ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΑ ΠΕΝΘΗ
ΣΤΗΝ ΑΙΩΝΙΟΤΗΤΑ
Ο ΠΟΙΗΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ .ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ.
ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΙ ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ ΚΑΘΙΣΤΟΙ.
Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη
Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών
Πέρασε στην αιωνιότητα την περασμένη εβδομάδα ο συμπολίτης, Ηλείος στην καταγωγή, Κωνσταντίνος Δημητρίου Ηλιόπουλος, ένας από τους πλέον αξιόλογους νεοέλληνες ποιητές. Υπήρξε ο τελευταίος της τριάδας λογοτεχνών της προπολεμικής φιλικής συντροφιάς των Ηλείων Λογοτεχνών (Νίκος Καχτίτσης, Γιώργης Παυλόπουλος, Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος).
Ο αείμνηστος ποιητής, ήταν σε μεγάλο βαθμό επηρεασμένος από την ποίηση του μεγάλου νεοέλληνα ποιητή Καβάφη. Είχε παρουσιάσει, σημαντικό ποιητικό έργο με ιδιαίτερη έφεση στην αρχαιολατρία και τη φύση της πατρίδας του, χωρίς φυσικά να αντιγράφει ή να παραφράσει τον Αλεξανδρινό ποιητή.
Είχε το δικό του ύφος ποιητικής έκφρασης και απόδοσης των μηνυμάτων του και των συναισθηματικών του εκφράσεων.
Γεννήθηκε στην Πάτρα με καταγωγή από την Αμαλιάδα και μεγάλωσε σε αυτή την πόλη μέχρι τα 26 του χρόνια. Ο πατέρας του ήταν Γυμνασιάρχης στο πρώτο Γυμνάσιο Θηλέων, και από την Πάτρα έδωσε εξετάσεις και πέρασε στην Ιατρική το 1943.
Μεσολάβησε ο Εμφύλιος πόλεμος, ενώ το 1945 έφυγε για ειδικότητα στην Αμερική και παρέμεινε εκεί. Σαν ιδιώτης ψυχίατρος, πήρε την ειδικότητά του το 1960 και άσκησε ιδιωτικά το επάγγελμα από το 1961 μέχρι σήμερα. Όλα αυτά τα χρόνια ήταν στο εξωτερικό και όπως ομολογούσε ο ίδιος, τα αγγλικά του ήταν καλύτερα από τα ελληνικά. Ο καημός του ήταν μεγάλος να γυρίσει στην πατρίδα του και τα κατάφερε. Παρόλο, που η Αμερική είναι μια όμορφη χώρα, δεν μπορούσε να προσαρμοστεί στο φυσικό της περιβάλλον.
Ήθελε να γυρίσει στην Ελλάδα, αλλά στην Αμερική προσαρμόσθηκε κοινωνικά. Στην Πάτρα, ο αείμνηστος ποιητής ουσιαστικά κατοικούσε από τον Οκτώβριο του 1991, αλλά από το 1955 ήταν εγγεγραμμένος, ως μέλος στον Ιατρικό Σύλλογο Πατρών και κάθε χρόνο πλήρωνε την συνδρομή του, οπότε όταν επέστρεψε από το εξωτερικό άνοιξε Ιατρείο και εργάζονταν κάποιες ώρες της εβδομάδος..
Ο Ηλιόπουλος, δεν περιορίσθηκε στα αμιγώς επιστημονικά και επαγγελματικά του καθήκοντα, αλλά ασχολήθηκε με θέρμη με την άλλη του αγάπη, την ποίηση. Καρπός αυτής της ερωτικής του σχέσης, ήταν επτά ποιητικές συλλογές, οι οποίες καλύπτουν μια εικοσιπενταετία συνεπούς λογοτεχνικής παρουσίας, κοντά στους άλλους Ηλείους πνευματικούς δημιουργούς (Νίκο Καχτίτση και Γιώργη Παυλόπουλο), που βιάστηκαν να φύγουν πριν απ’ αυτόν για το μεγάλο αιώνιο ταξίδι στο επέκεινα.
Ιδιαίτερο γεγονός, θεωρείται η ολοκλήρωση της τριλογίας, που την διέπει το ίδιο ύφος γραφής και αισθητικής, που ξεκίνησε το 2005 με τη συλλογή «Ούτε εκείνη», συνεχίσθηκε το 2006 με τη συλλογή «Πινάκια» και ολοκληρώθηκε το 2011 με τη συλλογή «Τα ολισθηρά Σημεία», κλείνοντας ένα κύκλο υπαρξιακών και συναισθηματικών αναζητήσεων, φιλοσοφικής ενατένισης και στοχασμού. Επιστέγασμα όλων αυτών, αποτελεί η συλλογή «Επωδές», στην οποία περιέχονται 18 νέα ποιήματα, την οποία συμπληρώνει ένα απάνθισμα 12 ποιημάτων από προγενέστερες συλλογές, ανακεφαλαιώνοντας και παρουσιάζοντας με ενάργεια το συνολικό ποιητικό έργο του Κωνσταντίνου Δ. Ηλιοπούλου.
Στο συνολικό ποιητικό έργο του Ηλιοπούλου, αναφέρθηκε διεξοδικά σε ομιλία της, η Θεατρολόγος, Χριστίνα Κόκκοτα κατά την εκδήλωση, που είχε διοργανώσει η Εταιρεία Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος, στα πλαίσια του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ποίησης το Μάρτη του περασμένου χρόνου.
ΦΩΤΟ Χριστίνα Κόκκοτα,Κωνσταντίνος Ηλιόπουλος.Λεωνίδας ΜαργαρίτηςΟ μεταστάς, υπήρξε ισόβιο μέλος της Αμερικανικής Ψυχιατρικής Εταιρείας, μέλος του Ιατρικού Συλλόγου Πατρών και τακτικό μέλος της Εταιρείας Λογοτεχνών Ν.Δ. Ελλάδος. Είχε αποκτήσει τρία παιδιά, ενώ ασχολήθηκε με τη φωτογραφία της φύσης από το 1990. Είχε διοργανώσει εκθέσεις φωτογραφίας στις Η.Π.Α. αλλά και στην Ελλάδα.
Εκτός από τις ποιητικές συλλογές, που είχε κυκλοφορήσει ετοίμασε να κυκλοφορήσει και ένα φωτογραφικό λεύκωμα με τίτλο:«Αχαιών Γη».
Τον απασχολούσαν η ελληνική γραμματεία, η γλώσσα, η ιστορία καθώς και η αρχαία ελληνική θρησκειολογία. Εξέφραζε πάντα τη λύπη του για την προοδευτική καταστροφή της Ελληνικής φύσης.
Η απουσία του, δημιουργεί τεράστιο κενό στα Αχαϊκά και Ηλειακά Γράμματα.
Η αναφορά μας αυτή, ας είναι ένα ευλαβικό μνημόσυνο και ένα κερί στη μνήμη του.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου