ΒΙΒΛΙΟΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ-ΚΡΙΤΙΚΗ
ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΝΙΚΟΛΟΥΛΗ:
«ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΣΟΥ»
Αστυνομικό Μυθιστόρημα
Εκδόσεις Καστανιώτη Αθήνα 2012
Σημείωμα Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη
Εκδόσεις Καστανιώτη Αθήνα 2012
Σημείωμα Λεωνίδα Γ. Μαργαρίτη
Προέδρου Εταιρείας Λογοτεχνών
Από τις εκδόσεις: «ΚΑΣΤΑΝΙΩΤΗΣ» εκδόθηκε , κυκλοφόρησε και ήδη διατίθεται από όλα τα γνωστά βιβλιοπωλεία της χώρας το πρώτο μυθιστόρημα της δημοσιογράφου του αστυνομικού ρεπορτάζ και επιμελήτριας της γνωστής ανά το πανελλήνιο εκπομπής:«ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΛΕΛ» με τον ευρηματικό τίτλο:«ΟΝΕΙΡΕΥΤΗΚΑ ΤΟ ΔΟΛΟΦΟΝΟ ΣΟΥ».
Η Αγγελική Νικολούλη μετά την επί σειρά ετών επιτυχημένη δημοσιογραφική κοινωνική προσφορά της, σε μια ανάπαυλα αναστολής της εκπομπής της για τους γνωστούς λόγους, δεν έμεινε άπραγη. Αντίθετα έχοντας συσσωρευμένο υλικό από τις εκπομπές της που είχαν σπάσει ρεκόρ θεαματικότητας και είχαν αποσπάσει το θαυμασμό ελλήνων και ξένων ειδικών, θέλησε να δοκιμάσει τις ικανότητές της στην πεζογραφία και ειδικότερα στο Αστυνομικό μυθιστόρημα τόσο οικείο άλλωστε από την πολυετή ενασχόλησή της.
Έχοντας ένα πλούσιο αρχείο αστυνομικών υποθέσεων εξιχνίασης εγκληματικών πράξεων, εξαφανίσεων κ.λ.π. ανέσυρε μια από τις υποθέσεις αυτές και μας έδωσε το πρώτο της, από μια σειρά που θα ακολουθήσουν, μυθιστόρημα.
Ο εγχείρημα δεν μπορούσε να μην ήταν επιτυχημένο μια και υπάρχει ένα αξίωμα που μας λέει πως ότι είναι αληθινό είναι και ωραίο. Δεν μπορούσε παρά να είναι ωραίο και επιτυχημένα δοσμένο το μυθιστόρημα αυτό της Αγγελικής Νικολούλη από τη στιγμή που μεταφέρει στο χαρτί του τυπογραφείου τα όσα έζησε η ίδια και φυσικά οι ακροατές του σταθμού κατά την διάρκεια προβολής τριών και πλέον επεισοδίων της εκπομπής όσες διάρκεσε η προβολή της εξαφάνισης μιας νεαράς, μιας ξανθιάς και γοητευτικής Πηγής Αστερίου που όπως στη συνέχεια απέδειξε το δαιμόνιο μυαλό και οι ικανότητες της αστυνομικής ρεπόρτερ Αγγελικής Νικολούλη δεν επρόκειτο για μια συνήθη εξαφάνιση αλλά για μια καλά μελετημένη και τελεσμένη δολοφονία από το φίλο της .
Η Αγγελική Νικολούλη με γλαφυρό και κατανοητό τρόπο, με γλώσσα ρέουσα και χωρίς περιττά στολίσματα και καρικατούρες δίνει τους αναγκαίους διαλόγους της με τους πιθανούς υπόπτους αλλά και με τους λογής-λογής πολίτες πληροφοριοδότες της. Όπου είναι ανάγκη περιγράφει τόπους και καταστάσεις που υποβάλλουν τον αναγνώστη για να βρεθεί στο κατάλληλο κλίμα που κι εκείνη βρέθηκε σε ανάλογες περιπτώσεις. Βγάζει και εκθέτει τον ψυχικό της κόσμο και τις ψυχικές της μεταπτώσεις και τις αγωνίες της όταν βλέπει πως οι άνθρωποι που είναι ταγμένοι για την πάταξη της εγκληματικότητας και την διαλεύκανση διαφόρων εγκληματικών πράξεων η αδρανούν ή λόγω υπηρεσιακής νωθρότητας και ανικανότητας, σκόπιμα κωλυσιεργούν και στοπάρουν τη διαλεύκανση υποθέσεων με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η ατιμωρησία των ενόχων, το απυρόβλητο των δραστών και ηθικών αυτουργών ενώ όταν υποχρεωθούν μετά την κατακραυγή της κοινής γνώμης να οδηγήσουν κάποιους στη Δικαιοσύνη και τότε οι δράστες πετυχαίνουν την απαλλαγή τους λόγω ελλιπών ή αδύναμων αποδεικτικών στοιχείων τα οποία δεν μπόρεσαν έγκαιρα να εξασφαλίσουν με τους επιστημονικούς τρόπους που διαθέτουν και με τους χειρισμούς που θα έπρεπε να κάνουν.
Η περιγραφές των χαρακτήρων των ηρώων που εμπλέκονται στην υπόθεση της εξαφάνισης είναι ακριβείς και αποδίδουν την πραγματικότητα της ιδιοσυγκρασίας και της ψυχοσύνθεσής τους.
Η υπόθεση στο έργο εξελίσσεται σπονδυλωτά και αποκαλύπτεται όλο τη φάσμα της υποθέσεως όπως μια κινηματογραφική ταινία που έχει τα στοιχεία του θρίλερ. Η Αγγελική Νικολούλη έχει αποκτήσει τεράστια πείρα και διαθέτει αποθέματα γνώσης της δικαστικής ψυχολογίας πράγμα που την βοηθά στην ανίχνευση της αληθείας με τον τρόπο που εκείνη γνωρίζει να εκμαιεύει τα ψήγματα της αληθείας που είναι σπαρμένη η άμμος της ταραγμένης ψυχής των δραστών και των ηθικών αυτουργών.
Το Μυθιστόρημα εκτείνεται σε 205 σελίδες και ο αναγνώστης δεν το εγκαταλείπει εάν δεν ολοκληρώσει την ανάγνωση και φθάσει στο τέλος του.
Προσωπικά δεν δηλώνω θιασώτης αστυνομικών μυθιστορημάτων όμως στην περίπτωση του βιβλίου της Αγγελικής Νικολούλη τόσο λόγω της συγγραφέως όσο και λόγω των πραγματικών περιστατικών τα οποία πραγματεύεται ενέδωσα και αποζημιώθηκα πλήρως. Άλλωστε υπήρξα τακτικός σχεδόν ακροατής των εκπομπών της και όταν άρχισα να διαβάζω το μυθιστόρημα αν και είχε παρέλθει αρκετός χρόνος από της προβολής της υπόθεσης της εξαφάνισης και τελικά της δολοφονίας της Πηγής Αστερίου μου δόθηκε η δυνατότητα και η ευκαιρία να ζήσω στιγμή προς στιγμή όλα τα στάδια της υπόθεσης και να απολαύσω το μυθιστόρημα με τόσο άλλωστε υπέροχο τρόπο που παραθέτει τα συμβάντα η συγγραφέας.
Με το πρώτο της έργο η Αγγελική Νικολούλη δικαιωματικά εισέρχεται στο χώρο της λογοτεχνίας και ειδικότερα στο χώρο του Αστυνομικού μυθιστορήματος που πολλοί μπορεί να έχουν θητεύσει αλλά ελάχιστοι έχουν περιορισθεί σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε απλές μυθοπλασίας.
Καλωσορίζω συνεπώς ως εκπρόσωπος των λογοτεχνών της Νοτιοδυτικής Ελλάδος τη νέα μας συγγραφέα Αστυνομικών Μυθιστορημάτων και της εύχομαι να δει τυπωμένα όσα έργα την έχουν συγκινήσει ιδιαιτέρως ,έτσι που τη συγκίνηση αυτή να την μεταδώσει και σε μας ,το αναγνωστικό της κοινό.
Έχοντας ένα πλούσιο αρχείο αστυνομικών υποθέσεων εξιχνίασης εγκληματικών πράξεων, εξαφανίσεων κ.λ.π. ανέσυρε μια από τις υποθέσεις αυτές και μας έδωσε το πρώτο της, από μια σειρά που θα ακολουθήσουν, μυθιστόρημα.
Ο εγχείρημα δεν μπορούσε να μην ήταν επιτυχημένο μια και υπάρχει ένα αξίωμα που μας λέει πως ότι είναι αληθινό είναι και ωραίο. Δεν μπορούσε παρά να είναι ωραίο και επιτυχημένα δοσμένο το μυθιστόρημα αυτό της Αγγελικής Νικολούλη από τη στιγμή που μεταφέρει στο χαρτί του τυπογραφείου τα όσα έζησε η ίδια και φυσικά οι ακροατές του σταθμού κατά την διάρκεια προβολής τριών και πλέον επεισοδίων της εκπομπής όσες διάρκεσε η προβολή της εξαφάνισης μιας νεαράς, μιας ξανθιάς και γοητευτικής Πηγής Αστερίου που όπως στη συνέχεια απέδειξε το δαιμόνιο μυαλό και οι ικανότητες της αστυνομικής ρεπόρτερ Αγγελικής Νικολούλη δεν επρόκειτο για μια συνήθη εξαφάνιση αλλά για μια καλά μελετημένη και τελεσμένη δολοφονία από το φίλο της .
Η Αγγελική Νικολούλη με γλαφυρό και κατανοητό τρόπο, με γλώσσα ρέουσα και χωρίς περιττά στολίσματα και καρικατούρες δίνει τους αναγκαίους διαλόγους της με τους πιθανούς υπόπτους αλλά και με τους λογής-λογής πολίτες πληροφοριοδότες της. Όπου είναι ανάγκη περιγράφει τόπους και καταστάσεις που υποβάλλουν τον αναγνώστη για να βρεθεί στο κατάλληλο κλίμα που κι εκείνη βρέθηκε σε ανάλογες περιπτώσεις. Βγάζει και εκθέτει τον ψυχικό της κόσμο και τις ψυχικές της μεταπτώσεις και τις αγωνίες της όταν βλέπει πως οι άνθρωποι που είναι ταγμένοι για την πάταξη της εγκληματικότητας και την διαλεύκανση διαφόρων εγκληματικών πράξεων η αδρανούν ή λόγω υπηρεσιακής νωθρότητας και ανικανότητας, σκόπιμα κωλυσιεργούν και στοπάρουν τη διαλεύκανση υποθέσεων με αποτέλεσμα να επιτυγχάνεται η ατιμωρησία των ενόχων, το απυρόβλητο των δραστών και ηθικών αυτουργών ενώ όταν υποχρεωθούν μετά την κατακραυγή της κοινής γνώμης να οδηγήσουν κάποιους στη Δικαιοσύνη και τότε οι δράστες πετυχαίνουν την απαλλαγή τους λόγω ελλιπών ή αδύναμων αποδεικτικών στοιχείων τα οποία δεν μπόρεσαν έγκαιρα να εξασφαλίσουν με τους επιστημονικούς τρόπους που διαθέτουν και με τους χειρισμούς που θα έπρεπε να κάνουν.
Η περιγραφές των χαρακτήρων των ηρώων που εμπλέκονται στην υπόθεση της εξαφάνισης είναι ακριβείς και αποδίδουν την πραγματικότητα της ιδιοσυγκρασίας και της ψυχοσύνθεσής τους.
Η υπόθεση στο έργο εξελίσσεται σπονδυλωτά και αποκαλύπτεται όλο τη φάσμα της υποθέσεως όπως μια κινηματογραφική ταινία που έχει τα στοιχεία του θρίλερ. Η Αγγελική Νικολούλη έχει αποκτήσει τεράστια πείρα και διαθέτει αποθέματα γνώσης της δικαστικής ψυχολογίας πράγμα που την βοηθά στην ανίχνευση της αληθείας με τον τρόπο που εκείνη γνωρίζει να εκμαιεύει τα ψήγματα της αληθείας που είναι σπαρμένη η άμμος της ταραγμένης ψυχής των δραστών και των ηθικών αυτουργών.
Το Μυθιστόρημα εκτείνεται σε 205 σελίδες και ο αναγνώστης δεν το εγκαταλείπει εάν δεν ολοκληρώσει την ανάγνωση και φθάσει στο τέλος του.
Προσωπικά δεν δηλώνω θιασώτης αστυνομικών μυθιστορημάτων όμως στην περίπτωση του βιβλίου της Αγγελικής Νικολούλη τόσο λόγω της συγγραφέως όσο και λόγω των πραγματικών περιστατικών τα οποία πραγματεύεται ενέδωσα και αποζημιώθηκα πλήρως. Άλλωστε υπήρξα τακτικός σχεδόν ακροατής των εκπομπών της και όταν άρχισα να διαβάζω το μυθιστόρημα αν και είχε παρέλθει αρκετός χρόνος από της προβολής της υπόθεσης της εξαφάνισης και τελικά της δολοφονίας της Πηγής Αστερίου μου δόθηκε η δυνατότητα και η ευκαιρία να ζήσω στιγμή προς στιγμή όλα τα στάδια της υπόθεσης και να απολαύσω το μυθιστόρημα με τόσο άλλωστε υπέροχο τρόπο που παραθέτει τα συμβάντα η συγγραφέας.
Με το πρώτο της έργο η Αγγελική Νικολούλη δικαιωματικά εισέρχεται στο χώρο της λογοτεχνίας και ειδικότερα στο χώρο του Αστυνομικού μυθιστορήματος που πολλοί μπορεί να έχουν θητεύσει αλλά ελάχιστοι έχουν περιορισθεί σε πραγματικά γεγονότα και όχι σε απλές μυθοπλασίας.
Καλωσορίζω συνεπώς ως εκπρόσωπος των λογοτεχνών της Νοτιοδυτικής Ελλάδος τη νέα μας συγγραφέα Αστυνομικών Μυθιστορημάτων και της εύχομαι να δει τυπωμένα όσα έργα την έχουν συγκινήσει ιδιαιτέρως ,έτσι που τη συγκίνηση αυτή να την μεταδώσει και σε μας ,το αναγνωστικό της κοινό.
Της το ευχόμαστε ολοψύχως
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου