωθυπουργό της χώρας να  αποκαταστήσει    την  πληγείσα  αξιοπρέπεια του  λαού μας .
          Εάν  δεν το πράξει θα είναι και εκείνος υπόλογος  έναντι των νεκρών, των ηρώων  και των γενεών που θα επωμισθούν τα βάρη με τα οποία τους φόρτωσε  η δική μας κακοδιοίκηση   και κακοδιαχείριση .

ΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΝΙΔΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ

ΠΟΙΗΣΗ ΛΕΩΝΙΔΑ ΜΑΡΓΑΡΙΤΗ

ΜΥΣΤΡΑΣ

Ανηφορήσαμε  στην καστροπολιτεία
 των Παλαιολόγων,
στα παλάτια των θρύλων
τους ναούς της Θείας Λατρείας
τις ανηφοριές των παραδόσεων
και στα καλντερίμια των Βασιλέων.
Ακούσαμε τις οπλές των αλόγων
και τους ήχους των σαλπίγγων.
Βαδίσαμε βήμα-βήμα
τις πατημασιές των οπλοφόρων
τις χιλιοπατημένες πέτρες.
Αχολόγησαν τα γέλια μας
συναντήθηκαν με τις οιμωγές των αιχμαλώτων.
Οι παντιέρες και τα σύμβολα του δικέφαλου
φτερούγισαν πάνω μας
κι αναρρίπιζαν τους αιθέρες
Αναζητήσαμε τους Βασιλείς
της Βασιλεύουσας πόλης
την πορφύρα
των πορφυρογέννητων.
Αναζητήσαμε το δικέφαλο αετό
κι αυτός είχε ήδη πετάξει
για άλλους ουρανούς διά παντός!...

                           Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης
                                  Πρωτομαγιά 1997



ΖΑΓΟΡΟΧΩΡΙΑ

Θελήσαμε να ξεφύγουμε
από την καθημερινότητα
στην πέτρινη πολιτεία του βορρά,
εκεί που τα κάστρα της φύσης
μας φρουρούσαν
άγρυπνοι βιγλάτορες.
Μια πολιτεία νεκρή
που τη  ζωντάνεψε η παρουσία μας.
Θελήσαμε να αναζητήσουμε
στη φύση τη θαλπωρή,
στην αγκαλιά της την τόσο φιλόξενη
μα κι αφιλόξενη συνάμα.
Θελήσαμε να ζήσουμε
λίγες ώρες ξενοιασιάς
μακριά από  βέβηλα βλέμματα  κι ωτακουστές.
Ζητήσαμε στα πέτρινα σοκάκια
τη χαμένη μας  ηρεμία ,
στο τζάκι της φωτιάς με συντροφιά το  χιόνι
που μας αγνάντευε.
Το ύψος και το βάθος
οι δαιδαλώδεις  κινήσεις
μας δώσανε το σημείο
του λιμανιού που έδεσε η βάρκα μας
στη δρακολίμνη των ορέων,
τα καταφύγια των ονείρων μας
 στα άδυτα του σπηλαίου της προβατίνας
στις ράχες της Καμήλας …
Γνωρίσαμε τα ύψη της ζωής
και της αγάπης μας…
Αναζητήσαμε  ανθρωπιά κι αντικρίσαμε αγρίμια.
Όπου κι αν πήγαμε μας ακολουθούσε
 το χρέος
Ήταν κι αυτό στις αναζητήσεις μας…
Εγώ κι εσύ το σημείο ολόκληρου του σύμπαντος.
                               Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης 
                               Μάρτης 1998
O AΡΓΟΣ

Άγρυπνος ο ΄Αργος της Ιθάκης
με της προσμονής το περιλαίμιο
βολοδέρνει-στον αυλόγυρο-στον περίγυρο-
στην ακτή-γαυγίζοντας και σφίγγοντας
τα δόντια του μη και βγει η ψυχή του
πριν γυρίσει απ’ την Τροία ο Οδυσσέας

Κι ήταν ο πρώτος που τον αναγνώρισε-
Έγλειφε-Ξαναγλειφε τα χέρια του Οδυσσέα
πουν τον θώπευαν στοργικά-περίλυπα.

Τα  θαμπά κι ωχρά του μάτια
κοίταγαν ευγνώμονα
κι ανακύλαγε το δάκρυ του Οδυσσέα.

Κι ο ΄Αργος ξεψύχησε
ξαναγλείφοντας τα χέρια του Κυρίου-
τα περίλυπα και θωπευτικά…

Όμως ΄Αργε -σε καλημερίζουν
οι ποιητές  και οι ζωγράφοι
οι φιλόζωοι.

                                                         Γιάννης Κουτσοχέρας
 

ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΗΛΕΙΑ


ΛΕΩΝΙΔΑΣ Γ. ΜΑΡΓΑΡΙΤΗΣ

                                                                Πάτρα 26-6-2011

                                                               Προς
                                                              Την Δ/νση των εφημερίδων
                                                              ΠΡΩΤΗ, ΑΥΓΗ και ΠΡΩΙΝΗ
                                                              Πύργου



                                                           Αγαπητέ κ. Δ/ντά,
               Προ  πολλών ημερών διάβασα ένα ρεπορτάζ  Ηλειακής εφημερίδας ίσως να ήταν και της δικής σας  με τίτλο:Απεγνωσμένα για μια τουαλέτα…Το σχόλιο έγραφε μεταξύ άλλων και τα εξής: Απεγνωσμένα για μια τουαλέτα έψαχναν χθες στην πόλη της Αρχαίας Ολυμπίας τουρίστες-μαθητές από την Αμερική που θέλησαν οργανωμένα σε γκρουπ να επισκεφτούν τις αρχαιότητες και τα μουσεία της ιερής πόλης. ’Έφθασαν μέχρι του σημείου να…ζητούν τη βοήθεια των κατοίκων και να καταφεύγουν από εδώ και από εκεί στις καφετέριες για να λύσουν το πρόβλημά τους. Και δικαίως αναρωτήθηκαν έκπληκτοι:Είναι δυνατόν πόλη σαν την Αρχαία Ολυμπία με τέτοια επισκεψιμότητα να μην έχει δημοτικές τουαλέτες; Kαι όμως είναι… καταλήγει το ρεπορτάζ.
Αγαπητέ μου κ. Δ/ντα είναι να  απορεί κανείς με τα βαθυστόχαστα και πολλές φορές  μακροπρόθεσμα προγράμματα κάποιων τοπικών αρχόντων  οι οποίοι αναλίσκονται σε  μελλούμενες πρωτοβουλίες  τους και παραμελούν απλά καθημερινά και στοιχειώδη  προβλήματα ,όπως είναι η ύπαρξη τουαλετών σε ένα από τους πρώτους τουριστικούς δήμους της χώρας μας.
            Αλλά και εκεί που είχαν την  πρόνοια να  έχουν κατασκευάσει τουαλέτες  προς χρήση του κοινού, ατυχώς έχουν εγκαταλειφθεί στην τύχη τους. Καμιά  στοιχειώδης  μέριμνα για την καθαριότητα των χώρων, καμιά φροντίδα για να είναι δυνατό να χρησιμοποιηθούν αυτοί οι χώροι και να πληρούν στοιχειωδώς κανόνες υγιεινής και καθαριότητας.
 Χρειάσθηκε κάποιο Σάββατο να αναζητήσω μια από τις υπάρχουσες δημόσιες τουαλέτες  στο χώρο της Λαϊκής Αγοράς  του Δήμου ΄Ηλιδας στην Αμαλιάδα. Η κατάσταση δυστυχώς προσβάλει μια ολόκληρη πόλη. Ακαθαρσίες παντού  ,νερά που έτρεψαν στο δάπεδο   από τις υδραυλικές εγκαταστάσεις και σκουπίδια. Για να εισέλθει κανείς  στο χώρο θα πρέπει να φορά γαλότσες και φόρμα εργασίας. Είναι προσβλητική για την αξιοπρέπεια των πολιτών  η κατάσταση που επιφυλάσσει η Δημοτική Αρχή στους δημότες και τους επισκέπτες  της Λαϊκής Αγοράς αρμοδιότητας του Δήμου ΄Ηλιδας.
Με την παρούσα  μου, θέλω να συγχαρώ τον συντάκτη του δημοσιεύματος ο οποίος επεσήμανε την έλλειψη Δημοτικών τουαλετών στον Δήμο Αρχαίας Ολυμπίας και να ενώσω  την φωνή μου για την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί στις δημόσιες τουαλέτες της Λαϊκής Αγοράς του Δήμου ΄Ηλιδας.
Ας ελπίσουμε οι τοπικοί μας άρχοντες θα ασχολούνται ενίοτε και με μικρής κατ’ αυτούς σημασίας έργα που όμως αποτελούν απόδειξη του πολιτισμού μας για τον οποίο υποτίθεται είμαστε υπερήφανοι.
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία
Με κάθε τιμή

Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης
 

ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΑΝ ΤΗ ΓΗ ΜΑΣ ΤΩΡΑ ΒΑΖΟΥΝ ΧΕΡΙ ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΜΑΣ!....

ΥΠΟΘΗΚΕΥΣΑΝ ΤΗ  ΓΗ ΜΑΣ
ΤΩΡΑ ΒΑΖΟΥΝ ΧΕΡΙ  ΣΤΑ ΝΕΡΑ ΜΑΣ!....
                                                                                    Λεωνίδα Γ. Μαργαριτη
                                                                                   Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.
Με την παραίτηση από την ασυλία λόγω άσκησης εθνικής κυριαρχίας που έγινε με την υπογραφή των μνημονίων από τους εκπροσώπους μας ΠΑΣΟΚ και Νεα Δημοκρατία υπήρξε παραίτηση  και από την δημόσια περιουσία του κράτους  στο σύνολο  της εθνικής επικράτειας από το εθνικό έδαφος. Στο εθνικό έδαφος  φυσικά περιλαμβάνεται  η  θάλασσα  και το υπέδαφος.
Έτσι μετά  το ουσιαστικό πάγωμα των ερευνών για υδρογονάνθρακες και την αποχή κάθε ενέργειας αξιοποιήσεως των υφισταμένων κοιτασμάτων τα οποία ουσιαστικά είναι παραδομένα στους δανειστές μας, οι εντολοδόχοι τους επιχειρούν να βάλουν στο χέρι και τα υπόγεια ύδατα.
 Πρόκειται για την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης 150559/10-6-2011,που αφορά τις διαδικασίες, τους όρους και τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση αδειών για υφιστάμενα δικαιώματα χρήσης νερού.
Η Υπουργική απόφαση αυτή προϊόν των εγκεφάλων των δανειστών  μας  βάζει τις βάσεις για την πλήρη εφαρμογή του διατροφικού κώδικα στη χώρα μας  - δηλαδή το σχέδιο για τον απόλυτο έλεγχο και την ιδιωτικοποίηση της διαχείρισης του νερού και της τροφής .Η Υπουργική απόφαση αυτή  υπεγράφη  την  11 Απριλίου και θέτει καταληκτική ημερομηνία υποβολής δικαιολογητικών για την έκδοση άδειας χρήσης νερού  την  16η Ιουνίου 2012. 
Πρόκειται για το πρώτο βήμα ελέγχου  του υδατικού δυναμικού από την τρόικα που περνάει εντέχνως με την πρόφαση της ορθολογικής διαχείρισης του υδάτινου δυναμικού και της δημόσιας υγείας.
 Στόχος είναι η καταγραφή όλων των ιδιωτικών και δημόσιων πηγών προκειμένου να ενταχθούν στα διαχειριστικά σχέδια που εκπονούνται σε επίπεδο περιφερειών, με σκοπό να πουληθούν τα νερά σε ιδιώτες που στη συνέχεια θα μεταπωλούν το νερό στους αγρότες. Δηλαδή το αγαθό που η γη προσφέρει στους αγρότες, μέσα στα ίδια τους τα χωράφια, θα πληρώνουν για να το χρησιμοποιούν.
            Στις Ηνωμένες Πολιτείες  όπου έχουν αγοράσει εταιρείες τα υπόγεια ύδατα  έχουν επιβάλλει νόμους με τους οποίους  απαγορεύουν ακόμη και την συλλογή βρόχινου νερού με την απειλή  βαρύτατων προστίμων .
O διατροφικός κώδικας  εφαρμόζεται ως οδηγία στη χώρα μας ήδη από το 2005 υπό την αιγίδα του Ενιαίου Φορέα Ελέγχου Τροφίμων που είναι ΝΠΔΔ του Υπουργείου Υγείας.
Η υπόθεση εμφανίζεται  να αφορά κυρίως τους αγρότες στην πραγματικότητα,  όμως αφορά την προσπάθεια από τα παγκόσμια κέντρα εξουσίας, για τον έλεγχο όλων των παραμέτρων που θα βοηθούσαν κάποιους να διεκδικήσουν μια ανεξάρτητη ζωή.
Με την παρούσα ΚΥΑ, προχωράει ένα βήμα περισσότερο, ο έλεγχος του νερού. Το κράτος, θεωρεί το νερό δικό του αγαθό. Η δικαιολογία είναι πως πρέπει να προστατευθεί το περιβάλλον και η δημόσια υγεία.  Η πραγματικότητα είναι πως θέλουν να ελέγχουν το πόσοι και ποιοι από μας, θα έχουν νερό.
Στην αίτηση- δήλωση που προτείνει η ΚΥΑ, διαπιστώνουμε  πως στην προέλευση του νερού, αναφέρονται   μεταβατικά ύδατα, παράκτια ύδατα, άλλο. Το νερό της βροχής,  θεωρητικά  και στην ουσία μεταβαίνει  από τις ψηλότερα εδάφη στα χαμηλότερα .
 Αν λοιπόν κατασκευάσουμε  μια δεξαμενή  συλλογής όμβριων  θα πρέπει να τη δηλώσουμε και να πάρουμε άδεια χρήσης, αφού ανήκει στα «μεταβατικά».
 Είναι προστασία της δημόσιας υγείας, το να δοθεί άδεια  για τη συλλογή του  νερού  της βροχής από μια κρατική υπηρεσία; Ή είναι έλεγχος και τίποτα άλλο;
Στην ουσία γίνεται προσπάθεια ελέγχου   ακόμα και του νερού  της βροχής.
 Τα κριτήρια για το  «μοίρασμα» του νερού θα είναι οικονομικά και  πολιτικά.
 Για να έχεις νερό, πρέπει να πληρώσεις. Αν δεν έχεις χρήματα, δεν σου δίνουν  την δυνατότητα να έχεις νερό. Από την άλλη, οι «αρμόδιες υπηρεσίες»  θα κρίνουν αν «έχεις ανάγκη» για να χρησιμοποιείς το νερό.
Μένει σε οποιονδήποτε από εμάς, καμιά αμφιβολία, πως η παγκόσμια εξουσία και οι ντόπιοι εντολοδόχοι της, θα χρησιμοποιήσουν και αυτή την δυνατότητα, για να «κόψουν» το νερό, σε όποιον είναι αντίθετος με τις επιδιώξεις τους; Δεν υπάρχει ούτε μια περίπτωση να μην «επηρεαστεί» η διοίκηση  από τη δράση ατόμων αντίθετων στην εκάστοτε εξουσία.
Ποιο όμως θα  είναι το αποτέλεσμα; Η εκμηδένιση των δυνατοτήτων για αυτόνομη διαβίωση. Ας υποθέσουμε ότι  έχετε ένα στρέμμα χωράφι, και θέλετε την «ελευθερία» σας, ή είστε άνεργοι. Σκέφτεστε να το καλλιεργήσετε και να καλύψετε βασικές ανάγκες διατροφής. Μπορείτε να το κάνετε χωρίς νερό; Ασφαλώς όχι. Τα φυτά, χρειάζονται νερό για να μεγαλώσουν. Άρα δεν έχετε καμία δυνατότητα να καλύψετε, κάποιες βασικές διατροφικές ανάγκες. Σας κάνουν με τον έλεγχο του νερού, να «τους έχετε ανάγκη», επομένως υποκύπτετε στις όποιες επιθυμίες τους.
Το να παραμείνει το νερό στον έλεγχο της κοινωνίας και να μην περάσει στον ολοκληρωτικό έλεγχο του κράτους, είναι ουσιαστική προϋπόθεση για να μπορούμε στο μέλλον να θέσουμε τα θεμέλια μια ανεξάρτητης ζωής.
Για αυτό η μάχη για την κατάργηση της κατάπτυστης ΚΥΑ, δεν αφορά τους αγρότες μόνο, αφορά όλους τους ελεύθερους ανθρώπους ή εκείνους που θέλουν να έχουν τη δυνατότητα να παραμείνουν ελεύθεροι. Η ελευθερία μας προϋποθέτει και τον έλεγχο του νερού από την κοινωνία. Διαφορετικά οι όροι διαμορφώνονται δυσμενώς για τους πολίτες.
            Χωρίς ρεύμα, χωρίς σπίτι, χωρίς νερό, χωρίς ζωή, έτσι  για να λεηλατούν τη γη μας, τον πλούτο μας!

ΑΠΕΤΥΧΕ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ;

ΑΠΕΤΥΧΕ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΣ ;
                                   Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη Επιτ. Δικηγόρου
                                   Αντιπροέδρου Α.Σ.Π.Ε.
     Όσα συμβαίνουν στην πατρίδα μας σήμερα δεν είναι αποτέλεσμα μιας  θεομηνίας, ενός καταστροφικού σεισμού, ενός πολέμου ή μιας επιδημίας. Η αποκαλούμενη οικονομική κρίση δεν ενεφανίσθη αιφνιδίως  ούτε αποτελεί προϊόν    ξαφνικής οικονομικής  ασθένειας  χωρίς προειδοποιητικές ενδείξεις. Συνεχίζουμε παρ’ όλα αυτά να μιλάμε για οικονομική κρίση χωρίς οι ηγέτες μας πνευματικοί και πολιτικοί να νοιώθουν την ανάγκη να εξηγήσουν  στην Εκκλησία του  Θεού και του Δήμου τους λόγους και τις αιτίες που η χώρα μας φαίνεται να μην είναι ελεύθερη αλλά να διοικείται επί της ουσίας από τους δανειστές μας.
 Θα συμφωνήσω με όσους υποστηρίζουν πως  τα αίτια της κοσμογονικής αναστάτωσης δεν είναι μόνο η   οικονομική κρίση αλλά στην έκταση της και στην ουσία της, ηθική και πνευματική.  Τελευταία είδαμε και αυτό το φαινόμενο: Οι καθ’ αυτό υπεύθυνοι για την πνευματική και ηθική κρίση της κοινωνίας μας, αυτοί που εκ καθήκοντος   είναι υπεύθυνοι  για τη διαμόρφωση της πνευματικής προσωπικότητας των νέων, βγήκαν από την μακροχρόνια  ένοχη σιωπή τους και την αγαστή συνεργασία τους με τον Καίσαρα  να διαρρηγνύουν  τα ιμάτια τους και λάβροι  επιχειρούν να αποσείσουν τις βασικές και κύριες ευθύνες τους. Επιτίθενται  κατά δικαίων  και αδίκων και επιχειρούν να μεταθέσουν τις ευθύνες τους  σε ώμους άλλους. Εμφανίζονται ενώπιον του λαού πως δεν είδαν τίποτε, δεν άκουσαν τίποτε, δεν διάβασαν τίποτε και ποτέ. Αναπαυμένοι στις ανέσεις τους, στην ασφάλεια που τους δίνει ο αποθηκευμένος χρυσός και  άργυρος δεν ανησύχησαν ποτέ για το πρόβλημα του πλησίον . Σα να ξύπνησαν  ξαφνικά  από ένα κακό  όνειρο που τους τάραξε τον ύπνο. Βγήκαν με εγκυκλίους , δημοσιεύματα και  κηρύγματα να καταγγείλουν την πνευματική και οικονομική μας υποδούλωση στους δανειστές μας.
Μας  είπαν πως ως πνευματικοί πατέρες,  κάνανε την αυτοκριτική τους ,θέλησαν να αναμετρηθούν με τις ευθύνες τους και  αναζήτησαν με τόλμη  το μερίδιο της   δικής τους  υπαιτιότητας. Μας είπαν πως κάποιες φορές μας πίκραναν και μας σκανδάλισαν. Πως δεν αντέδρασαν  άμεσα και καίρια σε συμπεριφορές που μας πλήγωσαν. Κι όλα αυτά σε επίπεδο διακηρύξεων. Επί του μεριδίου της  συνολικής ευθύνης των πνευματικών καθοδηγητών και πατερών για την ηθική και πνευματική κρίση περιορίστηκαν  εκ των υστέρων σε δημιουργία εντυπώσεων.
Όμως ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία δεν είναι μόνο έκφραση ενός στείρου δογματισμού και πιστεύω, είναι  και η δια βίου Ορθοπραξία. Οι πολυσέλιδες εγκύκλιοι της Ιεραρχίας  όσο και οι ολοσέλιδες δημοσιεύσεις στον  τύπο με τις οποίες μας διαβεβαιώνουν πως υπάρχει σωτηρία μετά τα ηθικά και πνευματικά ερείπια  που σωριάσθηκαν στον τόπο μας είναι μόνο παρηγοριά  στον άρρωστο. Η μεγάλη αποστολή των ηγετών και των ποιμένων και το επίμονο χρέος τους είναι να διδάσκουν, να φρονηματίζουν το λαό, να   ανοίγουν τους ορίζοντες της πνευματικής ζωής. Να κάνουν σύνδεση της γης με τον ουρανό, του ανθρώπου με τον Θεό Πατέρα. Να του αποσαφηνίζουν  τι είναι  ο κόσμος  και τι η πνευματική οικογένεια. Έχουν και είχαν   χρέος να αναλύουν στο πλήρωμα της εκκλησίας  τι είναι πνευματική εξάρτηση και τι πολιτική εκμετάλλευση του ανθρωπίνου μόχθου και  τι πολιτική καθυπόταξη των ελευθέρων  προσώπων στους σχεδιασμούς της απάνθρωπης ολιγαρχίας.
  Όμως η πνευματική ηγεσία  παρακοιμώμενη  της εκάστοτε πολιτικής, απολάμβανε και συνεχίζει να απολαμβάνει  τα προνόμια που  είχε  εξασφαλίσει από τον Καίσαρα και συμπλέουσα στα αφιλόξενα ταξίδια της εξουσίας  είχε εγκαταλείψει το λαό στην τύχη του να πλέει χωρίς πυξίδα σωτηρίας  και χωρίς λιμένες πνευματικής αφύπνισης.
  Ο Σωτήρας του κόσμου στην επί του Όρους ομιλία του δίδαξε τη νέα του Διαθήκη και μαζί με τη διδαχή του έκανε και έργο, δίδαξε αλλά  και έγινε πρότυπο θυσίας.
  Ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία δίνει καθημερινά εξετάσεις στην ιστορία. Εάν επιθυμούν οι ηγέτες του να περάσουν αυτές τις εξετάσεις επιτυχώς πρέπει να απαντήσουν σε δυο βασικές απορίες των καιρών μας: στο πρόβλημα των σχέσεων ατόμου κοινωνίας και στο ζήτημα σχέσεων ανθρώπου-φύσης. Μόνο έτσι η Ορθοδοξία θα αποδείξει ότι είναι και ορθοπραξία, δεν αρκεί μόνο στην ορθή «δόξα»(γνώμη-λατρεία) αλλά  απαιτείται και   ορθή πράξη.
   «Υμείς εστέ το άλας της γης εάν το άλας μωρανθή εν τινι αλισθήσεται» Μήπως  το άλας έχει στις μέρες μας μωρανθεί εξ ού και  έχει επικρατήσει  η ηθική σαπίλα;
   Mήπως το ηθικό παράδειγμα, χάθηκε και ισοπεδώθηκαν τα πάντα;
Mήπως ο άνθρωπος Χριστιανός είναι πλέον μόνο κατ’ όνομα; Φταίει μήπως ο Χριστιανισμός που δεν μπόρεσε να απαντήσει στα ερωτήματα των καιρών; H μήπως   η Εκκλησία και η ηγεσία της έχει χάσει  την πυξίδα ασφαλούς πορείας;
          Αναρωτήθηκαν οι συντάκτες της εγκυκλίου  και των  ολοσέλιδων  άρθρων περί της οικονομικής και ηθικής κρίσης της χώρας μας  τι επακολούθησε μετά τις επίσημες δηλώσεις του αοιδίμου Αρχιεπισκόπου Χριστοδούλου μετά το τσουνάμι  των αποκαλύψεων ενώπιον της Ιεραρχίας, για «φιλήδονους» και «φιλοχρήματους» κληρικούς και για «ανθοκήπια αθλιοτήτων»;
          Μήπως  τους πολιτικούς μας ανέθρεψαν και διαπαιδαγώγησαν πνευματικοί ηγέτες που  ήταν μόνο κατ’ όνομα Χριστιανοί και φυσικά δεν ευθύνεται ο Χριστιανισμός και η Ορθοδοξία για την αποτυχία της σημερινής μας πολιτικής και οικονομικής μας ζωής;