Οι Δικαστές του Συμβουλίου Εφετών Αθηνών χαρακτήρισαν τον Ηγούμενο της Μονής Βατοπεδίου Εφραίμ σαν μια προσωπικότητα με ροπή στην εγκληματική δράση και μ' αυτό το σκεπτικό αλλά και από το γεγονός ότι υπήρξε ο ιθύνον νους στην όλη υπόθεση των ανταλλαγών της Μονής αυτής τον έκριναν προφυλακιστέο με το δεδομένο γι' αυτούς ότι με την ιδιότητα του καθηγουμένου της Μονής υπάρχει κίνδυνος για διάπραξη και άλλων πράξεων που συνδέονται με τα αδικήματα που τον βαρύνουν.
Όπως σημειώνεται στο Βούλευμα η ροπή του ηγούμενου Εφραίμ προς την εγκληματική δράση αποτελεί, σύμφωνα με τους εφέτες, στοιχείο της προσωπικότητάς του, και αυτό προκύπτει από τον επιτήδειο και μεθοδευμένο τρόπο που ενεργούσε.
Από τα τέλη Δεκεμβρίου του 2001 ως το 2008, κατόρθωσε, όπως επισημαίνεται στο βούλευμα, να πείσει μεταξύ άλλων υπουργούς και υφυπουργούς νομικούς συμβούλους και παρέδρους του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, αρμόδιους υπαλλήλους της ΚΕΔ, και του υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης για την έκδοση υπουργικών αποφάσεων που συνιστούσαν «ουσιαστικά χαριστική παραχώρηση εκτάσεων στη Μονή».
Δεν σκοπεύω να κρίνω την απόφαση των Δικαστών άλλωστε η Δικαιοσύνη είναι ανεξάρτητος και οι αποφάσεις της είναι σεβαστές. Ο κάθε κατηγορούμενος έχει το δικαίωμα των ενδίκων μέσων και βοηθημάτων. Όμως οι παρεμβάσεις στο έργο της Δικαιοσύνης ξένων παραγόντων π.χ. βουλευτών, υπουργών , αξιωματούχων της Εκκλησίας αλλά και άλλων εκτός της χώρας δεν έχουν θέση και ούτε καμιά αρμοδιότητα.
Εκείνο που μας εκπλήσσει είναι πως εκτός από τον Ηγούμενο Εφραίμ που έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στα διάφορα αδικήματα που του αποδίδονται έλαβαν μέρος στις όλες διαδικασίες κυβερνητικοί και υπηρεσιακοί παράγοντες.
Όμως εκείνοι καλύφθηκαν από το πέπλο της παραγραφής και της ατιμωρησίας κι αυτό αποτελεί για το λαό μας πρόκληση χωρίς ωστόσο να κρίνεται πρέπον να διαφωνεί κανείς με τους χειρισμούς της δικαιοσύνης. Κάποτε βέβαια θα πρέπει να πέσουν οι μάσκες. Κάποτε θα πρέπει οι Έλληνες πολίτες ανεξαρτήτως αξιωμάτων να είναι ίσοι απέναντι στους νόμους και να τυγχάνουν της ιδίας αντιμετώπισης όταν παρανομούν.
Το θλιβερό όμως φαινόμενο είναι ότι εκκλησιαστικοί ηγέτες (Πατριάρχης Μόσχας, .Μητροπολίτης Πατρών κ.α.) αντέδρασαν στην απόφαση των δικαστών και εξομοίωσαν την περίπτωση του κατηγορουμένου Εφραίμ με τον Κύριο και τα πάθη Του, οποία βλασφημία!. Επειδή προφανώς οι εκκλησιαστικοί ηγέτες και παράγοντες δεν βρίσκουν κανένα μεμπτό στη συμπεριφορά και τη δράση του Ηγουμένου της Μονής Βατοπεδίου θα ήθελα να κάνω κι εγώ κάποιους παραλληλισμούς και να διακριβώσω κάποιες συμπεριφορές που απάδουν στην ιδιότητα του πιστού και μάλιστα Ηγουμένου της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Ο Κύριος Ιησούς Χριστός, με τον οποίο εξομοιώνουν τον κατηγορούμενο Εφραίμ οι υποστηριχτές του, όταν κάλεσε τους δώδεκα μαθητές του τους έδωσε κάποιες παραγγελίες . Μεταξύ των παραγγελιών αυτών τους είπε και τα εξής: «Μη αποκτήσετε χρυσά, ούτε αργυρά, ούτε χαλκά νομίσματα, τα οποία να φυλάττετε εις τας ζώνας σας>(Ματθαίος Ι.9) και παρακάτω «ούτε σάκκον ν' αποκτήσετε δια να βάζετε εις αυτόν ψωμί δια τον δρόμον, που θα κάνετε. Ούτε δύο υποκάμισα, ούτε υποδήματα, εκτός από τα πέδιλα, που θα φορείτε ,αλλ' ούτε και ράβδο. Σας είναι περιττά αυτά. Διότι είσθε εργάτες που εργάζεσθε δια την πνευματική ωφέλεια των ανθρώπων και ο εργάτης είναι δίκαιον να λαμβάνει την τροφή του από εκείνους δια τους οποίους μοχθεί.»(Ματθαίος Ι.10)
Κι ακόμη, ο Κύριος τον οποίο φέρονται να υπηρετούν οι συνεχιστές του έργου του, απευθύνετε στους μαθητές του και κατ' επέκταση στους διαδόχους τους και τους παραγγέλλει: « Μη μαζεύετε χάριν του εαυτού σας θησαυρούς επί της γης όπου ο σκόρος και η φθορά της σαπίλας ή της σκωρίας αφανίζουν τα αποθηκευμένα ήδη του πλούτου.» Ματθαίος Στ.19) και τέλος τους διαβεβαιώνει ότι ο Θεός προνοεί για τις ανάγκες τους λέγοντας του: «Διά τούτο λέγω υμίν, μη μεριμνάτε τη ψυχή υμών τι φάγητε και τι πίητε ,μηδέ τω σώματι υμών τι ενδύσησθε ουχί η ψυχή πλείον εστί της τροφής και το σώμα του ενδύματος;»
Έχουν καμιά σχέση τα παραγγέλματα του ιδρυτή της Εκκλησίας μας με τις συμπεριφορές του Εφραίμ και των πάσης φύσεως και κατηγορίας Εφραίμηδων; Απληστία, ηθική αυτουργία σε εγκλήματα, απάτες, ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, έκδοση ψευδών βεβαιώσεων ανταλλαγές μιας λίμνης με ακίνητα αξίας δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ. Που είναι η εγκράτεια η αφιλοχρηματία και η ακτημοσύνη; Xρυσός, άργυρος, και χαλκός σε καταθέσεις εκατομμυρίων στις τράπεζες και σε παράκτιες εταιρείες.
Αν ο Ιησούς έρχονταν και έβλεπε τα χάλια των διαδόχων του και πως τηρούν τα παραγγέλματα του, θα άρπαζε το μαστίγιο και θα έβαζε στο κυνήγι πολλούς Εφραίμηδες. Δεν θα τους έκρινε απλώς προσωρινώς προφυλακιστέους αλλά αποδιοπομπαίους από τον αμπελώνα του.
Είναι ατυχείς οι εκφράσεις παραλληλισμού των παθημάτων του Εφραίμ με τα παθήματα του Κυρίου μας. Όσοι εκφράζονται μ' αυτές τις ατυχείς λέξεις θα πρέπει να ξαναδιαβάσουν τα κείμενα της Γραφής και να ζητήσουν έλεος μετανοούντες..
Λεωνίδας Γ. Μαργαρίτης
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου