Ο ΚΟΥΡΑΚΗΣ ΒΓΑΖΕΙ ΤΟΝ ΕΠΙΤΑΦΙΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΚΛΕΟΥΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΧΟΛΙΚΑ ΒΙΒΛΙΑ!!!
H προ ημερών ιστορική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη να βγεί ο “Επιτάφιος του Περικλέους” από τα σχολικά βιβλία από τον προσεχή Σεπτέμβριο! Μιλάμε ότι πρόκειται για «επίτευγμα» που δεν τόλμησε ούτε η 21η Απριλίου, την οποία κατηγορούσαν ότι μισούσε το έργο αυτό, γιατί το θεωρούσε «Ευαγγέλιο της Δημοκρατίας»!..
Συγκεκριμένα από την επόμενη σχολική χρονιά 2015-16, ο Επιτάφιος του Θουκυδίδη αφαιρείται από τη διδακτέα ύλη της Γενικής Παιδείας και παραμένει μόνο στο πρόγραμμα των φιλολογικών μαθημάτων. Οι υπόλοιποι φοιτητές θεωρήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δεν χρειάζεται να χάνουν τον χρόνο τους με τις φιλοσοφίες του Θουκυδίδη και του Περικλή!..
Είναι γνωστό ότι ο Επιτάφιος που εκφώνησε ο Περικλής για τους νεκρούς του πρώτου χρόνου του Πελοποννησιακού Πολέμου είναι ένα από τα συγκλονιστικότερα «κεφάλαια» της Ιστορίας του Θουκυδίδη. Ως γνωστόν, είναι ένα εγκώμιο της Αθηναϊκής Πολιτείας, μια συμπυκνωμένη «θεωρία» της δημοκρατίας, η σημασία του οποίου δεν εξαντλείται στις όποιες πληροφορίες μάς μεταφέρει. Έχει ειδικό βάρος ο τρόπος με τον οποίο ο Περικλής εμπνέει αυτοπεποίθηση στους πολίτες που έχουν συγκεντρωθεί να θρηνήσουν τους νεκρούς τους, η πολιτική και πολιτισμική αισιοδοξία που αναδεικνύεται πίσω από κάθε φράση του κειμένου.
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Επιτάφιος μπορεί να αναγνωσθεί ως επιτομή της κλασικής Αθήνας, και κατά συνέπεια ως προγραμματικό κείμενο ολόκληρου του δυτικού πολιτισμού. Είναι ένα απ’ αυτά τα έργα που αποδεικνύουν ότι η υπόθεση της κλασικής Ελλάδας δεν αφορά μόνο τους ειδικούς, φιλολόγους ή ιστορικούς, αλλά οποιονδήποτε μορφωμένο άνθρωπο. Η ανάγνωσή του και η μελέτη του είναι ένα από τα απαραίτητα συστατικά της παιδείας μας. Αν λείπει από τον ορίζοντα είναι σαν να μη γνωρίζεις την ύπαρξη του Παρθενώνα, έστω και από φωτογραφία. Ο Επιτάφιος εθεωρείτο, μαζί με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, θεμελιώδες κείμενο για τη γνώση της αρχαίας Ελλάδος, και κανείς δεν τόλμησε να το υποβάλει στη δοκιμασία της λογοκρισίας. Το έπραξαν οι νέοι ηγέτες της Παιδείας μας , Αριστείδης Μπαλτάς και Τάσος Κουράκης . Αφαίρεσαν μία ώρα διδασκαλίας ελληνικής λογοτεχνίας, την οποία υποκαθιστά με διδασκαλία Ιστορίας των Κοινωνικών Επιστημών, όπου και σκέπτονται να εντάξουν τον Επιτάφιο από μετάφραση.
H προ ημερών ιστορική απόφαση του αναπληρωτή υπουργού Παιδείας Τάσου Κουράκη να βγεί ο “Επιτάφιος του Περικλέους” από τα σχολικά βιβλία από τον προσεχή Σεπτέμβριο! Μιλάμε ότι πρόκειται για «επίτευγμα» που δεν τόλμησε ούτε η 21η Απριλίου, την οποία κατηγορούσαν ότι μισούσε το έργο αυτό, γιατί το θεωρούσε «Ευαγγέλιο της Δημοκρατίας»!..
Συγκεκριμένα από την επόμενη σχολική χρονιά 2015-16, ο Επιτάφιος του Θουκυδίδη αφαιρείται από τη διδακτέα ύλη της Γενικής Παιδείας και παραμένει μόνο στο πρόγραμμα των φιλολογικών μαθημάτων. Οι υπόλοιποι φοιτητές θεωρήθηκε από το Υπουργείο Παιδείας δεν χρειάζεται να χάνουν τον χρόνο τους με τις φιλοσοφίες του Θουκυδίδη και του Περικλή!..
Είναι γνωστό ότι ο Επιτάφιος που εκφώνησε ο Περικλής για τους νεκρούς του πρώτου χρόνου του Πελοποννησιακού Πολέμου είναι ένα από τα συγκλονιστικότερα «κεφάλαια» της Ιστορίας του Θουκυδίδη. Ως γνωστόν, είναι ένα εγκώμιο της Αθηναϊκής Πολιτείας, μια συμπυκνωμένη «θεωρία» της δημοκρατίας, η σημασία του οποίου δεν εξαντλείται στις όποιες πληροφορίες μάς μεταφέρει. Έχει ειδικό βάρος ο τρόπος με τον οποίο ο Περικλής εμπνέει αυτοπεποίθηση στους πολίτες που έχουν συγκεντρωθεί να θρηνήσουν τους νεκρούς τους, η πολιτική και πολιτισμική αισιοδοξία που αναδεικνύεται πίσω από κάθε φράση του κειμένου.
Γι’ αυτόν τον λόγο ο Επιτάφιος μπορεί να αναγνωσθεί ως επιτομή της κλασικής Αθήνας, και κατά συνέπεια ως προγραμματικό κείμενο ολόκληρου του δυτικού πολιτισμού. Είναι ένα απ’ αυτά τα έργα που αποδεικνύουν ότι η υπόθεση της κλασικής Ελλάδας δεν αφορά μόνο τους ειδικούς, φιλολόγους ή ιστορικούς, αλλά οποιονδήποτε μορφωμένο άνθρωπο. Η ανάγνωσή του και η μελέτη του είναι ένα από τα απαραίτητα συστατικά της παιδείας μας. Αν λείπει από τον ορίζοντα είναι σαν να μη γνωρίζεις την ύπαρξη του Παρθενώνα, έστω και από φωτογραφία. Ο Επιτάφιος εθεωρείτο, μαζί με την «Αντιγόνη» του Σοφοκλή, θεμελιώδες κείμενο για τη γνώση της αρχαίας Ελλάδος, και κανείς δεν τόλμησε να το υποβάλει στη δοκιμασία της λογοκρισίας. Το έπραξαν οι νέοι ηγέτες της Παιδείας μας , Αριστείδης Μπαλτάς και Τάσος Κουράκης . Αφαίρεσαν μία ώρα διδασκαλίας ελληνικής λογοτεχνίας, την οποία υποκαθιστά με διδασκαλία Ιστορίας των Κοινωνικών Επιστημών, όπου και σκέπτονται να εντάξουν τον Επιτάφιο από μετάφραση.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου